Wyciszenie | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Wyciszenie
Zleceniodawca: Varrik [Dolne Miasto - Pod Wisielcem]
Krok 1: Odnalezienie Szarego Strażnika
![]() | ![]() |
Zadanie to otrzymasz automatycznie od Varrika w trakcie rozmowy z nim odbywanej w ramach głównego questu Rozmowa o interesach #1 (M15, 2). Założeniem tego questu jest odnalezienie Szarego Strażnika z zamiarem wystosowania zaproszenia do wyruszenia na wspólną wyprawę do Głębokich Ścieżek. Wyjdź z karczmy i udaj się za dnia do lokacji [Dolne Miasto - Fereldeńskie towary Lireny]. Wejście do sklepu odnajdziesz na bazarze #2 (M12, 2).
![]() | ![]() |
Wewnątrz sklepu odszukaj Lirenę #1 (M14, 5). Po zainicjowaniu rozmowy wybierz prawą górną opcję dialogową #2 w celu zapytania jej o miejsce pobytu Szarego Strażnika. Niezależnie od przebiegu tej rozmowy dowiesz się, iż przebywa on w klinice w Mrokowisku.
![]() | ![]() |
Radzę zapisać w tym miejscu stan gry, gdyż po wyjściu ze sklepu zostaniesz zaczepiony przez grupę uchodźców, którym nie będzie podobało się to, że szukasz Szarego Strażnika (M12, 8). Problem uchodźców możesz rozwiązać na dwa sposoby:
- wariant pokojowy: poproszenie Bethany lub Carvera o wkroczenie do akcji (lewa górna opcja dialogowa) lub przekonanie uchodźców o swoich dobrych intencjach (lewa dolna opcja dialogowa) #1
- wariant agresywny: wybranie dowolnej prawej opcji dialogowej (górnej, środkowej lub dolnej), co doprowadzi do zainicjowania walki z uchodźcami #2
![]() | ![]() |
Jeżeli wybrałeś wariant pokojowy, to od razu będziesz mógł kontynuować grę. W przeciwnym wypadku do zlikwidowania będzie grupa uchodźców #1 i uchodźców łuczników dowodzonych przez wściekłego uchodźcę. Przeciwnicy ci nie stanowią dużego zagrożenia, ale mimo wszystko warto pamiętać o dbaniu o stan zdrowia bohaterów i o wyeliminowaniu łuczników w pierwszej kolejności. Niezależnie od tego czy walczyłeś z uchodźcami czy nie opuść ten obszar i zdecyduj się na podróż do lokacji [Mrokowisko]. Po dotarciu na miejsce skieruj się na wschód #2.
![]() | ![]() |
Pilnuj się, bo po drodze możesz zostać zaatakowany przez panoszących się po Mrokowisku zbirów oraz najemników #1 i będą to nie tylko wojownicy, ale również łucznicy oraz łotrzykowie (skrytobójcy). W szczególności uważaj na tych ostatnich, nie pozwalając im na wyprowadzanie ataków z zaskoczenia. Po dotarciu do wschodniej części Mrokowiska skręć na północ #2.
Krok 2: Nakłonienie Szarego Strażnika do współpracy
![]() | ![]() |
Musisz dotrzeć do kolejnego obszaru i otworzyć zlokalizowane na wprost drzwi #1 (M23, 5), prowadzące do lokacji [Mrokowisko - Klinika Andersa]. Gra automatycznie zainicjuje tu scenkę z rozmowy z Szarym Strażnikiem Andersem. Na przebieg tej rozmowy nie będziesz miał niestety żadnego wpływu. Andersa nie możesz ani przekupić ani zastraszyć do wydania map potrzebnych do głównego questu Wyprawa na Głębokie Ścieżki. Jedynym rozwiązaniem jest zaoferowanie mu pomocy w oswobodzeniu przetrzymywanego przez templariuszy Karla #2. Warto dodać, że w trakcie rozmowy z Andersem może zostać poruszony temat Twojego nastawienia do sprawy praw przysługujących magom. Radzę w takiej sytuacji ostrożnie wybierać odpowiedzi, by nie zrazić do siebie podążających za Tobą magów.
Krok 3: Odnalezienie Karla
![]() | ![]() |
Możesz już opuścić ten obszar i udać się nocną porą do lokacji [Górne Miasto]. Andersa odnajdziesz niedaleko wejścia do Zakonu w zachodniej części tego obszaru #1 (M4, 7). Po potwierdzeniu chęci przystąpienia do działania zostaniesz automatycznie przeniesiony do lokacji [Górne Miasto - Zakon] (M8, 1). Tu pobiegnij prosto i następnie skręć w prawo #2. Skorzystaj ze schodów w celu przedostania się na górne balkoniki.
![]() | ![]() |
Zbadaj jedno z północnych pomieszczeń Zakonu, a powinieneś odnaleźć Karla #1 (M8, 2). Spróbuj porozmawiać z tą postacią, a okaże się, że Karl poddany został tzw. wyciszeniu. To nie koniec kłopotów, bo pojawią się tu templariusze #2. Będziesz musiał teraz przystąpić z nimi do walk, poznając przy okazji sekret skrywany przez Andersa.
Krok 4: Pokonanie templariuszy
![]() | ![]() |
W pierwszej kolejności przystąp do atakowania templariuszy oraz templariuszy łuczników #1, którzy powinni dość szybko ginąć. Nie martw się jednocześnie o Andersa, gdyż nie będziesz nad nim sprawował bezpośredniej kontroli. Pilnuj się, bo prędzej czy później do walk dołączy templariusz łowca #2. Szybko się nim zajmij, bo jego ataki z zaskoczenia mogą odbierać dużo punktów zdrowia.
![]() | ![]() |
Na sam koniec pozostaw porucznika templariuszy #1, a to dlatego, że będzie on zdecydowanie bardziej wytrzymały od swoich kolegów. Już po wygranej bitwie automatycznie załączy się nowa scenka z rozmowy, w trakcie której Karl na chwilę powróci do zmysłów i poprosi Andersa o wykonanie na nim egzekucji. Niezależnie od wybranej kwestii dialogowej #2 dojdzie do takiego właśnie rozwiązania sytuacji.
Krok 5: Odbycie rozmowy z Andersem
![]() | ![]() |
Już po załatwieniu spraw w Zakonie gra automatycznie przeniesie Cię z powrotem do lokacji [Mrokowisko - Klinika Andersa] #1 (M23, 2). Szarego Strażnika możesz się przede wszystkim wypytać o Justyniana, czyli "towarzyszącego" mu ducha sprawiedliwości, a także położyć podwaliny pod przyszły romans #2. Niezależnie od wybieranych kwestii dialogowych Anders przekaże Ci mapę Głębokich Ścieżek (potrzebną do głównego questu Wyprawa na Głębokie Ścieżki) i dołączy na stałe do drużyny. Odblokujesz ponadto nowe zadanie.
Odblokowany quest towarzysza: Pytania i odpowiedzi
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy główne - Akt 1
- Długa droga do domu (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Długa droga do domu (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Nowy dom?; Przyjaciółka w straży | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Rozmowa o interesach | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyciszenie | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Syn marnotrawny (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Syn marnotrawny (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Akt miłosierdzia (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Akt miłosierdzia (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Akt miłosierdzia (3) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Obietnica prochu strzelniczego | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wróg w naszych szeregach (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wróg w naszych szeregach (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Zaganianie wilków (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Zaganianie wilków (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Przyjaciele z Dolnego Miasta | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (3) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (4) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (5) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Questy główne - Akt 1
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.