Potrzeba złodzieja | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Potrzeba złodzieja
Zleceniodawca: automatycznie po zaliczeniu zadania Podążanie drogą Qun [Górne Miasto]
Krok 1: Wybranie się na spotkanie w posiadłości Hawke'ów
![]() | ![]() |
Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu głównego questu Podążanie drogą Qun. Zostaniesz mianowicie poinformowany o tym, że Izabela pragnie się z Tobą spotkać #1. Zgodnie z otrzymaną informacją udaj się do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów] #2 (M4, 9).
![]() | ![]() |
Tu będą na Ciebie czekały Avelina oraz Izabela #1 (M14, 13). Avelina będzie od Ciebie chciała jak najszybszego wybrania się do obozu qunari w ramach głównego questu Wymagania Qun. Izabela poprosi Cię z kolei o pomoc w zdobyciu relikwii, sugerując, że jej życie znajduje się w niebezpieczeństwie. Zauważ, że obu paniom będziesz mógł zadać kilka dodatkowych pytań #2.
![]() | ![]() |
Na sam koniec rozmowy będziesz musiał podjąć decyzję odnośnie tego której ze spraw powinien zostać nadany priorytet. Oto możliwe opcje:
- Stwierdzenie, że udzielenie pomocy Izabeli jest ważniejsze (prawa górna opcja dialogowa) #1. Doprowadzi to do podtrzymania tego questu. Dowiesz się jednocześnie, że Avelina będzie w międzyczasie próbowała grać na czas w obozie qunari.
- Stwierdzenie, że załagodzenie problemu z Arishokiem jest ważniejsze (prawa dolna opcja dialogowa) #2. Doprowadzi to do ZAKOŃCZENIA opisywanego questu Izabeli, w rezultacie czego zadanie Wymagania Qun pozostanie jedynym aktywnym questem w Twoim dzienniku. Warto dodać, że zdecydowanie się na taki wariant zaowocuje również opuszczeniem drużyny przez Izabelę, która wyruszy w pojedynkę na poszukiwania relikwii.
Ze swojej strony polecam wykonanie omawianego questu Izabeli, albowiem nie wpłynie on w negatywny sposób na przebieg spotkania z Arishokiem.
Krok 2: Zbadanie Zagubionej Kuźni
![]() | ![]() |
Jak już zostało powiedziane, do dalszych działań w ramach tego questu będziesz mógł przystąpić tylko jeżeli wyraziłeś chęć udzielenia Izabeli pomocy. Upewnij się, że Izabela jest aktywnym członkiem drużyny, wyjdź z posiadłości i wybierz się nocną porą do lokacji [Dolne Miasto]. Tu skieruj się do dzielnicy kuźni, a powinieneś zauważyć, że w zaułku czai się grupa qunari #1 (M13, 12). Gdy tylko do nich podejdziesz wysłuchasz krótkiej rozmowy, po czym zmuszony zostaniesz do pokonania ich w bezpośredniej walce #2.
![]() | ![]() |
Zacznij od zaatakowania najpotężniejszego wojownika qunari, czyli Stena #1, albowiem byłby on w stanie oddziaływać na swoich podwładnych, czyniąc ich bardziej efektownymi w walce. Dopiero po tym jak go zlikwidujesz skup się na Karashokach i Ashaadach #2. W pierwszej kolejności warto eliminować tych drugich, gdyż ich ataki dystansowe są w stanie zadawać dość poważne obrażenia.
