Najcenniejszy skarb Gamlena (2) | Questy uzupełniające - Akt 3 | Dragon Age II
Aktualizacja:
Krok 5: Odnalezienie skrzyni w przetwórni ryb Smetty'ego
![]() | ![]() |
Możesz już opuścić ten obszar i wybrać się nocną porą do lokacji [Doki]. Skieruj się tu do zachodniej dzielnicy magazynów i odszukaj przejście (M20, 14) prowadzące do lokacji [Doki - Przetwórnia ryb Smetty'ego] #1 (M85, 1). Po dotarciu na miejsce udaj się na północ, wyjdź po schodach na górę i odszukaj skrzynię z dostawą 1023 #2 (M85, 2).
![]() | ![]() |
Zauważ, że próba otwarcia skrzyni doprowadziła do pojawienia się w okolicy trujących oparów #1, tak więc musisz szybko działać. Proponuję pozostać na piętrze i wejść do najbliższego budynku #2, dzięki czemu zmierzający w Twoją stronę wrogowie również będą musieli przechodzić przez toksyczną pułapkę.
![]() | ![]() |
Przystąp do eliminacji najemników oraz najemnych łuczników #1. Nie powinni oni stanowić dużego wyzwania, choć nie daj się okrążyć zbyt dużej grupie. W miarę możliwości postaraj się szybko zlokalizować i zneutralizować dowódcę najemników #2, tak by nie mógł dalej wspierać swoich podwładnych w staczanych przez nich walkach. Po wygranej bitwie zbadaj ciało dowódcy, odnajdując wiadomość dla Gamlena. Dowiesz się z niej, że ktoś chciał by przyprowadzono Gamlena do jednej z okolicznych jaskiń.
Krok 6: Zbadanie jaskiń
![]() | ![]() |
Możesz już opuścić Doki i wybrać się do nowo odblokowanej na mapie świata lokacji [Kloaka] #1 (M86, 1). Skieruj się tu na południe i bądź gotowy do zaatakowania dość dużej grupy zwłok oraz szkieletów łuczników #2. Potwory te będą nieco bardziej wytrzymałe niż zazwyczaj, a ponadto wkrótce dołączą do nich olbrzymie pająki, tak więc nie należy lekceważyć tej bitwy.
![]() | ![]() |
Kieruj się teraz na południe, a po dotarciu do rozwidlenia wybierz lewą, wschodnią ścieżkę #1. Docelowo musisz dotrzeć do największej pieczary, w której spotkasz Szaradę (M86, 2), czyli... córkę Gamlena #2. Niestety, nie będzie ona jedyną postacią uczestniczącą w rozmowie, a to dlatego, że zjawi się tu też Veld, który będzie chciał pomścić śmierć swojego brata Mekela.
Krok 7: Pokonanie Velda i jego ludzi
![]() | ![]() |
Bitwę tę warto oczywiście rozpocząć od jak najszybszego zlikwidowania Velda #1, dzięki czemu nie będzie on w stanie zagrzewać do boju swoich ludzi. Dopiero teraz przystąp do atakowania najemników oraz najemnych łuczników #2. Musisz niestety wziąć pod uwagę to, że przez pewien czas do walk będą dołączały nowe grupy przeciwników.
![]() | ![]() |
W dalszej fazie bitwy w okolicy pojawią się ogary mabari oraz najemnik skrytobójca #1. Postaraj się jak najszybciej zneutralizować tego ostatniego, powstrzymując go tym samym od częstego wyprowadzania ataków z zaskoczenia. Musisz doprowadzić do pokonania wszystkich najemników, dzięki czemu na spokojnie będziesz mógł porozmawiać z Szaradą #2.
Krok 8: Odbycie rozmowy z Szaradą
![]() | ![]() |
W trakcie rozmowy możesz wypytać Szaradę o klejnot #1, a powie Ci, że jest w jego posiadaniu. W końcowej części rozmowy będziesz się natomiast mógł zachować na trzy sposoby #2:
- Przekonanie Szarady o tym, że Gamlen to dobry człowiek (prawe górne opcje dialogowe). Dziewczyna uwierzy w Twoje zapewnienia i wybierze się z nim na spotkanie.
- Przekonanie Szarady żeby przekazała klejnot w Twoje ręce (prawa górna i następnie prawa środkowa opcja dialogowa). Dziewczyna przekaże Ci klejnot z Keroshek, ale nie wybierze się na spotkanie z ojcem.
- Przekonanie Szarady o tym, że Gamlen to zły człowiek (prawe dolne opcje dialogowe). Dziewczyna przekaże Ci klejnot z Keroshek i nie wybierze się na spotkanie z ojcem.
Nie zapomnij rozejrzeć się po okolicy i zbadaj ciało Velda, zabierając sztylet Wyjec.
Krok 9: Powrót do domu Gamlena
![]() | ![]() |
Niezależnie od wybranego rozwiązania wyjdź z jaskiń i powróć do lokacji [Dolne Miasto - Dom Gamlena] (M14, 4). Jeżeli przekonałeś Szaradę do złożenia wizyty ojcu, to się z nią tu spotkasz #1, po czym odbędziesz krótką rozmowę z Gamlenem. Warto dodatkowo odczytać wiadomość od Szarady w posiadłości Hawke'ów. Jeżeli odebrałeś od Szarady klejnot, to przekażesz go teraz Gamlenowi (po chwili zostanie on Ci zwrócony). Gra pozwoli Ci w tym miejscu dokonać wyboru #2 czy powiedzieć Gamlenowi, że klejnot podchodzi od jego córki czy zachować tę informację dla siebie.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy uzupełniające - Akt 3
- Rzeź w kopalni | Questy uzupełniające - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Stado Kruków (1) | Questy uzupełniające - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Stado Kruków (2) | Questy uzupełniające - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Zadania zielarza #3; Odwiedź Gamlena | Questy uzupełniające - Akt 3
- Najcenniejszy skarb Gamlena (1) | Questy uzupełniające - Akt 3 | Dragon Age II
- Najcenniejszy skarb Gamlena (2) | Questy uzupełniające - Akt 3 | Dragon Age II
- Poszukiwania Nathaniela | Questy uzupełniające - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Questy uzupełniające - Akt 3
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.