Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Zagadki i sekrety w Fort Joy poradnik Divinity: Original Sin 2

Wszystkie sekrety w Fort Joy zostały skrzętnie ukryte, dlatego przygotowaliśmy dla Was spis sekretów i tajemnic w Fort Joy.

W tym rozdziale poznasz rozwiązanie wszystkich kluczowych zagadek, na które trafić można podczas przemierzania wyspy Fort Joy.

Pamiętaj o naszej mapie Fort Joy z zaznaczonymi walkami, kupcami i ważnymi miejscami!

Noxious Bulb

Pułapki dezaktywuje się przy wykorzystaniu tego samego żywiołu, z którego są zrobione. - Zagadki i sekrety w Fort Joy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry
Pułapki dezaktywuje się przy wykorzystaniu tego samego żywiołu, z którego są zrobione.

Zagadki powiązane z obiektami o nazwie Noxious Bulb przewijać będą się przez całą grę - trafisz na nie tak w Fort Joy, w Reaper's Coast, jak i na ostatniej wyspie, Nameless Isle. Obiekty występują w kilku kolorach i emitują dookoła swojej pozycji dany żywioł - niebieskie "grzybki" tworzą chmurę elektrostatyczną, zielone zatruwają, a czerwone podpalają. Dodatkowo, jeśli w nie wdepniesz, bądź użyjesz nieodpowiedniego żywiołu, powodują eksplozję, która zadaje dodatkowe obrażenia. By się ich pozbyć, wystarczy tylko wykorzystać na nich odpowiedni żywioł:

  1. Zielone - potraktować zaklęciem, strzałą lub granatem powiązanym z trucizną (Poison);
  2. Niebieskie - błyskawice (Air)
  3. Czerwone - ogień (Fire).

Gdy to zrobisz, Noxious Bulb przestanie działać i stanie się kompletnie nieszkodliwy.

Zniszczona wieża na plaży (Fort Joy)

Do wieży dostać można się przy pomocy czaru Teleport. - Zagadki i sekrety w Fort Joy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry
Do wieży dostać można się przy pomocy czaru Teleport.

Po ucieczce z fortu, będzie można zwiedzić drugą część wyspy. W jej północnej części, na plaży, znajdziesz zniszczoną wieżę, wewnątrz której szaleje chmura elektrostatyczna. Wewnątrz też kryją się skarby (między innymi jedna z części zestawu Braccusa Rexa). By dostać się do wieży, można wykorzystać dwa sposoby:

  1. Teleportować do środka jedną z postaci - zaklęcie dostępne jest dla szkoły Aerotheurge, można skorzystać ze zwoju, bądź przedmiotu, który zdobywa się podczas zadania The Teleporter;
  2. Wejść na wzgórze ulokowane na wschód od wieży i wykorzystać jedną ze zdolności: Spread Your Wings, Cloak & Dagger, Phoenix Dive, Tactical Retreat.

Potem wystarczy zebrać skarby i ulotnić się z wieży - można ponownie teleportować się, bądź wejść w interakcję z lianą, by wypaść z wieży.

Ugaszenie płonących świń (Fort Joy)

Świnie ugasić można przy pomocy zaklęcia Bless. - Zagadki i sekrety w Fort Joy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry
Świnie ugasić można przy pomocy zaklęcia Bless.

Przemierzając wyspę, trafisz na obszar najeżony rozmaitymi pułapkami i wypełniony beczkami z olejem. Po tym obszarze krążyć będą także świnie (łącznie 5), na które nałożony został efekt Necrofire. Świnie ugasić można przy pomocy zaklęcia Bless (zdobywa się je podczas zadania The Vault of Braccus Rex, bądź wraz z postępami w fabule), a cały proces trzeba powtórzyć dla każdej ze świń. W razie, gdyby brakło ci punktów Source, w okolicy świń jest kilka plam, dzięki którym można zregenerować ten zasób.

Gdy ugasisz świnie, pojawi się Scapor, nieumarły jaszczur, z którym przyjdzie ci walczyć. Po jego pokonaniu zdobędziesz jeden z przedmiotów z zestawu Braccusa Rexa - pozostałe przedmioty i sposób ich zdobycia opisane zostały w rozdziale "Jak zdobyć pancerz Braccusa Rexa?"

The Gargoyle's Maze (Fort Joy)

The Gargoyle's Maze to dość spory obiekt znajdujący się w południowo-wschodniej części Fort Joy. By się do niego dostać, trzeba się wpierw przebić przez ogród najeżony pułapkami. Jeśli udało ci się ukończyć zadanie The Vault of Braccus Rex, sprawa będzie prosta - wystarczy zbliżyć się do bramy, a po krótkiej rozmowie (i poinformowaniu, iż jesteś Braccusem Rexem) drużyna zostanie przeniesiona pod samo wejście do labiryntu. W przeciwnym wypadku czeka cię przeprawa przez ogród - co, wraz z resztą przejścia przez labirynt, pokazane zostało na powyższym filmie.

Dwa uwagi odnośnie tego miejsca:

  1. Po dojściu do studni (Well) będzie można odebrać nagrodę, a jej jakość uzależniona jest od ilości złota, które zapłacisz - im więcej, tym lepsza nagroda. Pamiętaj też, iż nagrodę możesz odebrać każdą z postaci z drużyny.
  2. By przejść przez pole siłowe do ostatniego pomieszczenia, potrzebny jest punkt Source - zdobyć go można dzięki plamom rozrzuconym po całej mapie.

Ugaszenie The Historian (Fort Joy)

Zobacz też: Jak ugasić Historyka?

The Historian znajduje się tuż obok wejścia do Gargoyle's Maze (z którym powiązane jest zadanie o tej samej nazwie - jego opis znajdziesz w tym poradniku). Postać klęczy na ołtarzu, a na niej nałożone są efekty Necrofire i Curse. Zanim jednak rozpoczniesz jego ratunek, warto teleportować go (przy pomocy zdolności Aerotheurge, bądź przedmiotu, który zdobyć można podczas zadania The Teleporter") z ołtarza na schody, na których stoi twoja drużyna, gdyż Historian pilnowany jest przez grupę nieumarłych - jeśli go przeteleportujesz, unikniesz walki w jego towarzystwie.

Gdy już go przeniesiesz, musisz stworzyć pod jego stopami kałużę krwi (bądź przenieść go w kałużę) - zrobić to możesz przy pomocy zaklęcia Raining Blood, zdolności Flesh Sacrifice (unikalna dla elfów), jak i po prostu atakując dowolną swoją postać. Gdy krew ugasi płomienie, wystarczy rzucić na niego zaklęcie Bless, które zdejmie klątwę. Po wszystkim postać zainicjuję rozmowę i zniknie.

Przeklęta dźwignia (Cursed Lever)

Dźwignie odczarować można przy pomocy zaklęcia Bless. - Zagadki i sekrety w Fort Joy - Divinity: Original Sin 2 - poradnik do gry
Dźwignie odczarować można przy pomocy zaklęcia Bless.

Na przeklętą dźwignie natrafisz w Decrepit Ruins - niewielkiej lokalizacji, do której dostać można się obok miejsca, w którym ratuje się Garetha (zadanie "Most Dangerous When Cornered"). Po wejściu do pomieszczenia wystarczy, przy lewej stronie, znajdować się będzie przeklęta dźwignia (Cursed Lever) - wejście w interakcję z obiektem skutkować będzie nałożeniem na postać efektu Curse. By oczyścić dźwignie, rzuć na nią zaklęcie Bless, po czym będzie można już ją przeciągnąć.

W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz kapliczkę Braccusa Rexa - możesz wejść z nią w interakcję (do czego potrzebny jest punkt Source), by wyciągnąć z niej jeden z przedmiotów z zestawu Braccusa Rexa. Pozostałe przedmioty i sposób ich zdobycia opisane zostały w rozdziale "Jak zdobyć pancerz Braccusa Rexa?".