Zniszczenie Lothering (3) | Questy główne - Prolog | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Krok 7, Wariant A: Zwrócenie się z prośbą o pomoc do Athenril
![]() | ![]() |
Athenril przebywa w północnej części lokacji [Dziedziniec Katowni] #1 (M2, 4). W trakcie rozmowy możesz zadać jej kilka dodatkowych pytań lub od razu wyrazić chęć wyświadczenia jej przysługi. Przemytniczka wyśle Cię mianowicie do kupca Cavrila w celu odzyskania należnych jej pieniędzy. Handlarza odnajdziesz w centralnej części dziedzińca #2 (M2, 5).
![]() | ![]() |
W trakcie rozmowy wybierz lewą dolną kwestię dialogową, dzięki czemu poinformujesz Cavrila o tym, że przysyła Cię Athenril. Sprawę można rozwiązać na cztery sposoby:
- Poproszenie Aveliny o wkroczenie do akcji (lewa górna opcja dialogowa) #1. Zaletą tego rozwiązania jest to, że nie dojdzie do walki; +10 punktów do przyjaźni z Aveliną.
- Zasugerowanie braku konieczności rozlewu krwi (prawa górna opcja dialogowa). W efekcie dojdzie do bitwy z ochroniarzami Cavrila, ale za to pojawi się szansa pozyskania punktów doświadczenia za ich pokonanie.
- Próba wymuszenia łapówki (prawa środkowa opcja dialogowa). Cavril może się tu zachować na dwa sposoby. Jeżeli nie rozmawiałeś z Meeranem, to zaproponuje Ci łapówkę #2 i obejdzie się bez walki, a jeżeli zdążyłeś już zawalić zadanie zlecone przez Meerana, to Cavril odmówi przekazania łapówki i dojdzie do bitwy; +5 punktów do rywalizacji z Aveliną.
- Wymuszenie spłaty długu (prawa dolna opcja dialogowa). W efekcie dojdzie do bitwy z ochroniarzami Cavrila, ale za to pojawi się szansa pozyskania punktów doświadczenia za ich pokonanie.
![]() | ![]() |
Jeżeli wybrałeś jeden z wariantów zakładających przystąpienie do walk, to musisz się liczyć z tym, że oprócz dwóch strażników kupca i ochroniarza kupca w dalszej fazie bitwy pojawią się też w okolicy najemnicy #1. Przeciwnicy są na szczęście łatwi do pokonania, a dodatkowo na pomoc może Ci przybiec kapitan Ewald #2. Jeżeli tak nie stanie się od razu, to wycofaj się w okolicę schodów żeby zachęcić Ewalda do wzięcia udziału w walkach.
![]() | ![]() |
Niezależnie od wybranego rozwiązania zdobędziesz klucz, którego będziesz musiał użyć do otwarcia kufra kupca #1. Zabierz 1 suweren i powróć z nim do Athenril #2 (M2, 4).
![]() | ![]() |
Rozmowa z Athenril może przebiec na dwa sposoby. Jeżeli Avelina wymusiła na Cavrilu przekazanie suwerena lub jeżeli pokonałeś go w walce, to przemytniczka podziękuje Ci za udzieloną pomoc i otrzymasz od niej zapewnienie o wstawieniu się za Twoją osobą #1. Opis dalszych wydarzeń odnajdziesz w sekcji Krok 8 (jest ona wspólna dla obu wariantów). Jeżeli wymusiłeś na Cavrilu przekazanie łapówki i ją odebrałeś, to Athenril zostanie aresztowana #2. Uniemożliwi Ci to zaliczenie tego wariantu i w konsekwencji będziesz się musiał zwrócić do Meerana.
Krok 7, Wariant B: Zwrócenie się z prośbą o pomoc do Meerana
![]() | ![]() |
Meeran przebywa w centralnej części lokacji [Dziedziniec Katowni] #1 (M2, 7). W trakcie rozmowy możesz zadać mu kilka dodatkowych pytań lub od razu wyrazić chęć wyświadczenia mu przysługi. Najemnik zleci Ci mianowicie zadanie zamordowania Lorda Friedricha, którego odnajdziesz w towarzystwie ochroniarzy w południowej części dziedzińca #2 (M2, 8).
