Zamiana (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Zamiana
Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Dolne Miasto - Dom Gamlena]
Krok 1: Udanie się na spotkanie z Anso Łącznikiem
![]() | ![]() |
Odszukaj biurko w domu głównego bohatera #1 (M14, 3) i wejdź z nim w interakcję. Powinieneś otrzymać wiadomość zatytułowaną Zamiana #2 i zaadresowaną przez osobę, z którą współpracowałeś przy okazji wykonywania głównego questu Zniszczenie Lothering. Kliknij na przycisku Akceptuj żeby podjąć się zadania udzielenia pomocy niejakiemu Anso. Wyjdź z domu, opuść ten obszar i wybierz z mapy świata powrót do lokacji [Dolne Miasto], tyle że nocną porą.
![]() | ![]() |
Anso przebywa na bazarze w zachodniej części Dolnego Miasta, przy czym w pierwszej kolejności będziesz się zapewne musiał rozprawić z przebywającą w tej okolicy grupą bandytów Nakłuwaczy #1. Dbaj o członków drużyny, eliminując w pierwszej kolejności łuczników i będąc gotowym do rozprawienia się z tymi przeciwnikami, który pojawią się dopiero po kilku chwilach. Po wygranej bitwie odszukaj Anso Łącznika i porozmawiaj z nim #2 (M13, 5).
![]() | ![]() |
W trakcie rozmowy dowiesz się, że pewni ludzie mieli dostarczyć Anso ładunek, lecz ostatecznie wycofali się z jego przekazania. Jeżeli będziesz wystarczająco dociekliwy #1, to dowiesz się, że mowa jest o nielegalnym transporcie lyrium. Możesz się tu zachować na trzy sposoby:
- zapewnienie o udzieleniu pomocy w odzyskaniu ładunku (prawa górna opcja dialogowa)
- zasugerowanie zapłaty za udzielenie pomocy (prawa środkowa opcja dialogowa)
- odmówienie udzielenia pomocy (prawa dolna opcja dialogowa): doprowadzi to do zakończenia tego questu, ale w każdej chwili będziesz mógł powrócić do Anso i go wznowić #2
Krok 2: Odwiedzenie kryjówki przemytników w celu odzyskania ładunku
![]() | ![]() |
Jeżeli zgodziłeś się na udzielenie pomocy Anso, to musisz udać się do elfiego obozowiska zlokalizowanego w północno-wschodniej części tego obszaru. Po drodze wpadniesz zapewne na co najmniej jedną grupę bandytów Nakłuwaczy. Przeciwnicy ci będą też na Ciebie czekali w obcowisku #1, przy czym walki te nie różnią się niczym specjalnych od wcześniej opisanej potyczki. Po wygranej bitwie zlokalizuj na terenie obcowiska drzwi prowadzące do lokacji [Dolne Miasto - Opuszczony dom] #2 (M13, 8).
![]() | ![]() |
Po znalezieniu się w środku dokładnie zbadaj wejście do południowego pomieszczenia. Ukryto tu mianowicie pułapkę (poziom standardowy), którą zauważyć i rozbroić może jedynie łotrzyk #1. Dopiero po rozbrojeniu pułapki wparuj do sąsiedniego pomieszczenia i przystąp do eliminowania broniących się w tym miejscu ulicznych zbirów #2.
![]() | ![]() |
Musisz być przygotowany na to, że po kilku chwilach do budynku wbiegną nowi przeciwnicy #1, tak więc nie pozostawiaj swoich magów bez dozoru. Po zakończonych walkach zbadaj ładunek przemytników w południowym pomieszczeniu #2 (M14, 7), a okaże się, że w środku nic nie ma. Proponuję zapisać tu stan gry, bo już za chwilę stoczysz bardzo trudną bitwę.
Krok 3: Wyjście z kryjówki przemytników
![]() | ![]() |
Po wyjściu z kryjówki przemytników (M13, 8) zostaniesz zaskoczony przez grupę tevinterskich łowców #1. Przeciwnicy ci są bardzo wyszkolonymi wojownikami, tak więc ich pokonywanie nie będzie łatwą sprawą. Polecam skupiać swoje ataki na pojedynczych osobnikach i często stosować zdolności oraz zaklęcia obszarowe #2.
![]() | ![]() |
Musisz się liczyć z tym, że do walk wkrótce dołączą łowcy niewolników #1. Sami w sobie nie są oni trudnymi przeciwnikami, ale jeden z nich jest magiem #2. Postaraj się w miarę możliwości pozbawić go bariery ochronnej i zamroź go lub spowolnij jego ruchy z pomocą czarów. Jeżeli nie jest to możliwe, to szybko rozpraw się ze zwykłymi łowcami i zostaw go sobie na koniec.
![]() | ![]() |
Po wygranej bitwie zbadaj ciała pokonanych przeciwników i skieruj się w stronę schodów prowadzących do wyjścia z elfiego obcowiska. Obejrzysz tu nową cut-scenkę #1 i spotkasz elfa Fenrisa (M13, 9). W trakcie rozmowy dowiesz się, że zadanie z odnalezieniem ładunku przemytników było jedynie intrygą mającą na celu zabicie pewnego magistra, który od dłuższego czasu tropi Fenrisa. Elfowi możesz zadać kilka dodatkowych pytań i następnie podjąć ważną decyzję #2. Oto możliwe warianty:
- Wyrażenie chęci pomocy w pozbyciu się magistra (prawa górna opcja dialogowa).
- Obiecanie pomocy w zamian za zapłatę (prawa środkowa opcja dialogowa).
- Odmówienie udzielenia Fenrisowi pomocy (prawa dolna opcja dialogowa). W konsekwencji doprowadzisz do zakończenia tego questu i otrzymania zapłaty w wysokości 3 suwerenów. ZDECYDOWANIE nie polecam tego wariantu, gdyż zaprzepaścisz w ten sposób szansę na pozyskanie nowego członka drużyny.
Krok 4: Włamanie się do rezydencji magistra
![]() | ![]() |
Jeżeli wybrałeś jeden z dwóch wariantów zakładających udzielenie Fenrisowi pomocy, to musisz opuścić ten obszar i udać się nocną porą do lokacji [Górne Miasto]. Wejście do rezydencji Danariusa znajduje się w południowej części obszaru, a konkretnie w dzielnicy posiadłości (M4, 5). Jako że podróżujesz nocą radzę się bardzo pilnować, albowiem po drodze można wpaść na strażników pretendentów #1. Po dotarciu na miejsce zignoruj stojącego przy wejściu Fenrisa i kliknij na drzwiach #2.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy uzupełniające - Akt 1
- Zagubiony list | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Znalezione nie kradzione | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Zamiana (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Zamiana (2) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Kościany Szyb | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Rozkazy sędziego (1) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Rozkazy sędziego (2) | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Niedokończone sprawy; Wracać do roboty | Questy uzupełniające - Akt 1
- Więcej szczęścia niż rozumu | Questy uzupełniające - Akt 1 | Dragon Age II
- Zadania zielarza #1 | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Pierwsza ofiara | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Niepożądany ratunek | Questy uzupełniające - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Questy uzupełniające - Akt 1
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.