To, co pozostało (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
To, co pozostało
Zleceniodawca: automatycznie po zaliczeniu zadania Oferta i utrata [Kryjówka sir Varnella]
Krok 1: Spotkanie się z Gamlenem
![]() | ![]() |
Zadanie to powinieneś otrzymać automatycznie po ukończeniu głównego questu Oferta i utrata, ale tylko jeżeli już wcześniej zaliczyłeś główny quest Główny podejrzany. Powróć do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów]. Udaj się tu do centralnego pomieszczenia posiadłości #1, gdzie będzie już na Ciebie czekał Gamlen (M14, 16). W trakcie rozmowy dowiesz się, że na umówionym spotkaniu z nim nie pojawiła się Leandra, czyli matka głównego bohatera. Gamlen poinformuje Cię ponadto, że przysłano jej lilie. Na koniec rozmowy możesz się zachować na dwa sposoby #2:
- powiązać fakt podesłania lilii z seryjnym mordercą (prawa górna opcja dialogowa): osobę tę tropiłeś już wcześniej przy okazji wykonywania głównego questu Główny podejrzany, ale nie zdołałeś jej złapać ani ustalić jej tożsamości
- zbagatelizować sprawę (prawa dolna opcja dialogowa)
Niezależnie od wybranej kwestii dialogowej będziesz musiał dowiedzieć się, gdzie podziała się Leandra. Informacje na temat miejsca jej pobytu możesz pozyskać na dwa różne sposoby:
- Rozejrzenie się po Dolnym Mieście. Opis tego wariantu odnajdziesz w sekcji Krok 2, Wariant A.
- Zwrócenie się z prośbą o pomoc do Gascarda DuPuis. Opis tego wariantu odnajdziesz w sekcji Krok 2, Wariant B.
Krok 2, Wariant A: Rozejrzenie się po Dolnym Mieście
![]() | ![]() |
Cechą charakterystyczną tego wariantu jest to, że jest on niedostępny niezależnie od decyzji podjętych we wcześniejszej fazie gry. Jeżeli więc nie będziesz mógł przystąpić do realizacji Wariantu B, to pozostanie Ci wybór Wariantu A. Wyjdź z posiadłości i wybierz się nocną porą do lokacji [Dolne Miasto]. Udaj się tu na targowisko i odszukaj Ulicznika (M13, 18), z którym powinien już rozmawiać Gamlen #1. Chłopak będzie chciał coś w zamian za wyjawienie informacji na temat wydarzeń, których był świadkiem. Możesz się tu zachować na dwa zasadnicze sposoby #2:
- podarować Ulicznikowi 10 srebrników (prawa górna opcja dialogowa)
- próbować wymusić odpowiedź lub odmówić zapłaty (prawa środkowa i prawa dolna opcja dialogowa): w obu przypadkach Gamlen wyręczy Cię i przekaże chłopcu część własnych pieniędzy
![]() | ![]() |
Niezależnie od wybranego wariantu poznasz szczegóły zajścia i będziesz musiał wyruszyć śladem matki bohatera poprzez wyszukiwanie kolejnych śladów krwi. Pierwszy z nich znajduje się nieopodal #1, a kolejne będziesz dostrzegał po drodze (warto dla pewności na każdym z nich klikać). Początkowo musisz kierowa ć się w stronę karczmy Pod Wisielcem #2.
![]() | ![]() |
Po dotarciu do karczmy skręć na południe #1. Tym razem będziesz przemieszczał się w stronę dzielnicy kuźni. Docelowo musisz w tym miejscu skorzystać z przejścia (M13, 19) prowadzącego do lokacji [Dolne Miasto - Mroczna kuźnia] #2 (M71, 1).
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się wewnątrz budynku kontynuuj podążanie za śladami krwi, kierując się na górne balkoniki #1. Możesz się tu trochę porozglądać, bądź też od razu wybrać się do lokacji wskazanej przez ślady krwi. Będzie to ukryta klapa w północno-wschodnim narożniku budynku kuźni #2 (M71, 2), prowadząca do lokacji [Kryjówka zabójcy] (M72, 1). Opis dalszych wydarzeń odnajdziesz w sekcji Krok 3.
Krok 2, Wariant B: Zwrócenie się z prośbą o pomoc do Gascarda DuPuis
![]() | ![]() |
Cechą charakterystyczną tego wariantu jest to, że jest on dostępny tylko jeżeli we wcześniejszej fazie gry sprostałeś ściśle określonym wymaganiom. Konkretnie w trakcie rozwiązywania głównego questu Główny podejrzany należało wypuścić Gascarda DuPuis, a następnie podczas spotkania z templariuszką Moirą odwieść ją od pomysłu, że to on może być seryjnym mordercą. Jeżeli podjąłeś inne decyzje, to wariant ten będzie niedostępny i w takiej sytuacji pozostanie Ci przystąpienie do rozwiązywania Wariantu A. Wyjdź z posiadłości i wybierz się do lokacji [Mrokowisko]. Udaj się do południowej części tego obszaru, a powinieneś odnaleźć Gascarda #1 (M23, 20). W trakcie rozmowy dowiesz się, że będzie on mógł użyć magii krwi do wytropienia Alessy, czyli jednej z porwanych kobiet. Warto mu zadać związane z tym tematem dodatkowe pytania #2.
![]() | ![]() |
Na koniec rozmowy z Gascardem możesz się zachować na dwa sposoby. Jeżeli zgodzisz się na użycie magii krwi (prawa górna opcja dialogowa) #1, to zrazisz do siebie niektórych członków drużyny, ale Gascard dzięki odprawionemu rytuałowi #2 będzie mógł wytropić kobietę. Jeżeli odmówisz (prawa dolna opcja dialogowa), to rozmowa dobiegnie końca. W takiej sytuacji możesz przystąpić do realizacji Wariantu A lub ponownie porozmawiać z Gascardem celem zmiany swojego stanowiska w sprawie skorzystania z magii krwi.
![]() | ![]() |
Pomyślne przeprowadzenie rytuału doprowadzi do automatycznego przeniesienia drużyny do lokacji [Dolne Miasto - Mroczna kuźnia] (M71, 1). Przystąp tu do podążania za widocznymi na ziemi śladami krwi, kierując się na górne balkoniki #1. Możesz się tu trochę porozglądać, bądź też od razu wybrać się do lokacji wskazanej przez ślady krwi. Będzie to ukryta klapa w północno-wschodnim narożniku budynku kuźni #2 (M71, 2), prowadząca do lokacji [Kryjówka zabójcy] (M72, 1). Opis dalszych wydarzeń odnajdziesz w sekcji Krok 3.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy główne - Akt 2
- Wymagania Qun (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Wymagania Qun (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Wymagania Qun (4) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Przysługa w kwestii prochu (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Przysługa w kwestii prochu (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- W poszukiwaniu domu; Zyski i straty | Questy główne - Akt 2 | Dragon Age II
- Główny podejrzany (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Główny podejrzany (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Główny podejrzany (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Oferta i utrata (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Oferta i utrata (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- To, co pozostało (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- To, co pozostało (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- To, co pozostało (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Podążanie drogą Qun | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Potrzeba złodzieja | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Questy główne - Akt 2
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.