MGS 5 The Phantom Pain: Odblokowanie misji 45 (A Quiet Exit)
Aktualizacja:
Czterdziesta piąta główna misja gry Metal Gear Solid V nie odblokowuje się w automatyczny sposób dzięki zaliczeniu jednego z poprzednich zadań. Uzyskanie do niej dostępu jest dość skomplikowane i cała procedura dokładnie przedstawiona została poniżej. Z misją tą związane są ponadto dwie bardzo ważne informacje:
- Misja 45 jest ostatnią, w której pojawia się Quiet. Nie można temu w żaden sposób zapobiec, tak więc postaraj się odpowiednio wcześniej opracować ulepszenia powiązane z Quiet (na potrzeby osiągnięcia przyznawanego za określoną liczbę zakończonych projektów) czy zaliczyć misje, w których bardzo może przydać się jej wsparcie.
- Misja 45 odblokowuje się niezależnie od misji 46-50. W skrajnych okolicznościach możesz zaliczyć misje 46-50, a czterdziestą piątą mieć nadal zablokowaną czy nieukończoną.

Naturalnym krokiem do odblokowania głównej misji 45 jest uzyskanie dostępu do pobocznej misji 150 (Secure Quiet - odnalezienie Quiet po jej zniknięciu). Dzieje się tak dlatego, że tuż po zaliczeniu pobocznej misji 150 automatycznie rozpoczyna się główna misja 45 (nie będziesz się mógł nawet do niej przygotować).
Pierwszym i najbardziej oczywistym wymaganiem jest to żeby w trakcie zaliczania głównej kampanii mieć Quiet dostępną jako pomocnika. Gwoli przypomnienia, w celu "zrekrutowania" Quiet musisz pod koniec jedenastej głównej misji (Cloaked in Silence) pojmać ją żywcem, a następnie zaczekać na odblokowanie pobocznej misji 111 (Visit Quiet) i odwiedzić ją na platformie medycznej Bazy Matki.
Kolejne ważne wymaganie dotyczy poprawienia relacji (bond) z Quiet do maksymalnego poziomu i najłatwiej możesz tego dokonać zabierając ją na kolejne misje i aktywnie współpracując z nią w ich zaliczaniu. Aktualny poziom relacji możesz sprawdzić po zakończonej misji lub w trakcie przygotowań przed wylotem na misję. Zaznaczony na powyższym obrazku pasek musi zapełnić się, a więc osiągnąć maksymalną wartość stu punktów.
Uwaga - Pasek relacji nie pozostaje na maksymalnym poziomie na stałe. Może on spaść jeśli np. doprowadziłeś do odniesienia przez Quiet poważnych obrażeń w trakcie misji. Relacje na szczęście można łatwo i szybko poprawić.

Kolejnym wymaganiem jest zadbanie o to żeby w emblemacie Diamentowych Psów (Diamond Dogs) nie znajdował się motyw motyla (Butterfly). Jeżeli nie modyfikowałeś do tej pory emblematu to najprawdopodobniej nie będziesz musiał nic dodatkowego robić. W przeciwnym razie sprawdź emblemat - musisz w tym celu po uaktywnieniu urządzenia iDroid wybrać zakładkę Mother Base (Baza Matka), a następnie opcje Customize (Modyfikacje) i Emblem (Emblemat).

Następne wymaganie dotyczy konieczności wysłuchania wszystkich nagrań z kategorii Questioning Huey. Nagrania te są związane z naukowcem Emmerichem, a konkretnie z wątpliwościami odnośnie jego dobrych intencji. Kasety magnetofowe możesz odsłuchiwać z pomocą urządzenia iDroid. Musisz po jego uaktywnieniu wybrać zakładkę Missions (Misje), a następnie opcję Cassette Tapes (Kasety magnetofnowe). Kategorie kaset do wysłuchania zaznaczone zostały na powyższym obrazku. Miejsca ich pozyskiwania to:
- Questioning Huey 1 - Musisz ukończyć główną misję 12 (Hellbound).
- Questioning Huey 2 - Musisz ukończyć główną misję 13 (Pitch Dark).
- Questioning Huey 3 - Musisz ukończyć poboczną misję 143 (Extract the AI Pod).
- Questioning Huey 4 - Musisz ukończyć poboczne misje 145-149 (Search for the Escaped Children 01-05).
- Questioning Huey 5 - Musisz ukończyć główną misję 43 (Shining Lights, Even in Death).
- Questioning Huey 6 - Musisz wysłuchać nagrania "Reasons for Facilitating the Wolbachia Mutation 2" z grupy Questioning Huey 5 w momencie gdy pies (D-Dog) jest wybrany na aktywnego pomocnika (Buddy).

