Wyprawa na Głębokie Ścieżki (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Wyprawa na Głębokie Ścieżki
Zleceniodawca: Varrik [Górne Miasto]
Krok 1: Przygotowania do wyprawy
![]() | ![]() |
Zadanie to otrzymasz automatycznie od Varrika (M3, 5), którego spotkasz po zaliczeniu głównego questu Zniszczenie Lothering i przybyciu po raz pierwszy do lokacji [Górne Miasto]. Założeniem tego questu jest dostarczenie Bartrandowi 50 suwerenów. Krasnoluda odnajdziesz w lokacji [Górne Miasto - Gildia Kupców] #1 (M3, 6) i jeżeli go odwiedzisz jeszcze przed uzbieraniem takiej sumy, to utniesz sobie z nim jedynie krótką pogawędkę. Z wyprawą związana jest również rozmowa z Varrikiem, którą odbędziesz w ramach głównego questu Rozmowa o interesach #2 (M15, 2). Dowiesz się mianowicie, że w celu zagwarantowania pomyślnej wyprawy oprócz zgromadzenia złota konieczne będzie również zdobycie mapy Głębokich Ścieżek.
![]() | ![]() |
Sprostanie wymaganiom postawionym przez Bartranda:
- 50 suwerenów potrzebnych do opłacenia wyprawy możesz zgromadzić przede wszystkim poprzez wykonywanie odblokowywanych przez grę questów. Zaliczanie wielu z nich związane jest z szansą uzyskania wynagrodzenia w postaci złota. Możesz również sprzedawać odnajdywane przedmioty, które nie przydadzą się nikomu z drużyny. Alternatywnym rozwiązaniem jest przystanie na propozycję opłacenia wyprawy przez krasnoluda Dougala, co może mieć miejsce w ramach głównego questu Przyjaciele z Dolnego Miasta #1.
- W celu zdobycia mapy Głębokich Ścieżek musisz zaliczyć główny quest Wyciszenie. Mapa zostanie Ci przekazana w trakcie końcowej rozmowy z Szarym Strażnikiem Andersem #2, już po powrocie z misji w budynku Zakonu. Polecam przy okazji zaliczyć uzupełniający quest Pytania i odpowiedzi, pozwalający na wydobycie nowych szczegółów od Varrika na temat Bartranda oraz wyprawy.
Krok 2: Wyruszenie na wyprawę do Głębokich Ścieżek
![]() | ![]() |
Jeżeli dysponujesz i suwerenami (własnymi lub przekazanymi przez Dougala) i mapą, to porozmawiaj z Bartrandem #1 i przekaż mu wszystkie rzeczy potrzebne do zrealizowania wyprawy. Zgodnie z sugestią krasnoluda jest to dobry moment na pokończenie innych questów. To bardzo ważne, bo po powrocie z Głębokich Ścieżek awansujesz do II aktu kampanii i niedokończone zadania poznikają z dziennika, pozbawiając Cię możliwości ich wykonania. Jeżeli jesteś gotowy, to ponownie porozmawiaj z Bartrandem i potwierdź chęć wyruszenia na wyprawę (Varrik musi być w tym momencie aktywnym członkiem drużyny) #2.
![]() | ![]() |
Już po wysłuchaniu przemowy Bartranda (wybór opcji dialogowej nie ma tu dużego znaczenia) w dzielnicy kupców pojawi się Leandra, czyli matka głównego bohatera. W trakcie rozmowy możesz potwierdzić chęć zabrania na wyprawę Bethany/Carvera (prawa górna opcja dialogowa) #1, odmówić udzielenia konkretnej odpowiedzi (prawa środkowa opcja dialogowa) lub zadecydować o pozostawieniu Bethany/Carvera w Kirkwall (prawa dolna opcja dialogowa). Zostaniesz teraz poproszony o wybór składu drużyny #2 i jest to ważna decyzja, gdyż pozostanie on niezmienny na czas całej wyprawy. Zauważ, że Varrik musi zostać obowiązkowo zabrany na wyprawę. Dobór pozostałych członków jest już w pełni dowolny.
Uwaga! Jeżeli chcesz dowiedzieć się jaki wpływ ma zabranie ze sobą (lub nie) Bethany lub Carvera na wyprawę, to sprawdź opis końcowej części tego questu.
![]() | ![]() |
Przed Tobą kilka scenek przerywnikowych, po zakończeniu których znajdziecie się w lokacji [Głębokie Ścieżki] (M44, 1). Na początek wyraź na jeden z trzech sposobów chęć odnalezienia alternatywnego przejścia #1, omijającego zawalony tunel. Następnie zaczepi Was krasnolud Bodahn, prosząc o odnalezienie zaginionego syna Sandala #2. Teoretycznie można mu odmówić (uratowałbyś wtedy Bodahna już podczas eksploracji Głębokich Ścieżek), ale i tak wszystkie warianty sprowadzają się do konieczności zbadania nowo udostępnionej lokacji.
Krok 3: Zbadanie bocznych korytarzy Głębokich Ścieżek
![]() | ![]() |
Ruszaj na wschód. Przez kilkadziesiąt najbliższych sekund nie spotkasz żadnych potworów, ani też nie natrafisz na żadne pułapki. Skręć na północ i po chwili ponownie na wschód #1. Tu wpadniesz już na grupę hurloków oraz hurloków kuszników #2. Eliminuj w pierwszej kolejności tych drugich. Potwory są na szczęście na tyle słabe, że nie powinno to stanowić żadnego problemu.
![]() | ![]() |
Musisz się liczyć z tym, że po zlikwidowaniu pierwszej grupy potworów pojawią się kolejne. W tym przypadku do usunięcia będą także nieco silniejsze hurloki piechurzy #1, ale mimo wszystko nie będzie trudno. Po wygranej bitwie zejdź po schodach na dół #2. Warto się tu rozejrzeć za ukrytymi przedmiotami. Tyczy się to zresztą całej tej okolicy, którą warto dokładnie badać.
![]() | ![]() |
Ruszaj teraz na północ i przygotuj się do zlikwidowania kolejnej grupy hurloków oraz hurloków kuszników #1. Skieruj się teraz na wschód, otwierając po drodze drzwi. Po dotarciu do nowej lokacji spotkasz hurloków piechurów, ale w pierwszej kolejności powinieneś zlikwidować dowodzącego nimi pomiota emisariusza #2. Zachowaj ostrożność, bo istota ta może rzucać potężne zaklęcia, a także się teleportować.
![]() | ![]() |
Kieruj się dalej na wschód. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do miejsca, w którym będziesz mógł zbadać obszar na południe od siebie #1. Odnalazłbyś tam kilka kufrów, ale przy próbie zbadania niewielkiego wschodniego pomieszczenia zostałbyś zaatakowany przez olbrzymie pająki oraz jadowite pająki #2 (M44, 2).
![]() | ![]() |
To nie koniec problemów, bo po zlikwidowaniu standardowych pająków na polu bitwy pojawiłby się bardzo wytrzymały wielgachny pająk #1. W trackie tego pojedynku dbaj o słabiej opancerzonych członków drużyny, gdyż potwór ten lubi rzucać się na swoje ofiary. Szybko rozpraw się też z towarzyszącymi mu olbrzymimi pająkami. Jeżeli nie chcesz walczyć z wielgachnym pająkiem lub jeżeli go już pokonałeś, to wybierz ścieżkę prowadzącą na wschód #2.
![]() | ![]() |
Skręć po chwili na północ i przygotuj się do zlikwidowania hurloków kuszników, które pojawią się w nowym pomieszczeniu #1. Zachowaj jednak ostrożność, bo po chwili za plecami członków Twojej drużyny pojawi się grupa hurloków piechurów. Po wygranej bitwie udaj się ponownie na północ #2, a po chwili wpadniesz na Sandala (M44, 3).
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy główne - Akt 1
- Długa droga do domu (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Długa droga do domu (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Nowy dom?; Przyjaciółka w straży | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Rozmowa o interesach | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyciszenie | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Syn marnotrawny (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Syn marnotrawny (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Akt miłosierdzia (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Akt miłosierdzia (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Akt miłosierdzia (3) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Obietnica prochu strzelniczego | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wróg w naszych szeregach (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wróg w naszych szeregach (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Zaganianie wilków (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Zaganianie wilków (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Przyjaciele z Dolnego Miasta | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (3) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (4) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (5) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Questy główne - Akt 1
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.