Atrybuty i inne współczynniki w Dragon Age II | Rozwój postaci

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Atrybuty i inne współczynniki

Zestawienie atrybutów

Każda postać opisana jest sześcioma głównym atrybutami, które rozwija się wedle własnego uznania każdorazowo po awansowaniu na wyższy poziom doświadczenia. Oto ich krótkie omówienie:

SIŁA - Jest to zdecydowanie najważniejszy atrybut dla klasy wojownika, odpowiadający za zwiększanie zadawanych przez niego obrażeń oraz wartości jego ataku. Inwestowanie punktów w siłę pozwala ponadto na zwiększanie parametru krzepy, czyli odporności na fizyczną lub nadnaturalną siłę. Im większą ma się krzepę, tym wyższa szansa na ustanie fizycznego ataku wroga oraz na uchronienie się przed negatywnymi skutkami działania żywiołów (np. podpaleniem czy zamrożeniem).

ZRĘCZNOŚĆ - Jest to zdecydowanie najważniejszy atrybut dla klasy łotrzyka, odpowiadający za zwiększanie zadawanych przez niego obrażeń oraz wartości jego ataku. Inwestowanie punktów w zręczność pozwala ponadto na zwiększanie procentowej szansy zadawania obrażeń krytycznych.

MAGIA - Jest to zdecydowanie najważniejszy atrybut dla klasy maga, odpowiadający za zwiększanie zadawanych przez niego obrażeń oraz wartości jego ataku. Inwestowanie punktów w magię pozwala ponadto na zwiększanie na nią odporności danej postaci. Powoduje to, że ataki magiczne wyprowadzane przez jednostki wroga zadają mniejsze obrażenia magiczne. Skróceniu ulegają również czasy trwania skutków rzucanych przez przeciwników zaklęć.

SPRYT - Jest to atrybut szczególnie przydatny dla klasy łotrzyka, a to dlatego, że wraz z przyrostem punktów sprytu możliwe staje się otwieranie coraz bardziej skomplikowanych zamków oraz rozbrajanie coraz bardziej złożonych pułapek. Inwestowanie punktów w spryt pozwala ponadto na podwyższenie wartości obrony oraz na zwiększenie obrażeń z tytułu poprawnie wyprowadzanych ciosów krytycznych.

SIŁA WOLI - Jest to atrybut szczególnie przydatny dla klasy maga, a to dlatego, że przyczynia się do zwiększania puli dostępnych punktów many. W przypadku wojowników i łotrzyków inwestowanie w siłę woli pozwala z kolei na pozyskiwanie równie cennych punktów wytrzymałości.

KONDYCJA - Jest to atrybut szczególnie przydatny dla klasy wojownika, aczkolwiek ma on identyczne działanie w przypadku reprezentantów wszystkich trzech klas. Inwestowanie punktów w rozwój kondycji pozwala mianowicie na zwiększanie żywotności, czyli puli dostępnych punktów zdrowia.

W co warto inwestować?

Jeżeli masz wybraną klasę wojownika, to absolutnym priorytetem powinno być inwestowanie otrzymywanych punktów w rozwój siły. Oprócz tego warto przeznaczać część punktów na rozwój kondycji. Najniższy priorytet ma z kolei spryt.

Jeżeli masz wybraną klasę łotrzyka, to absolutnym priorytetem powinno być inwestowanie otrzymywanych punktów w rozwój zręczności. Oprócz tego warto przeznaczać część punktów na rozwój sprytu. Najniższy priorytet ma z kolei siła woli.

Jeżeli masz wybraną klasę maga, to absolutnym priorytetem powinno być inwestowanie otrzymywanych punktów w rozwój magii. Oprócz tego warto przeznaczać część punktów na rozwój siły woli. Najniższy priorytet ma z kolei spryt.

