Osiągnięcia (1) | Osiągnięcia w Dragon Age II
Aktualizacja:
Przedstawione poniżej osiągnięcia można zdobyć we wszystkich trzech wersjach gry (PC, PS3, X360). W wersji przeznaczonej na komputery osobiste można je podejrzeć poprzez wybranie z menu głównego gry opcji Dodatki i następnie Osiągnięcia.
Opis znaczenia poszczególnych kolumn w tabeli:
Nazwa - Pełna polska oraz pełna angielska nazwa osiągnięcia/trofeum.
Nagroda X360 - Liczba możliwych punktów do zdobycia na konsoli Xbox 360.
Nagroda PS3 - Rodzaj trofeum do zdobycia na konsoli PlayStation 3.
Sposób zdobycia - Szczegółowy opis odblokowania danego osiągnięcia/trofeum.
NAZWA | NAGRODA X360 | NAGRODA PS3 | SPOSÓB ZDOBYCIA |
Akcja zespołowa (Tag Team) | 5 | brąz | Musisz przeprowadzić dowolną i zakończoną sukcesem akcję zespołową. Więcej informacji na ten temat znajduje się w rozdziale atlasu zatytułowanym Rozwój postaci. |
Archeolog (Archeologist) | 50 | srebro | Musisz odnaleźć w sumie dziewięć tajnych wiadomości od Bandy Trojga. Wszystkie wiadomości występują pod wspólną nazwą Zagadka Kirkwall, a szczegółowe informacje na temat miejsca ukrycia każdej z nich znajdują się w rozdziale Zestawienia. W I akcie gry wiadomości można odnaleźć w Elfim obcowisku (noc), Kościanym Szybie oraz Katowni. W II akcie gry odnajduje się je w Dokach, Mrokowisku oraz w lochach w Katowni (quest towarzysza Odstępca). W ostatnim III akcie ukryto je w kanałach (quest towarzysza Justynian), w przetwórni ryb (quest uzupełniający Najcenniejszy skarb Gamlena) oraz w badanych nocną porą Dokach (quest główny Tego już za wiele). |
Badacz (Explorer) | 5 | brąz | Musisz po raz pierwszy wybrać się poza obszar Kirkwall (prolog nie jest wliczany do tego osiągnięcia). W tym celu z mapy świata wybierz ostatnią trzecią zakładkę, korzystając z przycisku zlokalizowanego w prawym dolnym rogu ekranu. Możesz udać się do dowolnej lokacji poza Kirkwall, przy czym w początkowej fazie gry dostępny będzie zapewne jedynie Rozdarty Grzbiet. |
Badacz głębi (Delver of the Deep) | 10 | brąz | [Akt I] Musisz zaliczyć główny quest Wyprawa na Głębokie Ścieżki, opuszczając Głębokie Ścieżki i powracając do miasta Kirkwall. |
Bogacz (Mogul) | 25 | brąz | Musisz uzbierać co najmniej 100 suwerenów. Najprostszym rozwiązaniem byłoby przystanie na propozycję opłacenia wyprawy przez Dougala w ramach głównego questu Przyjaciele z Dolnego Miasta (I akt), ale wtedy przepada szansa zdobycia osiągnięcia Finansista. Jeżeli chcesz zdobyć oba osiągnięcia bez konieczności manipulowania zapisanymi stanami gry, to pamiętaj o zaliczaniu wszystkich otrzymywanych questów i sprzedawaniu wszystkich niepotrzebnych obiektów, także rzadkich artefaktów. |
Bohater Kirkwall (Champion of Kirkwall) | 20 | srebro | [Akt III] Musisz ukończyć grę, czyli zaliczyć główny quest Tego już za wiele. Nie jest przy tym istotny wybór sprzymierzeńca na czas wykonywania wspomnianego wyżej questu. |
Dziedzictwo (Birthright) | 15 | brąz | [Akt I] Musisz zaliczyć quest towarzysza Spadek, czyli zbadać rodzinną posiadłość Amellów i odnaleźć ukryty w skarbcu testament. |
