Hex Commander: Misja 9 - Spotkanie z orkami
Aktualizacja:
Odnalazłeś plemię orków, ale w dość nie korzystnej sytuacji. Musisz pomóc zielonoskórym pokonać wojska elfów.

Nie jest to łatwa misja na pierwszy rzut oka. Jesteś otoczony przez armię elfów. Problem leży nie tylko w ilości jednostek, ale kompozycji i umiejscowienia oddziałów. Oprócz dużej ilości piechoty i łuczników, wróg posiada sporą ilość kapłanek, które będą leczyć oddziały. Dlatego są to twoje priorytetowe cele. Jeśli nie możesz zredukować ich liczby, staraj się zawsze zniszczyć choć jeden oddział, niż osłabić kilka. Inaczej, cały twój wysiłek pójdzie na marne. Dodatkowe wróg posiada dwie pary balist, które skutecznie kryją pole bitwy (częścią balist zajmiesz się już w pierwszych turach, ale o tym później). Jednak, twoja armia składa się wyłącznie z orków. Posiadają dużo punktów życia, mają niezły atak i ciekawe zdolności. Dzięki ich sile, rozprawisz się z elfami bez większych kłopotów.
Misję zaczynasz w północno zachodniej części mapy (1). Reszta twoich sił nawiązała kontakt z wrogiem, a bohater jest otoczony przez piechotę. Oprócz Vulpis'a i Agni, masz do dyspozycji nową jednostkę - Szamanów. Jest to specjalny typ magów z rasy orków. Posiada duże obrażenia, nie jest jednak wytrzymały i nie posiada pancerza. Jego siła tkwi w umiejętności specjalnej: może on obdarzyć sojusznika specjalną tarczą/osłoną, która ma własne punkty życia i trwa przez kilka tur. Jednostka z taka osłoną, najpierw ją traci, a potem punkty zdrowia.

Tuż obok lokacji startowej jest nowy bohater, Guarg (2). Jest to potężny wojownik, ale potrzebuje twojego wsparcia. Wykorzystaj umiejętność szamana i obdarz go magiczną osłoną. Dzięki temu, dłużej wytrzyma ataki nieprzyjaciół. Guarg ma specjalną umiejętność, która pozwala mu atakować wszystkich nieprzyjaciół wokół. Każdemu wrogowi zadaje tyle obrażeń, ile odniósłby podczas standardowego ataku. Wykonaj atak i sprowadź pozostałych wojowników tuż obok jego lokacji, aby wykończyli osłabionych wrogów. Następnie cofaj się w stronę teleportu, aż odeprzesz atak elfów.

Południowy front musi zostać przełamany jego pierwszy (3). Skup się na tych samych jednostkach, i postaraj się eliminować a nie osłabiać wrogów. Szamanami wesprzyj jednostki na pierwszej linii. Największym problemem będzie grupa medyków w tej armii. Sprowadź Vulpis'a i jednostki dystansowe, aby pozbyć się w pierwszej kolejności tych jednostek. Następny problem, to balisty na samym końcu tej armii (4). Na twoje szczęście, jest tam portal. Sprowadź silną jednostkę np. magów lub wojowników orków, aby zbliżyć się i zaatakować machiny oblężnicze. Następnie wycofaj ich na południe, aby potem przypuścili atak w tym samym czasie co reszta twojej armii, gdy wróg będzie już osłabiony.
Teraz, z lokacji południowego portalu (4), możesz wysłać część oddziałów lub np. smoka, do drugiego stanowiska balist (5). Wykorzystaj przeszkody terenowe, aby uniknąć ostrzału. Po ich eliminacji, potyczka na północnej części będzie znacznie prostsza (2). Północna grupa elfów też posiada sporą ilość piechoty oraz medyków. Postaraj się uderzyć na nich od tyłu, aby uniemożliwić im leczenie. Pokonanie niedobitków to już formalność.
- Hex Commander - poradnik do gry
- Hex Commander: Poradnik do gry
- Hex Commander: Kampania Zielonoskórych (Orków)
- Hex Commander: Misja 1 - The Flood
- Hex Commander: Misja 2 - Ulewa
- Hex Commander: Misja 3 - Obrona Vraaktu
- Hex Commander: Misja 4 - Ocalić wywerny
- Hex Commander: Misja 5 - Ziemie ludzi
- Hex Commander: Misja 6 - Myrefall
- Hex Commander: Misja 7 - Zasadzka w Myrefall
- Hex Commander: Misja 8 - Przekraczanie granicy
- Hex Commander: Misja 9 - Spotkanie z orkami
- Hex Commander: Misja 10 - Płycizna
- Hex Commander: Misja 11 - Przybrzeżny obóz
- Hex Commander: Misja 12 - Przedmieścia Thealon
- Hex Commander: Misja 13 - Górne Thealon
- Hex Commander: Misja 14 - Wykręcone wzgórza
- Hex Commander: Misja 15 - Źródło deszczu
- Hex Commander: Misja 16 - Winowajcy
- Hex Commander: Misja 17 - Obrona Drogoru
- Hex Commander: Misja 18 - Mroźne Wierchy
- Hex Commander: Misja 19 - Przygotowania do oblężenia
- Hex Commander: Misja 20 - Oblężenie Rimedohr
- Hex Commander: Misja 21 - Starzy sojusznicy
- Hex Commander: Misja 22 - Wspólny wróg
- Hex Commander: Misja 23 - Harmstead
- Hex Commander: Misja 24 - Grób Percivala
- Hex Commander: Misja 25 - Mroźni Wisielcy
- Hex Commander: Misja 26 - Avodany, Akademia wiedzy tajemnej
- Hex Commander: Misja 27 - Pradawny podstęp
- Hex Commander: Misja 28 - Płomienny Ołtarz
- Hex Commander: Misja 29 - Przed kopułą
- Hex Commander: Misja 30 - Bitwa pod Arradan
- Hex Commander: Kampania Zielonoskórych (Orków)
- Hex Commander: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
