Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Zakazana wiedza

Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów] lub odnalezienie pierwszej złowrogiej księgi [Górne Miasto - Zakon]

Krok 1: Odnalezienie pierwszej księgi

1 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Do wykonywania tego zadania będziesz mógł przystąpić na dwa sposoby - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Do wykonywania tego zadania będziesz mógł przystąpić na dwa sposoby. Jeżeli podczas zaliczania głównego questu Wróg w naszych szeregach darowałeś życie Idunnie (próbowała ona zahipnotyzować Ciebie oraz resztę drużyny) to po powrocie z Głębokich Ścieżek i zbadaniu biurka w posiadłości Hawke'ów (M14, 12) otrzymasz wiadomość zatytułowaną Zakazana wiedza #1. Kobieta poprosi Cię o odnalezienie i zniszczenie ksiąg mrocznej magii. Jeżeli Idunna została zamordowana, to pierwszą księgę będziesz musiał odnaleźć we własnym zakresie i dopiero wtedy quest pojawi się w Twoim dzienniku. Niezależnie od sposobu rozpoczęcia tego zadania wybierz się za dnia do lokacji [Górne Miasto - Zakon]. Udaj się tu na piętro i zbadaj południową część budynku, a zauważysz leżącą na jednym ze stoliczków złowrogą księgę #2 (M7, 3).

2 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Po podniesieniu księgi możesz zachować się na trzy zasadnicze sposoby - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Po podniesieniu księgi możesz zachować się na trzy zasadnicze sposoby:

  • zniszczyć ją (prawa górna opcja dialogowa) #1
  • przeczytać ją (prawa środkowa opcja dialogowa) i następnie zabrać ją ze sobą lub zostawić w spokoju w zamian za dwa punkty atrybutów (prawa górna opcja dialogowa) #2
  • wziąć ją ze sobą bez czytania (prawe dolne opcje dialogowe)

Ze swojej strony polecam wybierać niszczenie ksiąg, gdyż tylko w taki sposób zagwarantujesz sobie awansowanie do finalnej części tego questu. Nie sugeruj się tym, że za zostawienie księgi w spokoju zdobędziesz 2 punkty atrybutów, gdyż jest to jednorazowy bonus (niedostępny przy kolejnych księgach), a na taką samą nagrodę będziesz mógł liczyć w finale.

3 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Niezależnie od wybranego wariantu zachowania zostaniesz zaatakowany przez plugawce #1, które będą dowodzone przez demona pożądania #2 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Niezależnie od wybranego wariantu zachowania zostaniesz zaatakowany przez plugawce #1, które będą dowodzone przez demona pożądania #2. W miarę możliwości atakuj cele po kolei, dbając o stan zdrowia członków drużyny. Demona najlepiej byłoby zostawić sobie na koniec.

Krok 2: Odnalezienie drugiej księgi

4 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Odnalezienie drugiej księgi mrocznej magii będzie już dość kłopotliwe i będzie się jednocześnie wiązało z koniecznością stoczenia wielu BARDZO TRUDNYCH walk - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Odnalezienie drugiej księgi mrocznej magii będzie już dość kłopotliwe i będzie się jednocześnie wiązało z koniecznością stoczenia wielu BARDZO TRUDNYCH walk. Na poszukiwania radzę więc wyruszyć dopiero po dostatecznym rozwinięciu poszczególnych członków drużyny. Udaj się mianowicie do lokacji [Rozdarty Grzbiet - Obóz Dalijczyków]. Po dotarciu do północnej części obozu wybierz lewą ścieżkę #1, czyli tę, która prowadzi bezpośrednio na północny-zachód. Podążaj tu prosto. Rozejrzyj się niedaleko wyjścia z tej mapy, a powinieneś zauważyć niedostępne wcześniej wejście do jaskini #2 (M25, 13). Prowadzi ono do lokacji [Rozdarty Grzbiet - Opuszczony thaig] (M57, 1).

5 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Uważaj na znajdujące się przed Tobą pułapki ogniowe #1 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Uważaj na znajdujące się przed Tobą pułapki ogniowe #1. Jak się zapewne domyślasz, musisz wyczekiwać momentów, w których będą one wyłączane i dopiero wtedy przechodzić. Po dotarciu do rozwidlenia dróg od północy powinien nadbiec pierwszy kamienny golem #2. Bestie te znasz już z wyprawy na Głębokie Ścieżki, tak więc powinieneś wiedzieć, że nie należy ich lekceważyć.

6 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Jeżeli zależy Ci jedynie na odnalezieniu księgi, to mógłbyś udać się od razu na północ, ale ja radzę poświęcić chwilę na zbadanie wschodniego pomieszczenia #1 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Jeżeli zależy Ci jedynie na odnalezieniu księgi, to mógłbyś udać się od razu na północ, ale ja radzę poświęcić chwilę na zbadanie wschodniego pomieszczenia #1. Musisz się liczyć z tym, że zostaniesz tu zaatakowany przez zwłoki, szkielety łucznicy, cienie, kamiennego golema oraz potężnego ożywieńca #2.W pierwszej kolejności warto się pozbyć tego ostatniego, a to dlatego, że może on oddziaływać na żywe trupy. Nagrodą za poniesione trudy w walce byłaby między innymi możliwość zbadania zamkniętej skrzyni z cennymi skarbami.

7 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Jak już wcześniej wspomniałem, w celu dotarcia do miejsca ukrycia księgi musisz powrócić do poprzedniego korytarza i otworzyć drzwi prowadzące na północ #1 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Jak już wcześniej wspomniałem, w celu dotarcia do miejsca ukrycia księgi musisz powrócić do poprzedniego korytarza i otworzyć drzwi prowadzące na północ #1. Także i tu czeka Cię bardzo trudna bitwa. Początkowo udział w niej wezmą zwłoki, szkielety łucznicy, kamienny golem oraz ożywieniec #2.

8 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
W dalszej fazie bitwy do walk dołączy również demon gniewu #1 i warto się nim zająć dopiero po pokonaniu ożywieńca - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

W dalszej fazie bitwy do walk dołączy również demon gniewu #1 i warto się nim zająć dopiero po pokonaniu ożywieńca. Uważaj na ataki ogniowe w wykonaniu demona, ale nie wykorzystuj wszystkich posiadanych mikstur, bo wiele z nich BARDZO Ci się przyda już za kilka chwil. Po zakończonych walkach wybierz wschodnie drzwi #2. Skieruj się po schodach na górę i zapisz stan gry przed otwarciem drzwi prowadzących do centralnej sali.

9 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Zignoruj chwilowo widoczną w oddali księgę, a to dlatego, że w tej centralnej sali thaigu czeka Cię bardzo trudna i zarazem długa bitwa z przeróżnymi odmianami potworów - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Zignoruj chwilowo widoczną w oddali księgę, a to dlatego, że w tej centralnej sali thaigu czeka Cię bardzo trudna i zarazem długa bitwa z przeróżnymi odmianami potworów. Na samym początku walk dobrze byłoby skupić się na eliminacji demonów gniewu #1, choć będą im też towarzyszyły pojedyncze cienie #2.

10 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Po kilku chwilach do walk dołączy demon pożądania #1, któremu będą towarzyszyły plugawce #2 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Po kilku chwilach do walk dołączy demon pożądania #1, któremu będą towarzyszyły plugawce #2. Zdecydowanie warto pozbyć się demona, dzięki czemu nie zdoła wpływać na pozostałe potwory obecne na polu bitwy, czyniąc je sprawniejszymi w zadawaniu obrażeń.

11 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Przez cały czas trwania bitwy musisz dbać o stan zdrowia członków drużyny, jak również z racji jej długości na bieżąco regenerować ich paski wytrzymałości - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Przez cały czas trwania bitwy musisz dbać o stan zdrowia członków drużyny, jak również z racji jej długości na bieżąco regenerować ich paski wytrzymałości. Licz się ponadto z tym, że na miejsce zabitych potworów przez pewien czas będą pojawiały się nowe. Końcówka bitwy jest niestety najtrudniejsza, a to dlatego, że do walk dołączą ożywieniec #1 oraz tajemna zmora #2.

12 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Zdecydowanie radzę skupić całą swoją uwagę na tajemnej zmorze #1, nawet jeżeli oprócz ożywieńca na polu bitwy obecne są jeszcze jakieś inne potwory - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Zdecydowanie radzę skupić całą swoją uwagę na tajemnej zmorze #1, nawet jeżeli oprócz ożywieńca na polu bitwy obecne są jeszcze jakieś inne potwory. Przemawia za tym przede wszystkim to, że potwór ten może rzucać bardzo potężne zaklęcia. Po wygranej bitwie rozważ zbadanie oferty przebywającego w tym pomieszczeniu golema Nexusa #2 (M57, 3).

13 - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry
Możesz już podejść do złowrogiej księgi #1 (M57, 4)i wejść z nią w interakcję - Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II - Dragon Age II - poradnik do gry

Możesz już podejść do złowrogiej księgi #1 (M57, 4)i wejść z nią w interakcję. Podobnie jak wcześniej, gra pozwoli Ci na dokonanie wyboru pomiędzy jej zniszczeniem, przeczytaniem i zabraniem bez czytania. Warto w tym miejscu dodać, że jeżeli już wcześniej przeczytałeś i zostawiłeś w spokoju pierwszą księgę, to ponowienie tej akcji nie będzie możliwe. Nie oczekuj więc tego, że za każdym razem dostawałbyś cenny punkty atrybutów. Licz się oczywiście z tym, że niezależnie od wybranego wariantu zachowania zostaniesz zaatakowany przez nowe potwory. Będzie to na szczęście "tylko" jeden ożywieniec #2 w towarzystwie zwłok i szkieletów łuczników. Wyjście z thaigu znajduje się w tej sali (M57, 5), tak więc nie musisz powracać do punktu startu.

Podobało się?

0

Dragon Age II

8 marca 2011

PC PlayStation Xbox
Rate It!

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2013-03-17
12:07

ROGI Chorąży

jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie

Komentarz: ROGI
2013-03-18
15:32

ROGI Chorąży

jak odblokować zadanie draństwo?

Komentarz: ROGI
2013-10-30
03:48

PaulinaKlaudia Konsul

W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy

Komentarz: PaulinaKlaudia
2014-01-11
17:56

szklarson Junior

Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!

Komentarz: szklarson
2018-08-22
19:56

lotnik_xaos Legionista

😢

Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?

Komentarz: lotnik_xaos

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl