Zdolności magów (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
Aktualizacja:
![]() | ENTROPIA Typ: Kategoria główna. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności osłabiania na różny sposób oddziałów wroga. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Bethany, Merrill. Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności jest dobrym pomysłem jeżeli masz w planach budowanie postaci maga, który będzie koncentrował się na zadawaniu dużych obrażeń. Głównym założeniem entropii jest osłabianie wrogów, czyniąc ich łatwymi celami dla maga i reszty drużyny. Priorytetowe zakupy: Klątwa udręki, Groza. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Klątwa udręki | aktywowana 1 ulepszenie | Rzucenie na wroga klątwy, osłabiającej na kilkanaście sekund jego odporność na obrażenia. Jest to bardzo przydatna zdolność, szczególnie po zakupieniu dostępnego ulepszenia. Najlepiej jest wybierać silniejszych wrogów i trzymać innych członków drużyny w pogotowiu, tak by po osłabieniu celu mogli natychmiast przystąpić do ataku. Ulepszenie Klątwa śmierci jest bardzo pomocne, albowiem gwarantuje ono zadawanie osłabionemu przeciwnikowi samych ciosów krytycznych. Zakup absolutnie obowiązkowy. |
Groza | aktywowana 1 ulepszenie | Ogłuszenie atakowanego przeciwnika na dziesięć sekund. Podobnie jak wyżej, jest to doskonała propozycja w połączeniu z natychmiastowym atakiem całej drużyny na bezbronny cel. Warto też dodać, że zdolność działa na wszystkich przeciwników, nie tylko na tych "zwykłych". Ulepszenie Rozpacz oferuje bardzo miły bonus w postaci zadawania pokaźnych obrażeń duchowych. Nie jest to przydatne w każdej sytuacji, bo wielu wrogów cechuje się dużą odpornością duchową, tym niemniej warto rozważyć wydanie na ten cel punktu rozwoju. |
Klątwa pomyłki | aktywowana 1 ulepszenie | Rzucenie na wroga klątwy zmniejszającej o połowę siłę jego ataku i powstrzymującej go od wyprowadzania ciosów krytycznych. Ta druga cecha zyskuje szczególne znaczenie wśród wrogich skrytobójców i to o nich (jak również o innych silnych przeciwnikach) warto pamiętać przy dokonywaniu wyboru celu ataku. Ulepszenie Klątwa spętania jest godna rozważenia, a to dlatego, że w dość dużym stopniu spowalnia ono atakowany cel i wyprowadzane przez niego ataki. To czyni danego przeciwnika jeszcze mniej skutecznym na polu bitwy. |
Sen | aktywowana 1 ulepszenie | Podjęcie próby uśpienia wszystkich zwykłych przeciwników przebywających na atakowanym obszarze. Zdolność ta w podstawowej formie nie jest jakoś szczególnie przydatna. Warto pamiętać, że wprowadzenie przeciwnika w stan snu nie jest tak atrakcyjne jak ogłuszenie go czy zdezorientowanie, albowiem jest on wybudzany gdy tylko zostanie przez kogoś zaatakowany. Ulepszenie o nazwie Śpiączka czyni główną zdolność znacznie bardziej atrakcyjną, a to dlatego, że uśpieni wrogowie są dodatkowo paraliżowani. Radzę więc nabyć główną umiejętność od razu w połączeniu z ulepszeniem lub w ogóle zrezygnować z zakupu. |
Chmura entropii | aktywowana 1 ulepszenie | Spowicie atakowanego obszaru chaotyczną energią zmniejszającą siłę ataku i obrony wrogów. Zwykli przeciwnicy mogą zostać ponadto uśpieni lub ogłuszeni. Zdolność ta nie jest z pewnością nadzwyczajna, tak więc decyzję o ewentualnym jej odblokowaniu warto odłożyć na później. Ulepszenie Chmura śmierci dodaje kilka niezłych efektów, które jednak w ogólnym rozrachunku nie czynią głównej zdolności wyśmienitą. Wrogowie otrzymują mianowicie niewielkie obrażenia duchowe, zostają spowolnieni (ruch i atak), ich odporność na obrażenia zostaje nieznacznie obniżona, a usypiane cele analogiczne do powyższej umiejętności są automatycznie paraliżowane. |
![]() | TWORZENIE Typ: Kategoria główna. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności leczenia, wzmacniania i ochraniania towarzyszy. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke, Anders, Bethany. Uwagi: Inwestowanie w rozwój tej kategorii zdolności jest bardzo wskazane jeżeli masz w planach budowanie postaci maga, który będzie koncentrował się na wspieraniu i leczeniu pozostałych członków drużyny, a nie na rzucaniu potężnych zaklęć ofensywnych. Priorytetowe zakupy: Glif paraliżu, Uzdrowienie. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Glif paraliżu | aktywowana 1 ulepszenie | Wytworzenie na ziemi glifu, który paraliżuje wkraczających na niego zwykłych przeciwników. Godne odnotowania jest to, że paraliż standardowe obejmuje jedynie dwie postacie i trwa tylko cztery sekundy, tak więc warto zainteresować się ulepszeniem opisywanej zdolności. Jeżeli chodzi o miejsce rozłożenia glifu, obowiązuje tu pełna swoboda. Ja polecam umieszczać go w punktach okupowanych przez członków drużyny lub w przejściach, w których pojawiają się siły wroga. Ulepszenie Glif wiązania jest bardzo pomocne. Zwiększa ono przede wszystkim limit zatrzymywanych postaci do czterech, a także wydłuża czas działania paraliżu. Proponuję w rezultacie krótko po odblokowaniu głównej zdolności zainteresować się zakupem ulepszenia. |
Glif odpierania | aktywowana 1 ulepszenie | Wytworzenie na ziemi glifu, który odpycha wkraczających na niego przeciwników. W mojej ocenie jest to mniej przydatna zdolność od tej opisanej powyżej i przynajmniej w początkowej fazie gry zakupienie ich obu mija się z sensem. Także i w tym przypadku obowiązuje pełna swoboda przy wyborze miejsca rozstawienia glifu. Ulepszenie Glif oporu zwiększa jedynie siłę fizyczną z jaką odrzucani są przeciwnicy. Nie czyni to nagle głównej zdolności bardziej atrakcyjną. |
Uzdrowienie | aktywowana 1 ulepszenie | Częściowe wyleczenie wybranego sojusznika. To absolutny priorytet dla maga, który dąży do wspierania swoich sojuszników na polu bitwy, choć zdolnością tą może zainteresować się także mag specjalizujący w działaniach ofensywnych, tym bardziej, że jej odblokowanie wymaga poświęcenia zaledwie jednego punktu rozwoju. Ulepszenie Większe uzdrowienie warto jak najszybciej zakupić, gdyż zgodnie z nazwą usprawnia ono proces leczenia. |
Aura heroizmu | podtrzymywana 1 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym siła ataku oraz obrony całej drużyny ulega zwiększeniu. Jest to ciekawa propozycja dla maga dążącego do wspierania drużyny i raczej mało wartościowa dla maga skupiającego się na prowadzeniu działań ofensywnych. Ulepszenie Aura odwagi jest raczej średnio przydatne, jedynie w niewielkim stopniu zwiększając zadawane obrażenia oraz szansę wyprowadzenia ciosu krytycznego. |
Pośpiech | aktywowana 1 ulepszenie | Chwilowe zwiększenie prędkości ataku wszystkich członków drużyny. Główną wadą tej zdolności jest to, że nie jest ona umiejętnością podtrzymywaną, przez co zdecydowanie traci na atrakcyjności. Sytuację częściowo poprawia nabycie ulepszenia, ale mimo wszystko radziłbym rozejrzeć się za czymś lepszym. Ulepszenie Wielki pośpiech wydłuża jedynie w niewielkim stopniu czas trwania głównej zdolności. |
![]() | MAG MOCY Typ: Specjalizacja. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności skutecznego osłabiania wrogów. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke. Uwagi: Specjalizacja ta w zdecydowanie większym stopniu okaże się przydatna dla maga prowadzącego ofensywny styl rozgrywki, pozwalając na dręczenie jednostek wroga na wiele różnych sposobów. Priorytetowe zakupy: Pięść Stwórcy, Nieporuszony. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Mag mocy | startowa | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po wybraniu specjalizacji Mag mocy, zwiększając siłę fizyczną i siłę żywiołów dla wszystkich dostępnych ataków i zaklęć. |
Pięść Stwórcy | aktywowana 2 ulepszenia | Uderzenie przebywającymi w polu rażenia przeciwnikami z ogromną siłą o ziemię. Główną zaletą tej zdolności jest to, że zadaje ona obrażenia fizyczne z całkowitym pominięciem pancerzy wrogów. Wadą jest z kolei niewielka siła zadawanych obrażeń, choć na uwagę zasługuje tu dodatkowa funkcja w postaci zaoferowania szansy ogłuszenia atakowanych zwykłych przeciwników. Ja radziłbym jednak zainteresować się nią tylko w połączeniu z ulepszeniem zwiększającym obrażenia. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Młot Stwórcy jest zdecydowanie lepszą propozycją, nie tylko rozszerzając zasięg działania głównej zdolności, ale także zadając ogromne obrażenia chwiejącym się celom. Z kolei Furia Stwórcy skraca jedynie czas regeneracji głównej umiejętności, co jest już mniej potrzebne i można w zasadzie pominąć. |
Nieporuszony | krzepa | Rozwinięcie krzepy do maksymalnej wartości, przez co Hawke jest niemal całkowicie odporny na próby powalenia go na ziemię. To niezwykle cenna zdolność pasywna, którą warto możliwie jak najszybciej odblokować. |
Wybuch telekinetyczny | aktywowana 1 ulepszenie | Przywołanie fali telekinetycznej mocy, odrzucającej wrogów od miejsca wybuchu i zadającej im obrażenia fizyczne. Zdolność ta sama w sobie jest raczej średnio przydatna i głównym motywatorem do jej zdobycia powinna być chęć dotarcia do innych, bardziej przydatnych umiejętności. Jedyną cechą ulepszenia o nazwie Uderzenie telekinetyczne jest zwiększenie siły odrzutu i nie czyni to niestety głównej zdolności wyraźnie atrakcyjniejszą. |
Wpływ otchłani | aktywowana 1 ulepszenie | Wytworzenie wiru energii, który ściąga przeciwników do środka. To dosyć przydatna zdolność, gdyż przeciwnikom nie tylko zadawane są obrażenia fizyczne, ale również spowalniane są ich ruchy i ataki. Podczas korzystania z tej umiejętności warto oczywiście dokładnie wybierać miejsce utworzenia wiru, tak by dosięgnął on możliwie jak największej liczby jednostek wroga. Ulepszenie Skraj otchłani jest dosyć przydatne, zwiększając zasięg działania głównej zdolności i tym samym pozwalając na ściągnięcie większej liczby przeciwników. |
Pierścień grawitacji | aktywowana 1 ulepszenie | Wytworzenie pola grawitacji spowalniającego ruchy i ataki przeciwników. Podobnie jak wyżej, siła działania jest uzależniona od odległości danego wroga od miejsca uaktywnienia pola, czyli jego epicentrum. W mojej ocenie ciekawszym wyborem jest zdolność Wpływ otchłani, choćby dlatego, że w przypadku opisywanej umiejętności przeciwnicy nie odnoszą żadnych obrażeń, a stają się jedynie łatwymi celami dla całej drużyny. Ulepszenie Sfera grawitacji znacząco rozszerza zasięg działania głównej zdolności, ale nie czyni jej to znacznie lepszą. |
![]() | DUCHOWY UZDROWICIEL Typ: Specjalizacja. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności uzdrawiania i przywracania do życia poległych członków drużyny. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke. Uwagi: Odblokowanie tej specjalizacji powinno stanowić priorytet jeżeli Hawke skupia się na wspieraniu swoich sojuszników różnorakimi zaklęciami leczniczymi. Priorytetowe zakupy: Uzdrowienie grupy, Ożywienie. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Duchowy uzdrowiciel | startowa | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po wybraniu specjalizacji Duchowy uzdrowiciel, przyczyniając się do wydłużenia pasków many i wytrzymałości. |
