Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Rozkazy sędziego

Zleceniodawca: Sędzia Vanard [Górne Miasto]

Krok 1: Porozmawianie z Sędzią Vanardem

1 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Do wykonywania tego questu będziesz mógł przystąpić w momencie gdy w Górnym Mieście spotkasz Sędziego Vanarda - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Do wykonywania tego questu będziesz mógł przystąpić w momencie gdy w Górnym Mieście spotkasz Sędziego Vanarda. Osoba ta pojawi się najprawdopodobniej po zaliczeniu questu towarzysza Spadek. Dokładne miejsce pobytu Vanarda to schody prowadzące do budynku Zakonu #1 (M3, 12). Sędzia będzie chciał żebyś udał się do starych ruin celem złapania zbiegłego przestępcy. Problem polega na tym, że po ruinach panoszą się potwory, na temat których możesz oczywiście wypytać sędziego. Na koniec rozmowy musisz się zdecydować czy zamierzasz podjąć się tej misji #2 czy też nie. Na szczęście jeżeli odmówisz, to sędzia pozostanie w tym miejscu, dając Ci szansę do zmiany zdania.

Krok 2: Dotarcie do starych ruin

2 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Opuść Górne Miasto i z mapy świata wybierz podróż do lokacji [Opuszczone ruiny] - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Opuść Górne Miasto i z mapy świata wybierz podróż do lokacji [Opuszczone ruiny]. Po dotarciu na miejsce (M29, 1) podejdź do strażnika Nabila żeby z nim porozmawiać #1 (M29, 2). Do rozmowy wkrótce dołączy elf Elren, od którego dowiesz się, że zbiegły przestępca porwał jego córkę. Możesz w tym momencie wstępnie ustalić dalszy tok działań, czyli przekazać rozmówcom, że zamierzasz pojmać zbiega lub go zamordować. Nie jest to na szczęście wiążąca decyzja, gdyż takową podejmiesz dopiero po złapaniu uciekiniera. Możesz już skorzystać z przejścia (M29, 3) prowadzącego do lokacji [Opuszczone ruiny - Zrujnowane przejście] #2 (M30, 1).

Krok 3: Odnalezienie zbiegłego przestępcy

3 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Przygotuj się, bo gdy tylko dotrzesz do rozwidlenia (M30, 2) w okolicy pojawi się grupka olbrzymich pająków #1 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Przygotuj się, bo gdy tylko dotrzesz do rozwidlenia (M30, 2) w okolicy pojawi się grupka olbrzymich pająków #1. Pokonanie tych potworów nie powinno być trudne, choć nie pozwól na to żeby otoczyły one słabszych członków drużyny. Zbadanie pomieszczenia na wschód stąd jest opcjonalne. Spotkałbyś tam wrogich korsarzy #2, ale miałbyś też możliwość otwarcia kufra.

4 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
W celu kontynuacji eksploracji podziemnej struktury musisz powrócić do miejsca, w którym walczyłeś z pająkami i otworzyć drzwi do północnej sali #1 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

W celu kontynuacji eksploracji podziemnej struktury musisz powrócić do miejsca, w którym walczyłeś z pająkami i otworzyć drzwi do północnej sali #1. Tu czekają Cię walki z jeszcze większą niż wcześniej grupą olbrzymich pająków #2, tak więc musisz się bardzo pilnować, tym bardziej, że niektóre stwory pojawią się dopiero po kilku chwilach.

5 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Na sam koniec zajmij się wyraźnie silniejszym jadowitym pająkiem #1 (M30, 3) - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Na sam koniec zajmij się wyraźnie silniejszym jadowitym pająkiem #1 (M30, 3). Po wygranej bitwie warto zbadać jego zwłoki i zabrać przede wszystkim gruczoł przędny pająka (jest on potrzebny do zaliczenia uzupełniającego questu Zadania zielarza #1). Oprócz tego w okolicy znajdziesz skrzynię. Nie możesz niestety ponownie wybrać się na wschód, tak więc udaj się do północnych drzwi #2.

6 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Kieruj się na północ i następnie skręć na wschód - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Kieruj się na północ i następnie skręć na wschód. Nie musisz koniecznie badać ostatniego pomieszczenia #1, bo znajduje się tam jedynie nowa skrzynia. Ważniejsze jest to żeby przy pierwszej możliwej okazji skręcić na południe i wyjść po schodach na górę #2. KONIECZNIE zapisz stan gry, bo przed Tobą walka z kreaturą, którą można określić mianem mini-bossa.