![]() | ![]() |
Po wygranej bitwie zmuszony zostaniesz do odbycia nowej rozmowy z Izabelą #1. Członkini drużyny wyjawi, że do tej pory Cię okłamywała, a to dlatego, że wie doskonale czym jest relikwia. Na koniec rozmowy będziesz mógł zachować się na dwa sposoby #2, a mianowicie uznać, że relikwię po odnalezieniu trzeba będzie przekazać qunari (prawa górna opcja dialogowa) lub obiecać podarowanie jej w ręce Izabeli, tak by mogła wyratować się z niekorzystnej sytuacji (prawa górna opcja dialogowa). Paradoksalnie nie musisz się tu zbyt długo zastanawiać. Stając po stronie Izabeli zyskasz 15 punktów przyjaźni, a odmawiając jej przekazania relikwii zyskasz 15 punktów rywalizacji. To jedyna różnica, gdyż oba warianty doprowadzą do takiego samego rozwiązania problemu.
![]() | ![]() |
Niezależnie od wybranej kwestii dialogowej akcja przeniesie się automatycznie do lokacji [Dolne Miasto - Zagubiona Kuźnia] (M74, 1). Izabela wyruszy tu w pościg za Zezowatym Samem #1, co niestety skomplikuje sprawy, albowiem będziesz musiał przystąpić do walk w trzyosobowym składzie. Pewnym ułatwieniem tej bitwy będzie natomiast to, że qunari i Tevinterczycy początkowo będą zajęci wzajemnym atakowaniem się #2 (M74, 2).
![]() | ![]() |
Po dołączeniu do walk proponuję obrać taktykę polegającą na stopniowym uszczuplaniu liczebności każdej z walczących stron. Postaraj się żadnej z nich przedwcześnie nie unicestwić, gdyż wtedy druga strona konfliktu całą uwagę skupiłaby na Twojej drużynie. W przypadku magów najważniejszą sprawą jest szybka eksterminacja Tevinterskiego zaklinacza #1, zaś po stronie qunari możliwie jak najszybciej powinien zginąć Sten #2.
![]() | ![]() |
Dopiero po zlikwidowaniu liderów obu ugrupowań zajmij się atakowaniem słabszych przeciwników, wśród których znajdą się tevinterscy magowie #1, Karashakowie i Ashaadowie. Qunari zapewne dłużej się utrzymają na polu bitwy, a to dlatego, że część z nich będzie okupowała górne balkoniki #2.
Krok 3: Wyruszenie śladem Izabeli
![]() | ![]() |
Po zakończonych walkach dobrze byłoby rozejrzeć się po kuźni. W szczególności polecam odnaleźć skrzynię #1, w której ukryto ulepszenie zbroi dla Izabeli. Uważaj na liczne pułapki na piętrze, które będziesz mógł omijać lub rozbrajać (ręcznie lub z użyciem dźwigni). Korzystając z okazji zbadaj też ciała poległych wrogów, odnajdując między innymi cenne rękawice Ashaad #2.
![]() | ![]() |
Możesz już skierować się do wyjścia z kuźni #1 (M74, 3), dzięki czemu powrócisz do lokacji [Dolne Miasto]. Po znalezieniu się na zewnątrz koniecznie zbadaj ciało Zezowatego Sama #2 (M13, 20), a odnajdziesz list Izabeli. List będzie miał zbliżoną treść niezależnie od tego czy obiecałeś we wcześniejszej rozmowie pomoc Izabeli czy nie. Towarzyszka poinformuje Cię w liście o tym, że uciekła z relikwią. Omówienie dalszych wydarzeń odnajdziesz w opisie głównego questu Wymagania Qun.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy główne - Akt 2
- Wymagania Qun (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Wymagania Qun (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Wymagania Qun (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Wymagania Qun (4) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Przysługa w kwestii prochu (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Przysługa w kwestii prochu (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- W poszukiwaniu domu; Zyski i straty | Questy główne - Akt 2 | Dragon Age II
- Główny podejrzany (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Główny podejrzany (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Główny podejrzany (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Oferta i utrata (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Oferta i utrata (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- To, co pozostało (1) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- To, co pozostało (2) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- To, co pozostało (3) | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Podążanie drogą Qun | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Potrzeba złodzieja | Questy główne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Questy główne - Akt 2
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.