Aura uzdrowienia | podtrzymywana 2 ulepszenia | Aktywowanie trybu, w którym Hawke znacząco usprawnia tempo regeneracji żywotności stojących w jego pobliżu członków drużyny. Zdolność ta wybitnie przeznaczona jest dla maga grającego defensywnie, gdyż blokuje ona możliwość rzucania jakichkolwiek zaklęć ofensywnych. Proponuję z niej na bieżąco korzystać i w miarę szybko nabyć co najmniej jedno ulepszenie. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Wiara jest zdecydowanie bardziej przydatna, w jeszcze większym stopniu usprawniając regenerację żywotności u wszystkich sojuszników. Blask przydaje się z kolei gdy lubisz rozproszyć drużynę po polu bitwy, gdyż tylko wtedy odczujesz skutki jego działania. |
Uzdrowienie grupy | aktywowana 1 ulepszenie | Zregenerowanie niewielkiej części żywotności wszystkich członków drużyny. Nie muszę chyba dodawać, że jest to bardzo cenna zdolność, przy czym jest ona dostępna tylko przy załączonej umiejętności Aura uzdrowienia. Ulepszenie Jedność jest jak najbardziej godne polecenia. Po jego zakupie Hawke będzie w stanie wyleczyć nawet połowę paska zdrowia każdego z sojuszników. |
Witalność | bierna | Znaczne usprawnienie kondycji oraz tempa regeneracji żywotności Hawke'a. Zdecydowanie polecam zakup tej zdolności już we wczesnym stadium rozgrywki, gdyż dzięki niej główny bohater stanie się znacznie bardziej wytrzymały i przez to zmniejszy się ryzyko jego przypadkowej utraty w trakcie staczanych walk. Nie bez znaczenia jest też to, iż z racji pasywnego charakteru tej zdolności nie są wymagane dodatkowe akcje. |
Ożywienie | aktywowana 2 ulepszenia | Przywrócenie przytomności poległym członkom drużyny wraz z częścią ich zdrowia, many i wytrzymałości. Zdolność ta oferuje nieocenioną pomoc na wielu bitwy, a w szczególności w trakcie trudniejszych potyczek, umożliwiając ukończenie wielu z nich bez konieczności restartowania całej walki. Radzę dokładnie zaplanować moment uaktywnienia zdolności, bo na jej regenerację trzeba czekać aż dwie minuty. Warto dodać, że opisywana zdolność jest dostępna tylko przy załączonej umiejętności Aura uzdrowienia. Oba ulepszenia są godne polecenia. Odmowa skraca czas regeneracji głównej zdolności do 100 sekund, co w trudniejszych bitwach może uratować przed przegraną. Odnowa dodaje z kolei przywróconym do życia sojusznikom więcej zdrowia, many i wytrzymałości, dzięki czemu nie trzeba obawiać się tego, że mogą wkrótce ponownie polec. |
Druga szansa | bierna | Niewrażliwość na otrzymywanie przez członków drużyny trwałych ran. Zdolność ta zyskuje na znaczeniu szczególnie w trakcie dłuższych wypraw, w trakcie których możliwe staje się wyczerpanie zapasu mikstur neutralizujących powstałe trwałe rany. Radzę w rezultacie w późniejszej fazie rozgrywki dokonać jej zakupu. |
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
- Rozwój postaci
- Utworzenie nowej postaci w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Atrybuty i inne współczynniki w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności wojowników (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności łotrzyków (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (1) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (2) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Zdolności magów (3) w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Sugerowany skład drużyny w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Akcje zespołowe w Dragon Age II | Rozwój postaci
- Rozwój postaci
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.