Misja 30 - Leże Smoka | Kampania w Hex Commander
Aktualizacja:
Lokalizacja siedziby smoka okazała się skuteczna. Krasnoludy osobiście chcą go ubić, ale nie wszystko pójdzie po myśli. Teraz ty musisz powalić bestię!

Rozpoczynasz misję z dwoma bohaterami na północy, tuż obok portalu (1). Bohater Krasnoludów zacznie walczyć ze Smokiem, ale padnie w 3 turze. Od tego momentu jego wojska przejdą pod twoją kontrolę (2). Grupy składają się z 4 Bereskerów i 4 Młotów Bojowych. W dialogu między postaciami pada tekst, aby uciekać między wzniesienia i góry (3), co zapewni ochronę. Nie w tym rzecz, ale o tym za chwilę. Leże Smoka jest na wschodzie mapy (1), a tuż nad nim znajdują się Golemy (2). Uaktywnią się one po śmierci bohatera sojuszników.
Twoim celem jest zabicie Smoka. Kiedy to zrobisz misja się kończy i nie ma potrzeby likwidowania groźnych Golemów. Sam Smok ma aż 1000 punktów zdrowia, 200 obrażeń ataku, jest odporny na magię i regeneruje 50 punktów życia na turę. Do tego jest bardzo szybki i przemieszcza się o 5 pól. To właśnie jego szybkość przyczyni się do jego zguby. Golemy mogą poruszać się tylko o 2 pola, tak jak twoje wojska. Kluczem do zwycięstwa, jest walka jak najdalej od Golemów i otoczenia Smoka, przed dotarciem jego wojsk. W ten sposób nigdzie nie ucieknie, a ty będziesz mógł decydować kto i ile jednostek go zaatakuje. Musisz być jednak na to przygotowany.
Od 3 tury Smok i Golemy rzucą się w stronę najbliższych jednostek pod twoją kontrolą. Dlatego wyślij wojska Karasnoludów do lasu (3) pomiędzy portalem a ich lokacją, jak również swoją armię. W tym terenie łatwiej jest otoczyć smoka i go zabić, ale z drugiej strony to krótsza droga dla Golemów. Las zapewnia też ochronę dla twoich jednostek i np. Bereskerzy są w stanie przeżyć jego atak. Wtedy możesz ich wycofać i zamienić z inną jednostką. Niech zregenerują się w pełni, zanim przystąpią do ponownego ataku.
Jeszcze lepszym, ale trudniejszym sposobem jest wysłanie wszystkich jednostek na zachód od wzniesienia z lasem (3). Golemy będą podążać w linii prostej lub starać się obejść wzniesienia, dzięki czemu zyskasz kilka tur. Pamiętaj, że Bereskerzy poruszają się aż o 3 pola, więc twoje Młoty Bojowe zostaną z tyłu i narażą się na atak. Nie zatrzymuj się i pędź w stronę swoich. Twoim celem jest otoczyć Smoka i atakować go jak największą ilością jednostek. Minusem jest brak ochrony lasu, więc twoje wojska będą padać jak muchy.

Pamiętaj, aby Mugai Ran był poza zasięgiem Smoka. Natomiast Percival może śmiało atakować, jeśli wzmocnisz go zwojem Tarczy. Warto wzmocnić, choć jedną jednostkę (Percival, Beresker lub Katapulta) zwojem Broni i miksturą Jadu, aby zmaksymalizować obrażenia. Twój bohaterem jest najlepszym wyborem, bo może wycofać się jedno pole i użyć szarży, co znacznie wpłynie na zadane obrażenia. Smok najczęściej będzie atakował najsłabsze jednostki lub walczące na dystans, dlatego bardzo ważne jest aby go otoczyć. Do swojej armii przywołaj jak najwięcej jednostek. Wybór jednostki walczących wręcz nie ma większego znaczenia, ponieważ i tak wszystkie padną od jednego ciosu. Za to mogą pomóc w otoczeniu Smoka. Dlatego sprowadź 3 Piechurów lub Milicje. Warto za to sprowadzić 3-4 Kuszników lub Katapulty. Machiny mogą nie zdążyć na czas, więc warto je wzmocnić miksturą lekkich stóp czy szybkości. Nie opłaca się sprowadzać Magów, ponieważ zadają oni najmniej obrażeń, a wszyscy przeciwnicy są odporni na zamrożenie.
Rozegranie misji na wyższym poziomie trudności (pomarańczowe oznaczenie na mapie) nie zmieni statystyk Smoka. Na północ od jego pozycji (1), będzie więcej Golemów (2) i zostaną utworzone nowe grupy na zachód od portalu (3). Nie przeszkodzi to w wykonaniu misji, o ile będziesz się trzymał powyższych planów.
0
- Hex Commander - poradnik do gry
- Poradnik do gry
- Kampania
- Misja 1 - Złe wieści | Kampania w Hex Commander
- Misja 2 - Lodowy róg | Kampania w Hex Commander
- Misja 3 - Oblężenie | Oblężenie w Hex Commander
- Misja 4 - Wieża Ezerath | Kampania w Hex Commander
- Misja 5 - Słoneczna brama | Kampania w Hex Commander
- Misja 6 - Ucieczka | Kampania w Hex Commander
- Misja 7 - Równina Audin | Kampania w Hex Commander
- Misja 8 - Valendorf | Kampania w Hex Commander
- Misja 9 - Twierdza Hayton | Kampania w Hex Commander
- Misja 10 - Skute Wzgórze | Kampania w Hex Commander
- Misja 11 - Mroczna Puszcza | Kampania w Hex Commander
- Misja 12 - Oblężenie Lodowego Rogu | Kampania w Hex Commander
- Misja 13 - Tir Assin | Kampania w Hex Commander
- Misja 14 - Enalone | Kampania w Hex Commander
- Misja 15 - Oblężenie Hayton | Kampania w Hex Commander
- Misja 16 - Szturm na Rauenborn | Kampania w Hex Commander
- Misja 17 - Ofensywa na wschodzie | Kampania w Hex Commander
- Misja 18 - Gor Zubul |Kampania' w Hex Commander
- Misja 19 - Kerdan | Kampania w Hex Commander
- Misja 20 - Wzgórze Kerrash | Kampania w Hex Commander
- Misja 21 - Elfia Granica | Kampania w Hex Commander
- Misja 22 - Wrota Alvina | Kampania w Hex Commander
- Misja 23 - Kontratak | Kampania w Hex Commander
- Misja 24 - Żelazna Pięść | Kampania w Hex Commander
- Misja 25 - Bazar Dun | Kampania w Hex Commander
- Misja 26 - Kazad Dir | Kampania w Hex Commander
- Misja 27 - Forteca Dar - Dar | Kampania w Hex Commander
- Misja 28 - Wieża Ary | Kampania w Hex Commander
- Misja 29 - Wieża Światła | Kampania w Hex Commander
- Misja 30 - Leże Smoka | Kampania w Hex Commander
- Kampania
- Poradnik do gry
Komentarze czytelników
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
