Zdolności łotrzyków (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
Aktualizacja:
Zdolności łotrzyków
![]() | DWIE BRONIE Typ: Kategoria główna. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności walki wręcz z użyciem dwóch broni. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Izabela. Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności jest wręcz wymagane jeżeli masz w planach budowanie postaci łotrzyka, który będzie staczał z przeciwnikami bezpośrednie walki, a nie atakował ich z dystansu. Priorytetowe zakupy: Cios w plecy, Bezlitosna seria + Wybuchowy cios. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Bezlitosna seria | bierna | Wyprowadzanie kolejnych zwykłych ataków w serii (maksymalnie dziesięciu) zwiększa szanse zadania ciosu krytycznego. Zdolność ta współpracuje z Wybuchowym ciosem i łącząc obie te umiejętności można liczyć na zadanie sporych obrażeń. |
Wybuchowy cios | aktywowana 1 ulepszenie | Wyprowadzenie wybuchowego ciosu. Najlepiej jest żeby zakończył on serię zwykłych ataków w serii wykonanych w ramach zdolności Bezlitosna seria, dzięki czemu możesz liczyć na poważne zranienie przeciwnika. Opisywaną zdolność warto także stosować przeciwko chwiejącym się celom, zadając w ten sposób ogromne obrażenia. Ulepszenie Bezlitosne uderzenie jest jak najbardziej godne polecenia. Zwiększa ono obrażenia zadawane chwiejącym się celom (aż do 400%!) oraz gwarantuje wykonanie pomyślnego ciosu krytycznego. |
Bliźniacze kły | aktywowana 1 ulepszenie | Zadanie z użyciem obu broni dużych obrażeń oraz automatycznego ciosu krytycznego. Jest to zdolność, z której warto na bieżąco korzystać. Ulepszenie Odwrócony chwyt skraca czas regeneracji głównej zdolności. Jest to przydatne w początkowej fazie gry gdy pasek szybkiego uruchamiania nie jest całkowicie zapełniony i przez to szybki ponowny dostęp do posiadanych zdolności jest bardzo pożądany. |
Cios w plecy | aktywowana 2 ulepszenia | Przebiegnięcie za plecy przeciwnika w celu zadania mocnego ciosu. To jedna z najbardziej przydatnych umiejętności klasy łotrzyka, której podstawową zaletą jest to, że w przedziale czasowym od momentu zarzucenia "zasłony dymnej" do wyprowadzenia ciosu nie możesz zostać zaatakowany. Pamiętaj jedynie o tym żeby nie atakować tych wrogów, którzy stoją plecami do ściany czy innej przeszkody. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Morderstwo jest bardziej pomocne, albowiem gwarantuje ono, że cios w plecy będzie ciosem krytycznym. Odblokowanie Podziurawienia możesz natomiast odłożyć na później, gdyż skraca ono czas regeneracji głównej zdolności o zaledwie 5 sekund. |
Rozdarcie | podtrzymywana 1 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym pojawia się szansa zadania atakowanym celom krwawiących ran. Zdolność ta nie współpracuje niestety z umiejętnością Wybuchowy cios. Zdolność ta staje się atrakcyjna dopiero po odblokowaniu ulepszenia Okaleczenie, albowiem wtedy ma się pewność zadawania poważnych obrażeń chwiejącym się celom. |
![]() | ŁUCZNICTWO Typ: Kategoria główna. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności walki dystansowej z użyciem łuku. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Sebastian, Varrik. Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności jest wręcz wymagane jeżeli masz w planach budowanie postaci łotrzyka, który będzie atakował przeciwników z dystansu, a nie staczał z nimi bezpośrednich walk. Priorytetowe zakupy: Wybuchowa strzała, Przyszpilający strzał. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Wybuchowa strzała | aktywowana 2 ulepszenia | Wypuszczenie strzały eksplodującej w momencie kontaktu z celem. To jedna z najbardziej przydatnych umiejętności klasy łotrzyka. Ma ona dwie zasadnicze zalety - niewielu przeciwników jest odpornych na obrażenia od ognia, a ponadto w wyniku eksplozji obrażenia mogą być jednocześnie zadawane kilku stojącym w pobliżu siebie wrogom. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Druzgocąca strzała jest nieporównywalnie ciekawszą pozycją. Ulepszenie to nie tylko skraca czas regeneracji głównej zdolności, ale także w znaczący sposób zwiększa obrażenia zadawane kruchym celom. Pozwalającą na ukrywanie pozycji sojuszników przed wrogiem Dymiącą strzała warto zakupić dopiero po odblokowaniu innych ciekawszych zdolności. |
