Przysługa w kwestii prochu (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Przysługa w kwestii prochu
Zleceniodawca: Wicehrabia Marlow Dumar [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego]
Krok 1: Odbycie rozmowy z Arishokiem
![]() | ![]() |
Zadanie to otrzymasz automatycznie od Wicehrabiego Marlowa Dumara, z którym odbędziesz rozmowę już po powrocie z Głębokich Ścieżek i tym samym zakończeniu głównego questu Wyprawa na Głębokie Ścieżki. Wybierz się za dnia do lokacji [Doki] i wejdź do obozu qunari. Udaj się do miejsca, w którym przebywa Arishok #1 (M19, 8) celem zainicjowania z nim rozmowy. Od lidera qunari dowiesz się, że krasnolud Javaris, z którym współpracowałeś już przy okazji wykonywania głównego questu Obietnica prochu strzelniczego podejrzewany jest o kradzież trującego gazu. Jeżeli masz w drużynie Varrika, to możesz go zapytać czy wie gdzie może przebywać Javaris #2. Nie jest to jednak konieczne, gdyż nawet bez odbywania rozmowy z Varrikiem zostaniesz wysłany do Mrokowiska.
Krok 2: Odnalezienie Javarisa
![]() | ![]() |
Wybierz się teraz do lokacji [Mrokowisko] i zbadaj jego centralną część, odnajdując Naganiaczkę Koterii #1 (M23, 12). Wybór opcji dialogowych w trakcie tej rozmowy nie odgrywa żadnej roli, albowiem bez żadnych problemów dowiesz się, że Javaris uciekł z miasta. Pozostań w Mrokowisku i wybierz się do jego południową części. Odszukaj tu mało widoczny właz (M23, 13) prowadzący do lokacji [Przejście przemytników] #2 (M63, 1).
![]() | ![]() |
Dobrym pomysłem jest rozkazanie swoim ludziom żeby pozostali w okolicach miejsca startu. Sam zejdź na dół i zachęć przeciwników do tego żeby podążyli za Tobą na samą górę. Przystąp teraz do atakowania zbirów Kartelu #1, ale uważaj na skrytobójcę Kartelu, które wkrótce dołączy do walk #2. Jego szybka i sprawna eksterminacja jest sprawą priorytetową.
![]() | ![]() |
Pierwszą grupę przeciwników można też zaskoczyć na nieco inny sposób. Musiałbyś mianowicie zejść na niższy poziom i wybrać przejście prowadzące na południe #1. Pozwoliłoby Ci to dotrzeć do lokacji z jadowitymi pająkami i splugawionymi pająkami. Po zlikwidowaniu potworów mógłbyś stanąć na płycie naciskowej, doprowadzając do pojawienia się płomieni #2. W mojej ocenie jest to zupełnie niepotrzebne, tak więc lepiej pozostać przy opisanej wcześniej metodzie (eksploracja całej okolicy we własnym zakresie jest oczywiście bardzo wskazana).
![]() | ![]() |
Po zlikwidowaniu pierwszej grupy członków Kartelu skorzystaj z przejścia prowadzącego na północ #1. Jak zapewne zauważyłeś, na dole stacjonują kolejni wrogowie. Nie możesz ich niestety zaatakować z tego miejsca, tak więc skieruj się do zachodnich drzwi #2. Skorzystaj teraz z dwóch par schodów w celu dotarcia na niższy poziom.
![]() | ![]() |
Proponuję ponownie zatrzymać drużynę, a następnie przystąpić do odciągania pojedynczych członków Kartelu od głównej grupy (M63, 2). Pokonywanie ich w tym miejscu będzie prostsze #1 i nie będziesz musiał się obawiać tego, że zostaniesz przez nich otoczony. Postaraj się w taki sposób pozbyć wszystkich przeciwników, uważając ponownie na skrytobójców #2.
![]() | ![]() |
Po wyeliminowaniu wrogów wkrocz do głównej sali, która była przez nich okupowana i udaj się na północny-wschód #1. Teraz podążaj na północ, likwidując pojedynczych oponentów (między innymi najemnych łuczników), którzy będą stawali Ci na drodze. Uważaj jednak, bo zdecydowanie większa grupa spróbuje Cię zaskoczyć niedaleko wyjścia z jaskiń #2.
![]() | ![]() |
Po zakończonych walkach warto się dokładnie rozejrzeć, otwierając między innymi kufer (M63, 3) z przedmiotem, z którym powiązany jest nowy quest #1. Na koniec skieruj się na północ i wybierz przejście (M63, 4) prowadzące do lokacji [Przejście przemytników - Na zewnątrz przejścia przemytników] #2 (M64, 1).
Odblokowany quest towarzysza: Statek dla Izabeli
![]() | ![]() |
Od razu po wyjściu na powierzchnię zmuszony zostaniesz do stoczenia nowej bitwy. Na początek przystąp do atakowania najemników oraz najemnych łuczników (M64, 2), mając na uwadze to, że część z nich wybiegnie z jaskiń #1. Zachowaj ponadto ostrożność, bo w walkach weźmie także udział jeden najemnik skrytobójca #2 i warto go oczywiście możliwie jak najszybciej zlikwidować.
Krok 3: Spotkanie z Javarisem
![]() | ![]() |
Do spotkania z Javarisem dojdzie tuż po rozprawieniu się z najemnikami #1. Krasnolud zapewni Cię, że gaz nie znajduje się w jego posiadaniu, a że ma go pewna elfka, która próbowała go zabić. Na koniec rozmowy będziesz musiał podjąć decyzję co zrobić z Javarisem. Możesz mianowicie:
- wypuścić go (prawa górna opcja dialogowa)
- zabić go (prawa dolna opcja dialogowa) #2
Krok 4: Zbadanie bocznej uliczki
![]() | ![]() |
Opuść ten obszar (M64, 3). Upewnij się, że masz w zapasie dużą ilość środków leczniczych, a także że w skład drużyny wchodzi mag zdolny do leczenia swoich sojuszników. Dopiero teraz zdecyduj się na podróż do lokacji [Boczna uliczka] #1. Po dotarciu na miejsce (M65, 1) będziesz mógł odbyć krótką rozmowę ze strażnikiem Maeconem (warto mieć Avelinę w drużynie, która go rozpozna) #2. Jak zapewne zauważyłeś, w okolicy rozpuszczony został już gaz i Twoim zadaniem będzie powstrzymanie jego dalszego rozprzestrzeniania się (M65, 2).
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy główne - Akt 2
- Wymagania Qun (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Wymagania Qun (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Wymagania Qun (4) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Przysługa w kwestii prochu (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Przysługa w kwestii prochu (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- W poszukiwaniu domu; Zyski i straty | Questy główne - Akt 2 | Dragon Age II
- Główny podejrzany (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Główny podejrzany (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Główny podejrzany (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Oferta i utrata (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Oferta i utrata (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- To, co pozostało (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- To, co pozostało (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- To, co pozostało (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Podążanie drogą Qun | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Potrzeba złodzieja | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Questy główne - Akt 2
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.