Akt miłosierdzia (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Akt miłosierdzia
Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Dolne Miasto - Dom Gamlena]
Krok 1: Zbadanie drogi na Okaleczone Wybrzeże
![]() | ![]() |
Quest ten otrzymasz automatycznie po zaliczeniu zadania Plotka: Akt miłosierdzia, a więc po przeczytaniu wiadomości zatytułowanej Akt miłosierdzia w Domu Gamlena (M14, 3) i zaakceptowaniu podjęcia się nowego wyzwania #1. Możesz już opuścić ten obszar i wybrać z mapy świata podróż do lokacji [Droga na Okaleczone Wybrzeże] #2 (M37, 1).
![]() | ![]() |
Niemal od razu po dotarciu na miejsce zostaniesz zaatakowany przez grupę smocząt #1. W trakcie staczanych tu walk warto polegać na zaklęciach zamrażających potwory #2 i dodatkowo wzmocnić odporność członków swojej drużyny na ogień. Zachowaj ostrożność, bo niektóre smoczęta pojawią się dopiero po kilku chwilach. Na drugą grupę wpadniesz ponadto dopiero po przystąpieniu do dalszej eksploracji lokacji.
![]() | ![]() |
Po zlikwidowaniu wszystkich potworów skieruj się na wschód, przy czym przy pierwszej możliwej okazji skręć na południe #1. Nie spotkasz tu na szczęście żadnych potworów. Zamiast tego powinieneś dotrzeć do wejścia do jaskini, gdzie będzie stał Thrask #2 (M37, 2) W trakcie rozmowy możesz zadać mu dodatkowe pytanie na temat ukrywających się w jaskiniach apostatów. Zaoferuj następnie pomoc w rozwiązaniu problemu (wybór opcji dialogowych ma jedynie minimalny wpływ na relacje z niektórymi członkami drużyny, m.in. z Aveliną). Możesz już skorzystać z przejścia prowadzącego do lokacji [Droga na Okaleczone Wybrzeże - Grota uciekinierów] (M38, 1).
Krok 2: Dotarcie do lidera zbiegłych apostatów
![]() | ![]() |
Koniecznie zapisz stan gry, bo po wykonaniu kilku kroków wpadniesz na potężnego apostatę #1 (M38, 2), który przyzwie sobie do pomocy grupę zwłok. Podstawowym utrudnieniem tej bitwy jest to, że apostata, który stanął Ci na drodze włada magią krwi #2. Oznacza to, że może wysysać energię życiową z Twoich ludzi, wykorzystując ją do leczenia swoich ran.
![]() | ![]() |
Zdecydowanie polecam zaopatrzyć się w bronie oraz zaklęcia, dzięki którym możliwe będzie paraliżowanie lub zamrażanie apostaty #1. To właśnie wtedy przystępuj do atakowania tej postaci. Po tym jak efekty spowolnienia jego ruchów przestaną działać szybko oddalaj od niego swoich wojowników. Warto też rozmieścić członków drużyny w dużej odległości od siebie, dzięki czemu zaklęcia apostaty nie podziałają jednocześnie na kilka osób. Dopiero po zlikwidowaniu maga zajmij się zwłokami #2, które niestety nie zginą wraz z nim.
![]() | ![]() |
Kieruj się teraz na południe. Po drodze warto oczywiście dokładnie badać okolicę, choć jest to opcjonalne. Niewielka grupa zwłok zaatakuje Cię w nieco większej lokacji #1. Z racji tego, że potworom nie będzie towarzyszył żaden mag, ich pokonanie będzie proste. Kontynuuj przemarsz na południe. Musisz dotrzeć do miejsca, w którym oprócz nowych zwłok zaatakują Cię również szkielety łuczników #2 i to właśnie te potwory warto namierzać w pierwszej kolejności.
![]() | ![]() |
Po wygranej walce gra automatycznie zainicjuje scenkę z rozmowy z jednym z ukrywających się apostatów #1 (M38, 3). Będzie się on chciał poddać. Zanim go wypuścisz (wybór opcji dialogowych nie ma tu dużego znaczenia) warto wypytać go o lidera magów Decimusa. Udaj się na południe #2.
![]() | ![]() |
Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do największej sali podziemnego kompleksu jaskiń. Udaj się do miejsca, w którym stoi Decimus #1 (M38, 4). Gra nie pozwoli Ci niestety na odbycie rozmowy z tą postacią, a to dlatego, że apostata od razu przystąpi z Tobą do bitwy, przyzywając sobie na pomoc grupę zwłok #2.
Krok 3: Pokonanie Decimusa
![]() | ![]() |
Walka z Decimusem będzie bardzo zbliżona do tej stoczonej tuż po dotarciu do jaskiń, tyle że przeciwnika będzie oczywiście znacznie trudniej pokonać. Skup wszystkie swoje ataki właśnie na nim #1. Musisz polegać na paraliżu, zamrażaniu i innych tego typu środkach, nie pozwalając Decimusowi na częste korzystanie z magii krwi #2.
![]() | ![]() |
Nie licz na to, że po pokonaniu Decimusa #1 zrobi się łatwiej, gdyż jeszcze daleka droga do końca tej bitwy. Po zlikwidowaniu głównego maga zajmij się atakowaniem apostatów, którzy pojawili się w okolicy #2. Będą oni na szczęście mniej wytrzymali od osobnika, którego spotkałeś w początkowej fazie eksploracji jaskiń.
![]() | ![]() |
Na sam koniec pozostaw sobie zwłoki i szkielety łuczników #1, z którymi powinna sobie poradzić nawet bardzo osłabiona drużyna. Pokonanie wszystkich potworów doprowadzi do zainicjowania scenki z rozmowy z Grace #2. To właśnie tu podejmiesz pierwszą z wielu decyzji odnośnie dalszych losów ukrywających się apostatów. Pomimo tego, że dostępne warianty w pewnym stopniu się zazębiają, generalnie możemy tu dokonać podziału na trzy rozwiązania, które zostały szerzej omówione w dalszej części tekstu. Oto one:
- Odmowa udzielenia apostatom pomocy w ucieczce. Opis tego wariantu odnajdziesz w sekcji Krok 4, Wariant A.
- Obietnica wydostania apostatów z jaskiń podstępem. Opis tego wariantu odnajdziesz w sekcji Krok 4, Wariant B.
- Obietnica wydostania apostatów z jaskiń za wszelką cenę. Opis tego wariantu odnajdziesz w sekcji Krok 4, Wariant C.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy główne - Akt 1
- Długa droga do domu (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Długa droga do domu (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Nowy dom?; Przyjaciółka w straży | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Rozmowa o interesach | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyciszenie | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Syn marnotrawny (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Syn marnotrawny (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Akt miłosierdzia (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Akt miłosierdzia (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Akt miłosierdzia (3) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Obietnica prochu strzelniczego | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wróg w naszych szeregach (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wróg w naszych szeregach (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Zaganianie wilków (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Zaganianie wilków (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Przyjaciele z Dolnego Miasta | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (1) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (2) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (3) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (4) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa na Głębokie Ścieżki (5) | Questy główne - Akt 1 | Solucja Dragon Age II
- Questy główne - Akt 1
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.