Zdolności magów (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zdolności magów

MAGIA ŻYWIOŁÓW - Zdolności magów (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci - Dragon Age II - poradnik do gry

MAGIA ŻYWIOŁÓW

Typ: Kategoria główna.

Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności zadawania obrażeń od ognia i zimna.

Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Anders, Bethany, Merrill.

Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności jest wręcz wymagane jeżeli masz w planach budowanie postaci maga, który będzie koncentrował się na zadawaniu dużych obrażeń. Polecam odblokować zarówno ogniste jak i lodowe zaklęcia, gdyż wielu przeciwników wykazuje się ponadprzeciętną odpornością na jeden z dwóch powyższych żywiołów.

Priorytetowe zakupy: Uścisk zimy, Kula ognia.

NAZWA ZDOLNOŚCI

TYP ZDOLNOŚCI

DZIAŁANIE I UWAGI

Uścisk zimy

aktywowana

1 ulepszenie

Doprowadzenie do wybuchu lodowatej energii, która zadaje obrażenia od zimna, jak również spowalnia ruchy i ataki przeciwników. Zdolność ta już w swojej podstawowej formie jest bardzo przydatna, tym niemniej warto możliwie jak najwcześniej zakupić jej ulepszenie, które znacząco podnosi jej skuteczność.

Zakup ulepszenia Zimowy wybuch to absolutny priorytet, albowiem zamraża ono atakowanych przeciwników oraz daje szansę na uczynienie ich kruchymi, co mogą z powodzeniem wykorzystać wojownicy oraz łotrzykowie obecni w składzie drużyny.

Stożek zimna

aktywowana

1 ulepszenie

Wystrzelenie stożka zimna, który nie tylko zadaje obrażenia związane z omawianym żywiołem, ale również znacząco spowalnia ruchy i ataki wrogów. Opisywaną zdolność warto na przemian stosować z tą opisaną powyżej. Także i w tym przypadku radzę dość szybko nabyć jedyne dostępne ulepszenie, dzięki któremu umiejętność ta staje się jeszcze bardziej przydatna.

Ulepszenie Wieczna zmarzlina oferuje możliwość zamrożenia przeciwnika oraz uczynienia go kruchym. Procentowe szanse powodzenie takich akcji są nieco niższe niż w umiejętności opisanej powyżej, ale mimo wszystko warto odblokować tę pozycję.

Kula ognia

aktywowana

1 ulepszenie

Wystrzelenie kuli ognia, eksplodującej w momencie kontaktu z celem i zadającej obrażenia ogniowe. Podobnie jak w przypadku Uścisku zimy, do odblokowania opisywanej zdolności warto możliwie jak najszybciej doprowadzić, bo przydaje się ona także w bardzo wczesnym stadium rozgrywki.

Ulepszenie Parząca kula ognista również powinno zostać w miarę szybko zakupione. Zwiększono ono siłę zadawanych obrażeń oraz zasięg działania głównej zdolności.

Piromancja

bierna

Zwiększenie zadawanych obrażeń od ognia o jedną czwartą. To bardzo pożyteczna pasywna zdolność, zwłaszcza jeśli masz w planach zakup zdolności Burza ognista.

Burza ognista

aktywowana

1 ulepszenie

Wytworzenie deszczu płomieni spadających na wyznaczony obszar i zadających obrażenia od ognia. Jak można się łatwo domyślić, zdolność ta sprawdza się przede wszystkim w tych walkach, w których bierze udział duża ilość przeciwników. Jako że takowe bitwy są częstym zjawiskiem, wskazane jest szybkie odblokowanie omawianej umiejętności.

Ulepszeniu Apokaliptyczna burza ognia powinien zostać nadany wysoki priorytet przy planowaniu zakupów, gdyż oferuje ono nie tylko zwiększenie siły zadawanych obrażeń, ale także zasięgu działania głównej zdolności.

Mistrzostwo żywiołów

bierna

Zwiększenie zadawanych obrażeń od ognia i zimna, gwarancja zamiany zamrożonych przeciwników w kruche cele oraz poprawienie tempa regeneracji many i wytrzymałości. Wszystkie te premie są niezwykle przydatne, usprawniając działanie czterech aktywnych zdolności dostępnych w obrębie tej kategorii. Zakup jest w rezultacie kwestią obowiązkową i nie warto się z nim zbytnio ociągać.

MAGIA PIERWOTNA - Zdolności magów (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci - Dragon Age II - poradnik do gry

MAGIA PIERWOTNA

Typ: Kategoria główna.

Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności zadawania obrażeń fizycznych i od elektryczności.

Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Bethany, Merrill.

Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności jest bardzo wskazane jeżeli masz w planach budowanie postaci maga, który będzie koncentrował się na zadawaniu dużych obrażeń. Co ciekawe, nie wszystkie zaklęcia podporządkowane są atakowaniu wrogów, gdyż założeniem niektórych z nich jest ochranianie postaci samego maga.

Priorytetowe zakupy: Łańcuch błyskawic, Burza.

NAZWA ZDOLNOŚCI

TYP ZDOLNOŚCI

DZIAŁANIE I UWAGI

Kamienna pięść

aktywowana

1 ulepszenie

Ciśnięcie kamiennym pociskiem, zadającym duże obrażenia fizyczne. Zdolność ta w swojej podstawowej formie nie jest szczytem marzeń, ale zdecydowanie zyskuje już na atrakcyjności po zakupieniu związanego z nią ulepszenia.

Ulepszenie Pięść golema dodaje kilka nowych i bardzo przydatnych funkcji. Oprócz standardowego zwiększenia siły ataku możliwe jest także zadawanie znacznie większych obrażeń zdezorientowanym przeciwnikom, którzy zostali wprowadzeni w taki stan np. dzięki interwencji łotrzyków obecnych w drużynie.

Zamiana w kamień

aktywowana

1 ulepszenie

Zamknięcie wroga w kamieniu. Zdolność ta jest w mojej ocenie mniej przydatna chociażby od zaklęć zamrażających, bo choć wrogowie (także ci silniejsi) są natychmiast paraliżowani, to zatrzymany cel zyskuje na odporności na obrażenia. Głównym założeniem opisywanej umiejętności jest wiec chęć chwilowego wyłączenia danego oponenta z bitwy, a nie "podania go na tacy" innym członkom drużyny.

Ulepszenie Wysuszenie w pewnym stopniu poprawia funkcjonowanie głównej zdolności. Zatrzymany cel jest teraz tylko trochę bardziej odporny na obrażenia, a zwykli przeciwnicy stają się kruchymi celami.

Skalny pancerz

podtrzymywana

Aktywowanie trybu, w którym zwiększeniu ulega siła pancerza maga. Jest to niewątpliwie godna uwagi zdolność, zwłaszcza że nie wymaga ona ani manualnego aktywowania ani inwestowania w inne umiejętności znajdujące się w omawianej kategorii.

Łańcuch błyskawic

aktywowana

1 ulepszenie

Przypalenie celu błyskawicą, zadając obrażenia związane z tym żywiołem. Istotną cechą tej zdolności jest to, że błyskawica przeskakuje dwa razy na inne cele, tak więc największą skutecznością wykazuje się w sytuacji atakowania skupionych wokół siebie jednostek wroga.

Ulepszenie Reakcja łańcuchowa jest jak najbardziej godne polecenia. Nie tylko przyczynia się ono do porażenia większej liczby wrogów, ale także zadaje ogromne obrażenia przeciwnikom, którzy wprowadzeni zostali w chwiejący się stan.

Burza

aktywowana

1 ulepszenie

Zaatakowanie przeciwników z użyciem magicznych gromów obejmujących swym zasięgiem duży wycinek pola bitwy. Analogicznie chociażby do umiejętności Burza ognista z kategorii Magia żywiołów, opisywana zdolność w największym stopniu sprawdza się w bitwach z udziałem dużej liczby przeciwników.

Ulepszenie Dwukrotny cios może być cennym nabytkiem, zwiększając częstotliwość pojawiania się błyskawic i tym samym doprowadzając do zadawania większej liczby obrażeń obecnym na polu bitwy wrogom.

Galwanizm

bierna

Głównym założeniem tej pasywnej zdolności jest poprawienie działania umiejętności Skalny pancerz (większe obrażenia fizyczne), Zamiana w kamień (wydłużenie czasu trwania) oraz Skalny pancerz (zwiększenie wartości pancerza). Nie oznacza to na szczęście, że jest ona bezużyteczna jeżeli Twój mag skupił się na zadawaniu obrażeń od elektryczności, bo są one zwiększane o jedną czwartą, a ponadto poprawiane jest tempo regeneracji many i wytrzymałości. Wszystkie te premie czynią opisywaną zdolność propozycją godną rozważenia.

DUCH - Zdolności magów (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci - Dragon Age II - poradnik do gry

DUCH

Typ: Kategoria główna.

Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności zadawania obrażeń duchowych.

Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Anders, Bethany, Merrill.

Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności jest bardzo wskazane jeżeli masz w planach budowanie postaci maga, który będzie koncentrował się na zadawaniu dużych obrażeń. Magia duchowa jest szczególnie skuteczna przeciw innym magom oraz potworom z Pustki.

