Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - poradnik do gry

Wyeliminowanie pułkownika i czołgów z konwoju | Misja 8 - Occupation Forces poradnik Metal Gear Solid V: The Phantom Pain

Wyeliminowanie pułkownika i czołgów z konwoju

W skład konwoju wchodzą dwa czołgi oraz ciężarówka, którą podróżuje pułkownik - Wyeliminowanie pułkownika i czołgów z konwoju - Misja 8 - Occupation Forces - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - przewodnik i opis przejścia
Ustaw się z wyrzutnią w niewidocznym, osłoniętym miejscu

W skład konwoju wchodzą dwa czołgi oraz ciężarówka, którą podróżuje pułkownik. Wszystkie trzy pojazdy możesz zniszczyć na jeden z wielu różnych sposobów. Jeśli posiadasz wyrzutnię rakiet to rozstaw się w takim miejscu żeby być osłoniętym i móc zaatakować słabsze elementy pancerza przejeżdżających czołgów. Musisz liczyć się z tym, że w przypadku dysponowania słabszą odmianą wyrzutni pojedyncze trafienie może nie załatwić sprawy. W takiej sytuacji musisz szybko przeładować broń i ponownie jej użyć. Jeśli zajdzie taka potrzeba to dodatkowo musisz schować się np. za skałami żeby uniknąć ostrzału ze strony czołgów.

Zamiast wyrzutni możesz też skorzystać chociażby z min czy ładunków C4. Także i tu musisz jednak pamiętać o tym, że czołgi są bardzo wytrzymałe i w wyniku pojedynczego ataku mogą zostać jedynie uszkodzone. Utrudnienie to nie dotyczy jedynie ciężarówki z pułkownikiem na pokładzie, która nie ma żadnego dodatkowego pancerza.

Zupełnie inną metodą zniszczenia pojazdów z konwoju jest użycie wozu opancerzonego znajdującego się na mapie i jest to najlepszy pomysł jeśli zależy ci na zdobyciu najwyższej rangi S - Wyeliminowanie pułkownika i czołgów z konwoju - Misja 8 - Occupation Forces - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - przewodnik i opis przejścia
Miejsce odnalezienia pojazdu opancerzonego

Zupełnie inną metodą zniszczenia pojazdów z konwoju jest użycie wozu opancerzonego znajdującego się na mapie i jest to najlepszy pomysł jeśli zależy ci na zdobyciu najwyższej rangi S. Wspomnianą maszynę odnajdziesz przy posterunku numer 10, a więc w stosunkowo niewielkiej odległości na wschód od wioski. Wrogów pilnujących tego posterunku możesz wyeliminować (najlepiej odpowiednio wcześniej) bądź też ich zignorować lub rozjechać już po zajęciu miejsca na pokładzie maszyny.

Po tym jak przejmiesz kontrolę nad pojazdem opancerzonym ustaw się na jakimś podwyższeniu, z którego dobrze będziesz widział nadjeżdżający konwój - Wyeliminowanie pułkownika i czołgów z konwoju - Misja 8 - Occupation Forces - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - przewodnik i opis przejścia
Rozpocznij ostrzał rakietowy gdy konwój znajdzie się w zasięgu rażenia

Po tym jak przejmiesz kontrolę nad pojazdem opancerzonym ustaw się na jakimś podwyższeniu, z którego dobrze będziesz widział nadjeżdżający konwój. Załącz widok z pierwszej osoby i upewnij się, że masz wybrane rakiety jako aktywną broń. Zaczekaj aż czołg jadący na przodzie konwoju dostatecznie się zbliży i ostrzelaj go rakietami. Dokonaj szybkiego przeładowania i rozpocznij drugi ostrzał, którego celem powinny być ciężarówka z pułkownikiem oraz drugi czołg. Nie martw się jeśli w międzyczasie sam zostaniesz zaatakowany, bo używany pojazd ma dość dobry pancerz i nie zostanie od razu zniszczony.

Jeśli udało ci się zniszczyć konwój zanim dotarł on do fortu Da Smasei Laman (lokacji odwiedzanej już w szóstej głównej misji) to zaliczysz przy okazji dodatkowy cel misji - Wyeliminowanie pułkownika i czołgów z konwoju - Misja 8 - Occupation Forces - Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - przewodnik i opis przejścia
Cel podróży konwoju to fort Da Smasei Laman

Jeśli udało ci się zniszczyć konwój zanim dotarł on do fortu Da Smasei Laman (lokacji odwiedzanej już w szóstej głównej misji) to zaliczysz przy okazji dodatkowy cel misji. W przeciwnym wypadku misja będzie kontynuowana, bo gra pozwoli ci podjąć w forcie ostatnią próbę wyeliminowania pułkownika i zniszczenia czołgów. Podczas wizyty w forcie uważaj na przebywających tu strażników, których dobrze byłoby omijać lub po cichu likwidować. Możesz ponownie użyć np. wyrzutni do zniszczenia czołgów albo wykorzystać to, że maszyny te stoją w miejscu i przyczepić do każdego z nich po kilka ładunków C4. Co do dowódcy, powinien on udać się do niepilnowanej północno-zachodniej części fortu i można go tam łatwo zabić.