Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
Aktualizacja:
Zakazana wiedza
Zleceniodawca: przeczytanie otrzymanej wiadomości przy biurku [Górne Miasto - Posiadłość Hawke'ów] lub odnalezienie pierwszej złowrogiej księgi [Górne Miasto - Zakon]
Krok 1: Odnalezienie pierwszej księgi
![]() | ![]() |
Do wykonywania tego zadania będziesz mógł przystąpić na dwa sposoby. Jeżeli podczas zaliczania głównego questu Wróg w naszych szeregach darowałeś życie Idunnie (próbowała ona zahipnotyzować Ciebie oraz resztę drużyny) to po powrocie z Głębokich Ścieżek i zbadaniu biurka w posiadłości Hawke'ów (M14, 12) otrzymasz wiadomość zatytułowaną Zakazana wiedza #1. Kobieta poprosi Cię o odnalezienie i zniszczenie ksiąg mrocznej magii. Jeżeli Idunna została zamordowana, to pierwszą księgę będziesz musiał odnaleźć we własnym zakresie i dopiero wtedy quest pojawi się w Twoim dzienniku. Niezależnie od sposobu rozpoczęcia tego zadania wybierz się za dnia do lokacji [Górne Miasto - Zakon]. Udaj się tu na piętro i zbadaj południową część budynku, a zauważysz leżącą na jednym ze stoliczków złowrogą księgę #2 (M7, 3).
![]() | ![]() |
Po podniesieniu księgi możesz zachować się na trzy zasadnicze sposoby:
- zniszczyć ją (prawa górna opcja dialogowa) #1
- przeczytać ją (prawa środkowa opcja dialogowa) i następnie zabrać ją ze sobą lub zostawić w spokoju w zamian za dwa punkty atrybutów (prawa górna opcja dialogowa) #2
- wziąć ją ze sobą bez czytania (prawe dolne opcje dialogowe)
Ze swojej strony polecam wybierać niszczenie ksiąg, gdyż tylko w taki sposób zagwarantujesz sobie awansowanie do finalnej części tego questu. Nie sugeruj się tym, że za zostawienie księgi w spokoju zdobędziesz 2 punkty atrybutów, gdyż jest to jednorazowy bonus (niedostępny przy kolejnych księgach), a na taką samą nagrodę będziesz mógł liczyć w finale.
![]() | ![]() |
Niezależnie od wybranego wariantu zachowania zostaniesz zaatakowany przez plugawce #1, które będą dowodzone przez demona pożądania #2. W miarę możliwości atakuj cele po kolei, dbając o stan zdrowia członków drużyny. Demona najlepiej byłoby zostawić sobie na koniec.
Krok 2: Odnalezienie drugiej księgi
![]() | ![]() |
Odnalezienie drugiej księgi mrocznej magii będzie już dość kłopotliwe i będzie się jednocześnie wiązało z koniecznością stoczenia wielu BARDZO TRUDNYCH walk. Na poszukiwania radzę więc wyruszyć dopiero po dostatecznym rozwinięciu poszczególnych członków drużyny. Udaj się mianowicie do lokacji [Rozdarty Grzbiet - Obóz Dalijczyków]. Po dotarciu do północnej części obozu wybierz lewą ścieżkę #1, czyli tę, która prowadzi bezpośrednio na północny-zachód. Podążaj tu prosto. Rozejrzyj się niedaleko wyjścia z tej mapy, a powinieneś zauważyć niedostępne wcześniej wejście do jaskini #2 (M25, 13). Prowadzi ono do lokacji [Rozdarty Grzbiet - Opuszczony thaig] (M57, 1).
![]() | ![]() |
Uważaj na znajdujące się przed Tobą pułapki ogniowe #1. Jak się zapewne domyślasz, musisz wyczekiwać momentów, w których będą one wyłączane i dopiero wtedy przechodzić. Po dotarciu do rozwidlenia dróg od północy powinien nadbiec pierwszy kamienny golem #2. Bestie te znasz już z wyprawy na Głębokie Ścieżki, tak więc powinieneś wiedzieć, że nie należy ich lekceważyć.
![]() | ![]() |
Jeżeli zależy Ci jedynie na odnalezieniu księgi, to mógłbyś udać się od razu na północ, ale ja radzę poświęcić chwilę na zbadanie wschodniego pomieszczenia #1. Musisz się liczyć z tym, że zostaniesz tu zaatakowany przez zwłoki, szkielety łucznicy, cienie, kamiennego golema oraz potężnego ożywieńca #2.W pierwszej kolejności warto się pozbyć tego ostatniego, a to dlatego, że może on oddziaływać na żywe trupy. Nagrodą za poniesione trudy w walce byłaby między innymi możliwość zbadania zamkniętej skrzyni z cennymi skarbami.
