Tego już za wiele (1) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Tego już za wiele
Zleceniodawca: Komtur Meredith lub Pierwszy Zaklinacz Orsino [Górne Miasto - Plac w Górnym Mieście]
![]() | ![]() |
Zadanie to otrzymasz automatycznie od Komtur Meredith lub od Pierwszego Zaklinacza Orsina po tym jak odbędziesz rozmowę z tymi postaciami na placu w Górnym Mieście (M3, 22). Do spotkania tego dojdzie już po rozwiązywaniu sytuacji z qunari, czyli po ukończeniu głównego questu Wymagania Qun. Zgodnie z otrzymaną informacją wybierz się do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów]. Po dotarciu na miejsce wejdź w interakcję z biurkiem #1 (M14, 12) i zapoznaj się z treścią wiadomości zatytułowanej Na wolności #2. Doprowadzi to do uaktywnienia nowego głównego questu, przy czym ten pozostanie w dalszym ciągu aktywny.
Odblokowany główny quest: Na wolności
Podobnie jak w II akcie, opisywany quest początkowo będzie pełnił jedynie nadrzędną rolę, podlegając niewielkim aktualizacjom w miarę wykonywania innych głównych zadań. Konkretnie mowa tu o questach:
- Na wolności - wytropienie zbiegłych apostatów
- Najlepsza na zimno - sprawdzenie tajemniczych spotkań templariuszy i magów
Krok 1: Odczytanie wiadomości przy biurku
![]() | ![]() |
Do kolejnych czynności będziesz mógł przystąpić dopiero po zaliczeniu głównego questu Najlepsza na zimno, czyli po rozprawieniu się ze spiskowcami i zdaniu raportu w Sali templariuszy. Zgodnie z otrzymaną informacją powróć do lokacji [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów] i zapoznaj się przy biurku (M14, 12) z treścią wiadomości zatytułowanej Tego już za wiele #1. Kiedy uznasz, że jesteś gotowy, wybierz z mapy Kirkwall podróż do lokacji [Katownia] #2.
Uwaga! Wybranie się do Katowni będzie równoznaczne z przystąpieniem do najważniejszej części tego questu. W rezultacie bardzo wskazane jest POKOŃCZENIE wszystkich pobocznych questów, bo już po spotkaniu się z Meredith i Orsinem nie będzie to możliwe. Warto też zaopatrzyć się w dużą liczbę mikstur, a także poczyścić nieco inwentarz, choć gra pozwoli Ci na skorzystanie ze schowka oraz z oferty handlarza przed przystąpieniem do końcowej bitwy gry.
Krok 2: Spotkanie się z Komtur Meredith i Pierwszym Zaklinaczem Orsinem
![]() | ![]() |
Po dotarciu do Katowni spotkasz maga Kręgu, z którym udasz się do lokacji [Dolne Miasto] (M13, 26), gdzie dołączysz do ostrej wymiany zdań pomiędzy Meredith i Orsinem #1. Gra pozwoli Ci przyznawać rację jednej ze stron konfliktu lub próbować zachować pewną neutralność #2. Nie musisz się na szczęście chwilowo obawiać swoich decyzji, gdyż na ostateczny wybór sprzymierzeńców przyjdzie jeszcze pora.
![]() | ![]() |
Wkrótce do rozmowy wtrąci się Anders #1 i dojdzie do tego niezależnie od składu Twojej aktywnej drużyny, a to dlatego, że na spotkanie przybędą wszyscy towarzysze Hawke'a. Szary Strażnik doprowadzi do eksplozji budynku Zakonu #2, zabijając wszystkie przebywające wewnątrz osoby, wliczając w to Wielką Matkę Elthinę. Jak się zapewne domyślasz, Justynian nigdy nie opuścił ciała Andersa, a wizyta w Zakonie w ramach związanego z Szarym Strażnikiem questu była jedynie pretekstem do poczynienia przygotowań do ataku.
![]() | ![]() |
Czyn dokonany przez Andersa zaogni oczywiście sprawę #1 i dopiero teraz zostaniesz zmuszony do OSTATECZNEGO wyboru strony konfliktu. Dokładnie przemyśl swoją decyzję, bo z wyborem tym związane jest dotarcie do jednego z dwóch zakończeń gry.
Oto możliwe warianty #2:
- Jeżeli chcesz opowiedzieć się po stronie magów, to musisz wybrać prawą górną opcję dialogową. Opis tego wariantu odnajdziesz w sekcji Krok 3, Wariant A.
