Dragon Age 2: Zdolności wojowników (3)
Aktualizacja:
![]() | BERSERKER Typ: Specjalizacja. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności zadawania większych obrażeń w trybie furii. Kategoria dostępna dla postaci: Hawke. Uwagi: Specjalizację tę warto odblokować jeżeli podoba Ci się koncept wpadania w szał bitewny i zadawania w takim trybie zwiększonych obrażeń siłom wroga. Priorytetowe zakupy: Szał, Adrenalina. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Berserker | startowa | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po wybraniu specjalizacji Berserker i oferuje ona poprawę tempa regeneracji many oraz wytrzymałości. |
Szał | podtrzymywana 2 ulepszenia | Aktywowanie trybu, w którym Hawke wpada w tytułowy szał bitewny. Cechuje się on zadawaniem sporych obrażeń, których wielkość uzależniona jest od aktualnej wartości paska wytrzymałości (im więcej punktów, tym lepiej). Każde trafienie odbiera kilka punktów wytrzymałości, przez co istotną rolę odgrywa utrzymywanie tego parametru na rozsądnym poziomie. Oba dostępne ulepszenia są równie przydatne i powinny zostać zakupione niedługo po głównej zdolności. Nieskończona furia poprawia funkcjonowanie szału, gdyż kolejne trafienia odbierają mniej punktów wytrzymałości i przez to jest on skuteczny przez dłuższy okres czasu. Dzika furia przyczynia się z kolei do zadawania większych obrażeń. |
Adrenalina | aktywowana 2 ulepszenia | Zadawanie ciosów ze zwiększoną siłą. Najważniejszą cechą tej zdolności jest to, że może być aktywowana kilka razy pod rząd. Dzieje się tak dlatego, że czas regeneracji to zaledwie 2 sekundy, a czas działania zdolności to 8 sekund. Na taki krok warto się oczywiście zdecydować, gdyż owocuje to podniesieniem jej skuteczności. Opisywana umiejętność może być uaktywniona tylko w trybie załączonego szału bitewnego. Oba dostępne ulepszenie pomagają w usprawnieniu działania głównej zdolności. Na szczególną uwagę zasługuje tu Zastrzyk adrenaliny, likwidujący całkowicie czas oczekiwania na regenerację. Szał adrenaliny przyczynia się z kolei do zwiększenia zadawanych obrażeń. |
Grad ciosów | aktywowana 2 ulepszenia | Poświęcenie swoich zdolności obronnych na rzecz poprawienia szybkości wyprowadzanych ataków. W mojej ocenie jest to mniej przydatna zdolność od opisanej powyżej, co nie oznacza, że nie warto jej stosować. Opisywana umiejętność może być uaktywniona tylko w trybie załączonego szału bitewnego. Spośród dwóch dostępnych ulepszeń Długotrwały grad ciosów jest w moim przekonaniu ciekawszą propozycją, zmniejszając o połowę negatywne efekty osłabionej odporności na obrażenia. Niestrudzony grad ciosów wydłuża jedynie czas trwania głównej zdolności. |
Zabójczy cios | bierna | Odnawianie się wytrzymałości w miarę likwidowania kolejnych przeciwników. W celu odblokowania tej zdolności wymagane jest zakupienie dwóch powyższych, ale na taki krok warto się zdecydować. Przemawia za tym to, że utrzymywana na wysokim poziomie wytrzymałość jest kluczem do sukcesu w przypadku stosowania szału bitewnego. Warto przy okazji dodać, że liczba odzyskiwanych punktów wytrzymałości jest uzależniona od rangi wroga, tak więc najwięcej można zyskać likwidując dowódców i bossów. |
![]() | STRAŻNIK Typ: Specjalizacja. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności walki z użyciem miecza i tarczy przez Avelinę. Kategoria dostępna dla postaci: Avelina. Uwagi: Specjalizacja ta jest zarezerwowana dla postaci Aveliny. Priorytetowe zakupy: Niewzruszona, Nieugięta + Gruba skóra. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Służyć i chronić | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów przyjaźni w relacjach z Aveliną. Jej działanie polega na nieznacznym zwiększeniu odporności na obrażenia. Ponadto możliwe jest przenoszenie niewielkiej części odniesionych obrażeń z Hawke'a na Avelinę, co jest szczególnie przydatne jeżeli główny bohater jest łotrzykiem lub magiem. |
Czujne oko | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów rywalizacji w relacjach z Aveliną. Jej jedyną cechą jest zwiększenie odporności na obrażenia (10%, a nie 5 jak w przypadku wyżej opisanej umiejętności). |
Odwet | aktywowana 1 ulepszenie | Reagowanie przez krótki okres czasu kontratakiem na każdy zadany cios. Nie jest to jakoś szczególnie przydatna zdolność, tak więc jedyną motywacją do jej odblokowania powinna być chęć dotarcia do kolejnej umiejętności, która opisana została poniżej. Ulepszenie Pomsta jedynie w niewielkim stopniu usprawnia działanie głównej zdolności, zwiększając zadawane obrażenia w wyniku każdego kontrataku oraz wydłużając czas trwania umiejętności. |
Ochroniarz | podtrzymywana 1 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym Avelina przystępuje do ochraniania wybranego członka drużyny, przyjmując na siebie część z otrzymywanych przez niego ciosów. Jest to doskonała zdolność jeżeli dążysz do budowania Aveliny pod kątem wojownika prowadzącego defensywny styl rozgrywki. Jej stosowanie jest wskazane w szczególności do ochraniania sojuszniczych magów. Ulepszenie Elitarny ochroniarz podwaja efekt głównej zdolności, w rezultacie czego Avelina może brać na siebie nawet połowę obrażeń zadawanych wybranemu sojusznikowi. |
Niewzruszona | podtrzymywana 1 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym u Aveliny wraz z każdym otrzymanym ciosem zwiększa się odporność na obrażenia. Odbywa się to kosztem sukcesywnego zmniejszania szybkości ruchu i szybkości ataku. Jest to godna uwagi zdolność jeżeli dążysz do budowania Aveliny pod kątem wojownika prowadzącego defensywny styl rozgrywki. Ulepszenie Niepowstrzymana ogranicza działanie kar zmniejszających szybkość ruchu i ataku. Jego zakup nie jest priorytetem, choć może się oczywiście okazać przydatna. |
Nieugięta | bierna | Uodpornienie Aveliny na próby jej powalenia i ogłuszenia. Jest to bardzo przydatna zdolność. Tak jak wyżej, w największym stopniu może ona zostać doceniona przy obranym defensywnym stylu rozgrywki. |
Gruba skóra | bierna | Zwiększenie odporności na zadawane przez wrogów obrażenia. Jeżeli tylko masz taką możliwość, to zdolność tę zdecydowanie warto odblokować, gdyż czyni ona z Aveliny jeszcze lepszą postać do gry w defensywie. |
![]() | UCIEKINIER Z TEVINTERU Typ: Specjalizacja. Kategoria ta służy rozwijaniu umiejętności walki z użyciem dwuręcznego miecza przez Fenrisa. Kategoria dostępna dla postaci: Fenris. Uwagi: Specjalizacja ta jest zarezerwowana dla postaci Fenrisa. Priorytetowe zakupy: Duch lyrium + Duchowy impuls. |
NAZWA ZDOLNOŚCI | TYP ZDOLNOŚCI | DZIAŁANIE I UWAGI |
Bratnie dusze | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów przyjaźni w relacjach z Fenrisem. Jej działanie polega na nieznacznym zwiększeniu odporności na magię. |
Wróg mojego wroga | bierna | Zdolność ta jest odblokowywana automatycznie po tym jak zdobędziesz wymaganą liczbę punktów rywalizacji w relacjach z Fenrisem. Jej działanie polega na nieznacznym zwiększeniu obrażeń zadawanych przez ciosy krytyczne. |
Pozory spokoju | bierna | Zadawanie tym większych obrażeń, im mniejszą liczbą punktów zdrowia Fenris w danym momencie dysponuje. Działanie tej zdolności jest bardzo zbliżone do umiejętności Szał krwi z kategorii Łupieżca, zarezerwowanej dla postaci Hawke'a. Jest to bardzo przydatna zdolność pasywna, przy czym w celu zwiększenia skuteczności jej działania wymagana jest zmiana podejściu do sposobu prowadzenia gry, a mianowicie podejmowanie częstszego ryzyka z leczeniem elfa dopiero gdy znajdzie się na skraju śmierci. |
Rytm walki | bierna | Zwiększenie szybkości ataku Fenrisa wraz z każdym zabitym przez niego przeciwnikiem. To kolejna zdolność pasywna, w której odblokowanie warto możliwie jak najwcześniej zainwestować. Sprawdza się ona przede wszystkim w bitwach z udziałem dużej liczby słabszych przeciwników. |
