Ranger | Klasy w Divinity Original Sin 2
Aktualizacja:
Postać, której głównym zadaniem jest eliminowanie wszystkich przeciwników, którzy są w stanie zagrozić twojej drużynie na dystans. Dzięki specjalnym strzałom może skutecznie spowalniać przeciwników, oślepiać ich i nakładać na nich statusy.
Warto, aby zawsze trzymał się drugiej linii, z wyjątkiem sytuacji, gdy musi złamać szereg dla zdobycia dobrej pozycji strzeleckiej. Korzystając z możliwości teleportowania członków drużyny możesz przenosić go na wysoko położone obiekty, co ułatwi mu walkę.

Poniżej znajdzie parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.
Atrybuty
W przypadku Strażnika domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.
Nazwa atrybutu | Wartość | Znaczenie |
Finesse | +2 | Tutaj nie ma niespodzianek, większość uzbrojenia umożliwiającego walkę na dystans skaluje się do tego atrybutu. |
Wits | +1 | Odpowiednio wysoka inicjatywa pomoże zająć pewny grunt zanim zrobi to przeciwnik. Jeśli tylko będziesz górą (dosłownie) zadasz większe obrażenia a twoje strzały polecą znacznie dalej. |
Zdolności i Talent
W przypadku Strażnika rozwinięto trzy zdolności.
Nazwa | Wartość | Komentarz |
Huntsman | 1 | Zdolność, której należy poświęcić jak najwięcej uwagi. Zwiększanie premii do obrażeń, skuteczności ataku i niwelowanie kary za niedogodną pozycję z pewnością przyda się w trudnych momentach potyczki, a jeśli uda ci się znaleźć w lepszej pozycji to walka pójdzie gładko. |
Pyrokinetic | 1 | Dodatkowy punkt pozwala postaci na korzystanie z zaklęć tej szkoły magii. Na uwagę zasługują tutaj Haste, które zwiększa ilość generowanych punktów AP o 1 na turę, a także Peace of Mind, które pozwala postaci wyleczyć negatywne efekty i zyskać potężne premie do atrybutów. |
Lucky Charm | 1 | Dzięki tej zdolności masz szansę, że podczas przeszukiwania rozmaitych pojemników trafisz na dodatkowe, szczególnie wartościowe przedmioty. W tym aspekcie najważniejsze są specjalne strzały, które bardzo szybko się kończą a są stosunkowo drogie. |
Talent
Arrow Recovery - szansa na odzyskanie specjalnej strzały po wystrzeleniu jej.
Umiejętności startowe
Ikona | Nazwa | Komentarz |
Ricochet | Zdolność która pozwala postaci zaatakować łącznie trzy cele - uderza w pierwszy cel, odbija się od niego i szuka kolejnego przeciwnika. Doskonale nadaje się do atakowania wrogów zbitych w zwarte grupy. | |
Peace of Mind | Potężna zdolność wsparcia, która za koszt 1AP oferuje premię do atrybutów Strength, Finesse, Intelligence i Wits, a dodatkowo usuwa efekty Blinded, Terrified, Charmed, Taunted, Sleeping, Enraged i Mad. Przydatna przez całą grę. | |
Elemental Arrowheads | Jedna z najbardziej unikalnych zdolności w grze, która pozwala łucznikowi zamoczyć groty strzał w elemencie, który znajduje się w jego pobliżu - ogień daje obrażenia od ognia, krew powoduje krwawienie, a olej ma szansę spowolnienia wroga. |
Strażnik a Rasy
Rasa | Predyspozycje | Komentarz |
Elf | Duże | Najlepszą rasą dla omawianej klasy są bez wątpienia elfy. Naturalna premia do finezji zwiększy podstawowe obrażenia na dystans, a każdy atak będzie o wiele skuteczniejszy. |
Człowiek | Średnie | Z uwagi na premię do inicjatywy człowiek może całkiem nieźle poradzić sobie w tej klasie, głównie dzięki możliwości zajęcia lepszej pozycji. W początkowej fazie gry nie zada jednak tak dotkliwych obrażeń jak elf. |
Krasnolud | Brak | Zupełny brak predyspozycji, aczkolwiek nic nie stoi na przeszkodzie, żeby sprawdzić krasnoluda w tej roli. |
Jaszczur | Brak | Podobnie jak w przypadku krasnoludów, jaszczury nie mają specjalnych talentów, które zwiększą ich skuteczność. Lepiej poszukać dla nich innego zajęcia. |
Które zdolności wybrać?
Ranger posiada dostęp do dwóch szkół (Huntsman i Pyrokinetic), przez co wybierać może spośród 8 startowych zdolności. Zdolności te dobrane są w odpowiedni sposób, jednak można utaj wprowadzić drobną modyfikację, co przedstawione zostało wewnątrz poniżej tabeli.
Ikona | Nazwa | Komentarz |
Ricochet | Tą zdolność zostaw w spokoju, gdyż jest bardzo przydatna podczas całej gry. | |
Haste | Zdolność, którą można wziąć za Peace of Mind. Haste zwiększa szybkość poruszania się postaci i ilość dostępnych punktów AP (o 1) na starcie każdej rundy. Są to rzeczy, które przydadzą się łucznikowi, który często zmieniać musi pozycję, by maksymalizować swoje obrażenia. | |
Elemental Arrowheads | Kluczowa zdolność dla każdej postaci walczącej przy pomocy broni dystansowej. |
0
- Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
- Przewodnik po grze
- Klasy
- Witch | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Wizard | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Battlemage | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Cleric | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Enchanter | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Fighter | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Inquisitor | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Knight | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Ranger | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Rogue | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Shadowblade | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Wayfarer | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Metamorph | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Conjurer | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Klasy
- Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.