Grad strzał | aktywowana 1 ulepszenie | Wystrzelenie w powietrze zawartości całego kołczana. Zdolność ta przydaje się w trakcie rozgrywania bitew z udziałem dużej ilości przeciwników. Zadawane obrażenia nie są jakoś szczególnie duże, ale z racji pokaźnego pola działania (domyślnie 10 metrów) można niejednokrotnie objąć zasięgiem zdolności całe pole bitwy. Ulepszenie Nawałnica strzał jest zdecydowanie godna polecenia, o ile podoba ci się główna zdolność. Jego podstawową zaletą jest zwiększenie pola rażenia o kolejnych 5 metrów, choć pozwala ono też na spowolnienie ruchów przeciwników oraz wyprowadzanych przez nich ataków. |
Przyszpilający strzał | aktywowana 2 ulepszenia | Wypuszczenie strzały, która unieruchamia cel. Szansa powodzenia takiego ataku jest dosyć wysoka, choć mowa jest tu wyłącznie o zwykłych przeciwnikach, a nie o dowódcach i bossach. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Szybki przyszpilający strzał wydaje się być ciekawszą propozycją. Główną zaletą tego ulepszenia jest wydłużenie czasu unieruchomienia celu, choć skraca ono też czas regeneracji głównej zdolności. Dezorientujący strzał również jest ciekawą propozycją, gdyż nie tylko zwiększa zadawane fizyczne obrażenia, ale pozwala dodatkowo na zdezorientowanie zatrzymanego przeciwnika. |
Lanca Łucznika | aktywowana 1 ulepszenie | Wystrzelenie strzały z ogromną siłą, dzięki czemu przebija ona się przez ciała wszystkich napotkanych na swojej drodze przeciwników. Jest to bardzo przydatna zdolność szczególnie w trakcie rozgrywania walk w wąskich korytarzach. Niestety, w celu odblokowania tej zdolności wymagane jest zakupienie dwóch pozycji opisanych powyżej. Ulepszenie Sroga Lanca przydaje się szczególnie w starciach z mniej wymagającymi przeciwnikami. Dzięki niemu słabsi wrogowie w wyniku ataku giną na miejscu, a kruchym celom zadawane są ogromne obrażenia. |
![]() | SABOTAŻ Typ: Kategoria główna. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności ogłupiania oraz osłabiania przeciwników. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Izabela, Sebastian, Varrik. Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności powinno być raczej sprawą drugorzędną i pełnić rolę wspomagającą dla talentów typowo ofensywnych. Niemal wszystkie pozycje z kategorii jedynie zmniejszają możliwości bojowe przeciwników, a nie doprowadzają do zadawania im realnych obrażeń. Priorytetowe zakupy: Cuchnący flakon, Dezorientacja. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Pęd | aktywowana 2 ulepszenia | Rzucenie się naprzód celem powalenia na ziemię wszystkich stojących przed łotrzykiem postaci. Akcja taka może się okazać pomocna dla innych osób z drużyny, pozwalając im na wyprowadzenie właściwych ataków. Zakup żadnego z dwóch dostępnych ulepszeń nie powinien stanowić priorytetu, gdyż jedynie w nieznacznym stopniu poprawiają one działanie głównej zdolności. Szarża pozwala na pokonanie większego dystansu (przydatne jedynie w walkach na dużych arenach), a Potężna ofensywa umożliwia zadanie stosunkowo niewielkich obrażeń w momencie powalenia każdego wroga na ziemię. |
Cuchnący flakon | aktywowana 1 ulepszenie | Podrzucenie przeciwnikom cuchnącego flakonu, który po zniszczeniu ich chwilowo ogłusza. Zdolność ta z oczywistych względów w największym stopniu przydaje się podczas starć z udziałem licznych grup jednostek wroga, skupionych jednocześnie wokół siebie. Ogłuszenie działa jedynie na zwykłych wrogów, a nie na dowódców i bossów. Ulepszona receptura to jedyny dostępny upgrade opisywanej zdolności. Nie jest on szczególnie pomocny, gdyż jedynie minimalnie wydłuża czas działania ogłuszenia i skraca czas regeneracji zdolności. |
Męcząca mgła | aktywowana 2 ulepszenia | Objęcie danego obszaru gęstą mgłą, która spowalnia ruchy przeciwników. Podobnie jak w przypadku opisywanej wyżej zdolności, akcja ta jest najbardziej przydatna w walkach z dużymi grupami jednostek wroga. Godne odnotowania jest to, że wrogowie nie tylko wolniej się poruszają, ale również wolniej wyprowadzają ataki. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Wyczerpująca mgła jest niewątpliwie ciekawszą propozycją. Dzięki temu ulepszeniu mgła jest w stanie dezorientować zwykłych wrogów, czyniąc ich jeszcze bardziej bezbronnymi. Nieprzebyta mgła z kolei pozwala na ukrycie pozycji sojuszników, co jest już mniej przydatne. |
Dezorientacja | aktywowana 1 ulepszenie | Oszukanie wrogów, tak by zaczęli ze sobą walczyć. Szansa na powodzenie akcji jest połowiczna i dotyczy ona jedynie zwykłych wrogów, tym niemniej rezultaty bywają obiecujące, zwłaszcza w przypadku bitew z udziałem dużej ilości przeciwników. Ulepszenie Chaos jest godne uwagi, oczywiście przy założeniu, że często korzystasz z głównej zdolności. Ma ono dwie główne zalety, a mianowicie podwaja czas trwania zdolności oraz umożliwia dodatkowe zdezorientowanie walczących wrogów. |
![]() | SPECJALISTA Typ: Kategoria główna. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności atakowania przeciwników w oparciu o siłę, szybkość i precyzję. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Izabela, Sebastian, Varrik. Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii jest wskazane jeżeli Twój łotrzyk dąży do staczania bezpośrednich walk z jednostkami wroga, a nie do atakowania ich z dystansu. Nie radzę jednak odblokowywać wszystkich możliwych pozycji, choćby z uwagi na to, że spośród trzech dostępnych w tej kategorii zdolności podtrzymywanych co najwyżej jedną można mieć aktualnie włączoną. Priorytetowe zakupy: Szybkość, w dalszej części gry Harmonia. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Szybkość | podtrzymywana 2 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym łotrzyk szybciej wyprowadza kolejne ataki. Warto dodać, że załączenie tej zdolności blokuje automatycznie możliwość korzystania z umiejętności Precyzja i Moc. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Energetyzująca szybkość jest ciekawszą propozycją, albowiem nieznacznie skraca ona czas regeneracji wszystkich pozostałych zdolności. W przypadku ulepszenia Błyskawiczna szybkość można z kolei liczyć jedynie na zwiększenie szybkości ataków o kolejnych 5 procent. |
Precyzja | podtrzymywana 2 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym łotrzyk zyskuje premię do ataku oraz szansy wyprowadzenia ciosu krytycznego. Warto dodać, że załączenie tej zdolności blokuje automatycznie możliwość korzystania z umiejętności Szybkość i Moc. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Dokładny atak jest bardziej przydatny, dodając kolejnych 10 procent premii do ataku. Odblokowanie Dokładnych ciosów krytycznych warto natomiast zostawić sobie na później, gdyż minimalny przyrost szansy ciosu krytycznego nie wpłynie znacząco na rozgrywkę. |
Moc | podtrzymywana 2 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym łotrzyk zadaje silniejsze ciosy i dąży do ogłuszania wrogów. Mowa tu jest niestety wyłącznie o zwykłych przeciwnikach, a nie o dowódcach i bossach. Warto dodać, że załączenie tej zdolności blokuje automatycznie możliwość korzystania z umiejętności Szybkość i Precyzja. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Ogłuszająca moc jest ciekawszą propozycją, dodając szansę ogłuszania przeciwników. Moc cięć jest już mniej interesującym ulepszeniem, dodając niewielką premię do obrażeń zadanych ogłuszonym jednostkom wroga. |
Harmonia | bierna | Otrzymywanie premii oferowanych przez dwie pozostałe umiejętności po załączeniu jednej z trzech powyższych zdolności podtrzymywanych. Dla przykładu, aktywując zdolność Szybkość otrzymuje się bonusy związane ze zdolnościami Precyzja oraz Moc. Niestety, nie ma róży bez kolców, albowiem w celu odblokowania opisywanej zdolności wymagane jest zainwestowanie punktów rozwoju we wszystkie trzy umiejętności podtrzymywane. Warto się na to jednak zdecydować, gdyż umożliwia ona obejście limitu tylko jednej aktywnej zdolności podtrzymywanej. |