- Jeżeli chcesz opowiedzieć się po stronie templariuszy, to musisz wybrać prawą dolną opcję dialogową. Opis tego wariantu odnajdziesz w sekcji Krok 3, Wariant B.
W obu przypadkach będziesz musiał potwierdzić swoją decyzję. Gra nie pozwoli Ci też na pozostanie osobą bezstronną (prawa środkowa opcja dialogowa), ponawiając w takiej sytuacji pytanie o wybór sprzymierzeńców.
Krok 3, Wariant A: Opowiedzenie się po stronie magów
![]() | ![]() |
Tuż przed potwierdzeniem swojej decyzji zapoznasz się z komentarzami wybranych członków drużyny #1. Warto dodać, że będziesz mógł liczyć na wsparcie ze strony:
- Bethany - Tylko jeżeli towarzyszyła Ci w przygodach i nie zginęła na Głębokich Ścieżkach. Jeżeli natomiast Bethany z pomocą Andersa stała się Szarym Strażnikiem, to dołączy do Ciebie dopiero w trakcie eksploracji Dolnego Miasta.
- Varrika
- Izabeli
- Merrill
- Fenrisa - Tylko jeżeli w maksymalnym stopniu się z nim zaprzyjaźniłeś i wykonałeś wszystkie związane z nim questy.
- Aveliny - Tylko jeżeli zaprzyjaźniłeś się z nią w średnim stopniu. Wyjątek stanowi sytuacja, w której Fenris odmówi opowiedzenia się po Twojej stronie. Avelina będzie wtedy bardziej skłonna do dołączenia do drużyny.
Kwestia aktu sabotażu w wykonaniu Andersa poruszona zostanie nieco później. Komtur Meredith opuści teraz tę lokację #2, rozkazując podległym sobie templariuszom żeby rozprawili się z magami.
![]() | ![]() |
Zauważ, że w trakcie tej bitwy będziesz sterował wyłącznie postacią głównego bohatera #1, ale nie masz się czego obawiać, gdyż do walk przystąpią również wspomniane wyżej postacie z drużyny oraz Pierwszy Zaklinacz Orsino, całkiem nieźle radząc sobie bez Twojej pomocy. Przystąp do eliminowania templariuszy #2.
![]() | ![]() |
Pokonanie jednostek wroga nie powinno Ci zająć dużo czasu i tuż po zakończeniu bitwy zmuszony zostaniesz do podjęcia decyzji w sprawie Andersa. Gra pozwoli Ci zapytać o zdanie resztę drużyny, ale ostateczna decyzja będzie należała do Ciebie. Oto możliwe warianty #1:
- Ponowne przyłączenie Andersa do drużyny (prawa górna opcja dialogowa). Szary Strażnik wyrazi na to zgodę, w rezultacie czego będzie Ci mógł towarzyszyć w dalszych przygodach.
- Wymuszenie na Andersie żeby opuścił drużynę (prawa środkowa opcja dialogowa). Szary Strażnik nie zginie, ale nie będziesz mógł dołączyć go teraz do drużyny. Postać ta nie odejdzie na zawsze, gdyż pojawi się jeszcze w dalszej części gry.
- Wykonanie egzekucji na Andersie (prawa dolna opcja dialogowa). Warto dodać, że główny bohater wykona na Andersie wyrok bez wszczynania walki i bez Twojego udziału #2.
![]() | ![]() |
Niezależnie od decyzji podjętej w sprawie Andersa zostaniesz teraz poproszony o wybranie składu drużyny #1. Warto dokładnie przemyśleć ten wybór, bo zmiana składu będzie możliwa dopiero po dotarciu do Katowni. Warto oczywiście dobrać po co najmniej jednym reprezentancie każdej z klas postaci. Twoim nowym celem będzie dotarcie do Doków. Wyślij na początek swoją drużynę na wschód, kierując się w stronę karczmy Pod Wisielcem #2. Tu skręć na południe, idąc w stronę dzielnicy kuźni.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy główne - Akt 3
- Tego już za wiele (1) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Tego już za wiele (2) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Tego już za wiele (3) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Tego już za wiele (4) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Tego już za wiele (5) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Tego już za wiele (6) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Tego już za wiele (7) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Tego już za wiele (8) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Tego już za wiele (9) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Na wolności (1) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Na wolności (2) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Najlepsza na zimno (1) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Najlepsza na zimno (2) | Questy główne - Akt 3 | Solucja Dragon Age II
- Questy główne - Akt 3
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.