Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - poradnik do gry

Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Misja 48 - [Extreme] Code Talker | Misje 47, 48 i 49 poradnik Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Ogólne informacje na temat misji

Czterdziesta ósma misja gry Metal Gear Solid V jest jedną z grupy powtarzanych. Jej założenia są identyczne do dwudziestej ósmej głównej misji i wszystkie szczegóły na temat celów oraz obszaru działania odnajdziesz w opisie przejścia wspomnianego zadania. Zmiany w tej wersji misji dotyczą przede wszystkim członkiń oddziału Skulls, które są bardziej wytrzymałe i zadają większe obrażenia. Trudniej jest też zestrzelić wrogi śmigłowiec oraz zniszczyć wóz opancerzony (jeśli podejmiesz decyzję o zaatakowaniu ich). Dodatkowo zabronione jest korzystanie z trybu Reflex Mode oraz kurzego nakrycia głowy (Chicken Hat).

Przygotowanie się do misji

Podobnie jak podczas przechodzenia tej misji po raz pierwszy możesz przystąpić do działań w środku dnia i mieć mniej problemów z odnajdywaniem kobiet-snajperów z oddziału Skulls lub postawić na skradanie się pod osłoną nocy i ułatwić sobie dzięki temu infiltrację posiadłości. Nie możesz niestety skorzystać z usług Quiet. Zamiast niej weź D-Doga. Nie będzie on zbyt pomocny w odnajdywaniu Skullsów, ale za to psiak ułatwi ci infiltrację posiadłości.

Na misję zabierz najlepszą dostępną aktualnie broń snajperską. Dodatkowo powinieneś wyposażyć głównego bohatera w ciężką zbroję bojową oraz w nakrycie głowy. Ostrzał snajperski ze strony Skullsów nie jest tak silny jak ataki Quiet z misji 40, ale mimo wszystko możesz bardzo łatwo znaleźć się nagle na skraju śmierci.

Wskazówki pomocne w ukończeniu misji

Najważniejsze założenia misji Code Talker są niezmienione. Poniżej znajduje się natomiast szereg wskazówek dotyczących jej najważniejszych modyfikacji, które z oczywistych względów wpływają na zwiększenie jej ogólnego poziomu trudności.

Najpoważniejszym utrudnieniem tej misji jest to, że nie możesz w niej korzystać ze wsparcia ze strony Quiet (opuściła ona Diamentowe Psy w związku z wydarzeniami z głównej misji 45) - Misja 48 - [Extreme] Code Talker - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - przewodnik i opis przejścia
Jeśli nie chcesz walczyć z kobietami-snajperami to możesz je ominąć - wdrapuj się na kolejne skały i użyj ściany do wspinaczki

Najpoważniejszym utrudnieniem tej misji jest to, że nie możesz w niej korzystać ze wsparcia ze strony Quiet (opuściła ona Diamentowe Psy w związku z wydarzeniami z głównej misji 45). Jeszcze bardziej zwiększa to poziom trudności potyczki z kobietami-snajperami z oddziału Skulls, które od czasu ostatniej konfrontacji doczekały się bardziej wytrzymałych pancerzy i wyposażone zostały w potężniejsze bronie. Jeśli mimo wszystko chcesz podjąć wyzwanie to musisz sam dysponować bardzo dobrą bronią snajperską oraz wykazać się dużą cierpliwością. Nie wychodź z ukrycia dopóki nie wykonasz rekonesansu z pomocą lornetki i chowaj się gdy tylko zauważysz wiązkę celownika laserowego lub ikonę informującą o wykryciu przez przeciwniczki.

Kobiety-snajperów możesz alternatywnie ominąć, aczkolwiek utrudnisz sobie w ten sposób końcową część misji (szczegóły poniżej). W takim przypadku podczas przemarszu na północny-wschód dobrze jest pozostawać blisko koryta rzeki i następnie zdecydować się na wspinaczkę po skałach na lewo od niej. Jeśli tylko będziesz umiejętnie się skradał to przejdziesz przez całą dżunglę pozostając niewykrytym przez Skullsów.

Tak jak już wspomniałem uniknięcie konfrontacji z kobietami-snajperami skomplikuje finałową część misji, albowiem pojawią się one w pobliżu posiadłości już po tym jak zlokalizujesz Code Talkera - Misja 48 - [Extreme] Code Talker - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - przewodnik i opis przejścia
Członkinie oddziału Skulls pojawiają się ponownie pod koniec misji (jeśli ich wcześniej nie pokonałeś)

Tak jak już wspomniałem uniknięcie konfrontacji z kobietami-snajperami skomplikuje finałową część misji, albowiem pojawią się one w pobliżu posiadłości już po tym jak zlokalizujesz Code Talkera. Jeszcze przed opuszczeniem okolic posiadłości musiałbyś rozprawić się z marionetkami, czyli z żołnierzami będącymi pod kontrolą Skullsów. W drodze do jednego z lądowisk musiałbyś ponadto rozglądać się za miejscami, w których rozstawiły się kobiety-snajperzy (pomogą ci tu dobrze widoczne wiązki laserów) i omijać je z bezpiecznej odległości.

Jeżeli kobiety-snajperów wyeliminowałeś na samym początku misji to w jej końcowej fazie uważaj "jedynie" na śmigłowiec oraz na pojazd opancerzony związany z jednym z celów misji. Śmigłowca całkowicie unikaj, bo jest lepiej opancerzony i wyposażony (musiałbyś skorzystać z bardzo dobrej wyrzutni rakiet żeby go zestrzelić), a wóz APC fultonuj bez niszczenia go.