Przysługa i wina | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Przysługa i wina
Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów]
Krok 1: Odbycie rozmowy z Aveliną
![]() | ![]() |
Do wykonywania tego questu będziesz mógł przystąpić w momencie otrzymania wiadomości zatytułowanej Przysługa i wina #1, możliwej do odczytania przy biurku (M14, 12) w lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów]. Warto zaznaczyć, że wiadomość otrzymasz tylko jeżeli spełniłeś dwa wymagania, a mianowicie jeżeli zaliczyłeś główny quest Na wolności oraz jedno z początkowych zadań (I akt gry) związanych z Aveliną, a mianowicie Tak, jak być powinno. Przeczytaj treść wiadomości, a dowiesz się, że są liczne skargi na Avelinę i że kapitan Cullen przymierza się do zwolnienia jej ze stanowiska. Wyjdź z posiadłości i wybierz się za dnia do lokacji [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego]. Udaj się tu oczywiście do siedziby Aveliny (M9, 5) żeby z nią porozmawiać #2. Niezależnie od wybieranych opcji dialogowych oburzona Avelina będzie chciała Ci udowodnić, że nikomu nie pobłaża, zapraszając Cię na sprawdzenie trasy nocnego patrolu Strażnika Donnika.
Krok 2: Sprawdzenie trasy nocnego patrolu Donnika
![]() | ![]() |
Możesz już wyjść z twierdzy i wybrać się nocną porą do lokacji [Doki] (zabierz oczywiście ze sobą Avelinę). Skieruj się tu do wschodniej dzielnicy magazynów, a powinieneś zauważyć, że strażnicy miejscy (w tym Donnik) walczą aktualnie z bandytami #1 (M20, 15). Przystąp do atakowania zbirów Koterii #2.
![]() | ![]() |
Musisz się niestety liczyć z tym, że druga grupa przeciwników już wkrótce pojawi się w tej okolicy. W tym przypadku skup się na jak najszybszym zlokalizowaniu i wyeliminowaniu łotrzyka Koterii #1 oraz alchemika Koterii #2. Po wygranej bitwie czeka Cię krótka rozmowa, w której udział wezmą Avelina i Strażnik Donnik.
Krok 3: Spotkanie się z kapitanem Cullenem
![]() | ![]() |
Wyjdź z Doków i wybierz się do lokacji [Katownia]. Tu odszukaj stojącego przy schodach kapitana Cullena #1 (M33, 15) i kliknij na nim w celu zainicjowania rozmowy. Kapitan będzie zadowolony z faktu, iż oskarżenia wobec Aveliny okazały się bezpodstawne #2. W odpowiedzi na fałszywe skargi napływające z Dolnego Miasta wysłany zostaniesz natomiast na spotkanie ze strażniczką Brennan.
Krok 4: Spotkanie się ze strażniczką Brennan
![]() | ![]() |
Opuść Katownię i wybierz się nocną porą do lokacji [Dolne Miasto]. Brennan (M13, 25) odnajdziesz na tyłach karczmy Pod Wisielcem #1 i naturalnie będziesz z nią musiał porozmawiać. Od strażniczki miejskiej dowiesz się, że za nadsyłanie skarg odpowiedzialny jest Jeven, czyli poprzednik Aveliny, który planuje zorganizowanie wiecu w Mrokowisku #2.
Krok 5: Udanie się na wiec Jevena
![]() | ![]() |
Wyjdź z Dolnego Miasta i potwierdź chęć wybrania się do lokacji [Mrokowisko]. Wiec zaplanowany jest w południowej części mapy, ale po drodze wpadniesz zapewne na co najmniej dwie grupy przeciwników. Pierwsza grupa patroluje północną część obszaru i w jej skład wchodzi kilku ulicznych zbirów #1. Druga grupa pilnuje z kolei centralnej części Mrokowiska #2. W jej skład oprócz ulicznych zbiorów wejdą także najemnicy i najemni łucznicy.
![]() | ![]() |
Po zlikwidowaniu wszystkich przeciwników udaj się do południowej części obszaru i zejdź po schodach w celu dotarcia do miejsca, w którym stoi Jeven #1 (M23, 8). Doprowadzi to oczywiście do uaktywnienia rozmowy z tą postacią. Sama rozmowa może przebiec na dwa zasadnicze sposoby. Jeżeli Avelina i Donnik są małżeństwem, to najlepiej jest wybrać lewą górną opcję dialogową, czyli oddać decyzję w ręce Aveliny #2. Zaowocuje to rezygnacją części przeciwników z dalszego popierania Jevena. Jeżeli natomiast w II akcie gry nie zaliczyłeś questu towarzysza Długa droga i tym samym nie zbliżyłeś do siebie Aveliny i Donnika, to będziesz musiał liczyć się z tym, że oprócz zbiorów w wiecu weźmie udział grupka strażników miejskich. Co więcej, jeżeli w trakcie rozmowy stwierdzisz, że strażnicy miejscy sami podjęli decyzję o sprzeciwieniu się Avelinie, to doprowadzi to do jej REZYGNACJI ze stanowiska kapitan strażników miejskich.
Niezależnie od dokonanych wyborów bitwa z udziałem Jevena oraz osób, które go popierają, jest nieunikniona.
Krok 6: Pokonanie Jevena i jego ludzi
![]() | ![]() |
Zacznij oczywiście od zaatakowania Jevena #1. Jest on skrytobójcą, tak więc musisz uwzględnić to, że po kilku chwilach zniknie, wyszukując okazji do wyprowadzenia ataku z zaskoczenia. W oczekiwaniu na jego przybycie zajmij się neutralizacją okolicznych najemników, najemnych łuczników i (opcjonalnie) strażników miejskich #2.
![]() | ![]() |
Niezbyt dobrą wiadomością jest to, że zlikwidowanie wystarczającej liczby wrogów doprowadzi do pojawienia się w okolicy nowej większej grupy #1. Kontynuuj prowadzenie walk, próbując możliwie jak najszybciej pozbyć się Jevena. Po wygranej bitwie czeka Cię krótka rozmowa z Aveliną. Nie zapomnij zajrzeć do pobliskiego kufra oraz zbadać ciało Jevena #2, odnajdując między innymi cenną tarczę Opoka.
Krok 7: Powrót do siedziby Aveliny
![]() | ![]() |
Możesz już opuścić Mrokowisko i ponownie wybrać się za dnia do lokacji [Górne Miasto - Twierdza wicehrabiego]. Tu czekają Cię dwie rozmowy z Aveliną #1 #2 (M9, 5). Domyślnie pierwsza z nich dotyczy Jevena, a druga otrzymanej przez Avelinę oferty powrotu do Fereldenu, którą odrzuci. Jeżeli jednak doprowadziłeś do najbardziej ekstremalnego rozwiązania, czyli rezygnacji Aveliny ze stanowiska kapitan straży miejskiej, to spodziewaj się innego przebiegu obu rozmów.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy towarzyszy - Akt 3
- Surowa rozmowa; Burza i to, co było przedtem | Questy towarzyszy - Akt 3
- Sprawdź, co u Andersa; Bohaterowie i kapitanowie | Questy towarzyszy - Akt 3
- Porozmawiaj z Fenrisem | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Żal Izabeli; Nowe miejsce | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Samotność | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Justynian (1) | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Justynian (2) | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Dalijska pamiątka; Mały problem | Questy towarzyszy - Akt 3 | Dragon Age II
- Nawiedzenie | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Zakończenie; Rocznica | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Przysługa i wina | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Nowa ścieżka (1) | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Nowa ścieżka (2) | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Fenris- Ostrze miłosierdzia | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Nie ma spokoju dla nikczemnych (1) | Questy towarzyszy - Akt 3
- Nie ma spokoju dla nikczemnych (2) | Questy towarzyszy - Akt 3
- Rivański talizman | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Wiara | Questy towarzyszy - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Kwestionowanie wiary (Sebastian, Fenris, Izabela) | Questy towarzyszy - Akt 3
- Questy towarzyszy - Akt 3
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.