Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Kościany Szyb

Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Dolne Miasto - Dom Gamlena]

Krok 1: Udanie się na spotkanie z Hubertem

1 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Zacznij od wejścia w interakcję z biurkiem #1 (M14, 3) w domu Gamlena - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Zacznij od wejścia w interakcję z biurkiem #1 (M14, 3) w domu Gamlena. Jeżeli ukończyłeś już quest towarzysza Spadek, to powinieneś otrzymać wiadomość zatytułowaną Kościany Szyb #2 i zaadresowaną przez osobę, z którą współpracowałeś przy okazji wykonywania głównego questu Zniszczenie Lothering. Kliknij na przycisku Akceptuj żeby podjąć się zadania udzielenia pomocy Hubertowi. Wyjdź z domu, opuść ten obszar i wybierz z mapy lokację [Górne Miasto], którą musisz odwiedzić za dnia.

2 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Huberta odnajdziesz na targowisku w północnej części Górnego Miasta #1 (M3, 9) i w trakcie rozmowy dowiesz się o jego problemie ze znikającymi górnikami w kopalni - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Huberta odnajdziesz na targowisku w północnej części Górnego Miasta #1 (M3, 9) i w trakcie rozmowy dowiesz się o jego problemie ze znikającymi górnikami w kopalni. Możesz mu oczywiście zadać dodatkowe pytania na ten temat, a na sam koniec obiecać pomoc #2 lub odmówić zbadania problemu. Jeżeli zgodziłeś się udać do kopalni, to opuść ten obszar i z mapy świata wybierz lokację [Kościany Szyb] (M31, 1).

Krok 2: Dotarcie do wejścia do kopalń

3 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Po dotarciu na miejsce udaj się na południe i następnie skręć na wschód - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Po dotarciu na miejsce udaj się na południe i następnie skręć na wschód. W tym miejscu (M31, 3) będziesz musiał przystąpić do dość długiej bitwy z udziałem dużej liczby wrogo nastawionych szabrowników #1. Przeciwnicy ci nie stanowią dużego wyzwania, ale nie pozwalaj na to żeby otaczali członków Twojej drużyny. Po zakończonej bitwie możesz zbadać obszar na wschód stąd #2, ale jest to w pełni opcjonalne.

Krok 3: Zbadanie kopalń

4 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
W celu kontynuacji tego zadania musisz udać się na północ od centralnego obozowiska górników i skorzystać z przejścia (M31, 4) prowadzącego do lokacji [Kościany Szyb - Kopalnie Kościanego Szybu] #1 (M32, 1) - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

W celu kontynuacji tego zadania musisz udać się na północ od centralnego obozowiska górników i skorzystać z przejścia (M31, 4) prowadzącego do lokacji [Kościany Szyb - Kopalnie Kościanego Szybu] #1 (M32, 1). Zapisz stan gry przed wejściem do kopalń, bo po znalezieniu się w środku od razu przystąpisz do bitwy ze... smokami #2 (M32, 2)!

5 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Musisz się bardzo pilnować, bo oprócz stosunkowo mało wytrzymałych smocząt #1 do pokonania będzie tu także zdecydowanie silniejszy standardowej wielkości smok - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Musisz się bardzo pilnować, bo oprócz stosunkowo mało wytrzymałych smocząt #1 do pokonania będzie tu także zdecydowanie silniejszy standardowej wielkości smok. Potwory staraj się likwidować po kolei. Dobrze byłoby korzystać z czarów lodowych #2 i jednocześnie zwiększyć odporność poszczególnych członków drużyny na żywioł ognia.

6 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Wspomnianego wyżej smoka polecam zostawić sobie na sam koniec #1, gdyż wyeliminowanie tej bestii zajmie Ci zdecydowanie więcej czasu - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Wspomnianego wyżej smoka polecam zostawić sobie na sam koniec #1, gdyż wyeliminowanie tej bestii zajmie Ci zdecydowanie więcej czasu. Zbadanie obszaru na wschód stąd nie jest wymagane, choć odnalazłbyś tam kilka ciekawych przedmiotów. W celu wznowienia questu wybierz się w stronę południowych schodów i przygotuj się do zlikwidowania nowej grupki smocząt #2.

7 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Udaj się na południe i następnie na wschód - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Udaj się na południe i następnie na wschód. Ponownie zapisz stan gry, bo przed Tobą nowa bitwa ze smoczętami oraz smokiem #1 (M32, 3). Polecam wykorzystywać znajdujące się w tej okolicy wąskie przejścia i ustawiać się w takich miejscach, w których smoki nie będą mogły otaczać członków Twojej drużyny #2.

8 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Udaj się teraz na wschód i następnie na południe, korzystając z bardzo wąskiego przejścia #1 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Udaj się teraz na wschód i następnie na południe, korzystając z bardzo wąskiego przejścia #1. Przygotuj się w tym miejscu do stoczenia jeszcze jednej bitwy (M32, 4). W walkach wezmą na szczęście udział jedynie mniejsze smoczęta #2, przez co odniesienie zwycięstwa nie powinno stanowić dużego problemu. Skorzystaj teraz z okazji żeby rozejrzeć się za głowicą Eustice aktywującą poboczny quest (M32, 5).

Odblokowany poboczny quest: Głowica Eustice

9 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Wyjdź na górę po schodach #1 i kieruj się sukcesywnie na południe - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Wyjdź na górę po schodach #1 i kieruj się sukcesywnie na południe. W jednym z kolejnych pomieszczeń wpadniesz na górnika Jansena #2 (M32, 6). Możesz sobie uciąć z nim krótką pogawędkę, zadając mu między innymi pytanie na temat okoliczności pojawienia się w kopalniach smoków. Od Jansena dowiesz się też, że w pobliżu przebywa znacznie większy smok.

Krok 4: Pokonanie wielkiego smoka

10 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Wyjdź po schodach na górę skieruj się do przejścia prowadzącego do lokacji [Kościany Szyb - Krawędź Kościanego Szybu] #1 (M32, 7) - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Wyjdź po schodach na górę skieruj się do przejścia prowadzącego do lokacji [Kościany Szyb - Krawędź Kościanego Szybu] #1 (M32, 7). KONIECZNIE zapisz w tym miejscu stan gry, a to dlatego, że Jansen nie kłamał - przed Tobą starcie ze zdecydowanie większym smokiem #2 (M31, 5).

11 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Kluczem do odniesienia zwycięstwa w tej bitwie jest ogłuszanie, spowalnianie lub zamrażanie smoka #1, dzięki czemu Twoi wojownicy będą go mogli bez żadnych problemów atakować - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Kluczem do odniesienia zwycięstwa w tej bitwie jest ogłuszanie, spowalnianie lub zamrażanie smoka #1, dzięki czemu Twoi wojownicy będą go mogli bez żadnych problemów atakować. Nie radzę dążyć do eliminacji w pełni sprawnego smoka, gdyż może on wtedy w dość łatwy sposób powalać na ziemię stojące niedaleko siebie postacie #2. Nie żałuj środków leczniczych i postaraj się nie utracić żadnego z magów, a po kilkudziesięciu sekundach walk powinieneś odnieść zwycięstwo. Zdecydowanie radzę zbadać ciało smoka, zabierając smoczy kieł (jest on potrzebny do zaliczenia uzupełniającego questu Zadania zielarza #1), zaklęty kostur pokryty runami oraz buty Marsz Gromów.

Krok 5: Powrót do Huberta

12 - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Możesz już opuścić ten obszar #1 (M31, 6) - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Możesz już opuścić ten obszar #1 (M31, 6). Nie musisz na szczęście ponownie przechodzić przez kopalnie, bo powrócisz na mapę świata. Ponownie wybierz się do lokacji [Górne Miasto] celem zdania raportu przebywającemu na targu Hubertowi #2 (M3, 9). Quest ten możesz zakończyć na dwa zasadnicze sposoby:

  • odmówić stania się współwłaścicielem kopalni (lewa górna opcja dialogowa): 3 suwereny
  • przystać na propozycję stania się współwłaścicielem kopalni (prawe opcje dialogowe): 3 suwereny, zyski z działalności kopalni

Jeżeli wybierzesz drugi wariant, to musisz ponadto wybrać czy zgodzić się bezwarunkowo (prawa górna opcja dialogowa), zażądać zapłaty z góry (prawa środkowa opcja dialogowa) lub wyrazić troskę o dobro pracowników (prawa dolna opcja dialogowa).

Niezależnie od tego czy staniesz się współwłaścicielem kopalni czy nie Hubert poprosi Cię o nakłonienie górników do powrotu do pracy, ale tym zajmiesz się już w ramach nowego uzupełniającego questu.

Odblokowany uzupełniający quest: Wracać do roboty

Podobało się?

0

Dragon Age II

8 marca 2011

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-03-17
12:07

ROGI Chorąży

jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie

Komentarz: ROGI
2013-03-18
15:32

ROGI Chorąży

jak odblokować zadanie draństwo?

Komentarz: ROGI
2013-10-30
03:48

PaulinaKlaudia Konsul

W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy

Komentarz: PaulinaKlaudia
2014-01-11
17:56

szklarson Junior

Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!

Komentarz: szklarson
2018-08-22
19:56

lotnik_xaos Legionista

😢

Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?

Komentarz: lotnik_xaos

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl