Niedokończone sprawy; Wracać do roboty | Questy uzupełniające - Akt 1
Aktualizacja:
Niedokończone sprawy
Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Dolne Miasto - Dom Gamlena]
Krok 1: Przeczytanie wiadomości
![]() | ![]() |
Zacznij od wejścia w interakcję z biurkiem #1 w domu Gamlena (M14, 3). Jeżeli ukończyłeś już główny quest Wyciszenie oraz quest towarzysza Spadek, to powinieneś otrzymać wiadomość zatytułowaną Niedokończone sprawy #2 i zaadresowaną przez osobę, z którą współpracowałeś przy okazji wykonywania głównego questu Zniszczenie Lothering, czyli przez Athenril lub Meerana. Kliknij na przycisku Akceptuj w celu podjęcia się zadania. Warto dodać, że w zależności od zleceniodawcy będziesz wykonywał inne czynności:
- Jeżeli otrzymałeś list od Athenril, to zapoznaj się z opisem w sekcji Krok 2, Wariant A.
- Jeżeli otrzymałeś list od Meerana, to zapoznaj się z opisem w sekcji Krok 2, Wariant B.
Krok 2, Wariant A: Przystąpienie do współpracy z Athenril
![]() | ![]() |
Wyjdź z domu, opuść ten obszar i wybierz z mapy lokację [Górne Miasto], którą musisz odwiedzić za dnia. Athenril odnajdziesz w południowo-wschodniej części Górnego Miasta, niedaleko wejścia do Kwitnącej Róży #1 (M3, 13). Wykonania questu możesz odmówić już na samym początku rozmowy, ale lepiej wypytać elfkę o szczegóły. Dowiedziałbyś się mianowicie, że Athenril potrzebuje kogoś do odnalezienia swoich ludzi oraz towaru. Dopiero teraz warto podjąć decyzję czy jej pomóc #2 czy nie. Radzę oczywiście podjąć się wykonania questu.
![]() | ![]() |
Możesz już opuścić ten obszar i wybrać się w nocy do lokacji [Doki]. Po dotarciu na miejsce skieruj się do centralnej części obszaru, a powinieneś zauważyć, iż młody chłopak jest atakowany przez bandytów #1 (M20, 4). Przystąp do walk ze zbirami Koterii oraz łucznikami Koterii, ale pilnuj się, bo do wyeliminowania będzie też skrytobójca Koterii, który powinien dołączyć do walk nieco później #2. Gdy tylko do tego dojdzie skup swoje ataki właśnie na nim, powstrzymując go od zaskakiwania członków Twojej drużyny.
![]() | ![]() |
Po zakończonej bitwie gra automatycznie zainicjuje scenkę z rozmowy z uratowanym chłopcem Prycem. Po zadaniu mu pytania na temat Koterii możesz się zachować na dwa sposoby:
- pozwolić Pryce'owi na zatrzymanie towaru (prawa górna opcja dialogowa) #1
- zmusić Pryce'a do oddania ładunku (prawa dolna opcja dialogowa) #2
- wypuścić lorda Harimanna po tym jak dowiesz się kim jest i czym się zajmuje (prawe górne opcje dialogowe)
- dokonać egzekucji na lordzie Harimannie (prawa dolna opcja dialogowa) #2: możesz tego od razu lub po tym jak się dowiesz dlaczego był celem ataku
![]() | ![]() |
Niezależnie od wybranego wariantu powróć do lokacji [Górne Miasto] i porozmawiaj ponownie z Athenril (M3, 13). Jeżeli oddałeś towar w ręce Pryce'a, to także i w tym przypadku dostępne będą dwa warianty zachowania #1:
- skłamanie, że towar został skradziony (prawa górna opcja dialogowa)
- wyjawienie prawdy o przekazaniu ładunku (prawa dolna opcja dialogowa): Athenril będzie wściekła i nie będzie już chciała nigdy z Tobą współpracować
- skłamać, że nie było go wśród zabitych osób (prawa górna opcja dialogowa): 1 suweren
- wyjawić prawdę na temat wypuszczenia lorda Harimanna (prawa dolna opcja dialogowa): Meeran będzie wściekły i nie będzie już chciał nigdy z Tobą współpracować
Jeżeli wcześniej odebrałeś Pryce'owi ładunek to w trakcie rozmowy z Athenril automatycznie otrzymasz nagrodę w wysokości 5 suwerenów #2.
Krok 2, Wariant B: Przystąpienie do współpracy z Meeranem
![]() | ![]() |
Wyjdź z domu, opuść ten obszar i wybierz z mapy lokację [Dolne Miasto], którą musisz odwiedzić nocną porą. Zachowaj ostrożność, bo po drodze możesz wpaść na panoszących się po okolicy bandytów. Meerana odnajdziesz w zaułku na południe od wejścia do karczmy Pod Wisielcem #1 (M13, 29). Na samym początku rozmowy wybierz prawą górną opcję dialogową. Skorzystaj z okazji do zadania Meeranowi dodatkowych pytań, a dowiesz się, że chce żeby ktoś zamordował dla niego lorda Harimanna. Możesz się podjąć wykonania zadania (prawa górna opcja dialogowa) #2 lub odmówić (prawa dolna opcja dialogowa). W tym drugim przypadku gra pozwoli Ci powrócić do Meerana jeżeli zmienisz zdanie.
![]() | ![]() |
Możesz już opuścić ten obszar i wybrać się za dnia do lokacji [Doki]. Udaj się do wschodniej części dzielnicy magazynów, a powinieneś zauważyć, że pracujący dla Meerana Gustav (M19, 12) otoczony został przez grupę strażników #1. Podejdź do nich celem zainicjowania walki. W trakcie bitwy skupiaj się w głównej mierze na szybkiej likwidacji wrogich łuczników #2.
![]() | ![]() |
Musisz się niestety liczyć z tym, że po kilku chwilach do walk dołączy nowa grupa strażników. Na sam koniec rozpraw się z dowodzącym siłami wroga kapitanem straży #1, który będzie znacznie bardziej wytrzymały. Po wygranej bitwie gra pozwoli Ci zamienić kilka słów z uratowanym Gustavem #2, przy czym wybór opcji dialogowych nie odegra tu dużej roli.
![]() | ![]() |
W okolicy wkrótce pojawi się lord Harimann #1. Możesz się tu zachować na dwa zasadnicze sposoby:
- pozwolić Pryce'owi na zatrzymanie towaru (prawa górna opcja dialogowa) #1
- zmusić Pryce'a do oddania ładunku (prawa dolna opcja dialogowa) #2
- wypuścić lorda Harimanna po tym jak dowiesz się kim jest i czym się zajmuje (prawe górne opcje dialogowe)
- dokonać egzekucji na lordzie Harimannie (prawa dolna opcja dialogowa) #2: możesz tego od razu lub po tym jak się dowiesz dlaczego był celem ataku
![]() | ![]() |
Niezależnie od wybranego wariantu powróć nocną porą do lokacji [Dolne Miasto] i porozmawiaj ponownie z Meeranem (M13, 29). Jeżeli wypuściłeś lorda Harimanna, to będziesz się mógł zachować na dwa sposoby #1:
- skłamanie, że towar został skradziony (prawa górna opcja dialogowa)
- wyjawienie prawdy o przekazaniu ładunku (prawa dolna opcja dialogowa): Athenril będzie wściekła i nie będzie już chciała nigdy z Tobą współpracować
- skłamać, że nie było go wśród zabitych osób (prawa górna opcja dialogowa): 1 suweren
- wyjawić prawdę na temat wypuszczenia lorda Harimanna (prawa dolna opcja dialogowa): Meeran będzie wściekły i nie będzie już chciał nigdy z Tobą współpracować
Jeżeli wykonałeś wszystko zgodnie z planem to w trakcie rozmowy z Meeranem automatycznie otrzymasz nagrodę w wysokości 3 suwerenów #2.
Wracać do roboty
Zleceniodawca: Hubert [Górne Miasto - Targ]
Krok 1: Udanie się na spotkanie z górnikami
![]() | ![]() |
Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu uzupełniającego questu Kościany Szyb, a konkretnie po odbyciu ostatniej rozmowy z Hubertem #1 (M3, 9). Niezależnie od tego czy staniesz się współwłaścicielem kopalni czy nie zostaniesz poproszony o nakłonienie górników do powrotu do pracy. W tym celu wybierz się za dnia do lokacji [Dolne Miasto]. Górników odnajdziesz na tyłach karczmy Pod Wisielcem #2 i musisz porozmawiać z Jansenem (M12, 12). Możesz zapewnić górników o tym, że kopalnia jest bezpieczna, przekupić ich (jeżeli jesteś współwłaścicielem, to zaoferujesz im podwyżkę pensji) lub zmusić ich do powrotu do pracy. Generalnie nie powinno tu być problemów, a sam quest po chwili dobiegnie końca.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy uzupełniające - Akt 1
- Zagubiony list | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Znalezione nie kradzione | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Zamiana (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Zamiana (2) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Rozkazy sędziego (2) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Niedokończone sprawy; Wracać do roboty | Questy uzupełniające - Akt 1
- Więcej szczęścia niż rozumu | Questy uzupełniające - Akt 1 | Dragon Age II
- Zadania zielarza #1 | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Pierwsza ofiara | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Niepożądany ratunek | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Questy uzupełniające - Akt 1
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.