Akcje zespołowe w Dragon Age II | Rozwój postaci
Aktualizacja:
Akcje zespołowe
Podstawowe informacje
Akcje zespołowe, nazywane przez grę także efektami w walce, są bardzo ciekawym sposobem rozprawiania się z pojedynczymi przeciwnikami. Stosowanie opisanych poniżej czynności jest szczególnie wskazane w stosunku do wrogów stanowiących ponadprzeciętne zagrożenie na polu bitwy. Działanie mechanizmu akcji zespołowych wymaga ścisłej współpracy dwóch osób i przedstawia się następująco:
1) Dowolny członek drużyny używa posiadanej zdolności, pomyślnie realizując atak, którego efektem jest osłabienie w jakiś sposób przeciwnika.
2) Reprezentant innej klasy postaci niż osoba z punktu 1 używa posiadanej zdolności na osłabionym przeciwniku, co doprowadza do zadania mu bardzo dużych obrażeń.
Warto w tym miejscu dodać, że zdolność, która rozpoczyna akcję zespołową nie musi być zdolnością aktywną. Równie dobrze może to być umiejętność pasywna i w takich sytuacjach warto dokładnie wypatrywać okazji do wykonania drugiej części ataku.
Z akcjami zespołowymi wiążą się dwa istotne ograniczenia:
- Atak pierwszej osoby na wybranym przeciwniku musi zakończyć się pełnym sukcesem, tj. doprowadzić do jego osłabienia. W przypadku niektórych umiejętności jest to gwarantowane, ale są też takie, w których jest to szansa procentowa. W takich sytuacjach druga osoba może przystąpić do realizacji swojej części akcji zespołowej tylko jeżeli próba osłabienia wroga zakończyła się sukcesem.
- Do drugiej części ataku zespołowego musi dojść zanim przeciwnik wyjdzie ze stanu osłabienia.
Poniżej znajduje się pełna lista dostępnych w grze akcji zespołowych. Obowiązuje to pełna swoboda sposobu ich łączenia. Dla przykładu, akcja wyprowadzona przez wojownika może zostać zakończona zarówno przez łotrzyka jak i maga, oraz z użyciem dowolnej z wyszczególnionych zdolności.
Akcje zespołowe rozpoczynane przez wojownika
LISTA DOSTĘPNYCH AKCJI ROZPOCZYNAJĄCYCH DLA WOJOWNIKA (KROK 1)
1. Cios Tarczą + ulepszenie Okładanie (kategoria Broń i tarcza).
Szansa powodzenia i działanie: 100%, zachwianie.
2. Roztrzaskanie (kategoria Broń dwuręczna).
Szansa powodzenia i działanie: 50%, zachwianie.
3. Rozszczepienie + ulepszenie Wielkie cięcie (kategoria Przodownik).
Szansa powodzenia i działanie: 40%, zachwianie.
4. Cios rękojeścią + ulepszenie Cios głowicą (kategoria Podżegacz).
Szansa powodzenia i działanie: 100%, zachwianie.
5. Wstrząs + ulepszenie Wstrząs wtórny (kategoria Podżegacz).
Szansa powodzenia i działanie: 40%, zachwianie.
6. Pożarcie + ulepszenie Żarłoczność (kategoria Łupieżca).
Szansa powodzenia i działanie: 100%, zachwianie.
LISTA DOSTĘPNYCH AKCJI KOŃCZĄCYCH DLA ŁOTRZYKA (KROK 2)
1. Wybuchowy cios + ulepszenie Bezlitosne uderzenie (kategoria Dwie bronie).
Efekt końcowy: Zadanie 400% obrażeń fizycznych.
2. Rozdarcie + ulepszenie Okaleczenie (kategoria Dwie bronie).
Efekt końcowy: 100% szansy zadania krwawiących ran.
3. Wendetta + ulepszenie Krwawa waśń (kategoria Szampierz).
Efekt końcowy: Zadanie 300% obrażeń fizycznych.
4. Odpłata + ulepszenie Rewanż (kategoria Strzelec wyborowy).
Efekt końcowy: Zadanie 800% siły fizycznej.
LISTA DOSTĘPNYCH AKCJI KOŃCZĄCYCH DLA MAGA (KROK 2)
1. Łańcuch błyskawic + ulepszenie Reakcja łańcuchowa (kategoria Magia pierwotna).
Efekt końcowy: Zadanie 600% obrażeń od elektryczności i 200% siły żywiołu.
2. Miażdżące więzienie + ulepszenie Paraliżujące więzienie (kategoria Magia tajemna).
Efekt końcowy: Zadanie 200% obrażeń fizycznych i 100% szansy sparaliżowania celu.
3. Pięść Stwórcy + ulepszenie Młot Stwórcy (kategoria Mag mocy).
Efekt końcowy: Zadanie 900% obrażeń fizycznych.
4. Krwotok + ulepszenie Paraliżujący krwotok (kategoria Mag krwi).
Efekt końcowy: Zadanie 900% obrażeń fizycznych.
Akcje zespołowe rozpoczynane przez łotrzyka
LISTA DOSTĘPNYCH AKCJI ROZPOCZYNAJĄCYCH DLA ŁOTRZYKA (KROK 1)
1. Przyszpilający strzał + ulepszenie Dezorientujący strzał (kategoria Łucznictwo).
Szansa powodzenia i działanie: 100%, zdezorientowanie.
2. Męcząca mgła + ulepszenie Wyczerpująca mgła (kategoria Sabotaż).
Szansa powodzenia i działanie: 100%, zdezorientowanie.
3. Dezorientacja + ulepszenie Chaos (kategoria Sabotaż).
Szansa powodzenia i działanie: 100%, zdezorientowanie.
4. Dezorientujące ciosy krytyczne (kategoria Cień).
Szansa powodzenia i działanie: 100%, zdezorientowanie (tylko jeżeli jest to cios krytyczny wyprowadzony podczas zasłonięcia).
LISTA DOSTĘPNYCH AKCJI KOŃCZĄCYCH DLA WOJOWNIKA (KROK 2)
1. Ofensywa + ulepszenie Napaść (kategoria Broń i tarcza).
Efekt końcowy: Zadanie ostatnim trafieniem 400% obrażeń fizycznych.
2. Rozrzucenie + ulepszenie Rozproszenie (kategoria Broń i tarcza).
Efekt końcowy: Zadanie 300% obrażeń fizycznych.
3. Pożarcie + ulepszenie Nienasycenie (kategoria Łupieżcza).
Efekt końcowy: Zadanie 300% obrażeń fizycznych i 300% regeneracji żywotności wojownika.
LISTA DOSTĘPNYCH AKCJI KOŃCZĄCYCH DLA MAGA (KROK 2)
1. Kamienna pięść + ulepszenie Pięść golema (kategoria Magia pierwotna).
Efekt końcowy: Zadanie 200% obrażeń fizycznych i 200% siły fizycznej.
2. Duchowy pocisk + ulepszenie Duchowy cios (kategoria Duch).
Efekt końcowy: Zadanie 200% obrażeń duchowych i 200% siły żywiołu.
3. Żywa bomba + ulepszenie Żrąca chodząca bomba + ulepszenie Niestabilna chodząca bomba (kategoria Duch).
Efekt końcowy: Zadanie 200% obrażeń duchowych. Dodatkowo zdezorientowane cele stojące w pobliżu miejsca eksplozji otrzymują kolejnych 200% obrażeń duchowych i 200% siły fizycznej.
Akcje zespołowe rozpoczynane przez maga
LISTA DOSTĘPNYCH AKCJI ROZPOCZYNAJĄCYCH DLA MAGA (KROK 1)
1. Uścisk zimy + ulepszenie Zimowy wybuch (kategoria Magia żywiołów).
Szansa powodzenia i działanie: 40%, kruchość.
2. Stożek zimna + ulepszenie Wieczna zmarzlina (kategoria Magia żywiołów).
Szansa powodzenia i działanie: 20%, kruchość.
3. Zamiana w kamień + ulepszenie Wysuszenie (kategoria Magia pierwotna).
Szansa powodzenia i działanie: 100%, kruchość.
LISTA DOSTĘPNYCH AKCJI KOŃCZĄCYCH DLA WOJOWNIKA (KROK 2)
1. Mocarny cios + ulepszenie Druzgocący cios (kategoria Broń dwuręczna).
Efekt końcowy: Zadanie 300% obrażeń fizycznych i 200% siły fizycznej.
2. Kosa + ulepszenie Żniwiarz (kategoria Broń dwuręczna).
Efekt końcowy: Zadanie 200% obrażeń fizycznych i 200% siły fizycznej.
LISTA DOSTĘPNYCH AKCJI KOŃCZĄCYCH DLA ŁOTRZYKA (KROK 2)
1. Wybuchowa strzała + ulepszenie Druzgocąca strzałą (kategoria Łucznictwo).
Efekt końcowy: Zadanie 600% obrażeń od ognia i 400% siły żywiołu.
2. Lanca łucznika + ulepszenie Sroga lanca (kategoria Łucznictwo).
Efekt końcowy: Zadanie 600% obrażeń fizycznych i 400% siły fizycznej. Dotyczy to wszystkich kruchych przeciwników znajdujących się na trasie lotu strzały.
3. Skrytobójstwo + ulepszenie Unicestwienie (kategoria Skrytobójstwo).
Efekt końcowy: Zadanie 400% obrażeń fizycznych.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
- Rozwój postaci
- Utworzenie nowej postaci w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Atrybuty i inne współczynniki w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Sugerowany skład drużyny w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Akcje zespołowe w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Rozwój postaci
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.