Rzeź w kopalni | Questy uzupełniające - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Rzeź w kopalni
Zleceniodawca: Hubert lub automatycznie po zbadaniu Kościanego Szybu [Górne Miasto - Targ lub Kościany Szyb]
Krok 1: Zbadanie sytuacji w Kościanym Szybie
![]() | ![]() |
Zadanie to możesz uaktywnić na dwa sposoby. Jeżeli we wcześniejszej fazie gry wykonywałeś questy związane z Kościanym Szybem i obecnymi tam górnikami, to warto w pierwszej kolejności porozmawiać z Hubertem, którego ponownie odnajdziesz w lokacji [Górne Miasto - Targ] (za dnia) #1 (M3, 9). Od Huberta dowiesz się o utracie kontaktu z pracownikami kopalni #2 i w obawie przed najgorszym wysłany zostaniesz na zbadanie sytuacji. Jeżeli nie wykonywałeś questów związanych z górnikami, to pozostanie Ci jedynie wybranie się do lokacji [Kościany Szyb] (M80, 1).
Uwaga! Quest ten składa się niemal w całości z BARDZO TRUDNEJ bitwy. W rezultacie próbę jego zaliczenia proponuję podjąć w ścisłej końcówce gry. Koniecznie zabierz ze sobą jednego maga ze zdolnościami leczniczymi (Anders najlepiej sprawdzi się w tej roli), postaraj się zwiększyć odporność drużyny na ogień i nie zapomnij o zakupieniu znacznych zapasów mikstur i innych środków leczniczych.
![]() | ![]() |
Gdy uznasz, że jesteś gotowy, opuść Kirkwall i zdecyduj się na podróż do lokacji [Kościany Szyb]. Po dotarciu na miejsce okaże się, że obozowisko górników (M80, 2) zostało dosłownie zmiecione z powierzchni ziemi #1. Tym razem nie musisz badać okolicznych kopalń. Zamiast tego wybierz niedostępną wcześniej ścieżkę prowadzącą na południe #2 (M80, 3).
![]() | ![]() |
Docelowo musisz dotrzeć do znacznie większego pola bitwy #1 (M80, 4) KONIECZNIE zapisz w tym miejscu stan gry. Po wkroczeniu na pole bitwy gra wyświetli cut-scenkę, z której dowiesz się o konieczności stawienia czoła... wielkiemu smokowi #2 (M80, 5)!!
Krok 2: Pokonanie wielkiego smoka
![]() | ![]() |
Do atakowania smoka proponuję oddelegować dwie osoby #1, natomiast pozostała dwójka powinna utrzymywać się z tyłu i atakować smoka z dystansu (z użyciem czarów, łuków lub kusz). Za wszelką cenę należy dążyć do tego żeby spowalniać, zamrażać lub paraliżować bossa, gdyż w przeciwnym wypadku będzie on bardzo skutecznie ogłuszał i zadawał obrażenia tym członkom drużyny, którzy prowadzą z nim walkę wręcz #2. Jeżeli któraś z takich osób odniesie poważniejsze obrażenia, to szybko ją wycofuj i lecz. Postaraj się nie doprowadzić do sytuacji, w której dwie osoby będą się musiały wycofać w tym samym czasie, gdyż wtedy smok może przystąpić do atakowania tych osób z drużyny, które prowadzą ostrzał z odległości. Nie muszę też chyba wspominać o tym, że nie możesz sobie w tak wczesnym stadium walk pozwolić na utratę kogoś z drużyny. Nie radzę też używać przedwcześnie mikstur przywracających do życia powalone postacie, bo bardziej przydadzą Ci się one później.
![]() | ![]() |
Smok co jakiś czas będzie przelatywał z jednego miejsca w drugie #1, tak więc musisz się pilnować żeby nagle nie wylądował w pobliżu Twoich łuczników i magów. Atakuj bossa tak długo aż wyląduje na pobliskim wzgórzu #2.
