Romanse (1) w Dragon Age II | Drużyna
Aktualizacja:
Romanse
Uwagi wstępne
Gra pozwala na romansowanie z większością dołączanych do drużyny osób. Tak na dobrą sprawę opcja ta nie jest w ogóle dostępna tylko dla trzeci postaci, a mianowicie Bethany, Carvera oraz Varrika. W bardzo ograniczonym stopniu można natomiast flirtować z Aveliną. Nie jest też oczywiście tak, że cały proces ma taki sam przebieg i finał dla wszystkich towarzyszy. Każda z osób jest na swój sposób unikalna, a wysiłek włożony w zainicjowanie romansu może zaowocować jedynie dobrym słowem, krótkim pocałunkiem, mile spędzoną nocą czy nawet wprowadzeniem się danej postaci do posiadłości głównego bohatera.

Większość romansów podzielić można na trzy zasadnicze kroki, odpowiadające kolejnym aktom kampanii. Oto krótki przegląd tego w jaki sposób warto się zachowywać:
1) W I akcie gry warto dążyć przede wszystkim do tego żeby przy każdej możliwej okazji wybierać opcje dialogowe związanie z flirtowaniem z daną postacią. Warianty te poznasz po tym, że oznaczone zostały ikoną serduszka (zdjęcie powyżej).

2) Wybranie dostatecznej ilości opcji dialogowych związanych z flirtowaniem powinno zaowocować tym, że po awansowaniu do II aktu kampanii i wybraniu się nocną porą do posiadłości Hawke'ów upatrzona osoba zjawi się w posiadłości bohatera (powyższy screen). Zostaniesz w tym momencie postawiony przed trudniejszym wyborem, a mianowicie czy rozpocząć właściwy romans z tym towarzyszem, czy zdusić wszystko w zarodku. Wbrew pozorom jest to dość istotna decyzja, gdyż w danym momencie można być związanym z jedną tylko postacią. Jeżeli więc nie wyrazisz wyraźnej chęci zakończenia rozpoczętego wcześniej romansu, to pozostali potencjalni "kandydaci" ograniczą się do częstych docinków na temat tego, że jesteś już zajęty. Niezależnie od wybranej osoby do romansowania warto pamiętać o dalszym wybieraniu opcji dialogowych oznaczonych serduszkiem, jak również o rozwijaniu relacji z daną postacią. W tym ostatnim przypadku wskazane jest napełnienie co najmniej 50% paska relacji. Dodatkowo istotną sprawą jest wykonanie wszystkich osobistych questów danego towarzysza.

3) Po awansowaniu do III aktu kampanii może zdarzyć się tak, że upodobana sobie osoba wprowadzi się w międzyczasie do posiadłości Hawke'ów (powyższy screen). Niezależnie od obrotu spraw Twoim dążeniem powinno być napełnienie paska relacji w 100 procentach oraz zaliczenie wszystkich questów związanych z wybraną osobą z drużyny.
IMIĘ TOWARZYSZA | CZY MOŻLIWY JEST FLIRT/ROMANS |
Anders | Tak - romans. |
Avelina | Tak - tylko flirt. |
Bethany | Nie. |
Carver | Nie. |
Fenris | Tak - romans. |
Izabela | Tak - romans. |
Merrill | Tak - romans. |
Sebastian | Tak - romans. |
Varrik | Nie. |
Anders
Z Andersem można nawiązać romans zarówno podczas gry jako mężczyzna, jak i kobieta. Różnice w obu przypadkach nie będą znaczące, choć jeżeli grasz jako mężczyzna, to możesz się od Szarego Strażnika dowiedzieć, że bliskie kontakty z osobami o tej samej płci nie są mu obce.
W I akcie gry pamiętaj o wykorzystywaniu każdej nadarzającej się okazji do tego żeby wybierać opcje dialogowe oznaczone ikoną serduszka. Po raz pierwszy stanie się to możliwe najprawdopodobniej po zaliczeniu głównego questu Wyciszenie.

W II akcie gry kontynuuj wybieranie opcji dialogowych związanych z flirtowaniem, jak również wykonuj questy dotyczące bezpośrednio postaci Andersa. Podczas pobytu w Pustce w ramach uzupełniającego questu Nocne koszmary zadbaj o to żeby nie zgodzić się (ostatecznie) na propozycję demona Torpora, bo na dobre zaprzepaściłoby to Twoje dalsze "romantyczne podboje". Docelowo musisz doprowadzić do sytuacji rozwinięcia relacji z Szarym Strażnikiem do poziomu co najmniej 50% przyjaźni lub rywalizacji. Gra powinna uaktywnić wtedy quest Kwestionowanie poglądów dotyczący odbycia rozmowy z Andersem w jego siedzibie w Mrokowisku. Jeżeli zdecydujesz się na flirtowanie z Szarym Strażnikiem w trakcie tej rozmowy, to zostaniesz najprawdopodobniej przez niego pocałowany (powyższy screen). Co więcej, Anders będzie się chciał z Tobą spotkać w posiadłości Hawke'ów.

Jeżeli sprostałeś opisanym powyżej wymaganiom, to z Andersem spotkasz się wybierając się do posiadłości Hawke'ów nocną porą. Co ciekawe, oprócz szansy spędzenia nocy w towarzystwie Szarego Strażnika możliwe będzie też zaproszenie go do wprowadzenia się do siedziby bohatera (powyższy screen).

W III akcie gry Anders powinien być już lokatorem w posiadłości Hawke'ów i możesz wykonać króciutki quest związany z przekazaniem mu kluczy do tajnego podziemnego przejścia. Kontynuuj budowanie relacji z tą postacią, dążąc do uzyskania maksymalnej wartości 100% (przyjaźni lub rywalizacji). Istotne jest też oczywiście wykonanie wszystkich pobocznych questów związanych z postacią Andersa. Po rozpoczęciu ostatniego głównego questu Tego już za wiele musisz opowiedzieć się po stronie magów i naturalnie pozostawić Andersa przy życiu. W celu sfinalizowania romansu porozmawiaj z nim tuż po dotarciu do więzienia w Katowni, wyrażając zgodę na wspólną ucieczkę już po załagodzeniu sytuacji kryzysowej w Kirkwall.
Avelina
Z Aveliną można niestety jedynie w ograniczonym stopniu poflirtować. Nie jest natomiast możliwe nawiązanie pełnoprawnego romansu, który mógłby zaowocować związaniem się z panią kapitan.
W I akcie gry okazjonalnie będziesz miał szansę na wybieranie opcji dialogowych związanych z flirtowaniem, które oznaczane są ikonami serduszek. Nie ma ich zbyt wielu, a także nie możesz liczyć na ciekawe reakcje na tego typu zachowania ze strony Aveliny.

W II akcie gry zdecydowanie najważniejszy jest quest towarzysza Daleka droga. Jego głównym założeniem jest zwrócenie uwagi strażnika Donnika na swego rodzaju zaloty ze strony Aveliny. Gra pozwoli Ci regularnie wybierać opcje dialogowe, dzięki którym w mniej lub bardziej subtelny sposób będziesz mógł wyrażać swoje uczucia wobec pani kapitan (powyższy screen). Niestety, także i w tym przypadku nie dojdzie do żadnych przełomowych wydarzeń. Gra nie pozwoli Ci również wpłynąć w żaden sposób na zakończenie wspomnianego questu, które zbliży do siebie Donnika i Avelinę.
0
- Dragon Age II - poradnik do gry
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
- Drużyna
- Lista towarzyszy (1) w Dragon Age II | Drużyna
- Lista towarzyszy (2) w Dragon Age II | Drużyna
- Relacje z członkami drużyny w Dragon Age II | Drużyna
- Prezenty dla członków drużyny w Dragon Age II | Drużyna
- Ulepszenia pancerzy członków drużyny w Dragon Age II | Drużyna
- Romanse (1) w Dragon Age II | Drużyna
- Romanse (2) w Dragon Age II | Drużyna
- Romanse (3) w Dragon Age II | Drużyna
- Drużyna
- Dragon Age II - Atlas świata - poradnik do gry
Komentarze czytelników
ROGI Chorąży
jak przekonać Gascarda w ,,To co pozostało" , żeby nas nie zdradził.
U mnie nie pokazuje się lewa dolna opcja dialogowa. Mam tylko 3 opcje po prawej stronie
PaulinaKlaudia Konsul
W tym poradniku jest błąd, ponieważ quest "Terror na Wybrzeżu" pojawi się tylko wtedy, gdy w I części Dragon Age wypuściliśmy Sophię Dryden. Natomiast "Mroczne objawienie" wystąpi tylko w przypadku, gdy w czasie gry w DLC do Dragon Age: Początek pt. "Twierdza Strażnika" pozwoliliśmy Avernusowi kontynuować jego badania. Podobnie ma się sprawa z zadaniem "Spiskowcy", uaktywni się ono tylko wtedy, gdy w Dragon Age: Origins w DLC "Twierdza Strażnika" uratowaliśmy Twierdzę Czuwania zamiast miasta Amarant lub przy tworzeniu postaci wybraliśmy historię "bez kompromisu". Wszystkie te 3 questy ("Terror na Wybrzeżu", "Mroczne objawienie" i "Spiskowcy") wystąpią TYLKO WTEDY, gdy zaimportujemy savy z Dragon Age: Origins + z dodatku DLC "Twierdza Strażnika". Tak więc proszę nie wprowadzać w błąd. Przeszłam grę Dragon Age 2 raz, teraz idę drugi i ani razu te 3 questy się nie pojawiły, ponieważ nie posiadam zaimportowanych savów z Dragon Age: Origins, a w Dragon Age 2 mam historię początkową "bohater Fereldenu".
TUTAJ JEST WSZYSTKO WYJAŚNIONE:
http://social.bioware.com/forum/Dragon-Age-II/DA-II---questy-i-strategie/Problem-z-2-questami-7230401-1.html
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/pozostale/#11
http://pc.enklawanetwork.pl/solucja/dragonage2/akt1/poboczne/spiskowcy
szklarson Junior
Mam problem, w zadaniu "Więcej szczęścia niż rozumu" po znalezieniu listu Haydera" Izabela stoi pod bramą, natomiast ja
za żadne skarby nie mogę wejść do środka.... nie wiem czy to kwestia buga czy braku aktualizacji ale gra nie reaguje ;/
Platforma PS3
Pomóżcie!
lotnik_xaos Legionista
Mamy tu mały problem z poradnikiem :( Specjalnie odnowiłem premium, żeby móc pobrać pdf/epub i wrzucić go sobie na tableta, a gdy próbuję pobierać, to okazuje się, że "hyperłącze wygasło".
Ekipo GOL, czy możecie odnowić/wrzucić jeszcze raz/zaradzić temu w inny sposób?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.