![]() | ![]() |
Do dłuższej rozmowy z Friedrichem dojdzie tylko w sytuacji gdy nie zdążyłeś zawalić zadania dla Athenril. Jeżeli tak się stało i nie możesz z nią już współpracować, to bitwa od razu się rozpocznie, bez możliwości wyboru opcji dialogowych.
Po zainicjowaniu scenki możesz się zachować na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie wyrazić chęć rozmowy (prawa górna opcja dialogowa) lub od razu przystąpić do walk (prawa dolna opcja dialogowa; +5 punktów do rywalizacji z Aveliną). Jeżeli wybrałeś "wariant pokojowy", to poza szansą poznania szczegółów przekrętu, którego dopuścił się Friedrich, będziesz mógł zdecydować się na jeden z trzech wariantów:
- Próba wymuszenia łapówki (prawa górna opcja dialogowa) #1. Wybór tej opcji doprowadzi do zawalenia możliwości zaliczenia zadania dla Meerana, a to dlatego, że zależy mu jedynie na zamordowaniu Friedricha. W takiej sytuacji pozostanie Ci przystąpienie do wariantu A, czyli podjęcia współpracy z Athenril. Friedrich przekaże Ci 2 suwereny łapówki i odejdzie #2, ale za to będziesz musiał pokonać jego ludzi.
- Prośba o udzielenie pomocy w przedostaniu się do miasta (prawa środkowa opcja dialogowa). W efekcie dojdzie do bitwy z Friedrichem oraz jego ochroniarzami.
- Odmówienie polubownego załatwienia problemu (prawa dolna opcja dialogowa). W efekcie dojdzie do bitwy z Friedrichem oraz jego ochroniarzami; +5 punktów do rywalizacji z Aveliną.
![]() | ![]() |
Niezależnie od wybranego rozwiązania będziesz musiał stoczyć tu bitwę. Jedyną różnicą jest to czy weźmie w niej udział Friedrich czy nie. Oprócz lorda do pokonania są również jego ochroniarze #1. Musisz się niestety liczyć z tym, że w dalszej fazie bitwy niespodziewanie pojawią się w okolicy nowi wrogowie. Warto natomiast zastosować trik polegający na wycofaniu się w okolice schodów. Sprawi to bowiem, że do walk dołączą kapitan Ewald i pozostali strażnicy #2, dzięki czemu pokonanie wszystkich przeciwników okaże się znacznie prostsze.
![]() | ![]() |
Jeżeli w walkach brał udział Friedrich to po zakończonej bitwie odszukaj jego zwłoki #1, a to dlatego, że odnajdziesz przy nich cenne bronie. Możesz już powrócić do Meerana #2 (M2, 7) i poinformować go o zlikwidowaniu Friedricha (jeżeli go wypuściłeś, to pozostanie Ci wariant A). Od najemnika otrzymasz zapewnienie o wstawieniu się za Twoją osobą. Opis dalszych wydarzeń odnajdziesz w sekcji Krok 8 (jest ona wspólna dla obu wariantów).
Krok 8: Odbycie rocznej służby w mieście Kirkwall
![]() | ![]() |
Odszukaj Gamlena w środkowej części dziedzińca #1 (M2, 6) i porozmawiaj z nim. Akcja przeskoczy teraz o cały rok, do momentu, w którym okres służby dobiegł końca. Twoim kolejnym rozmówcą będzie krasnolud Bartrand #2, którego nie uda Ci się przekonać do wspólnej wyprawy na Głębokie Ścieżki.
![]() | ![]() |
Główny bohatera zostanie wkrótce okradziony #1, ale z pomocą przyjdzie mu brat wspomnianego Bartranda - Varrik #2 (M3, 5). Osobnik ten będzie już bardziej skory do współpracy i ponadto będziesz mógł mu zadać wiele dodatkowych pytań. Całość sprowadzi się do konieczności zdobycia mapy Głębokich Ścieżek oraz uzbierania 50 suwerenów, tak by Bartrand mógł Cię potraktować jako zaufanego wspólnika i zabrać na wyprawę. Otrzymasz równocześnie wiele nowych głównych questów, a sam Varrik dołączy do Twojej drużyny.
Odblokowany główny quest: Nowy dom?
Odblokowany główny quest: Przyjaciółka w straży
Odblokowany główny quest: Wyprawa na Głębokie Ścieżki
Odblokowany główny quest: Rozmowa o interesach
0
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.