Wewnętrzne rezerwy | bierna | Odnawianie się wytrzymałości w miarę likwidowania kolejnych przeciwników. Działanie tej zdolności jest bardzo zbliżone do umiejętności Zabójczy cios z kategorii Berserker, zarezerwowanej dla postaci Hawke'a. Zdecydowanie radzę odblokować tę zdolność, albowiem zapotrzebowanie Fenrisa na punkty wytrzymałości jest duże. Jej dodatkową cechą jest to, że liczba odzyskiwanych punktów wytrzymałości jest uzależniona od rangi wroga, tak więc szczególnie nagradzane jest likwidowanie dowódców i bossów. |
Duch lyrium | podtrzymywana 1 ulepszenie | Aktywowanie trybu, w którym zdolności bojowe Fenrisa zostają podniesione. Konkretnie można liczyć na lepszą obronę, większą szansę zadania ciosu krytycznego oraz na wyższą odporność na obrażenia i magię. Wszystkie te premie są niezwykle pomocne, tak więc z omawianego trybu warto korzystać możliwie jak najczęściej. Ulepszenie Widmo lyrium w jeszcze większym stopniu podnosi odporności na obrażenia i magię, tak więc dość szybko powinno znaleźć się na liście zakupów. |
Duchowy impuls | aktywowana 1 ulepszenie | Zadawanie obrażeń duchowych. W swojej podstawowej postaci zdolność ta przydaje się głównie podczas spotkań z przeciwnikami z niewielką odpornością duchową. Na znaczeniu zyskuje ona dopiero po zakupieniu ulepszenia. Warto zaznaczyć, że korzystanie z opisywanej umiejętności jest możliwe dopiero po uaktywnieniu omówionej wyżej pasywnej zdolności Duch lyrium. Ulepszenie Duchowy przepływ jest absolutnym priorytetem, gdyż gwarantuje ono ogłuszanie atakowanych zwykłych wrogów. |
Odbicie | bierna | Zwiększenie odporności na magię o jedną czwartą. To niewątpliwie godny polecenia zakup, dzięki któremu Fenris może się czuć nieco pewniej w trakcie rozgrywania bitew z udziałem wrogich magów. |
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age 2: Atlas świata
- Dragon Age 2: Rozwój postaci
- Dragon Age 2: Utworzenie nowej postaci
- Dragon Age 2: Atrybuty i inne współczynniki
- Dragon Age 2: Zdolności wojowników (1)
- Dragon Age 2: Zdolności wojowników (2)
- Dragon Age 2: Zdolności wojowników (3)
- Dragon Age 2: Zdolności łotrzyków (1)
- Dragon Age 2: Zdolności łotrzyków (2)
- Dragon Age 2: Zdolności łotrzyków (3)
- Dragon Age 2: Zdolności magów (1)
- Dragon Age 2: Zdolności magów (2)
- Dragon Age 2: Zdolności magów (3)
- Dragon Age 2: Sugerowany skład drużyny
- Dragon Age 2: Akcje zespołowe
- Dragon Age 2: Rozwój postaci
- Dragon Age 2: Atlas świata
Komentarze czytelników
zanonimizowany787165 Junior
Ej dobra zaczynam od nowa gre i potrzebna mi jest informacja gdzie znalezc Isabelę tak poprostu ale podaj m podajcie miejsce normalnie czyli napisaniem gdzie podczas jakiego questa itp.
Stranger. Senator
Raramuri --> https://www.gry-online.pl/poradniki/dragon-age-ii/&PART=730
Przy okazji polecam Atlas świata, w którym dokładnie opisane zostały okoliczności dołączania do drużyny kolejnych osób. :)
migel Junior
mam pytanie czy wie ktoś może gdzie znaleźć Zbroję Upadłych, skompletowałem już Hełm, Buty i Rękawice Upadłych i brakuje mi tylko zbroi. Jeśli ktoś wie to proszę o podpowiedż
lola1878 Legionista
Zainstalowałam sobie nie dawno DLC "Książę Wygnaniu" do Dragon Age 2. Gdy tylko odzyskałam władzę na postaciami udałam się w kierunku zakonu. Jednak nie spotkałam przed tablicą ani Sebastiana,a ani Wielkiej Matki. Może mi ktoś powiedzieć kiedy się pojawi Sebastian przed zakonem?
zanonimizowany890815 Junior
witam potrzebuje pomocy za znalezieniem "smoczego kla" do "zadania zielarza" czy to ma związek z zablokowanym wejsciem do jaskini na "rozdartym grzbiecie" przez blekitna "aure" z gory dzieki za pomoc
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



