Dragon Age 2: Justynian (1)
Aktualizacja:
Justynian
Zleceniodawca: automatycznie po przybyciu do Mrokowiska [Mrokowisko]
Krok 1: Odbycie rozmowy z Andersem
![]() | ![]() |
Zadanie to powinno automatycznie pojawić się w Twoim dzienniku podczas jednej z wizyt w Mrokowisku, ale tylko jeżeli wcześniej zaliczyłeś już quest towarzysza Sprawdź, co u Andersa. Ponownie wybierz się do kliniki Andersa celem odbycia rozmowy z Szarym Strażnikiem #1 (M23, 2). W trakcie rozmowy dowiesz się, że Anders poznał pewną metodę, dzięki której będzie mógł rozłączyć się na stałe z Justynianem. Niestety, w celu zapewnienia jej powodzenia wymagane będzie pozyskanie bardzo rzadkich składników. Starannie czytaj opcje dialogowe, bo w pewnym momencie zmuszony zostaniesz do dokonania wyboru #2:
- udzielenie Andersowi pomocy przy znalezieniu składników (prawa górna lub prawa środkowa opcja dialogowa)
- odmowa udzielenia Andersowi pomocy (prawa dolna opcja dialogowa): w tym przypadku quest dobiegnie końca i nie będzie mógł zostać wznowiony, aczkolwiek nie zyskasz punktów do rywalizacji w relacjach z Andersem
Krok 2: Odnalezienie składników
![]() | ![]() |
Poszukiwane przez Andersa składniki to smocze skały i pył sela petrae. Zdecydowanie łatwiej będzie w tym drugim przypadku, gdyż nie będziesz musiał opuszczać Mrokowiska. Udaj się mianowicie do południowej części tego obszaru i odszukaj przejście (M23, 14) do lokacji [Mrokowisko - Kanały] #1 (M77, 1). Potwierdź chęć przystąpienia do poszukiwań #2 i zauważ, że na czas wizyty w kanałach Anders będzie musiał dołączyć do aktywnej drużyny.
![]() | ![]() |
W kanałach znajduje się pięć złóż sela petrae (M77, 2) i musisz niestety do nich wszystkich dotrzeć. Niemal od razu po znalezieniu się w kanałach zostaniesz zaatakowany przez przemytników lyrium, łuczników przemytników lyrium, krasnoludzkich najemników #1 oraz brygadzistę przemytników lyrium. W pierwszej kolejności warto zaatakować tego ostatniego #2.
![]() | ![]() |
Walki w początkowej fazie radziłbym prowadzić na parterze, a to dlatego, że na górze znajduje się dużo pułapek. Jedna z nich rozstawiona jest tuż przy schodach #1, a kolejne nieco dalej #2. Postaraj się wykorzystywać łotrzyka do ich sprawnego rozbrajania, dzięki czemu nikt z drużyny na nie przypadkowo nie wpadnie.
![]() | ![]() |
Po wygranej bitwie rozejrzyj się za złożem zlokalizowanym na północ od miejsca startu #1. Teraz przystąp do eksploracji południowej części kanałów. Niestety, także i w tym przypadku nie obejdzie się bez walk. Możliwie jak najszybciej pozbądź się magów apostatów #2 i dopiero wtedy zaatakuj korsarza łupieżcę.
![]() | ![]() |
W celu odnalezienia drugiego złoża musisz skorzystać ze schodów i wybrać bardzo wąskie przejście #1. Powróć teraz do miejsca, w którym walczyłeś z pierwszą grupą jednostek wroga i wybierz się dla odmiany w stronę północnych drzwi #2.
![]() | ![]() |
Przed Tobą nowa bitwa, w trakcie której dobrze byłoby pozostawać w południowej części kanałów, czekając na przybycie jednostek wroga. Skup się przede wszystkim na eliminacji nowego brygadzisty przemytników lyrium #1 i dopiero po tym jak go zabijesz zajmij się słabszymi bandytami. Po wygranej bitwie przejdź do północnej części pomieszczenia, odnajdując trzecie złoże #2.
![]() | ![]() |
Ruszaj dalej na północ. Uważaj, bo przy schodach znajduje się bardzo zdradliwa pułapka spustowa #1, którą koniecznie należy rozbroić. Po ujrzeniu sił wroga proponuję wycofać się nieco na południe i zaczekać na ich przybycie. Początkowo zajmuj się eksterminacją słabszych jednostek oraz jednego nowego brygadzisty #2.
![]() | ![]() |
Na sam koniec proponuję zostawić sobie mini-bossa tej lokacji, a mianowicie bardzo wytrzymałego Sztygara #1 (M77, 3). Możesz się już rozejrzeć za dwoma ostatnimi złożami #2, jak również za co najmniej jednym kufrem skrywającym cenne skarby. Po zdobyciu wszystkich pięciu złóż udaj się do wyjścia zlokalizowanego w północnej części kanałów (M77, 4).