Zestawienie innych współczynników

Opisane poniżej współczynniki również odgrywają istotną rolę, ale nie możesz w bezpośredni sposób ich rozwijać. Jest to dokonywane w głównej mierze poprzez rozwój głównych atrybutów lub poprzez zakładanie nowych elementów ekwipunku.

OBRAŻENIA - Liczba zadawanych punktów obrażeń w przeciągu sekundy. Warto dodać, że wyświetlana na ekranie wartość dotyczy atakowania wroga, który nie ma na sobie żadnego pancerza ani w żaden inny sposób się nie broni (np. poprzez dysponowanie specyficzną odpornością). Im lepszą obroną dysponuje przeciwnik, tym bardziej liczba zadawanych punktów obrażeń spada. Parametr ten można zwiększać przede wszystkim poprzez umiejętny dobór broni, zdolności oraz zaklęć, choć odbywa się to też poprzez rozwój głównych atrybutów. W przypadku klasy wojownika wartość obrażeń rośnie wraz z rozwojem siły, u łotrzyka wraz z rozwojem zręczności, a u maga wraz z rozwojem magii.

ATAK - Procentowa szansa powodzenia na uderzenie przeciwnika normalnym ciosem broni lub atakiem kostura. Gra zmniejsza szanse udanych trafień w przypadku dowódców oraz bossów. Jeżeli atak okaże się nieudany, to trafienie zaliczane jest jedynie jako powierzchowne i zadaje tym samym znacznie mniej punktów obrażeń. Godne odnotowania jest to, że przypadku niektórych zdolności oraz talentów dysponuje się pełną gwarancją udanego ataku. Parametr ten rozwija się poprzez rozwój głównego atrybutu danej klasy postaci. W przypadku klasy wojownika wartość ataku rośnie więc wraz z rozwojem siły, u łotrzyka wraz z rozwojem zręczności, a u maga wraz z rozwojem magii.

OBRONA - Procentowa szansa na uniknięcie ataku wroga, co może odbyć się między innymi przez pochłonięcie ciosu czy wykonanie uniku. Gra zmniejsza szanse na udaną obronę przed atakiem przeciwnika w przypadku dowódców oraz bossów. W celu zwiększenia wartości obrony konieczne jest rozwijanie jednego z głównych atrybutów postaci, a konkretnie sprytu.

PANCERZ - Wartość ochrony przed zadawanymi obrażeniami fizycznymi. Do tej kategorii wliczane są zarówno bezpośrednie ataki ze strony jednostek wroga, jak i te zaklęcia, które zakładają wspomniany rodzaj obrażeń. Wartość tego parametru decyduje o tym ile z zadanych przez przeciwnika punktów obrażeń może zostać pochłoniętych. Gra zmniejsza skuteczność działania pancerza w przypadku walk z dowódcami oraz bossami. W celu zwiększania wartości tego współczynnika konieczne jest zakładanie lepszych elementów wyposażenia oraz (w przypadku członków drużyny) odnajdywanie ulepszeń pancerza.

ODPORNOŚCI - Wartość ochrony przed atakami konkretnego typu (np. ognistymi). Im większa wartość współczynnika, tym więcej punktów obrażeń danego typu może zostać pochłoniętych w wyniku ataku wroga. Warto dodać, że odporności na żywioły są zawsze łączone z odpornościami na obrażenia. W celu zwiększenia odporności na konkretne żywioły warto stosować lepsze elementy ekwipunku oraz runy.

Podobało się?

0

Dragon Age II

8 marca 2011

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-03-17
12:07

ROGI Chorąży

jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie

Komentarz: ROGI
2013-03-18
15:32

ROGI Chorąży

jak odblokować zadanie draństwo?

Komentarz: ROGI
2013-10-30
03:48

PaulinaKlaudia Konsul

W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy

Komentarz: PaulinaKlaudia
2014-01-11
17:56

szklarson Junior

Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!

Komentarz: szklarson
2018-08-22
19:56

lotnik_xaos Legionista

😢

Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?

Komentarz: lotnik_xaos

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl