Dragon Age 2: Kościany Szyb
Aktualizacja:
Kościany Szyb
Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Dolne Miasto - Dom Gamlena]
Krok 1: Udanie się na spotkanie z Hubertem
![]() | ![]() |
Zacznij od wejścia w interakcję z biurkiem #1 (M14, 3) w domu Gamlena. Jeżeli ukończyłeś już quest towarzysza Spadek, to powinieneś otrzymać wiadomość zatytułowaną Kościany Szyb #2 i zaadresowaną przez osobę, z którą współpracowałeś przy okazji wykonywania głównego questu Zniszczenie Lothering. Kliknij na przycisku Akceptuj żeby podjąć się zadania udzielenia pomocy Hubertowi. Wyjdź z domu, opuść ten obszar i wybierz z mapy lokację [Górne Miasto], którą musisz odwiedzić za dnia.
![]() | ![]() |
Huberta odnajdziesz na targowisku w północnej części Górnego Miasta #1 (M3, 9) i w trakcie rozmowy dowiesz się o jego problemie ze znikającymi górnikami w kopalni. Możesz mu oczywiście zadać dodatkowe pytania na ten temat, a na sam koniec obiecać pomoc #2 lub odmówić zbadania problemu. Jeżeli zgodziłeś się udać do kopalni, to opuść ten obszar i z mapy świata wybierz lokację [Kościany Szyb] (M31, 1).
Krok 2: Dotarcie do wejścia do kopalń
![]() | ![]() |
Po dotarciu na miejsce udaj się na południe i następnie skręć na wschód. W tym miejscu (M31, 3) będziesz musiał przystąpić do dość długiej bitwy z udziałem dużej liczby wrogo nastawionych szabrowników #1. Przeciwnicy ci nie stanowią dużego wyzwania, ale nie pozwalaj na to żeby otaczali członków Twojej drużyny. Po zakończonej bitwie możesz zbadać obszar na wschód stąd #2, ale jest to w pełni opcjonalne.
Krok 3: Zbadanie kopalń
![]() | ![]() |
W celu kontynuacji tego zadania musisz udać się na północ od centralnego obozowiska górników i skorzystać z przejścia (M31, 4) prowadzącego do lokacji [Kościany Szyb - Kopalnie Kościanego Szybu] #1 (M32, 1). Zapisz stan gry przed wejściem do kopalń, bo po znalezieniu się w środku od razu przystąpisz do bitwy ze... smokami #2 (M32, 2)!
![]() | ![]() |
Musisz się bardzo pilnować, bo oprócz stosunkowo mało wytrzymałych smocząt #1 do pokonania będzie tu także zdecydowanie silniejszy standardowej wielkości smok. Potwory staraj się likwidować po kolei. Dobrze byłoby korzystać z czarów lodowych #2 i jednocześnie zwiększyć odporność poszczególnych członków drużyny na żywioł ognia.
![]() | ![]() |
Wspomnianego wyżej smoka polecam zostawić sobie na sam koniec #1, gdyż wyeliminowanie tej bestii zajmie Ci zdecydowanie więcej czasu. Zbadanie obszaru na wschód stąd nie jest wymagane, choć odnalazłbyś tam kilka ciekawych przedmiotów. W celu wznowienia questu wybierz się w stronę południowych schodów i przygotuj się do zlikwidowania nowej grupki smocząt #2.
![]() | ![]() |
Udaj się na południe i następnie na wschód. Ponownie zapisz stan gry, bo przed Tobą nowa bitwa ze smoczętami oraz smokiem #1 (M32, 3). Polecam wykorzystywać znajdujące się w tej okolicy wąskie przejścia i ustawiać się w takich miejscach, w których smoki nie będą mogły otaczać członków Twojej drużyny #2.
![]() | ![]() |
Udaj się teraz na wschód i następnie na południe, korzystając z bardzo wąskiego przejścia #1. Przygotuj się w tym miejscu do stoczenia jeszcze jednej bitwy (M32, 4). W walkach wezmą na szczęście udział jedynie mniejsze smoczęta #2, przez co odniesienie zwycięstwa nie powinno stanowić dużego problemu. Skorzystaj teraz z okazji żeby rozejrzeć się za głowicą Eustice aktywującą poboczny quest (M32, 5).
Odblokowany poboczny quest: Głowica Eustice
![]() | ![]() |
Wyjdź na górę po schodach #1 i kieruj się sukcesywnie na południe. W jednym z kolejnych pomieszczeń wpadniesz na górnika Jansena #2 (M32, 6). Możesz sobie uciąć z nim krótką pogawędkę, zadając mu między innymi pytanie na temat okoliczności pojawienia się w kopalniach smoków. Od Jansena dowiesz się też, że w pobliżu przebywa znacznie większy smok.
Krok 4: Pokonanie wielkiego smoka
![]() | ![]() |
Wyjdź po schodach na górę skieruj się do przejścia prowadzącego do lokacji [Kościany Szyb - Krawędź Kościanego Szybu] #1 (M32, 7). KONIECZNIE zapisz w tym miejscu stan gry, a to dlatego, że Jansen nie kłamał - przed Tobą starcie ze zdecydowanie większym smokiem #2 (M31, 5).
![]() | ![]() |
Kluczem do odniesienia zwycięstwa w tej bitwie jest ogłuszanie, spowalnianie lub zamrażanie smoka #1, dzięki czemu Twoi wojownicy będą go mogli bez żadnych problemów atakować. Nie radzę dążyć do eliminacji w pełni sprawnego smoka, gdyż może on wtedy w dość łatwy sposób powalać na ziemię stojące niedaleko siebie postacie #2. Nie żałuj środków leczniczych i postaraj się nie utracić żadnego z magów, a po kilkudziesięciu sekundach walk powinieneś odnieść zwycięstwo. Zdecydowanie radzę zbadać ciało smoka, zabierając smoczy kieł (jest on potrzebny do zaliczenia uzupełniającego questu Zadania zielarza #1), zaklęty kostur pokryty runami oraz buty Marsz Gromów.
Krok 5: Powrót do Huberta
![]() | ![]() |
Możesz już opuścić ten obszar #1 (M31, 6). Nie musisz na szczęście ponownie przechodzić przez kopalnie, bo powrócisz na mapę świata. Ponownie wybierz się do lokacji [Górne Miasto] celem zdania raportu przebywającemu na targu Hubertowi #2 (M3, 9). Quest ten możesz zakończyć na dwa zasadnicze sposoby:
- odmówić stania się współwłaścicielem kopalni (lewa górna opcja dialogowa): 3 suwereny
- przystać na propozycję stania się współwłaścicielem kopalni (prawe opcje dialogowe): 3 suwereny, zyski z działalności kopalni
Jeżeli wybierzesz drugi wariant, to musisz ponadto wybrać czy zgodzić się bezwarunkowo (prawa górna opcja dialogowa), zażądać zapłaty z góry (prawa środkowa opcja dialogowa) lub wyrazić troskę o dobro pracowników (prawa dolna opcja dialogowa).
Niezależnie od tego czy staniesz się współwłaścicielem kopalni czy nie Hubert poprosi Cię o nakłonienie górników do powrotu do pracy, ale tym zajmiesz się już w ramach nowego uzupełniającego questu.
Odblokowany uzupełniający quest: Wracać do roboty
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age 2: Poradnik, opis przejścia, questy
- Dragon Age 2: Questy uzupełniające - Akt 1
- Dragon Age 2: Zagubiony list
- Dragon Age 2: Znalezione nie kradzione
- Dragon Age 2: Zamiana (1)
- Dragon Age 2: Zamiana (2)
- Dragon Age 2: Kościany Szyb
- Dragon Age 2: Rozkazy sędziego (1)
- Dragon Age 2: Rozkazy sędziego (2)
- Dragon Age 2: Niedokończone sprawy; Wracać do roboty
- Dragon Age 2: Więcej szczęścia niż rozumu
- Dragon Age 2: Zadania zielarza #1
- Dragon Age 2: Pierwsza ofiara
- Dragon Age 2: Niepożądany ratunek
- Dragon Age 2: Questy uzupełniające - Akt 1
- Dragon Age 2: Poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
zanonimizowany787165 Junior
Ej dobra zaczynam od nowa gre i potrzebna mi jest informacja gdzie znalezc Isabelę tak poprostu ale podaj m podajcie miejsce normalnie czyli napisaniem gdzie podczas jakiego questa itp.
Stranger. Senator
Raramuri --> https://www.gry-online.pl/poradniki/dragon-age-ii/&PART=730
Przy okazji polecam Atlas świata, w którym dokładnie opisane zostały okoliczności dołączania do drużyny kolejnych osób. :)
migel Junior
mam pytanie czy wie ktoś może gdzie znaleźć Zbroję Upadłych, skompletowałem już Hełm, Buty i Rękawice Upadłych i brakuje mi tylko zbroi. Jeśli ktoś wie to proszę o podpowiedż
lola1878 Legionista
Zainstalowałam sobie nie dawno DLC "Książę Wygnaniu" do Dragon Age 2. Gdy tylko odzyskałam władzę na postaciami udałam się w kierunku zakonu. Jednak nie spotkałam przed tablicą ani Sebastiana,a ani Wielkiej Matki. Może mi ktoś powiedzieć kiedy się pojawi Sebastian przed zakonem?
zanonimizowany890815 Junior
witam potrzebuje pomocy za znalezieniem "smoczego kla" do "zadania zielarza" czy to ma związek z zablokowanym wejsciem do jaskini na "rozdartym grzbiecie" przez blekitna "aure" z gory dzieki za pomoc
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.







![W celu kontynuacji tego zadania musisz udać się na północ od centralnego obozowiska górników i skorzystać z przejścia (M31, 4) prowadzącego do lokacji [Kościany Szyb - Kopalnie Kościanego Szybu] #1 (M32, 1) - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1098/-561848468.jpg)











![Wyjdź po schodach na górę skieruj się do przejścia prowadzącego do lokacji [Kościany Szyb - Krawędź Kościanego Szybu] #1 (M32, 7) - Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry](/Galeria/Html/Poradniki/1098/-561848281.jpg)




