Nocne koszmary (1) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Nocne koszmary
Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów]
Krok 1: Odbycie rozmowy z Arianni
![]() | ![]() |
Do wykonywania tego zadania będziesz mógł przystąpić w momencie gdy po zbadaniu biurka w posiadłości Hawke'ów (M14, 12) otrzymasz wiadomość zatytułowaną Nocne koszmary #1. Przeczytaj ją i następnie kliknij na przycisku Akceptuj. Możesz już wyjść z posiadłości i wybrać się za dnia do lokacji [Dolne Miasto - Elfie obcowisko]. Odszukaj tu ponownie Arianni #2 (M12, 15), z którą we wcześniejszej fazie gry rozmawiałeś przy okazji zaliczania głównego questu Syn marnotrawny.
![]() | ![]() |
W trakcie rozmowy z Arianni dowiesz się, że przed kilkoma dniami Feynriel zapadł na coś na kształt śpiączki i że jego dusza znajduje się w Pustce. Kobieta poprosi Cię o wydostanie go z Pustki i niezależnie od wybranej opcji dialogowej #1 na to przystaniesz. Na koniec rozmowy możesz od razu wyrazić chęć przystąpienia do dalszych działań #2 lub wyznać, że potrzebujesz przygotowań. Nie masz się jednak czego obawiać, gdyż w Pustce spędzisz co najwyżej kilkanaście minut i nie napotkasz tam potworów, z którymi miałbyś ogromne problemy.
Krok 2: Odbycie rozmowy z Opiekunką Marethari
![]() | ![]() |
Następna w kolejności jest rozmowa z Opiekunką Marethari, która na prośbę Arianni przybędzie do elfiego obcowiska żeby asystować w przeprowadzeniu rytuału #1. W trakcie rozmowy z Opiekunką Marethari możesz oczywiście wypytać ją o Pustkę, jak również o Śniącego, gdyż tak właśnie nazywa się stan, w którym znalazł się Feynriel. Na koniec rozmowy będziesz mógł wybrać pomiędzy chęcią bezinteresownego wzięcia udziału w rytuale (prawa górna opcja dialogowa) #2 lub udzieleniu Feynrielowi pomocy jedynie z myślą o przyszłej nagrodzie (prawa dolna opcja dialogowa).
![]() | ![]() |
Opiekunka Marethari będzie teraz chciała porozmawiać z Tobą na osobności #1 i dowiesz się, że szanse na to, że Feynriel przezwycięży nękające go koszmary są znikome, oraz że śmierć w Pustce przemieniłaby go w tzw. Wyciszonego. Nie musisz na szczęście już teraz ostatecznie zadeklarować jak się później zachowasz. Czeka Cię natomiast wybór członków drużyny do wyprawy do Pustki #2. Bez obaw - nikt nie zginie w trakcie wykonywania tego questu. Po dokonaniu wyboru sojuszników zostaniesz przeniesiony do lokacji w Pustce, nazywającej się [Sala Templariuszy] (M50, 1).
Krok 3: Eksploracja Pustki
![]() | ![]() |
Jeżeli do tej wyprawy wybrałeś Andersa, to po znalezieniu się w Pustce kontrolę nad nim przejmie Justynian #1, czyli "towarzyszący" mu duch sprawiedliwości. Z duchem możesz na chwilę porozmawiać #2 i licz się też z tym, że w trakcie wykonywania kolejnych działań pojawi się kilka zmian związanych z postacią Szarego Strażnika. Jeżeli nie wybrałeś do drużyny Andersa, to będziesz mógł od razu przystąpić do działania.
![]() | ![]() |
W celu awansowania do głównej części tego questu musiałbyś udać się do centralnego pomieszczenia sali templariuszy, ale zanim do tego dojdzie zdecydowanie radzę zbadać inne pomieszczenia, rozwiązując przy okazji kilka zagadek. Zacznij od zbadania okolicy miejsca startu i kliknięcia na zawieszonej w próżni księdze #1 (M50, 2), dzięki czemu zdobędziesz jeden punkt atrybutów do rozdysponowania. Teraz skieruj się na wschód #2. Po dotarciu do nowego korytarza zbadaj północną ścianę, a powinieneś odnaleźć kilka interaktywnych beczek (M50, 3).

Założeniem tej zagadki jest doprowadzenie do sytuacji, w której w dolnym rzędzie znajdą się duże beczki, a w górnym małe beczki. Za każdym razem gdy klikniesz na danej beczce przesunie się ona w jedynym możliwym kierunku (w lewo, w górę, w dół lub w prawo). Pełne rozwiązanie prezentuję poniżej:
1) Kliknij na dużej beczce w punkcie 3
2) Kliknij na małej beczce w punkcie 7
3) Kliknij na dużej beczce w punkcie 8
4) Kliknij na dużej beczce w punkcie 4
5) Kliknij na małej beczce w punkcie 3
6) Kliknij na dużej beczce w punkcie 2
7) Kliknij na małej beczce w punkcie 6
8) Kliknij na dużej beczce w punkcie 7
9) Kliknij na dużej beczce w punkcie 3
10) Kliknij na małej beczce w punkcie 2
11) Kliknij na dużej beczce w punkcie 1
12) Kliknij na małej beczce w punkcie 5
13) Kliknij na dużej beczce w punkcie 6
14) Kliknij na dużej beczce w punkcie 2
W nagrodę za wykonanie tej zagadki gra przydzieli Ci jeden punkt atrybutów do rozdysponowania.
![]() | ![]() |
Teraz udaj się na południe, a następnie skręć na wschód i wejdź do niewielkiego północnego pomieszczenia #1. Także i tu natrafisz na zagadkę polegającą na przesuwaniu beczek #2 (M50, 4).

Założeniem tej zagadki jest doprowadzenie do sytuacji, w której obok siebie znajdą się cztery czerwone beczki i przykłady takiego rozwiązania widoczne są przy bocznych ścianach pomieszczenia. Za każdym razem gdy klikniesz na danej beczce przesunie się ona w jedynym możliwym kierunku (w lewo, w górę, w dół lub w prawo). Pełne rozwiązanie prezentuję poniżej:
1) Kliknij na szarej beczce w punkcie 2
2) Kliknij na szarej beczce w punkcie 8
3) Kliknij na czerwonej beczce w punkcie 7
4) Kliknij na szarej beczce w punkcie 1
5) Kliknij na szarej beczce w punkcie 2
6) Kliknij na szarej beczce w punkcie 3
7) Kliknij na czerwonej beczce w punkcie 9
8) Kliknij na czerwonej beczce w punkcie 8
9) Kliknij na szarej beczce w punkcie 5
10) Kliknij na szarej beczce w punkcie 11
11) Kliknij na czerwonej beczce w punkcie 12
12) Kliknij na szarej beczce w punkcie 6
13) Kliknij na szarej beczce w punkcie 5
14) Kliknij na szarej beczce w punkcie 4
15) Kliknij na czerwonej beczce w punkcie 10
16) Kliknij na czerwonej beczce w punkcie 11
W nagrodę za wykonanie tej zagadki gra przydzieli Ci dwa punkty atrybutów do rozdysponowania.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy uzupełniające - Akt 2
- Złoto głupców (1) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Złoto głupców (2) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Zadania zielarza #2 | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Nocne koszmary (1) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Nocne koszmary (2) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Nocne koszmary (3) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Robota kogoś z naszych (1) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Dragon Age II
- Robota kogoś z naszych (2) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Dragon Age II
- Grotołazy | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Korsarze na urwiskach | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Jaskinia Umarłych | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Dostawa kilofów | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Questy uzupełniające - Akt 2
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.