Wstęp (2) w Dragon Age II | Rzemiosło
Aktualizacja:
Mikstury
Mikstury są obiektami jednorazowego użytku, co oznacza, że po wykorzystaniu bezpowrotnie się je traci. Wytwarzanie tych obiektów jest jednak opłacalne, albowiem mogą one odgrywać znaczącą rolę w wygrywaniu walk i w utrzymywaniu poszczególnych członków drużyny przy życiu. Warto oczywiście zawsze dysponować pewnym zapasem tych mikstur, z których najczęściej się korzysta. Jest to szczególnie istotne w przypadku dłuższych wypraw, w trakcie których nie będzie możliwy powrót do stanowiska rzemieślniczego celem wyprodukowania kolejnych sztuk danej mikstury.

Gotowe mikstury można odnajdywać w świecie gry lub nabywać u lokalnych handlarzy, przy czym jest to mało opłacalne rozwiązanie, bo są one zazwyczaj bardzo drogie. Lepszym rozwiązaniem jest produkcja mikstur we własnym zakresie. W celu odblokowania możliwości wytwarzania mikstur musisz wybrać się za dnia do lokacji [Dolne Miasto - Bazar] i porozmawiać z Lady Elegant (powyższy screen). Począwszy od tego momentu będziesz mógł zamawiać mikstury, wykorzystując do tego celu stanowisko zlokalizowane w miejscu pobytu Lady Elegant lub wybierając się do aktualnej siedziby głównego bohatera (więcej na ten temat w sekcji Stanowiska rzemieślnicze).

Po otwarciu okna zamawiania mikstur (powyższy screen) powinieneś po lewej stronie zobaczyć ich listę. Na liście pojawiają się tylko te mikstury, których przepisy wytworzenia zostały już pozyskane. Miejsca odnajdywania przepisów omówiłem w sekcji Przepisy na mikstury. W celu wytworzenia upatrzonej mikstury musisz sprostać następującym wymaganiom:
- Dysponować określoną ilością gotówki - Na całe szczęście w przypadku większości mikstur jest to koszt rzędu kilkudziesięciu srebrników.
- Dysponować określonymi odmianami odkrytych surowców - W przypadku wytwarzania mikstur surowcami tymi są elfi korzeń, wrzecionowiec, embrium i ambrozja. Warto tu powiedzieć o bardzo istotnej zależności. Wytworzenie mikstury nie doprowadza mianowicie do utraty żadnego z odnalezionych wcześniej surowców, a to dlatego, że cała zabawa polega jedynie na odnajdywaniu miejsc ich występowania, a nie zbieraniu pojedynczych sztuk. Jeżeli więc dla przykładu zdecydujesz się na wytworzenie mikstury wymagającej dysponowania trzema jednostkami elfiego korzenia, to po zakończeniu prac nadal będziesz miał trzy jednostki tego surowca.
- Dysponować określoną ilością gotówki - Na całe szczęście w przypadku większości przedmiotów jest to koszt rzędu kilkudziesięciu srebrników.
- Dysponować określonymi odmianami odkrytych surowców - W przypadku wytwarzania trucizn i bomb surowcami tymi są grzyb głębinowy, trupikorzeń, lśniący pył i felandaris. Warto tu powiedzieć o bardzo istotnej zależności. Wytworzenie trucizny lub bomby nie doprowadza mianowicie do utraty żadnego z odnalezionych wcześniej surowców, a to dlatego, że cała zabawa polega jedynie na odnajdywaniu miejsc ich występowania, a nie zbieraniu pojedynczych sztuk. Jeżeli więc dla przykładu zdecydujesz się na wytworzenie przedmiotu wymagającego dysponowania trzema jednostkami trupikorzenia, to po zakończeniu prac nadal będziesz miał trzy jednostki tego surowca.
Trucizny i bomby
Trucizny oraz bomby są obiektami jednorazowego użytku, co oznacza, że po wykorzystaniu bezpowrotnie się je traci. Wytwarzanie tych obiektów jest jednak opłacalne. Głównym założeniem trucizn jest wspomaganie działania używanych aktualnie broni, czyniąc je bardziej skutecznymi w walkach. Bomby są z kolei przydatne w eliminacji większych skupisk sił wroga, pozwalając na zadawanie sporych obrażeń na określonym obszarze. Warto oczywiście zawsze dysponować pewnym zapasem tych trucizn oraz bomb, z których najczęściej się korzysta. Jest to szczególnie istotne w przypadku dłuższych wypraw, w trakcie których nie będzie możliwy powrót do stanowiska rzemieślniczego celem wyprodukowania kolejnych sztuk danej trucizny czy bomby.

Gotowe trucizny i bomby można odnajdywać w świecie gry lub nabywać u lokalnych handlarzy, przy czym jest to mało opłacalne rozwiązanie, bo są one zazwyczaj bardzo drogie. Lepszym rozwiązaniem jest produkcja trucizn oraz bomb we własnym zakresie. W celu odblokowania możliwości ich wytwarzania musisz wybrać się do lokacji [Mrokowisko] i porozmawiać z Tomwisem (powyższy screen). Począwszy od tego momentu będziesz mógł zamawiać trucizny i bomby, wykorzystując do tego celu stanowisko zlokalizowane w miejscu pobytu Tomwise'a lub wybierając się do aktualnej siedziby głównego bohatera (więcej na ten temat w sekcji Stanowiska rzemieślnicze).

Po otwarciu okna zamawiania trucizn i bomb (powyższy screen) powinieneś po lewej stronie zobaczyć ich listę. Na liście pojawiają się tylko te trucizny i bomby, których receptury wytworzenia zostały już pozyskane. Miejsca odnajdywania receptur omówiłem w sekcji Receptury trucizn i bomb. W celu wytworzenia upatrzonej trucizny lub bomby musisz sprostać następującym wymaganiom:
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
- Rzemiosło
- Wstęp (1) w Dragon Age II | Rzemiosło
- Wstęp (2) w Dragon Age II | Rzemiosło
- Stanowiska rzemieślnicze; Miejsca zaklinania przedmiotów | Rzemiosło
- Wzory run w Dragon Age II | Rzemiosło
- Tworzenie run w Dragon Age II | Rzemiosło
- Surowce do run w Dragon Age II | Rzemiosło
- Przepisy na mikstury; Tworzenie mikstur w Dragon Age II | Rzemiosło
- Surowce do mikstur w Dragon Age II | Rzemiosło
- Receptury trucizn i bomb; Tworzenie trucizn i bomb w Dragon Age II | Rzemiosło
- Surowce do trucizn i bomb w Dragon Age II | Rzemiosło
- Rzemiosło
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.