![]() | ![]() |
Jak już wcześniej wspomniałem, w celu dotarcia do miejsca ukrycia księgi musisz powrócić do poprzedniego korytarza i otworzyć drzwi prowadzące na północ #1. Także i tu czeka Cię bardzo trudna bitwa. Początkowo udział w niej wezmą zwłoki, szkielety łucznicy, kamienny golem oraz ożywieniec #2.
![]() | ![]() |
W dalszej fazie bitwy do walk dołączy również demon gniewu #1 i warto się nim zająć dopiero po pokonaniu ożywieńca. Uważaj na ataki ogniowe w wykonaniu demona, ale nie wykorzystuj wszystkich posiadanych mikstur, bo wiele z nich BARDZO Ci się przyda już za kilka chwil. Po zakończonych walkach wybierz wschodnie drzwi #2. Skieruj się po schodach na górę i zapisz stan gry przed otwarciem drzwi prowadzących do centralnej sali.
![]() | ![]() |
Zignoruj chwilowo widoczną w oddali księgę, a to dlatego, że w tej centralnej sali thaigu czeka Cię bardzo trudna i zarazem długa bitwa z przeróżnymi odmianami potworów. Na samym początku walk dobrze byłoby skupić się na eliminacji demonów gniewu #1, choć będą im też towarzyszyły pojedyncze cienie #2.
![]() | ![]() |
Po kilku chwilach do walk dołączy demon pożądania #1, któremu będą towarzyszyły plugawce #2. Zdecydowanie warto pozbyć się demona, dzięki czemu nie zdoła wpływać na pozostałe potwory obecne na polu bitwy, czyniąc je sprawniejszymi w zadawaniu obrażeń.
![]() | ![]() |
Przez cały czas trwania bitwy musisz dbać o stan zdrowia członków drużyny, jak również z racji jej długości na bieżąco regenerować ich paski wytrzymałości. Licz się ponadto z tym, że na miejsce zabitych potworów przez pewien czas będą pojawiały się nowe. Końcówka bitwy jest niestety najtrudniejsza, a to dlatego, że do walk dołączą ożywieniec #1 oraz tajemna zmora #2.
![]() | ![]() |
Zdecydowanie radzę skupić całą swoją uwagę na tajemnej zmorze #1, nawet jeżeli oprócz ożywieńca na polu bitwy obecne są jeszcze jakieś inne potwory. Przemawia za tym przede wszystkim to, że potwór ten może rzucać bardzo potężne zaklęcia. Po wygranej bitwie rozważ zbadanie oferty przebywającego w tym pomieszczeniu golema Nexusa #2 (M57, 3).
![]() | ![]() |
Możesz już podejść do złowrogiej księgi #1 (M57, 4)i wejść z nią w interakcję. Podobnie jak wcześniej, gra pozwoli Ci na dokonanie wyboru pomiędzy jej zniszczeniem, przeczytaniem i zabraniem bez czytania. Warto w tym miejscu dodać, że jeżeli już wcześniej przeczytałeś i zostawiłeś w spokoju pierwszą księgę, to ponowienie tej akcji nie będzie możliwe. Nie oczekuj więc tego, że za każdym razem dostawałbyś cenny punkty atrybutów. Licz się oczywiście z tym, że niezależnie od wybranego wariantu zachowania zostaniesz zaatakowany przez nowe potwory. Będzie to na szczęście "tylko" jeden ożywieniec #2 w towarzystwie zwłok i szkieletów łuczników. Wyjście z thaigu znajduje się w tej sali (M57, 5), tak więc nie musisz powracać do punktu startu.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
- Questy poboczne - Akt 2
- Podziemny szlak | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Zakazana wiedza (1) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Zakazana wiedza (2) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Zakazana wiedza (3) | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Elfy na wolności | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Niewyraźne szczegóły | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Zaginiony patrol | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Wyprawa ratunkowa | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Jak wrobić templariusza | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Symbol Dawnego Boga Dumata | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Czapka Waxlera | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Draństwo | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Nocne rozrywki pań | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Rasa z rodzinnych stron | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Zwłoki Gerralta, 'Pieśni Południa' | Questy poboczne - Akt 2
- Nóż zielarski | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Oczy Lazurowego Jamosa | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Szósty palec Wentwortha; Skrawek bandery | Questy poboczne - Akt 2
- Obręcz od beczki wysadzana lyrium; Jedyne Słuszne Pantalony | Questy poboczne - Akt 2
- Szacunek dla poległych | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Kombinator | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Rodzinne długi | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Łowca nagród | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Spotkanie o północy | Questy poboczne - Akt 2 | Solucja Dragon Age II
- Questy poboczne - Akt 2
- Dragon Age II - poradnik, opis przejścia, questy
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.