![]() | ![]() |
Teraz zmuszony zostaniesz do wyeliminowania pojawiających się w okolicy smocząt #1. W miarę możliwości staraj się je likwidować w BŁYSKAWICZNYM tempie, a to dlatego, że w międzyczasie wielki smok będzie wypluwał w Twoją stronę kule ognia #2 i niestety nie będzie się można nigdzie przed nimi chować. Postaraj się obejść całe pole bitwy, dzięki nie pominiesz żadnego ze smocząt.
![]() | ![]() |
Po wyeliminowaniu wszystkich smocząt będziesz mógł powrócić do atakowania wielkiego smoka #1. Stosuj te same sztuczki, co wcześniej, a więc atakuj bossa zarówno w bezpośredniej walce, jak i z dystansu, na wszelkie możliwe sposoby go spowalniając i osłabiając. Po kilku chwilach wielki smok ponownie wyląduje na wzgórzu #2.
![]() | ![]() |
Tym razem będzie jeszcze trudniej, albowiem oprócz grupy smocząt #1 do zlikwidowania będzie także jeden smok standardowej wielkości #2. Nie oszczędzaj na tego potwora zaklęć ani zdolności poszczególnych członków drużyny, gdyż w dalszym ciągu absolutnym priorytetem jest szybkie rozprawienie się z potworami.
![]() | ![]() |
Pokonanie mniejszych smoków doprowadzi do wznowienia walk #1, ale musisz się liczyć z tym, że w dalszej fazie tej bitwy jeszcze co najmniej raz zmuszony zostaniesz do zajęcia jest likwidacją smocząt oraz standardowej wielkości smoka #2.
![]() | ![]() |
Jeżeli zauważysz, że kończą Ci się mikstury lecznicze, to w przerwach między atakowaniem wielkiego smoka możesz rozważyć badanie ciał pokonanych już smocząt #1. Musisz walczyć tak długo aż wielki smok straci cały pasek zdrowia. Gra wyświetli teraz efektowną cut-scenkę ukazującą jego śmierć #2.
Krok 3: Powrót do Huberta
![]() | ![]() |
KONIECZNIE zbadaj ciało wielkiego smoka #1, gdyż pozwoli Ci to pozyskać całe mnóstwo cennych przedmiotów. Będą to smocza krew (unikalna odmiana surowca), gruczoł ogniowy wielkiego smoka, buzdygan Waga, zaklęta ciężka tarcza, sztylet Lewak, długi łuk Szakala, naramienniki Bohatera (część zestawu), Zbroja Płytkowa Słowika, Samickie Rękawice, Popielne Rękawice, Pierścień Szmaragdowych Rycerzy, wielki pas oraz Zaklęta żywica, czyli ulepszenie zbroi Fenrisa. Zbadaj też oczywiście pozostałą część pola bitwy, badając ciała smocząt i normalnych smoków. Możesz już powrócić do lokacji [Górne Miasto - Targ] i kliknąć na postaci Huberta (M3, 9). Po tym jak wyjaśnisz mu co wydarzyło się w Kościanym Szybie możesz się zachować na dwa sposoby #2, a mianowicie zaoferować przejęcie całej kopalni (prawa górna opcja dialogowa) lub przyznać, że smoka zabiłeś nie z chęci łatwego zysku (prawa dolna opcja dialogowa).
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy uzupełniające - Akt 3
- Rzeź w kopalni | Questy uzupełniające - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Stado Kruków (1) | Questy uzupełniające - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Stado Kruków (2) | Questy uzupełniające - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Zadania zielarza #3; Odwiedź Gamlena | Questy uzupełniające - Akt 3
- Najcenniejszy skarb Gamlena (1) | Questy uzupełniające - Akt 3 | Dragon Age II
- Najcenniejszy skarb Gamlena (2) | Questy uzupełniające - Akt 3 | Dragon Age II
- Poszukiwania Nathaniela | Questy uzupełniające - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Questy uzupełniające - Akt 3
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.