Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Sprawa rodzinna

Zleceniodawca: Varrik [Dolne Miasto - Pod Wisielcem]

Krok 1: Wybranie się do kryjówki Bartranda

1 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Do wykonywania tego zadania będziesz mógł przystąpić dopiero po ukończeniu questu towarzysza Nowiny, a więc po tym jak się dowiesz, że do Kirkwall powrócił najprawdopodobniej Bartrand - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Do wykonywania tego zadania będziesz mógł przystąpić dopiero po ukończeniu questu towarzysza Nowiny, a więc po tym jak się dowiesz, że do Kirkwall powrócił najprawdopodobniej Bartrand. Wybierz się do lokacji [Górne Miasto]. Pora dnia nie odgrywa wyjątkowo roli, gdyż w obu przypadkach (dzień i noc) możliwe będzie zbadanie posiadłości (M3, 19)(M4, 13). Odszukaj w dzielnicy posiadłości drzwi prowadzące do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Bartranda] #1 i wysłuchaj krótkiej rozmowy z Varrikiem (musi Ci on oczywiście towarzyszyć w tej wyprawie) #2.

Krok 2: Odnalezienie Bartranda - wersja Varrika

2 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Gra Cię teraz zapewne zaskoczy, a to dlatego, że będziesz sterował wyłącznie postacią Varrika #1 (M56, 1) - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Gra Cię teraz zapewne zaskoczy, a to dlatego, że będziesz sterował wyłącznie postacią Varrika #1 (M56, 1). Uczestniczysz mianowicie w jego wersji wydarzeń, a bitwę z udziałem wrogo nastawionych strażników rozpoczniesz w głównej sali posiadłości #2.

3 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
W trakcie staczanych tu walk nie musisz zbyt dużo czasu poświęcać na zapoznanie się z umiejętnościami Varrika, ani na dbanie o jego stan zdrowia, gdyż będzie on wyraźnie dominował nad siłami wroga - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

W trakcie staczanych tu walk nie musisz zbyt dużo czasu poświęcać na zapoznanie się z umiejętnościami Varrika, ani na dbanie o jego stan zdrowia, gdyż będzie on wyraźnie dominował nad siłami wroga. Proponuję pozostawać w okolicy miejsca startu i zajmować się stopniową eliminacją nadbiegających wrogów #1. W szczególności polecam namierzać grupy przeciwników, używając do ich likwidacji chociażby wybuchowych strzał #2.

4 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
W miarę możliwości nie pozwól na to żeby wrogowie zbyt często zbliżali się do Varrika #1 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

W miarę możliwości nie pozwól na to żeby wrogowie zbyt często zbliżali się do Varrika #1. Krasnolud mógłby się w takiej sytuacji obronić, ale w walce wręcz jest zdecydowanie mniej skuteczny. Strażnicy będą nadbiegali nie tylko z góry, ale i pojawiali się przy dwóch bocznych przejściach #2, tak więc warto się na bieżąco rozglądać.

5 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Po zakończonych walkach obejrzysz zabawną cut-scenkę obrazującą pojmanie Bartranda #1 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Po zakończonych walkach obejrzysz zabawną cut-scenkę obrazującą pojmanie Bartranda #1. Gra w tym momencie zostanie przerwana, a przesłuchująca Varrika kobieta #2 zażąda od niego przedstawienia prawdziwej wersji wydarzeń.

Krok 3: Odnalezienie Bartranda - prawdziwa wersja wydarzeń

6 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Tym razem zmagania rozpoczniesz w niewielkim pomieszczeniu posiadłości #1 (M56, 2), które nie jest okupowane przez siły wroga - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Tym razem zmagania rozpoczniesz w niewielkim pomieszczeniu posiadłości #1 (M56, 2), które nie jest okupowane przez siły wroga. Skieruj się do zachodniego pomieszczenia, gdzie do pokonania będzie grupa oszalałych strażników #2. Z racji tego, że jest ich zaledwie czterech, odniesienie zwycięstwa będzie bardzo łatwe.

7 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Nadal kieruj się na zachód - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Nadal kieruj się na zachód. W narożnym pomieszczeniu spotkasz kolejnych oszalałych strażników, którzy będą jednak dowodzeni przez oszalałego komendanta #1. To on powinien zginąć jako pierwszy, gdyż może zagrzewać swoich podwładnych do walki. Po zakończonych walkach skieruj się do północnych drzwi #2.

8 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
W nowym pomieszczeniu czekają Cię jeszcze trudniejsze walki - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

W nowym pomieszczeniu czekają Cię jeszcze trudniejsze walki. Zwróć przede wszystkim uwagę na rozmieszczone na podłodze pułapki #1. Postaraj się je rozbroić i dopiero wtedy przystąp do walk. Także i w tym przypadku dobrze byłoby szybko pozbyć się komendanta, choć zajmij się też odpowiednio szybko rozstawionymi za barykadami łucznikami #2.

9 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Zachowaj ostrożność, bo w dalszej fazie walk nowi wrogowie mogą przybiec z północnego pomieszczenia #1 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Zachowaj ostrożność, bo w dalszej fazie walk nowi wrogowie mogą przybiec z północnego pomieszczenia #1. Od razu się nimi zajmij i tam właśnie się udaj, a to dlatego, że drzwi do głównej sali są zamknięte. Musisz się teraz bardzo pilnować, gdyż we wschodnim pomieszczeniu znajduje się pułapka gazowa #2, której najprawdopodobniej nie uda Ci się rozbroić.

10 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Najlepszym rozwiązaniem jest wycofanie się do poprzedniego pomieszczenia po uruchomieniu pułapki, zwłaszcza że z dwóch północnych pomieszczeń wybiegną nowi strażnicy #1 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Najlepszym rozwiązaniem jest wycofanie się do poprzedniego pomieszczenia po uruchomieniu pułapki, zwłaszcza że z dwóch północnych pomieszczeń wybiegną nowi strażnicy #1. Po kolei ich zabijaj #2, namierzając w pierwszej kolejności łuczników. Na szczęście tym razem strażnicy nie powinni być dowodzeni przez komendanta.

11 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Możesz teraz zająć się eksploracją północnych i wschodnich pomieszczeń, bądź też od razu wybrać południowe drzwi prowadzące do głównej sali #1 (M56, 3) - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Możesz teraz zająć się eksploracją północnych i wschodnich pomieszczeń, bądź też od razu wybrać południowe drzwi prowadzące do głównej sali #1 (M56, 3). Musisz się tu pilnować, gdyż na parterze znajduje się pułapka spustowa z kolcami #2. Jeżeli nie jesteś w stanie jej rozbroić, to wycofaj się po zauważeniu przeciwników do poprzedniego pomieszczenia.

12 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
W trakcie tej bitwy do wyeliminowania będzie aż dwóch oszalałych komendantów #1, ale jeżeli zachowasz pewne środki ostrożności, to nie będziesz musiał jednocześnie z nimi walczyć - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

W trakcie tej bitwy do wyeliminowania będzie aż dwóch oszalałych komendantów #1, ale jeżeli zachowasz pewne środki ostrożności, to nie będziesz musiał jednocześnie z nimi walczyć. Nie radzę podejmować prób przedwczesnego przedostania się na piętro, a to dlatego, że na schodach również znajdują się pułapki #2. Na górę (M56, 4) skieruj się dopiero po zakończonych walkach.

13 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
W tym miejscu obejrzysz krótką scenkę z rozmowy #1 - Sprawa rodzinna (1) | Questy towarzyszy - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

W tym miejscu obejrzysz krótką scenkę z rozmowy #1. Jeden z podległych Bartrandowi krasnoludów poinformuje Cię, że brat Varrika całkowicie oszalał. Polecam teraz zbadać dwa pomieszczenia na piętrze (północne i południe) i dopiero na sam koniec kliknąć na wschodnich drzwiach, prowadzących do miejsca, w którym ukrył się Bartrand #2 (M56, 5).

Podobało się?

0

Dragon Age II

8 marca 2011

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-03-17
12:07

ROGI Chorąży

jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie

Komentarz: ROGI
2013-03-18
15:32

ROGI Chorąży

jak odblokować zadanie draństwo?

Komentarz: ROGI
2013-10-30
03:48

PaulinaKlaudia Konsul

W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy

Komentarz: PaulinaKlaudia
2014-01-11
17:56

szklarson Junior

Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!

Komentarz: szklarson
2018-08-22
19:56

lotnik_xaos Legionista

😢

Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?

Komentarz: lotnik_xaos

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl