Złoto głupców (1) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Złoto głupców
Zleceniodawca: Jewhen [Górne Miasto - Gildia kupców]
Krok 1: Rozmowa z Jewhenem
![]() | ![]() |
Uwaga! Quest dostępny jest tylko jeżeli podczas tworzenia postaci w zakładce Wydarzenia z Dragon Age: Początek wybrałeś opcję Bohater Fereldenu! Krasnoluda Jewhena odnajdziesz po powrocie z Głębokich Ścieżek w lokacji [Górne Miasto - Gildia kupców] (oczywiście tylko za dnia) #1 (M3, 16). Porozmawiaj z nim, a dowiesz się, że jest wściekły na Ciebie na to, że jego trzej synowie postanowili pójść w Twoje ślady i wybrali się w to samo miejsce. Krasnoluda możesz wypytać o każdego z braci, a na koniec rozmowy zaoferować pomoc w ich odnalezieniu (prawa górna opcja dialogowa) #2 lub chwilowo odmówić (prawa dolna opcja dialogowa). W tym drugim przypadku nie zaprzepaścisz szansy wykonania questu, gdyż do Jewhena możesz w dowolnym momencie powrócić.
Krok 2: Uratowanie Emrysa
![]() | ![]() |
Możesz już opuścić ten obszar i z mapy świata wybrać podróż do lokacji [Głębokie Ścieżki] #1. Po dotarciu na miejsce (M44, 7) powinieneś zauważyć, że znalazłeś się w doskonale znanym Ci już miejscu, choć tym razem nie będziesz go musiał powtórnie zbadać w całości. Udaj się na północ i następnie skręć na wschód. Już po kilku chwilach wpadniesz na hurloków i hurloków kuszników #2. Priorytetem jest eliminacja tych drugich, zwłaszcza że ich ataki dystansowe będą zadawały większe obrażenia niż wcześniej.
![]() | ![]() |
Udaj się teraz na północ i następnie ponownie skręć na wschód #1. Po znalezieniu się w nowej lokacji spotkasz pierwszego z trzeci braci, czyli Emrysa #2 (M44, 8). Od krasnoluda dowiesz się, że Iwan wyruszył na poszukiwania mitycznego miecza, zatrzaskując Merina w pomieszczeniu z Mrocznymi Pomiotami. Wybór opcji dialogowej na koniec rozmowy z Emrysem nie będzie wiążący, ale nie zmienia to faktu, że będziesz musiał zastanowić się nad tym którego z braci chcesz uratować. Uratowanie wszystkich trzech krasnoludów nie jest niestety możliwe. Oto jak możesz się zachować:
- Jeżeli chcesz uratować Merina, to zapoznaj się z opisem w sekcji Krok 3, Wariant A.
- Jeżeli chcesz uratować Iwana, to zapoznaj się z opisem w sekcji Krok 3, Wariant B.
Krok 3, Wariant A: Uratowanie Merina
![]() | ![]() |
Jeżeli masz zamiar uratować Merina, to musisz się troszeczkę wycofać i wybrać przejście prowadzące na północ #1. Należy tu zachować dużą ostrożność, bo oprócz nowych hurloków i hurloków kuszników wpadniesz również na pomiota emisariusza #2. Postaraj się jak najszybciej rozprawić z tą bestią.
![]() | ![]() |
Kolejna grupa hurloków, na czele której również będzie stał pomiot emisariusz, powinna za niedługo pojawić się w okolicach korytarza, którego użyłeś żeby tu dotrzeć #1. Po zakończonych walkach gra automatycznie wyświetli krótką scenkę z rozmowy z Merinem #2 (M44, 9). Niezależnie od wybieranych opcji dialogowych postanowi on opuścić Głębokie Ścieżki.
![]() | ![]() |
Powróć teraz do miejsca, w którym poprzednio spotkałeś Emrysa i wybierz się na wschód #1. Skręć następnie na północ, przechodząc przez większą salę. Po dotarciu do miejsca, w którym powinien przebywać Iwan, odkryjesz, że został on w międzyczasie zabity przez Mroczne Pomioty. Zbadaj jego ciało #2 (M44, 3), a odnajdziesz różdżkę kontrolną golema. Opis dalszych działań odnajdziesz w sekcji Krok 4.
Krok 3, Wariant B: Uratowanie Iwana
![]() | ![]() |
Jeżeli masz zamiar uratować Iwana, to musisz wybrać się na wschód #1 i następnie skręcić na północ, przechodząc przez większą salę. Po dotarciu do nowej lokacji powinieneś zauważyć, że Iwan walczy z Mrocznymi Pomiotami #2 (M44, 3). Dołącz do walk, namierzając przede wszystkim te potwory, które atakują krasnoluda (ma on swój własny pasek zdrowia).
![]() | ![]() |
Po zakończonych walkach gra automatycznie wyświetli scenkę z rozmowy z Iwanem #1. Krasnolud da się namówić na opuszczenie Głębokich Ścieżek, ale jednocześnie poinformuje Cię, że w wykonaniu zadania zdobycia miecza pomocna będzie różdżka kontrolna golema. Przedmiot ten możesz pozyskać na trzy sposoby #2:
- poprosić Varrika o to żeby wkroczył do akcji (lewa górna opcja dialogowa): wariant ten będzie dostępny tylko jeśli Varrik jest aktualnie członkiem drużyny
- zapłacić Iwanowi za przekazanie różdżki (prawa górna opcja dialogowa): musiałbyś poświęcić na ten cel 50 srebrników
- wymusić przekazanie różdżki (prawa dolna opcja dialogowa): krasnolud by się wystraszył i oddał Ci ją za darmo
![]() | ![]() |
Uratowanie Iwana doprowadziło niestety do śmierci Merina. Jeżeli chcesz się o tym przekonać na własne oczy, to musiałbyś powrócić do miejsca, w którym rozmawiałeś z Emrysem i wybrać korytarz prowadzący na północ #1. Oprócz ciała Merina (M44, 9) wpadłbyś tu też na Mroczne Pomioty dowodzone przez dwóch emisariuszy #2. Opis dalszych działań odnajdziesz w sekcji Krok 4.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy uzupełniające - Akt 2
- Złoto głupców (1) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Złoto głupców (2) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Zadania zielarza #2 | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Nocne koszmary (1) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Nocne koszmary (2) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Nocne koszmary (3) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Robota kogoś z naszych (1) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Dragon Age II
- Robota kogoś z naszych (2) | Questy uzupełniające - Akt 2 | Dragon Age II
- Grotołazy | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Korsarze na urwiskach | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Jaskinia Umarłych | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Dostawa kilofów | Questy uzupełniające - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Questy uzupełniające - Akt 2
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.