![]() | ![]() |
W celu pozyskania smoczych skał, czyli drugiego składnika z listy, musisz opuścić Mrokowisko i zdecydować się na podróż do lokacji [Kościany Szyb] (M80, 1) Po dotarciu na miejsce powinieneś zauważyć, że obóz górników został zrównany z ziemią #1 (M80, 2) i ze sprawdzeniem przyczyn takiego stanu rzeczy związany jest uzupełniający quest Rzeź w kopalni. ZIGNORUJ ścieżkę prowadzącą na południe i zamiast tego udaj się na wschód #2.
![]() | ![]() |
Kieruj się na południowy-wschód, a po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do przejścia (M80, 6) do lokacji [Kościany Szyb - Kopalnie smoczego kamienia] #1 (M81, 1). Podobnie jak w przypadku wcześniejszej wyprawy do kanałów, musisz potwierdzić chęć rozpoczęcia eksploracji nowej lokacji #2 oraz dołączyć Andersa do aktywnej drużyny.
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age 2: Poradnik, opis przejścia, questy
- Dragon Age 2: Questy towarzyszy - Akt 3
- Dragon Age 2: Surowa rozmowa; Burza i to, co było przedtem
- Dragon Age 2: Sprawdź, co u Andersa; Bohaterowie i kapitanowie
- Dragon Age 2: Porozmawiaj z Fenrisem
- Dragon Age 2: Żal Izabeli; Nowe miejsce
- Dragon Age 2: Samotność
- Dragon Age 2: Justynian (1)
- Dragon Age 2: Justynian (2)
- Dragon Age 2: Dalijska pamiątka; Mały problem
- Dragon Age 2: Nawiedzenie
- Dragon Age 2: Zakończenie; Rocznica
- Dragon Age 2: Przysługa i wina
- Dragon Age 2: Nowa ścieżka (1)
- Dragon Age 2: Nowa ścieżka (2)
- Dragon Age 2: Fenris- Ostrze miłosierdzia
- Dragon Age 2: Nie ma spokoju dla nikczemnych (1)
- Dragon Age 2: Nie ma spokoju dla nikczemnych (2)
- Dragon Age 2: Rivański talizman
- Dragon Age 2: Wiara
- Dragon Age 2: Kwestionowanie wiary (Sebastian, Fenris, Izabela)
- Dragon Age 2: Questy towarzyszy - Akt 3
- Dragon Age 2: Poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
zanonimizowany787165 Junior
Ej dobra zaczynam od nowa gre i potrzebna mi jest informacja gdzie znalezc Isabelę tak poprostu ale podaj m podajcie miejsce normalnie czyli napisaniem gdzie podczas jakiego questa itp.
Stranger. Senator
Raramuri --> https://www.gry-online.pl/poradniki/dragon-age-ii/&PART=730
Przy okazji polecam Atlas świata, w którym dokładnie opisane zostały okoliczności dołączania do drużyny kolejnych osób. :)
migel Junior
mam pytanie czy wie ktoś może gdzie znaleźć Zbroję Upadłych, skompletowałem już Hełm, Buty i Rękawice Upadłych i brakuje mi tylko zbroi. Jeśli ktoś wie to proszę o podpowiedż
lola1878 Legionista
Zainstalowałam sobie nie dawno DLC "Książę Wygnaniu" do Dragon Age 2. Gdy tylko odzyskałam władzę na postaciami udałam się w kierunku zakonu. Jednak nie spotkałam przed tablicą ani Sebastiana,a ani Wielkiej Matki. Może mi ktoś powiedzieć kiedy się pojawi Sebastian przed zakonem?
zanonimizowany890815 Junior
witam potrzebuje pomocy za znalezieniem "smoczego kla" do "zadania zielarza" czy to ma związek z zablokowanym wejsciem do jaskini na "rozdartym grzbiecie" przez blekitna "aure" z gory dzieki za pomoc
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



















![W celu pozyskania smoczych skał, czyli drugiego składnika z listy, musisz opuścić Mrokowisko i zdecydować się na podróż do lokacji [Kościany Szyb] (M80, 1) Po dotarciu na miejsce powinieneś zauważyć, że obóz górników został zrównany z ziemią #1 (M80, 2) i ze sprawdzeniem przyczyn takiego stanu rzecz - Justynian (1) | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1098/-561585328.jpg)

![Kieruj się na południowy-wschód, a po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do przejścia (M80, 6) do lokacji [Kościany Szyb - Kopalnie smoczego kamienia] #1 (M81, 1) - Justynian (1) | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1098/-561585296.jpg)
