Skrucha | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Skrucha
Zleceniodawca: automatycznie po zaliczeniu głównego questu Wyprawa na Głębokie Ścieżki [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego] lub automatycznie po zaliczeniu questu zawartości specjalnej Obowiązek [Górne Miasto - Zakon]
Krok 1: Odbycie rozmowy z Sebastianem
![]() | ![]() |
Szansa na wykonanie tego zadania pojawi się tylko jeżeli masz zainstalowany dodatek DLC Książę na wygnaniu. Ponadto wymagane jest wcześniejsze zaliczenie questu zawartości specjalnej Obowiązek.
Opisywane zadanie może zostać uaktywnione na dwa sposoby. Jeżeli quest Obowiązek zaliczyłeś w I akcie kampanii, to nową misję otrzymasz od razu po awansowaniu do II aktu, czyli po ukończeniu głównego questu Wyprawa na Głębokie Ścieżki i odbyciu rozmowy z Wicehrabią Marlowem Dumarem w lokacji [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego]. Jeżeli natomiast quest Obowiązek zaliczyłeś dopiero w II akcie kampanii, to nową misję otrzymasz od razu po jego zaliczeniu, czyli po zdaniu raportu Sebastianowi na temat zabitych najemników. Niezależnie od wcześniejszych wydarzeń musisz za dnia udać się do lokacji [Górne Miasto - Zakon] i porozmawiać z Sebastianem, którego odnajdziesz niedaleko posągu Stwórcy (M7, 5) #1. W trakcie rozmowy #2 książę poprosi Cię o pomoc w zbadaniu posiadłości lady Harimann, która nasłała na niego najemników. Zauważ, że Sebastian dołączył w tym momencie do drużyny i jeżeli masz zamiar wybrać się teraz do posiadłości, to zdecydowanie warto byłoby znaleźć dla niego miejsce w jej aktywnym składzie.
Krok 2: Zbadanie posiadłości lady Harimann
![]() | ![]() |
Możesz już wyjść z budynku Zakonu i skierować się (za dnia) do dzielnicy posiadłości. Odszukaj tu drzwi (M3, 31) #1 prowadzące do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Harimannów] (M97, 1). Po znalezieniu się w środku udaj się po schodach na górę i przejdź do północnego pomieszczenia #2 (M97, 2). Będziesz tu świadkiem pierwszej z kilku scenek przerywnikowych, których cechą wspólną jest to, że uczestniczące w nich osoby nie będą zauważyły Hawke'a i reszty drużyny.
![]() | ![]() |
Powróć na piętro i przejdź przez południowe drzwi #1, które prowadzą do jadalni. Także i w tym miejscu obejrzysz krótki filmik (M97, 3). Zanim wyjdziesz z tej lokacji rozejrzyj się za kufrem, w którym ukryto ulepszenie zbroi dla Sebastiana #2. Korzystając z okazji warto też zbadać leżący na jednym ze stołów dziennik Flory Harimann.
![]() | ![]() |
Możesz już skierować się w stronę wschodnich drzwi. Tu polecam w pierwszej kolejności wybrać się na wschód. W północnej komnacie sypialni (M97, 4) będziesz świadkiem dość zabawnej scenki #1, a także odnajdziesz kolejne kartki z dziennika Flory Harimann. Dopiero teraz powróć do rozwidlenia i wybierz korytarz prowadzący na południe #2. Po drodze możesz wejść do wschodniego pomieszczenia, ponownie odnajdując kartki z dziennika Flory Harimann.
![]() | ![]() |
Kieruj się na południe do momentu gdy dotrzesz do zejścia do piwnicy #1 (M97, 5). Zejdź po schodach na dół. Po znalezieniu się w piwnicy będziesz mógł odbyć krótką rozmowę z postaciami, które do tej pory Cię ignorowały #2, ale już wkrótce zaatakują Was potwory (M97, 6).
![]() | ![]() |
Od razu po rozpoczęciu bitwy przystąp do atakowania demona pożądania #1, dążąc do jego jak najszybszego unieszkodliwienia. Dopiero po zlikwidowaniu tego potwora zajmij się okolicznymi cieniami. Po wygranej bitwie zbadaj ciało demona pożądania, odnajdując między innymi cenny sztylet Wściekłość Pustki. Koniecznie rozejrzyj się też za ciałem najemnika Krzemiennej Kompanii #2 (M97, 7), albowiem ma on przy sobie przedmiot aktywujący nowy quest towarzysza.
Odblokowany quest towarzysza: Długi łuk ze Starkhaven
![]() | ![]() |
Możesz już opuścić piwnicę (M97, 8) #1, dzięki czemu dotrzesz do lokacji [Podziemne przejście] (M98, 1). Ruszaj na wschód. Na pierwszą grupę potworów wpadniesz tuż po zejściu po schodach na dół. W miarę możliwości szybko pozbądź się okolicznych cieni, a następnie przystąp do atakowania demona gniewu #2. Warto oczywiście mieć na wyposażeniu elementy ekwipunku podnoszące odporność członków drużyny na żywioł ognia.
![]() | ![]() |
Nadal podążaj na wschód. Drugiej bitwy spodziewaj się po dotarciu do znacznie większej sali #1 (M98, 2). Zauważ, że początkowo będzie to tylko ożywieniec, tak więc dobrym pomysłem jest wycofanie się do poprzedniej lokacji i zaczekanie na przybycie demona. Dopiero po zlikwidowaniu ożywieńca ponownie wkrocz do tej samej sali. Eliminacja zwłok oraz szkieletów łuczników #2 bez wsparcia ze strony ożywieńca powinna przebiec dość sprawnie.
![]() | ![]() |
Rozejrzyj się po okolicy, a następnie wybierz przejście prowadzące na północ #1. Ataku nowej grupy potworów spodziewaj się po dotarciu do większego rozwidlenia (M98, 3). W trakcie tej bitwy warto zacząć od zlikwidowania szkieletów łuczników, a następnie zająć się atakowaniem aż dwóch demonów gniewu #2. Dopiero po zabiciu obu demonów pozbądź się cieni, na sam koniec zostawiając sobie natomiast zwłoki.
![]() | ![]() |
Udaj się teraz na zachód i następnie skręć na północ. Po wpadnięciu na nową grupę potworów (M98, 4) skup się na jak najszybszym wyeliminowaniu ożywieńca #1. Przystąp teraz do atakowania zwłok i szkieletów łuczników, ale wyczekuj momentu pojawienia się w okolicy tajemnej zmory #2. Gdy tylko do tego dojdzie postaraj się ją błyskawicznie zabić, powstrzymując tym samym przed rzucaniem potężnych zaklęć.
![]() | ![]() |
Możesz skorzystać z północnego przejścia #1. Już wkrótce dotrzesz do ostatniej sali podziemnego kompleksu #2. Zdecydowanie polecam zapisać w tym miejscu stan gry, albowiem po zbliżeniu się do widocznych w oddali postaci zainicjujesz scenkę z rozmowy. W spotkaniu wezmą udział lady Harimann oraz towarzysząca jej Pokusa (M98, 5).
Krok 3: Spotkanie z lady Harimann oraz Pokusą
![]() | ![]() |
Gra pozwoli Ci na wybór opcji dialogowych w trakcie tego spotkania #1, ale wszystkie prowadzą do jednego zakończenia. Jedyną różnicą jest to czy i ile punktów zyskasz w relacjach z innymi członkami drużyny (w przypadku Sebastiana może to być do 15 punktów przyjaźni lub rywalizacji). Niezależnie od wybieranych kwestii dialogowych doprowadzisz do wszczęcia bitwy #2.
![]() | ![]() |
Bitwę tę zdecydowanie radzę rozpocząć od szybkiego zlikwidowania lady Harimann #1, a to dlatego, że jest ona magiem. W następnej kolejności zaatakuj Pokusę #2, zwłaszcza że mogłaby ona podnosić umiejętności bitewne innych potworów. Na sam koniec zostaw sobie natomiast cienie, które pomimo znacznej przewagi liczebnej nie powinny stanowić dużego wyzwania. Po wygranej bitwie zbadaj ciało Pokusy, odnajdując między innymi kostur Sierp Pokusy.
Krok 4: Powrót do Zakonu
![]() | ![]() |
Możesz już skorzystać ze znajdującego się tu przejścia #1 (M98, 6), dzięki któremu powrócisz do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Harimannów] (M97, 8). W piwnicy czeka Cię krótka rozmowa #2. Warto tu jedynie dodać, że wybierając prawą górną opcję dialogową zdobędziesz 5 punktów przyjaźni w relacjach z Sebastianem, a wybierając prawą środkową lub prawą dolną opcję dialogową zdobędziesz 5 punktów rywalizacji.
![]() | ![]() |
Musisz teraz przejść przez całą posiadłość, docierając do drzwi prowadzących do lokacji [Górne Miasto] (M97, 1). Skieruj się oczywiście do budynku Zakonu. Po dotarciu do lokacji [Górne Miasto - Zakon] kliknij na postaci Sebastiana #1 (M7, 5). Zauważ, że w trakcie tej rozmowy będziesz mógł doradzić księciowi jak ma się zachować, jak również rozpocząć proces romansowania z tą postacią #2. W zależności od wybieranych opcji dialogowych zyskasz 10 punktów do przyjaźni lub 10 punktów do rywalizacji z Sebastianem. Nie zmieni się natomiast wysokość nagrody pieniężnej, albowiem wszystkie warianty prowadzą do pozyskania aż 11 suwerenów.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy towarzyszy - Akt 2
- Plany na przyszłość; Odwiedź Andersa | Questy towarzyszy - Akt 2
- Wizyta u pani kapitan; Porozmawiaj z Fenrisem | Questy towarzyszy - Akt 2
- Dalsze poszukiwania Izabeli; Żałoba | Questy towarzyszy - Akt 2
- Słowa pocieszenia; Sygnet rodu Tethras | Questy towarzyszy - Akt 2
- Przeprosiny Varrika; Nierozwiane wątpliwości | Questy towarzyszy - Akt 2
- Anders w Pustce; Przeprosiny Izabeli | Questy towarzyszy - Akt 2
- Przeprosiny Merrill; Nocne koszmary Fenrisa | Questy towarzyszy - Akt 2
- Fenris- Księga Shartana; Nowiny | Questy towarzyszy - Akt 2
- Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Sprawa rodzinna (2) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Opowieść w toku; Drewniana halla | Questy towarzyszy - Akt 2
- Gorzkie lekarstwo (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Gorzkie lekarstwo (2) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Kwestionowanie wiary (Fenris; Izabela) | Questy towarzyszy - Akt 2
- Anders- amulet tevinterskiego Zakonu | Questy towarzyszy - Akt 2
- Statek dla Izabeli | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Daleka droga (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Daleka droga (2) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Kwestionowanie wiary (Avelina) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Dragon Age II
- Odstępca (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Odstępca (2) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Kwestionowanie wiary (Anders) | Questy towarzyszy - Akt 2
- Lustrzane odbicie (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Lustrzane odbicie (2) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Powrót z Rozdartego Grzbietu; Kwestionowanie poglądów | Questy towarzyszy - Akt 2
- Jej rycerska tarcza; Kondolencje od pani kapitan | Questy towarzyszy - Akt 2
- Skrucha | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Długi łuk ze Starkhaven; Kwestionowanie wiary (Sebastian) | Questy towarzyszy - Akt 2
- Questy towarzyszy - Akt 2
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.