Zniszczenie Lothering (1) | Questy główne - Prolog | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Zniszczenie Lothering
Zleceniodawca: Matka [Ziemie Plagi]
Krok 1: Przeprawa przez Ziemie Plagi
![]() | ![]() |
Quest ten rozpocznie się od rozmowy z udziałem Leandry, Bethany oraz Carvera #1 (M1, 1). Twoim pierwszym zadaniem będzie odbycie przeprawy przez Ziemie Plagi celem ominięcia hordy mrocznych pomiotów. Zauważ, że Bethany i Carver stali się członkami Twojej drużyny, dzięki czemu będziesz mógł nad nimi sprawować kontrolę. Przystąp do eksploracji okolicy. Niedaleko miejsca startu natrafisz na dwóch martwych uchodźców #2. Ciała poległych osób zawsze warto badać, gdyż wiąże się to z szansą pozyskiwania mniej lub bardziej cennych przedmiotów.
![]() | ![]() |
Wkrótce zaatakuje Was większa grupa hurloków #1. Jako że Twoje postacie nie dysponują już miażdżącą przewagą nad siłami wroga będziesz się musiał bardziej pilnować. Radzę często pauzować grę i wydawać dokładne polecenia poszczególnym członkom drużyny. Po wygranej bitwie główny bohater powinien awansować na wyższy poziom. Najprostszą metodą na zatwierdzenie awansu jest wciśnięcie klawisza ESC i kliknięcie na przycisku POSTAĆ #2. Zauważ, że możesz rozdysponować punkty atrybutów oraz odblokować nową, wybraną przez siebie zdolność. Warto zawsze pamiętać o awansowaniu członków drużyny i dokonywać tego za każdym razem gdy przy ich portrecie pojawi się ikona strzałki.
![]() | ![]() |
Wybierz jedyną możliwą ścieżkę, odbywając po drodze kolejną rozmowę z członkami drużyny, tym razem dotyczącą chęci dotarcia do miasta Kirkwall #1. Od razu po zakończeniu rozmowy zostaniecie zaatakowani przez nowe hurloki, w tym przez nieco silniejszych hurloków piechurów #2.
Krok 2: Udzielenie wsparcia Avelinie oraz Wesley'owi
![]() | ![]() |
Gra wkrótce wyświetli nową cut-scenkę, ukazując dwie broniące się przed mrocznymi pomiotami postacie, a mianowicie Avelinę Vallen oraz jej męża, sir Wesley'a #1. Ruszaj im na pomoc #2 (M1, 2), przy czym nie musisz się obawiać przedwczesnej śmierci tych postaci. Przystąp do atakowania hurloków.
![]() | ![]() |
Po wygranej bitwie odbędziesz dłuższą rozmową z Aveliną oraz Wesley'em. Zauważ, że postaciom tym możesz zadać dodatkowe pytania, wybierając opcję Zbadaj #1. Wybór jednej z trzech głównych opcji dialogowych będzie natomiast miał wpływ na zmianę w relacjach z członkami drużyny:
- górna opcja dialogowa (ikona skrzydeł): +10 punktów do przyjaźni z Bethany
- środkowa opcja dialogowa (ikona maski): +5 punktów do przyjaźni z Carverem i +10 punktów do przyjaźni z Bethany
- dolna opcja dialogowa (ikona pięści): +15 punktów do przyjaźni z Bethany i +5 punktów do przyjaźni z Carverem
Spotkanie zakończy się dołączeniem przez Avelinę do drużyny. Wesley analogicznie do Leandry (matki bohatera) pozostanie natomiast nieaktywną postacią. Możesz już ruszać na południe #2.
Krok 3: Kontynuacja przeprawy przez Ziemie Plagi
![]() | ![]() |
Zachowaj czujność, bo już wkrótce zostaniecie zaatakowani przez nową grupę hurloków #1. Potwory będą nadbiegały z dwóch różnych stron (także z zabezpieczonego już obszaru), tak więc dbaj o słabiej opancerzonych członków drużyny. Po wygranej bitwie rozejrzyj się za nowym martwym uchodźcą i skieruj się na południowy-wschód. W skład kolejnej grupy potworów będzie wchodziło kilku hurloków kuszników #2 (M1, 3). Koniecznie podeślij w to miejsce co najmniej jednego wojownika, tak by się szybko rozprawić ze stojącymi na podwyższeniu bestiami.
![]() | ![]() |
Po zlikwidowaniu wszystkich potworów rozejrzyj się za nowym martwym uchodźcą i zbadaj okolice miejsca, w którym stacjonowali kusznicy, a natrafisz na gruzowisko #1. Jego zbadanie powinno zaowocować pozyskaniem między innymi cennego pierścienia. Ruszaj na południowy-wschód, odnajdując po kilku chwilach jeszcze jednego martwego uchodźcę. Po dotarciu do większego obszaru w oddali pojawią się nowe potwory #2 (M1, 4).
![]() | ![]() |
W trakcie tej konkretnej bitwy Twoim priorytetem powinno być jak najszybsze zlikwidowanie obdarzonego magicznymi zdolnościami emisariusza ucznia #1. Dodatkowo co najmniej jeden wojownik z Twojej drużyny powinien się zająć sprawną eliminacją kuszników #2. Dbaj o stan zdrowia swoich podopiecznych, ale w miarę możliwości nie wykorzystuj posiadanych środków leczniczych, bo bardziej przydadzą Ci się one już za kilka chwil.
![]() | ![]() |
Nie pozostawiaj swoich magów bez dozoru, gdyż w dalszej części tej bitwy nowe hurloki przybiegną od strony zbadanej już ścieżki #1. Po zakończonej bitwie możesz się tu trochę rozejrzeć. Odnajdziesz mianowicie dwóch martwych uchodźców, księgę o Głuszy Korcari oraz kufer #2. Do otwarcia kufra potrzebny jest łotrzyk, tak więc jeżeli Twój bohater nie ma takiej wybranej klasy (reszta drużyny to wojownicy i mag), to nic niestety nie zdziałasz. W ramach pocieszenia powiem, że kufer nie skrywa żadnych unikatowych przedmiotów.
![]() | ![]() |
Możesz już wybrać ścieżkę prowadzącą na pobliskie wzgórze #1 (M1, 5). Przed dotarciem do nowej lokacji warto byłoby zapisać stan gry, gdyż przed Tobą trudna bitwa. W okolicy już wkrótce pojawi się znany Ci ogr #2. Pokonanie bestii będzie znacznie trudniejsze niż wcześniej, zwłaszcza że ogr rozpocznie swój atak od śmiertelnego zranienia jednego z członków Twojej drużyny. Jeżeli główny bohater jest wojownikiem lub łotrzykiem, to zginie tu Carver, a jeżeli grasz klasą maga, to zginie tu Bethany.
0
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.