Egzorcysta (Exorcist) | 25 | brąz | [Akt II] Musisz pokonać nieumarłą zmorę Xebenkeck, która pojawia się w końcówce questu pobocznego Zakazana wiedza. Uwaga! Do spotkanie z tym potworem dojdzie tylko jeżeli zdecydujesz się na zniszczenie wszystkich pięciu złowrogich ksiąg! |
Finansista (Financier) | 10 | brąz | [Akt I] Musisz własnoręcznie sfinansować wyprawę na Głębokie Ścieżki, przekazując Bartrandowi 50 suwerenów w ramach głównego questu Wyprawa na Głębokie Ścieżki. Uwaga! Potrzebnej sumy nie możesz zdobyć od Dougala poprzez zaliczenie głównego questu Przyjaciele z Dolnego Miasta! Potrzebne fundusze najlepiej zgromadzić poprzez wykonanie dużej ilości pobocznych questów i sprzedanie niepotrzebnego ekwipunku. |
Godny rywal (A Worthy Rival) | 25 | srebro | [Akt I i Akt II] Musisz w dostatecznym stopniu zyskać uznanie lidera qunari Arishoka, tak by w trakcie wykonywanego pod koniec II aktu głównego questu Wymagania Qun zasugerował możliwość stoczenia z nim honorowego pojedynku. Cel ten najłatwiej jest osiągnąć wybierając agresywne opcje zachowania (prawe dolne) podczas wszystkich spotkań z Arishokiem. |
Grotołaz (Spelunker) | 25 | brąz | Musisz odwiedzić co najmniej 10 różnych jaskiń w świecie gry. Nie powinno z tym być dużo problemów, o ile będziesz pamiętał o wykonywaniu także questów drugorzędnych. Warto dodać, że gra dodaje nowe jaskinie do puli nawet jeżeli ich układ jest podobny i w kolejnych aktach kampanii znajdują się w tych samych miejscach. |
Historyk Zakonu (Chantry Historian) | 25 | srebro | Musisz odnaleźć wszystkie cztery rozdziały księgi Historia Zakonu. Z każdym rozdziałem związane są oczywiście wpisy do kodeksu. Pierwszy rozdział odnajdziesz na piętrze budynku Zakonu w trakcie I aktu gry. Drugi rozdział odnajdziesz niedaleko posągu Stwórcy w budynku Zakonu w II akcie kampanii. Trzeci rozdział również odnajdziesz niedaleko posągu w trakcie II aktu, tyle że ma to miejsce podczas zaliczania głównego questu Podążanie drogą Qun (spotkanie z Matką Petrycją). Ostatni czwarty rozdział odnajdziesz w południowej części budynku Zakonu w III akcie. |
Imigrant (Immigrant) | 5 | brąz | [Prolog] Musisz zaliczyć główny quest Zniszczenie Lothering i stać się tym samym pełnoprawnym mieszkańcem Kirkwall. |
Koronne dokonanie (Crowning Achievement) | 25 | srebro | [Akt III] Musisz opowiedzieć się po stronie Komtur Meredith i templariuszy w trakcie wykonywania ostatniego głównego questu III aktu, czyli Tego już za wiele. |
Król wzgórza (King of the Hill) | 10 | brąz | [Akt II] Musisz w końcówce głównego questu Wymagania Qun doprowadzić do pokonania Arishoka. Osiągnięcie zdobędziesz niezależnie od tego czy wyzwiesz go na pojedynek czy zaatakujesz go w otoczeniu jego najbliższej świty. Nie możesz natomiast przekazać Izabeli w ręce lidera qunari, gdyż doprowadziłoby to do pokojowego rozwiązania i walka z Arishokiem zostałaby całkowicie pominięta. |
Legenda (Legendary) | 50 | srebro | Musisz awansować na 20 poziom doświadczenia. Osiągnięcie to jest oczywiście trudniejsze do zrealizowania niż Oddanie. Jeżeli jednak będziesz pamiętał o wykonywaniu wszystkich zlecanych questów, to na koniec przygody główny bohater powinien znajdować się na 23-24 poziomie. Oznacza to całkiem spory zapas zdobytych punktów doświadczenia. |
Lojalność księcia (Loyalty of the Prince) | 30 | brąz | Musisz zostać przyjacielem lub rywalem Sebastiana. Więcej informacji na temat relacji z towarzyszami znajduje się w rozdziale Drużyna. Uwaga! Osiągnięcie to wymaga zainstalowanego DLC Książę na wygnaniu (The Exiled Prince)! |
Łowca skarbów (Treasure Hunter) | 25 | srebro | Musisz otworzyć co najmniej 50 pojemników. Nie powinno tu być żadnych problemów, gdyż kolejne obiekty skrywające skarby odnajduje się na bieżąco w trakcie gry. |
Masowy eksodus (Mass Exodus) | 25 | brąz | [Prolog i Akt I] Musisz dotrzeć do Kirkwall grając każdą z trzech klas postaci (wojownik, łotrzyk i mag). Oznacza to oczywiście konieczność rozpoczęcia gry trzy razy. Nie musisz natomiast w pełni przechodzić głównego questu Zniszczenie Lothering, gdyż zaliczany jest moment dotarcia do dziedzińca Katowni już po pokonaniu ogra i odbyciu rozmowy z Flemeth. |
Mistrz broni (Weapon Master) | 25 | brąz | Musisz odblokować wszystkie zdolności oraz ulepszenia w jednej z czterech kategorii rozwoju postaci, a mianowicie Broń i tarcza (zdolności klasy wojownika), Broń dwuręczna (zdolności klasy wojownika), Dwie bronie (zdolności klasy łotrzyka) lub Łucznictwo (zdolności klasy łotrzyka). |
Mistrz rzemiosła (Master Craftsman) | 25 | srebro | Musisz skompletować wszystkie plany z co najmniej jednej z trzech głównych grup związanych z rzemiosłem i użyć ich do wytworzenia powiązanych z nimi przedmiotów. Mowa to o wzorach run, przepisach na mikstury oraz o recepturach trucizn i bomb. Zestawienie wszystkich planów z każdej z tych trzech grup znajduje się w rozdziale Rzemiosło. Radzę dokładnie zapoznać się z tabelkami, a to dlatego, że niektóre plany mogą bezpowrotnie przepaść jeżeli się je pominie. Tyczy się to w szczególności tych planów, które odnajduje się w zamkniętych lokacjach odwiedzanych podczas wykonywania konkretnych questów. |
Najemnik (Mercenary) | 10 | brąz | [Prolog] Musisz w trakcie wykonywania głównego questu Zniszczenie Lothering podjąć decyzję o nawiązaniu współpracy z Meeranem. Uwaga! Jeżeli masz zamiar zdobyć osiągnięcie Nikczemnik, to musisz załadować wcześniejszy stan gry i nawiązać dla odmiany współpracę z Athenril. |
Nie do zatrzymania (Unstoppable) | 50 | srebro | Musisz zaliczyć dowolny akt kampanii (prolog nie jest zaliczany), nie doprowadzając do sytuacji utraty przez sojusznika przytomności w walce. Bardzo wskazana jest oczywiście zabawa na najniższym poziomie trudności, dzięki czemu przeciwnicy nie będą stanowili dużego wyzwania. Nie zapomnij o nieustannym monitorowaniu pasków zdrowia członków drużyny i w razie utraty któregokolwiek z nich ładowaniu ostatniego save'a w celu powtórzenia danej bitwy. |
Nikczemnik (Nefarious) | 10 | brąz | [Prolog] Musisz w trakcie wykonywania głównego questu Zniszczenie Lothering podjąć decyzję o nawiązaniu współpracy z Athenril. Uwaga! Jeżeli masz zamiar zdobyć osiągnięcie Najemnik, to musisz załadować wcześniejszy stan gry i nawiązać dla odmiany współpracę z Meeranem. |
0
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.