![]() | ŁAJDAK Typ: Kategoria główna. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności wykorzystywania słabych punktów przeciwników. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Izabela, Sebastian, Varrik. Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności powinno być raczej sprawą drugorzędną i pełnić rolę wspomagającą dla talentów typowo ofensywnych. Co ciekawe, niektóre zdolności mogą przydać się zarówno dla łotrzyka staczającego bezpośrednie starcia, jak i dla dystansowca. Priorytetowe zakupy: Zmyłka, Zawieszenie broni. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Zmyłka | bierna | Zadawanie poważnych obrażeń przeciwnikom, którzy walczą z innymi członkami drużyny. Jest to bardzo przydatna zdolność, której dodatkową zaletą jest to, że nie trzeba jej aktywować. Warto jednak dodać, że premia do obrażeń obowiązuje tylko do momentu, w którym dany przeciwnik przestanie atakować sojusznika i skupi swoją uwagę na zadającym mu obrażenia łotrzyku. |
Obrót noża | bierna | Zadawanie samych ciosów krytycznych ogłuszonym celom. To kolejna niezwykle pomocna zdolność pasywna, choć w celu zagwarantowania sobie jej częstego używania sam łotrzyk lub ktoś z inny drużyny musi dysponować możliwością częstego ogłuszania sił wroga. |
Plecy w plecy | aktywowana 1 ulepszenie | Ukrycie się i wyruszenie w stronę atakowanego członka drużyny w celu udzielenia mu wsparcia w pozbyciu się agresora. Z oczywistych względów zdolność ta okaże się pomocna tylko dla łotrzyka, który preferuje walkę w zwarciu, a nie zajmuje się atakowaniem przeciwników z dystansu. Ulepszenie Niewidzialny przyjaciel jest mało przydatne, umożliwiając dodanie kamuflażu do efektu działania głównej zdolności. |
Dokończenie | bierna | Przeskakiwanie pomiędzy kolejnymi atakami i jednoczesna regeneracja paska wytrzymałości. Jest to dosyć przydatna zdolność, przy czym podobnie jak wyżej jej zalety docenią tylko te postacie, które staczają bezpośrednie starcia z jednostkami wroga. |
Piętno | aktywowana | Wskazanie celu, któremu magowie oraz wojownicy obecni w drużynie częściej mogą zadawać ciosy krytyczne. Głównym zastosowaniem tej zdolności jest oczywiście dążenie do osłabiania pojedynczych i zarazem bardzo wytrzymałych przeciwników. Niestety, szansa na wyprowadzenie takiego ciosu jest niewielka, w rezultacie czego warto się raczej rozglądać za innymi zdolnościami polegającymi na oznaczaniu wrogów. |
Zawieszenie broni | aktywowana 1 ulepszenie | Odciągnięcie uwagi wszystkich przeciwników od atakowanego członka drużyny i zwrócenie ich przeciwko innym sojusznikom (oprócz samego łotrzyka). Zdolność ta staje się szczególnie pomocna w dalszej fazie rozgrywki, pozwalając w wielu sytuacjach na uchronienie magów obecnych w drużynie od pewnej śmierci. Ulepszenie Rozejm jest średnio przydatne, gdyż jego jedyną cechą jest skrócenie czasu regeneracji głównej zdolności o 5 sekund. |
Nagonka | aktywowana 1 ulepszenie | Zwrócenie uwagi wszystkich przeciwników obecnych na danym obszarze na wybranego członka drużyny. Generalnie rzecz biorąc zamysł jest zbliżony do opisanej wyżej zdolności. Przeciwników najlepiej jest nasyłać na wojowników, którzy są w stanie czerpać premie z faktu obecności dużej ilości przeciwników wokół siebie. Ulepszenie Zaganianie jest godne uwagi, o ile często korzystasz z tej umiejętności. Jego działanie polega na zwiększeniu zasięgu głównej zdolności, tak by zwrócić uwagę jeszcze większej liczby wrogów. |
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
- Rozwój postaci
- Utworzenie nowej postaci w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Atrybuty i inne współczynniki w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Sugerowany skład drużyny w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Akcje zespołowe w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Rozwój postaci
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.