Zdolności magów (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
Aktualizacja:
![]() | MAG KRWI Typ: Specjalizacja. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności manipulowania umysłami i siłami życiowymi obecnych na polu bitwy postaci. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke. Uwagi: Odblokowanie tej specjalizacji może się okazać bardzo opłacalne dla maga prowadzącego agresywny styl rozgrywki. Wymagana jest dość znaczna zmiana stylu gry, zakładająca leczenie się nie przy pomocy mikstur, ale zdolności wchodzących w skład omawianej kategorii. Priorytetowe zakupy: Poświęcenie, Krwotok. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Mag krwi | startowa | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po wybraniu specjalizacji Mag krwi, zwiększając nieznacznie żywotność Hawke'a. |
Krew życia | podtrzymywana 1 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym Hawke poświęca punkty żywotności, otrzymując większą liczbę punktów many. Sporym ograniczeniem jest niestety to, że na czas załączenia tej zdolności nie jest możliwe leczenie się przy pomocy mikstur i zaklęć z innych kategorii. W rezultacie wymagane jest korzystanie z wybranych umiejętności z tej grupy i dostępnych tylko dla maga krwi. Jeżeli pogodzisz się z takim stanem rzeczy, to będziesz mógł korzystać z wielu potężnych zaklęć przy zmniejszonych kosztach z własnej strony. Zakup ulepszenia Żądza krwi jest wręcz obowiązkowy, gdyż gwarantuje ono trzy punkty many (zamiast standardowych dwóch) za jeden wydany punkt żywotności. |
Poświęcenie | aktywowana 1 ulepszenie | Wyssanie części energii życiowej z wybranego sojusznika celem regeneracji sił życiowych Hawke'a. Jest to wbrew pozorom korzystna zdolność i obok Hieny cmentarnej jedna z dwóch stanowiących zastępstwo za brak możliwości stosowania konwencjonalnych metod leczniczych. Dobrą wiadomością jest to, że członek drużyny stracone punkty zdrowia odzyskuje ze zwiększoną szybkością. Korzystanie z opisywanej zdolności wymaga uprzedniej aktywacji umiejętności Krew życia. Ulepszenie Posępna ofiara jest godne polecania, albowiem otrzymuje się więcej energii życiowej niż wyssało się z sojusznika. Ponadto jeżeli on polegnie na polu bitwy, to przyznawana jest silna premia do żywotności Hawke'a, ale takich sytuacji raczej warto unikać, bo w walkach przyda się każda osoba. |
Krwotok | aktywowana 1 ulepszenie | Zadawanie przeciwnikom obrażeń fizycznych. Odbywa się to na wyznaczonym obszarze i z pominięciem ich pancerzy oraz odporności na obrażenia. Ze zdolności tej zdecydowanie warto korzystać, ale należy się pilnować, gdyż działa ona jedynie na te istoty, przez ciała których przepływa krew (większość potworów się więc nie kwalifikuje). Korzystanie z opisywanej zdolności wymaga uprzedniej aktywacji umiejętności Krew życia. Ulepszenie Paraliżujący krwotok nie tylko przyczynia się do zwiększenia zadawanych obrażeń, ale dodaje także dwie inne ciekawe funkcje. Mowa tu o zadawaniu ogromnych obrażeń chwiejącym się celom oraz o szansy paraliżowania zwykłych przeciwników. Jest to pozycja zdecydowanie godna zakupu. |
Hiena cmentarna | aktywowana 1 ulepszenie | Pochłanianie energii z poległych przeciwników celem regeneracji sił życiowych Hawke'a. Jest to obok Poświęcenia jedna z dwóch zdolności stanowiących zastępstwo za brak możliwości stosowania konwencjonalnych metod leczniczych. Niewątpliwą zaletą jest w tym przypadku to, że żywotności nie trzeba "pożyczać" od sojuszników. Niestety, odbywa się to na mniejszą skalę i przynosi oczekiwane rezultaty jedynie w trakcie bitew z udziałem dużej liczby przeciwników. Korzystanie z opisywanej zdolności wymaga uprzedniej aktywacji umiejętności Krew życia. Ulepszenie Jedną nogą jest niewątpliwie warte zakupu, pozwalając na wysysanie niewielkich ilości punktów żywotności także z żywych przeciwników (tylko tych, przez ciała których przepływa krew). Połączenie obu sposobów regeneracji paska zdrowia Hawke'a daje już bardziej zadowalające rezultaty. |
Niewolnik krwi | aktywowana 1 ulepszenie | Zniewolenie zwykłego przeciwnika i zmuszenie go na walczenie po stronie drużyny przez krótki okres czasu. Zdolność ta nie działa niestety na silniejszych wrogów, ale mimo wszystko warto rozglądać się za takimi celami, których chwilowe dołączenie do zespołu będzie miało najbardziej pozytywne skutki. Podobnie jak większość pozostałych zdolności z tej grupy, zaklęcie działa jedynie na tych wrogów, przez których ciała przepływa krew. Korzystanie z opisywanej zdolności wymaga uprzedniej aktywacji umiejętności Krew życia. Ulepszenie Krwawa plama jest dosyć ciekawą opcją, gdyż po zakończeniu cyklu zniewolenia przeciwnik nie tylko ginie, ale również eksploduje, raniąc stojąc obok wrogów. |
![]() | DALIJSKI PARIAS Typ: Specjalizacja. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności zadawania przez Merrill obrażeń naturalnych oraz opartych o magię krwi. Kategoria dostępna dla postaci: Merrill. Uwagi: Specjalizacja ta jest zarezerwowana dla postaci Merrill. Priorytetowe zakupy: Krew Pierwszej + Rany przeszłości lub Gniew Elvhen. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Solidarność | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów przyjaźni w relacjach z Merrill. Jej działanie polega na podarowaniu w ramach umiejętności Krew Pierwszej jednego dodatkowego punktu many za każdy wydany przez Merrill punkt żywotności. |
Wyrzutek | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów rywalizacji w relacjach z Merrill. Jej działanie polega na nieznacznym zwiększeniu odporności elfki na obrażenia. |
Krew Pierwszej | podtrzymywana | Aktywowanie trybu, w którym Merrill poświęca punkty żywotności, otrzymując większą liczbę punktów many. Zdolność ta działa na bardzo zbliżonych zasadach do umiejętności Krew życia z kategorii Magia krwi zarezerwowanej dla postaci Hawke'a. Sporym ograniczeniem jest niestety to, że na czas załączenia tej zdolności nie jest możliwe leczenie się przy pomocy mikstur i zaklęć z innych kategorii. To nie koniec złych wieści - Merrill może się co najwyżej podratować ulepszeniem zdolności Gniew Elvhen, a nie pełnoprawnymi umiejętnościami w celu usprawnienia procesu odzyskiwania zdrowia. W rezultacie radzę się zastanowić czy punkty rozwoju nie lepiej od razu przeznaczać na inne cele. |
Rany przeszłości | aktywowana 1 ulepszenie | Zadawanie przeciwnikom obrażeń fizycznych. Odbywa się to na wyznaczonym obszarze i z pominięciem ich pancerzy oraz odporności na obrażenia. Zdolność ta działa na bardzo zbliżonych zasadach do umiejętności Krwotok z kategorii Magia krwi zarezerwowanej dla postaci Hawke'a. Jeżeli masz zamiar korzystać z magii krwi, to musisz pamiętać o tym, że omawiana umiejętność działa jedynie na te istoty, przez ciała których przepływa krew (większość potworów się więc nie kwalifikuje). Korzystanie z opisywanej zdolności wymaga uprzedniej aktywacji umiejętności Krew Pierwszej. Ulepszenie Głębokie rany jest godne rozważenia, nie tylko zwiększając zadawane przez główną zdolność obrażenia, ale dodając również szansę paraliżowania atakowanych zwykłych wrogów. |
Gniew Elvhen | podtrzymywana 2 ulepszenia | Aktywowanie trybu, w którym Merrill zadaje obrażenia naturalne wszystkim stojącym w pobliżu przeciwnikom. Także i ta ścieżka rozwoju nie jest szczególnie rewelacyjna, choć może przydać się w trakcie bitew z potworami ze słabą odpornością na siły natury. Oba dostępne ulepszenia są jak najbardziej godne uwagi. Łaska Arlathanu poprawia tempo regeneracji w zależności od liczby stojących w pobliżu przeciwników. Istotną cechą tego ulepszenia jest to, że automatycznie współpracuje ono ze zdolnością Krew Pierwszej, choć oczywiście nie czyni jej nagle przełomową. Ulepszenie Utrata Dalii oferuje z kolei dość standardowe premie, a mianowicie do obrażeń i zasięgu działania głównej zdolności. |
Usidlenie | aktywowana | Przyciąganie stojących w pobliżu Merrill przeciwników i zadawanie im sporych obrażeń naturalnych. Sporą wadą tej zdolności jest to, że przyciągnięci wrogowie niekoniecznie muszą zostać zabici i po wykonanym ataku mogą stanowić dla elfki spore zagrożenie. Korzystanie z opisywanej zdolności wymaga uprzedniej aktywacji umiejętności Gniew Elvhen. |
Rzut kamieniem | aktywowana | Szybkie przemieszczenie się do wybranego sprzymierzeńca. O ile poprzednia zdolność pełniła rolę typowo ofensywną, to ta z kolei ma działanie defensywne. Jej głównym założeniem jest docieranie do członków drużyny, którzy mogą wymagać leczenia czy innej formy wsparcia. |
![]() | ZEMSTA Typ: Specjalizacja. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności leczniczych Andersa oraz tych związanych z towarzyszącym mu w przygodach Justynianem. Kategoria dostępna dla postaci: Anders. Uwagi: Specjalizacja ta jest zarezerwowana dla postaci Andersa. Priorytetowe zakupy: Panaceum + Przegrupowanie lub Zemsta + Krew mojego wroga. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Oko w oko | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów przyjaźni w relacjach z Andersem. Jej działanie polega na nieznacznym zwiększeniu wszystkich odporności u Szarego Strażnika, a więc fizycznych, od ognia, od zimna, od elektryczności, od sił natury i duchowych. |
Bez kompromisu | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów rywalizacji w relacjach z Andersem. Jej działanie polega na poprawieniu tempa regeneracji Szarego Strażnika. |
Panaceum | podtrzymywana | Aktywowanie trybu, w którym Anders znacząco usprawnia tempo regeneracji żywotności stojących w jego pobliżu członków drużyny. Zdolność ta działa na bardzo zbliżonych zasadach do umiejętności Aury uzdrowienia z kategorii Duchowy uzdrowiciel zarezerwowanej dla postaci Hawke'a. Zdecydowanie polecam oczywiście z niej na bieżąco korzystać, szczególnie jeśli w drużynie nie ma innego maga potrafiącego leczyć swoich sojuszników. Należy jednak zaznaczyć, że nie można równolegle uaktywniać zdolności Zemsta ani korzystać z talentów ofensywnych. |
Przegrupowanie | aktywowana | Przywrócenie przytomności poległym członkom drużyny wraz z częścią ich zdrowia, many i wytrzymałości. Zdolność ta działa na bardzo zbliżonych zasadach do umiejętności Ożywienie z kategorii Duchowy uzdrowiciel zarezerwowanej dla postaci Hawke'a. Oferuje ona oczywiście nieocenioną pomoc na wielu bitwy, a w szczególności w trakcie trudniejszych potyczek, umożliwiając ukończenie wielu z nich bez konieczności restartowania całej walki. Radzę dokładnie zaplanować moment uaktywnienia zdolności, bo na jej regenerację trzeba czekać aż dwie minuty. Warto dodać, że opisywana zdolność jest dostępna tylko przy załączonej umiejętności Panaceum. |
Pomoc sprzymierzeńcom | aktywowana | Zregenerowanie niewielkiej części żywotności wszystkich członków drużyny. Nie muszę chyba dodawać, że jest to bardzo cenna zdolność, przy czym jest ona dostępna tylko przy załączonej umiejętności Panaceum. |
Zemsta | podtrzymywana 1 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym ataki i zaklęcia Andersa zadają poważniejsze obrażenia. Ceną za taki stan rzeczy jest przede wszystkim dość znacząco obniżona odporność na obrażenia. Anders analogicznie chociażby do magów krwi nie może używać konwencjonalnych technik leczniczych (mikstury itp.), musząc polegać na działaniu pasywnej zdolności Krew mojego wroga. Jak można się łatwo domyślić, wybór tej ścieżki rozwoju jest wskazany jeżeli Anders ma grać ofensywnie, a nie pełnić w drużynie rolę typowo defensywną. Zakup ulepszenia Gniew jest bardzo wskazany, albowiem jeszcze bardziej zwiększa ono zadawane obrażenia. |
Męczennik | aktywowana | Poświęcanie punktów żywotności Andersa na rzecz szybciej odnawiającej się many i szybciej regenerujących się zaklęć. To niezwykle przydatna zdolność jeżeli Anders ma dążyć ma zachowywać się ofensywnie, przy czym jeszcze większą uwagę należy przywiązać do szybkiego odblokowania leczniczej umiejętności Krew mojego wroga. Warto dodać, że opisywana zdolność jest dostępna tylko przy załączonej umiejętności Zemsta. |
Krew mojego wroga | bierna | Odzyskiwanie punktów zdrowia w miarę likwidowania kolejnych przeciwników. Jest to jedna z najważniejszych zdolności jeżeli Anders ma korzystać z zaklęć związanych z Justynianem. Warto tu zaznaczyć, że zdolność ta wykazuje się dużą skutecznością jedynie w trakcie bitew z udziałem dużej liczby jednostek wroga, a nie pojedynczymi silnymi celami. Ponadto pomimo tego, że jest to zdolność pasywna, wymaga ona wcześniejszego uaktywniania umiejętności Zemsta. |
Prędka sprawiedliwość | bierna | Szybsza regeneracja wszystkich zaklęć dostępnych dla postaci Andersa. To oczywiście bardzo przydatna zdolność pasywna, w której zakup warto możliwie jak najszybciej zainwestować. |
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
- Rozwój postaci
- Utworzenie nowej postaci w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Atrybuty i inne współczynniki w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Sugerowany skład drużyny w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Akcje zespołowe w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Rozwój postaci
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.