Wstęp (1) w Dragon Age II | Rzemiosło
Aktualizacja:
Wstęp
W rozdziale tym odnajdziesz wszystkie najważniejsze informacje związane z rzemiosłem. Gra Dragon Age II pozwala na wytwarzanie przedmiotów w trzech zasadniczych kategoriach:
- runy
- mikstury
- trucizny i bomby
Poszczególne kategorie szerzej omówione zostały poniżej. W dalszej części rozdziału zawarte zostały natomiast wskazówki dotyczące odnajdywania planów i surowców oraz produkowania poszczególnych obiektów.
Uwaga! W tabelach znajdujących się w tym rozdziale zastosowane zostały następujące skróty:
- [Po Głębokich Ścieżkach] - Oznacza to, że daną czynność można wykonać w II akcie kampanii
- [Ostatnie trzy lata] - Oznacza to, że daną czynność można wykonać w III akcie kampanii
- QG - Quest główny
- QU - Quest uzupełniający
- QP - Quest poboczny
- QT - Quest towarzysza
- ZS - Zawartość specjalna (DLC)
Runy
Działanie run polega na umieszczaniu ich w zbrojach lub broniach (wszystkie odmiany, nie tylko broń biała), dzięki czemu przedmioty te zyskują dodatkowe cechy. W przypadku pancerzy może to być między innymi zwiększenie odporności bohatera na działanie sił konkretnego żywiołu, a w przypadku broni zwiększenie zadawanych obrażeń określonego typu (np. duchowych czy naturalnych). Godne odnotowania jest to, że nie do każdego odnalezionego przedmiotu możliwe jest włożenie runy. Jedynie rzadkie artefakty oferują tego typu rozwiązanie. O tym czy dany przedmiot posiada taką możliwość czy nie można się przekonać najeżdżając na niego kursorem myszy. W zależności od przedmiotu dostępnych może być kilka slotów na runy, bądź też tylko jeden.

Gotowe runy można odnajdywać w świecie gry lub nabywać u lokalnych handlarzy, przy czym jest to mało opłacalne rozwiązanie, bo są one zazwyczaj bardzo drogie. Lepszym rozwiązaniem jest produkcja run we własnym zakresie. W celu odblokowania możliwości wytwarzania run musisz wybrać się za dnia do lokacji [Górne Miasto - Targ] i porozmawiać z krasnoludem Worthym (powyższy screen). Począwszy od tego momentu będziesz mógł zamawiać runy, wykorzystując do tego celu stanowisko zlokalizowane za plecami Worthy'ego lub wybierając się do aktualnej siedziby głównego bohatera (więcej na ten temat w sekcji Stanowiska rzemieślnicze).

Po otwarciu okna zamawiania run (powyższy screen) powinieneś po lewej stronie zobaczyć ich listę. Na liście pojawiają się tylko te runy, których wzory wytworzenia zostały już pozyskane. Miejsca odnajdywania wzorów omówiłem w sekcji Wzory run. W celu wytworzenia upatrzonej runy musisz sprostać następującym wymaganiom:
- Dysponować określoną ilością gotówki - Na całe szczęście w przypadku większości run jest to koszt rzędu kilkudziesięciu srebrników.
- Dysponować określonymi odmianami odkrytych surowców - W przypadku wytwarzania run surowcami tymi są lyrium (różne gatunki, m.in. surowe lyrium, skażone lyrium), srebrnoryt, orichalcum oraz smocza krew. Warto tu powiedzieć o bardzo istotnej zależności. Wytworzenie runy nie doprowadza mianowicie do utraty żadnego z odnalezionych wcześniej surowców, a to dlatego, że cała zabawa polega jedynie na odnajdywaniu miejsc ich występowania, a nie zbieraniu pojedynczych sztuk. Jeżeli więc dla przykładu zdecydujesz się na wytworzenie runy wymagającej dysponowania trzema jednostkami srebrnorytu, to po zakończeniu prac nadal będziesz miał trzy jednostki tego surowca.

Z wytworzonymi, odnalezionymi lub zakupionymi runami należy udać się do zaklinacza, którym jest krasnolud Sandal (sekcja Miejsca zaklinania przedmiotów wskazuje miejsca, w których rozkłada się z aparatem zaklinacza). Po kliknięciu na aparacie zaklinacza musisz najpierw wybrać broń lub zbroję z listy. Gra następnie wyświetli okno zaklinania konkretnego przedmiotu (powyższy screen). Cały proces polega na przeciągnięciu posiadanych run z lewego pola do odpowiednich slotów znajdujących się wokół zaklinanego przedmiotu. Każdą taką operację warto dokładnie przemyśleć, gdyż raz włożonej runy nie można już wyjąć. Gra pozwala na podmianę danej runy na inną, ale tę, z której się rezygnuje, bezpowrotnie się traci.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
- Rzemiosło
- Wstęp (1) w Dragon Age II | Rzemiosło
- Wstęp (2) w Dragon Age II | Rzemiosło
- Stanowiska rzemieślnicze; Miejsca zaklinania przedmiotów | Rzemiosło
- Wzory run w Dragon Age II | Rzemiosło
- Tworzenie run w Dragon Age II | Rzemiosło
- Surowce do run w Dragon Age II | Rzemiosło
- Przepisy na mikstury; Tworzenie mikstur w Dragon Age II | Rzemiosło
- Surowce do mikstur w Dragon Age II | Rzemiosło
- Receptury trucizn i bomb; Tworzenie trucizn i bomb w Dragon Age II | Rzemiosło
- Surowce do trucizn i bomb w Dragon Age II | Rzemiosło
- Rzemiosło
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.