Ostatnim wymaganiem jest doprowadzenie do wyświetlenia scenki przerywnikowej obrazującej wygnanie Emmericha z Bazy Matki. Po tym jak spełnisz wszystkie wcześniej wymienione wymagania zajmuj się zaliczaniem głównych lub pobocznych misji aż zostaniesz wezwany przez Millera do Bazy Matki.
Tuż po tym jak filmik przerywnikowy dotyczący Emmericha dobiegnie końca dowiesz się od Millera o zniknięciu Quiet. Poboczna misja 150 powinna się w tym momencie pojawić na liście pobocznych zadań (Side-Ops) i musisz do niej przystąpić.
Uwaga - Zanim wyruszysz na poszukiwania Quiet w ramach opcjonalnej misji 150 poczyń odpowiednie przygotowania, bo tuż po jej zaliczeniu rozpocznie się główne zadanie 45. Wyposaż mianowicie Big Bossa w najlepszy dostępny pancerz bojowy oraz w wyrzutnię rakiet (najlepiej żeby był to model z samonaprowadzalnymi pociskami). Więcej informacji na ten temat odnajdziesz na kolejnej stronie poradnika, w opisie przejścia misji 45.

Już po rozpoczęciu opcjonalnej misji 150 wyrusz w stronę posterunku numer 4 znajdującego się w Afryce. Okolica ta jest okupowana przez siły wroga i najbardziej musisz uważać na wrogiego snajpera, który ukrywa się w południowej części wioski. Zlokalizuj snajpera z pomocą lornetki lub polegając na wskazaniach D-Doga, po czym zajdź go od flanki lub od tyłu i po cichu wyeliminuj.


Trochę problemów może ci sprawić zrozumienie założeń pobocznej misji 150, bo na Twojej mapie nie pojawi się żadna orientacyjna lokalizacja Quiet. Docelowo musisz przedostać się do pokazanego na powyższych obrazkach budynku, który znajduje się tuż obok wieży obserwacyjnej (odpowiednio wcześniej zneutralizuj rozstawionych w pobliżu wrogów). Po wejściu do budynku wysłuchaj krótkiego komentarza Millera i podejdź do stołu z dokumentami, które musisz dokładniej zbadać. Wykonanie tej czynności doprowadzi do automatycznego rozpoczęcia głównej misji 45 - A Quiet Exit. Opis przejścia tej misji jest na kolejnej stronie tego poradnika.
- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain - poradnik do gry
- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain: Przewodnik do gry
- MGS 5 The Phantom Pain: Misja 45 - A Quiet Exit
- MGS 5 The Phantom Pain: Odblokowanie misji 45 (A Quiet Exit)
- MGS 5 The Phantom Pain: Misja 45 - A Quiet Exit
- MGS 5 The Phantom Pain: Odnalezienie Quiet
- MGS 5 The Phantom Pain: Obrona przed atakami sowieckiego zmechanizowanego oddziału
- MGS 5 The Phantom Pain: Ucieczka z Quiet z okolic pałacu
- MGS 5 The Phantom Pain: Pozostałe opcjonalne cele w misji A Quiet Exit
- MGS 5 The Phantom Pain: Misja 45 - A Quiet Exit
- Metal Gear Solid V: The Phantom Pain: Przewodnik do gry
Komentarze czytelników
Mam 82% stanu gry MGS V Phantom Pain a mój bohater Snake jest cały czerwony zmiany munduru i prysznic nie pomagają pomocy!!
WITAM.GRA jest Prawie Super lepsza niż Splinter Cell i inne skradanki tego typu!Znów do niej powróciłem ale mam Duży Problem z rozdzieleniem żołnierzy do Danej Grupy że Specjalnymi Zdolnościami!?!-Mam full żołnierzy po 185 i 200 w danych grupach a poziom grup 76-73.Chodzi mi szczególnie o 2 grupy które odblokowują nowe projekty broni!!--Prosze Pomóżcie jak ktoś coś wie?!Do tych dwóch grup nie mogę już nikogo dodać a mam poziom 76 a potrzebuje 96 jak to zrobić??!!!Pozdro
Trzeba podnieść poziomy mader baze to znaczy wykupić i zakończyć misje dodatkowe
Do tej pory zastanawiam się, czy istnieje jakiś trick, który pozwala nie wdawać się z nim w otwartą walkę?
Co muszę zrobic by po misji 39 wskoczyly kolejne?Dostalem psa ale misje zblokowaly sie na39.Czemu?
Wskoczyla misja 41.A co z 40!!?Kurcze ,dlaczeg nie moze byc normalnie?
Zagubiona misja 40 wskoczyla po tym jak w misji 11 uratowalem cycatą Panią snajper.Japonia to dziwny kraj
Kurcze nie wiem gdzie zapytac. Nowego tematu nie bede zakladal, a nuz ktos tutaj odpowie.
Kupilem wczoraj MGS i pogralem pare ladnych godzin. Dzisiaj gdy probuje sie zalogowac mam info, ze nie moge polaczyc sie z serwerem i musze grac offline. Szukalem informacji czy to moze nie sa jakies prace przy serwerach ale nigdzie o tym nie pisza (twitter/fb/newsy) i zastanawiam sie czy to moze tylko u mnie jest ten problem?
sedno - wiem, ze gra juz "stara" ale moze ktos ma zainstalowana i moglbys sprawdzic czy go loguje? :)
Loguje bez problemów więc szukaj u siebie przyczyny Sir klesek.
Witam Czemu nie moge zrobic CARGO2 skoro uwolnilem Malika?Dzieki misji 10 mialem miec cargo2 a nie mam? W opcjach mam klodke tylko na ,transportation specialist,,.Ale czemu?
W bólach rozkminilem problem .Jakiś kolesi musialem uratowac z misji 10 i 15
Poradnik. Całkiem ok.Naprawdę pomaga.Gra Bardzo dobra rozbudowana, mnóstwo broni i sprzętu. Producenci Splinter Cell z Ubisoft powinni się uczyć bo walą niezłą ścieme. Pozdrawiam graczy z dobrym gustem.
Side Ops numer 50 oczywiscie ktory posuwa fabułe do przodu
Witam. Mam pewien problem i potrzebuje pomocy. Podczas ostatniej gry przeszedłem misje 32 i potem 2 Side Opsy : Capture Legendary Ibis i Capture Legendary Jackal po czym wrocilem do bazy matki i zalaczyla sie cut scenka. Potem zasejwowalem i wylaczylem. Wczoraj odpalam gre jestem w mother base a tam nie ma nikogo, zadnych zolnierzy, gazików, chce isc do misji Side Ops #43 ale nie moge wezwac helikoptera bo lądowiska jakby nie czynne o co kaman bo nie wiem co zrobic ?
Miałam problem z minami i ktoś napisał że rozbrajanie jest bardzo trudne i najlepiej strzelać. Nie jest trudne,mina jest płaska i swieci czerwonym światłem w jednym kierunku, trzeba podejść od "tyłu "i pojawi się kółko żeby ją zabrać ,pozdrawiam i mam nadzieje że pomogłam
@padel
Musisz zalatwic oddzial skulls. Wtedy ludziska beda normalni i znajdziesz pojazd.
Witam!Mam problem z misją 28 Code Talker.
Po odnalezieniu Code Talkera postanowiłem udać się z nim do lądowiska którego miał pilnować pojazd opancerzony. Ale zamiast tego wszędzie byli zainfekowani żołnierze. Czy tylko ja tak miałem?
Witam!
Mam ogromną prośbę - nie umiem odblokować misji 38 - pomocy!
Skończyłem misję 35, wszystkie dostępne żółte Side-Opsy i "wysłuchałem" wszystkich kaset.
Misji dalej nie widzę... Czy ktoś wie czemu>>>?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