Priorytetowe zakupy: Żywa bomba, Wysysanie śmierci.

NAZWA ZDOLNOŚCI

TYP ZDOLNOŚCI

DZIAŁANIE I UWAGI

Duchowy pocisk

aktywowana

1 ulepszenie

Wystrzelenie magicznego pocisku, zadającego duchowe obrażenia w momencie kontaktu z celem. W podstawowej wersji zdolność ta jest średnio przydatna, przez co warto ją stosować jedynie na przeciwnikach z minimalną odpornością na obrażenia duchowe.

Ulepszenie Duchowy cios jest dosyć przydatne. Poprawia ono przede wszystkim największą wadę głównej zdolności, zwiększając zadawane obrażenia duchowe do akceptowalnego poziomu. Ponadto możliwe staje się zadawanie bardzo dużych obrażeń tym przeciwnikom, którzy zostali wcześniej zdezorientowani.

Żywa bomba

aktywowana

2 ulepszenia

Rzucenie na przeciwnika klątwy, w wyniku której eksploduje w momencie śmierci i zadaje pobliskim wrogom obrażenia duchowe. Stosowanie tej zdolności jest bardzo wskazane, przy czym wymaga to pewnej wprawy. Danego przeciwnika warto przede wszystkim obłożyć klątwą gdy pozostało już mu niewiele energii, gdyż zaklęcie działa tylko 10 sekund. Dobrze jest też wybierać silniejsze cele, albowiem rozmiar zadawanych obrażeń odpowiada wielkości pełnego paska zdrowia danego oponenta. Radzę ponadto namierzać przeciwników stojących w grupie.

Oba ulepszenia są godne polecenia. Żrąca chodząca bomba zadaje obrażenia namierzonemu przeciwnikowi zanim ten jeszcze zginie i eksploduje, co zmniejsza ryzyko nieudanych akcji. Niestabilna chodząca bomba zwiększa z kolei obrażenia zadawane zdezorientowanym celom oraz dodaję szansę zainfekowania bombą kolejnych osobników.

Rozproszenie magii

aktywowana

1 ulepszenie

Rozproszenie magicznych zaklęć. Do kategorii tej wliczane są zarówno wszelakie negatywne efekty nałożone na członków drużyny, jak i uaktywnione przez przeciwników magiczne zdolności. Bardzo podobną umiejętnością może dysponować Hawke-wojownik, o ile wybierze się dla niego specjalizację Templariusz. Ogólnie rzecz biorąc jest to pomocna zdolność, zwłaszcza w bitwach z udziałem potężniejszych magów.

Ulepszenie Transmutacja ma dwie bardzo ciekawe funkcje. Zadaje ono mianowicie obrażenia wrogom używającym zaklęć ciągłych oraz częściowo leczy tych sojuszników, na których rzucone zostały wrogie zaklęcia. Zdecydowanie polecam dokonać szybkiego zakupu tej pozycji.

Wysysanie śmierci

podtrzymywana

1 ulepszenie

Aktywowanie trybu, w którym mag odzyskuje część many poprzez wysysanie jej z ciał poległych przeciwników. Ze zdolności tej warto korzystać jedynie w tych bitwach, w których walczy się z dużą liczbą wrogów, gdyż w przeciwnym wypadku efekty jej działania będą mało odczuwalne. Zdecydowanie warto się też zainteresować bardzo pomocnym ulepszeniem.

Ulepszenie Wir śmierci dobrze jest zakupić możliwie jak najszybciej. Nie tylko ono zwiększa ilość pobieranej many, ale pozwala także na regenerowanie w niewielkim stopniu energii życiowej.

Mistrzostwo duchowe

bierna

Zwiększenie zadawanych obrażeń duchowych, większa szansa na wykonanie ciosu krytycznego oraz poprawienie tempa regeneracji many i wytrzymałości. Wszystkie te premie są niezwykle przydatne, usprawniając działanie aktywnych zdolności związanych z magią duchową. Jeżeli z niej często korzystasz, to zakup opisywanej pasywnej zdolności jest wręcz obowiązkowy.

MAGIA TAJEMNA - Zdolności magów (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci - Dragon Age II - poradnik do gry

MAGIA TAJEMNA

Typ: Kategoria główna.

Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności zadawania obrażeń i skutecznego bronienia się przed nimi.

Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Anders, Bethany, Merrill.

Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności jest dobrym pomysłem zarówno dla maga specjalizującego się w rzucaniu zaklęć ofensywnych, jak i dla postaci, która ogranicza się głównie do wspierania i leczenia innych członków drużyny.

Priorytetowe zakupy: Broń żywiołów, Mistyczna tarcza.

NAZWA ZDOLNOŚCI

TYP ZDOLNOŚCI

DZIAŁANIE I UWAGI

Broń żywiołów

podtrzymywana

Aktywowanie trybu, w którym wszyscy członkowie drużyny otrzymują premię w postaci zadawania dodatkowych obrażeń żywiołowych. Rodzaj obrażeń jest uzależniony od typu kostura używanego przez maga. Jeżeli więc dla przykładu używa on kostura zimna, to członkowie drużyny otrzymają bonus do zadawania obrażeń od zimna. Ważne jest oczywiście to żeby nie korzystać ze zwykłego kostura, nie związanego z żadnym z żywiołów. Ogólnie rzecz biorąc jest to ciekawa propozycja.

Mistyczna tarcza

podtrzymywana

2 ulepszenia

Aktywowanie trybu, w którym obrona maga ulega zwiększeniu, a także uodparnia się on w pewnym stopniu na obrażenia od ognia, zimna, elektryczności, natury oraz duchowe. Jest to najbardziej polecana zdolność dla maga dążącego do wspomagania i leczenia innych członków drużyny, szczególnie po zakupieniu dostępnych ulepszeń.

Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Mistyczny mur jest zdecydowanie lepszą propozycją, albowiem rozszerza on działanie głównej zdolności na wszystkich członków drużyny i to bez obowiązku rozstawiania ich w pobliżu postaci maga. W połączeniu z Tarczą żywiołów, która w jeszcze większym stopniu wzmacnia wspomniane powyżej odporności, czyni to drużynę bardzo wytrzymałą na siły działania głównych żywiołów.

Uderzenie umysłu

aktywowana

1 ulepszenie

Wyemitowanie fali telekinetycznej mocy odrzucającej przeciwników i odwracającej ich uwagę od postaci maga. Zdolność ta jest przydatna niezależnie od wybranego kierunku rozwoju maga, gdyż nawet pomimo wsparcia ze strony innych umiejętności jest on zawsze bardzo wrażliwy na bezpośrednie ataki ze strony wroga. Polecam korzystać z tej zdolności gdy tylko jego życie znajdzie się w niebezpieczeństwie.

Ulepszenie Ogłuszający wybuch zwiększa zasięg i siłę odrzutu, a także doprowadza do natychmiastowego ogłuszania zwykłych wrogów. To bardzo cenny bonus, tak więc warto w miarę szybko nabyć ulepszenie.

Bariera

aktywowana

1 ulepszenie

Wytworzenie bariery telekinetycznej odbijającej połowę otrzymywanych obrażeń. Zdolność ta jest najbardziej skuteczna w trakcie bitew z przeciwnikami zdolnymi do wyprowadzania silnych ciosów, które przy pełni powodzenia mogłyby poważnie zranić czy wręcz zabić maga. Tak jak wyżej, polecam dokonać zakupu niezależnie czy obrało się dla maga ofensywny czy defensywny styl rozgrywki.

Ulepszenie Mistyczna forteca w maksymalnym stopniu ochrania maga, tak więc jest dobrym nabytkiem jeżeli często zdarza Ci się korzystać z głównej zdolności.

Miażdżące więzienie

aktywowana

1 ulepszenie

Zamknięcie wroga w zadającej duże fizyczne obrażenia telekinetycznej klatce oraz szansa na spowolnienie szybkości ruchu i ataku przeciwnika o połowę. Omawiana pozycja dla odmiany w większym stopniu przyda się magowi dążącemu do zadawania swoim wrogom dużych obrażeń. Warto stosować ją przeciwko nieco silniejszym celom, przy czym szanse na spowolnienie dotyczą jedynie zwykłych przeciwników.

Ulepszenie Paraliżujące więzienie zgodnie z nazwą może doprowadzać do paraliżowania przeciwników oraz gwarantuje zadawanie im większych obrażeń. Na najlepsze rezultaty można liczyć dokonując ataków na chwiejące się cele.

Podobało się?

0

Dragon Age II

8 marca 2011

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-03-17
12:07

ROGI Chorąży

jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie

Komentarz: ROGI
2013-03-18
15:32

ROGI Chorąży

jak odblokować zadanie draństwo?

Komentarz: ROGI
2013-10-30
03:48

PaulinaKlaudia Konsul

W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy

Komentarz: PaulinaKlaudia
2014-01-11
17:56

szklarson Junior

Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!

Komentarz: szklarson
2018-08-22
19:56

lotnik_xaos Legionista

😢

Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?

Komentarz: lotnik_xaos

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl