Zniszczenie Lothering (2) | Questy główne - Prolog | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Krok 4: Rozprawienie się z ogrem i hurlokami
![]() | ![]() |
Podstawowym utrudnieniem tej bitwy jest to, że biorą w niej udział zaledwie trzy postacie z drużyny. Jeżeli grasz wojownikiem, to będzie nieco łatwiej. Jeżeli natomiast grasz łotrzykiem lub magiem, to wygranie bitwy może okazać się bardziej kłopotliwe. Poświęć przede wszystkim kilka chwil na poznanie dwóch głównych ataków ogra, a mianowicie szarży w jego wykonaniu #1 oraz uderzenia w ziemię #2. W obu przypadkach musisz się liczyć z tym, iż członkowie drużyny mogą zostać powaleni na ziemię i stracić przy tym sporo punktów zdrowia. Tego typu sytuacji w miarę możliwości warto unikać, często pauzując grę w celu wydawania dokładnych rozkazów i w razie potrzeby osobiście sterując wybranymi bohaterami.
![]() | ![]() |
Do atakowania ogra najlepiej oddelegować co najmniej jednego wojownika #1. Dobrze byłoby gdyby był on wspierany przez maga. W szczególności przydatny może się tu okazać Uścisk Zimy, dzięki któremu ogr może zostać na pewien czas spowolniony. Eliminacja hurloków powinna zejść na drugi plan i obejmować tylko te stwory, które zbliżą się do słabszych członków drużyny #2.
![]() | ![]() |
Nie oszczędzaj w trakcie tej bitwy środków leczniczych, używając ich za każdym razem gdy pasek zdrowia danego członka drużyny znajdzie się na wyczerpaniu. Skup się przede wszystkim na zlikwidowaniu ogra #1, choć jego śmierć nie załatwi ostatecznie sprawy. Dopiero teraz przystąp do masowego atakowania hurloków #2. Jeżeli na obecnym stadium rozgrywki część członków Twojej drużyny została już pokonana, to jeszcze bardziej dbaj o ocalałych, gdyż utrata wszystkich bohaterów jest równoznaczna z przegraną.
![]() | ![]() |
Przed Tobą nowa scenka z rozmowy #1, w trakcie której na różne sposoby będziesz mógł zareagować na śmierć Carvera lub Bethany. Walki z hurlokami zostaną wkrótce wznowione #2, ale na szczęście potrwają jedynie kilka chwil i nie zaskoczą Cię żadnymi dodatkowymi utrudnieniami. Gra wkrótce wyświetli nową cut-scenkę z udziałem smoka, który po zlikwidowaniu mrocznych pomiotów i wylądowaniu przemieni się w... wiedźmę Flemeth!
Krok 5: Odbycie rozmowy z Flemeth i wybranie się do Kirkwall
![]() | ![]() |
W trakcie przydługawej rozmowy z Flemeth zostaniesz przede wszystkim przez nią poproszony o wykonanie zadania związanego z dostarczeniem Opiekunce Marethari pewnego amuletu. Możesz na to od razu przystać, bądź też zapytać o zdanie resztę drużyny i zadać wiedźmie kilka dodatkowych pytań (opcja Zbadaj) #1. Następnie rozmowa zejdzie na temat sir Wesley'a, który został śmiertelnie zarażony. W tym przypadku postawiony zostaniesz już przed wyborem #2:
- oddanie decyzji w ręce Aveliny (lewa górna opcja dialogowa): +15 punktów do przyjaźni z Aveliną
- podjęcie decyzji za Avelinę (prawa górna lub dolna opcja dialogowa): +15 punktów do rywalizacji z Aveliną
Odblokowany główny quest: Długa droga do domu
Krok 6: Znalezienie sposobu na przedostanie się do głównej części Kirkwall
![]() | ![]() |
Po obejrzeniu nowej cut-scenki obrazującej podróż statkiem znajdziesz się w lokacji [Dziedziniec Katowni] (M2, 1). Zacznij od wysłuchania nowej rozmowy #1, po czym przystąp do eksploracji tego obszaru. Spróbuj opuścić doki, a zostaniesz zatrzymany przez strażnika Wrighta #2 (M2, 2). Możesz mu zadać kilka dodatkowych pytań, przy czym niezależnie od wybranej głównej kwestii dialogowej zostaniesz przez niego wysłany do kapitana Ewalda.
![]() | ![]() |
Wybierz przejście znajdujące się za plecami strażnika Wrighta, a po kilku chwilach dotrzesz na znacznie większy dziedziniec #1. Możesz się tu oczywiście trochę rozejrzeć oraz przejrzeć ofertę jednego z lokalnych kupców. Kapitan Ewald (M2, 3) stoi przy dużych schodach #2 i musisz z nim porozmawiać.
![]() | ![]() |
Wybór kwestii dialogowych także i w tej rozmowie nie będzie miał żadnego znaczenia #1. Kapitan Ewald prędzej czy później dowie się, iż Gamlen jest krewnym głównego bohatera i zaoferuje rozwiązanie problemu. To poirytuje przebywających w tym miejscu dezerterów, z którymi będziesz niestety musiał przystąpić do walk #2.
![]() | ![]() |
Sporym ułatwieniem tej bitwy będzie to, iż uzyskasz pomoc ze strony kapitana Ewalda oraz podległych mu ludzi. Proponuję w pierwszej kolejności zająć się eliminacją zwykłych dezerterów oraz dezerterów łuczników #1. Dopiero po ich wyeliminowaniu zacznij atakować przywódcę dezerterów #2, który powinien być zajęty zadawaniem ciosów Ewaldowi.
![]() | ![]() |
Musisz się niestety liczyć z tym, że w dalszej fazie bitwy na dziedzińcu pojawią się kolejni dezerterzy. Oddeleguj swoich ludzi w szczególności do eliminacji nowych łuczników #1 i dbaj o ich stan zdrowia, zwłaszcza że po bitwie z ogrem cierpisz zapewne na niedobór środków leczniczych. Po wygranej bitwie czeka Cię seria scenek przerywnikowych, przy czym najważniejszą z nich będzie rozmowa z wujem Gamlenem #2. Będzie on miał dla Twojej drużyny same złe wieści. Dowiesz się mianowicie, że przepadła rodzinna posiadłość, a uzyskanie wstępu do miasta będzie się wiązało z koniecznością odbycia rocznej służby. To nie wszystko, albowiem w celu znalezienia pracy konieczne będzie zasięgnięcie pomocy u Athenril lub Meerana. Na sam koniec rozmowy możesz zapytać się Bethany lub Carvera o zdanie oraz dowiedzieć się nieco więcej na temat każdego z potencjalnych pracodawców.
Przed Tobą wybór sprzymierzeńca:
- Jeżeli chcesz poprosić o pomoc Athenril musisz udać się do tej przemytniczki, przebywającej w północnej części dziedzińca. Opis tego wariantu odnajdziesz w sekcji Krok 7, Wariant A.
- Jeżeli chcesz poprosić o pomoc Meerana musisz udać się do tego najemnika, przebywającego w centralnej części dziedzińca. Opis tego wariantu odnajdziesz w sekcji Krok 7, Wariant B.
Mała podpowiedź: Jeżeli zależy Ci przede wszystkim na wzbogaceniu się, to przystąp do wariantu B i wybierz rozwiązanie, które wiąże się z jego zawaleniem i z jednoczesnym pozyskaniem dwóch suwerenów łapówki. Wtedy dokonaj opcjonalnych zakupów i przystąp do rozwiązywania wariantu A.
0
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.