7 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
W największej sali podziemnej struktury (M30, 4) będziesz musiał przede wszystkim pokonać tajemną zmorę #1, choć w walkach wezmą też udział zwłoki, splugawione pająki oraz olbrzymie pająki #2 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

W największej sali podziemnej struktury (M30, 4) będziesz musiał przede wszystkim pokonać tajemną zmorę #1, choć w walkach wezmą też udział zwłoki, splugawione pająki oraz olbrzymie pająki #2. Proponuję zastosować taktykę polegającą na wycofaniu się do jednego ze zbadanych już wcześniej pomieszczeń. Zaletą tego rozwiązania jest to, że nie podążą za Tobą wszystkie potwory, a ponadto część z nich pogubi się po drodze.

8 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Po dotarciu do upatrzonego pomieszczenia w miarę szybko rozpraw się z szybszymi potworami, które tu za Tobą przyszły #1 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Po dotarciu do upatrzonego pomieszczenia w miarę szybko rozpraw się z szybszymi potworami, które tu za Tobą przyszły #1. Atakuj je tak długo aż w okolicy pojawi się tajemna zmora i dopiero wtedy skup uwagę wszystkich członków swojej drużyny na jej atakowaniu #2. Wspomagaj się posiadanymi miksturami, choć w miarę możliwości nie wykorzystuj ich wszystkich, bo część z nich może Ci się jeszcze przydać w końcowej części tego questu.

9 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Dopiero po pokonaniu tajemnej zmory powróć do głównej sali i rozpraw się z tymi potworami, które nie podążyły Twoimi śladami #1 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Dopiero po pokonaniu tajemnej zmory powróć do głównej sali i rozpraw się z tymi potworami, które nie podążyły Twoimi śladami #1. Poświęć chwilę na zbadanie centralnej sali, po czym wybierz drzwi prowadzące na południe #2.

10 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Po kilku chwilach wpadniesz na uprowadzoną Lię, czyli córkę elfa Elrena #1 (M30, 5), od której dowiesz się, że działaniami Keldera (zbiega) kierują demony - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Po kilku chwilach wpadniesz na uprowadzoną Lię, czyli córkę elfa Elrena #1 (M30, 5), od której dowiesz się, że działaniami Keldera (zbiega) kierują demony. Generalnie nie będziesz miał tu dużego wyboru, gdyż jedynym rozwiązaniem będzie odesłanie kobiety na powierzchnię. Udaj się na południe, po czym skręć na wschód. Uważaj jednak, bo po kilku chwilach wpadniesz na dwie standardowe pułapki #2. Nie blokują one całej drogi, tak więc jeżeli nie potrafisz ich rozbroić, to można je ominąć.

11 - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Skręć na północ i otwórz drzwi prowadzące do sali, w której przebywa zbiegły przestępca Kelder #1 (M30, 6) - Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Skręć na północ i otwórz drzwi prowadzące do sali, w której przebywa zbiegły przestępca Kelder #1 (M30, 6). Zbliż się do niego, a zainicjowana zostanie scenka z rozmowy z tą postacią #2, w trakcie której dowiesz się, że Kelder jest synem sędziego Vanarda. Musisz teraz podjąć bardzo ważną decyzję, a mianowicie czy aresztować Keldera czy dokonać na nim egzekucji w ramach kary za wszystkie popełnione zbrodnie. Jako że oba warianty znacząco się różnią, każdy z nich został oddzielnie omówiony:

  • Jeżeli chcesz aresztować Keldera, to zapoznaj się z opisem w sekcji Krok 4, Wariant A.
  • Jeżeli chcesz wykonać egzekucję na Kelderze, to zapoznaj się z opisem w sekcji Krok 4, Wariant B.
Podobało się?

0

Dragon Age II

8 marca 2011

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-03-17
12:07

ROGI Chorąży

jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie

Komentarz: ROGI
2013-03-18
15:32

ROGI Chorąży

jak odblokować zadanie draństwo?

Komentarz: ROGI
2013-10-30
03:48

PaulinaKlaudia Konsul

W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy

Komentarz: PaulinaKlaudia
2014-01-11
17:56

szklarson Junior

Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!

Komentarz: szklarson
2018-08-22
19:56

lotnik_xaos Legionista

😢

Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?

Komentarz: lotnik_xaos

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl