Rasy w Divinity Original Sin 2 | Drużyna
Jaką rasę wybrać w Divinity: Original Sin 2? Dowiedz się więcej, która rasa jest najlepsza w Original Sin 2!
Aktualizacja:
Każda z dostępnych w Divinity: Original Sin II rasa posiada własną specyfikę i umiejętności, które są nieosiągalne dla przedstawicieli innego gatunku. Warto dokładnie zapoznać się z profitami jakie niesie za sobą rozgrywka określoną rasą i pamiętać, że
ZAPAMIĘTAJ!
Drużyna rasowo zróżnicowana osiągnie sukces! Poza standardowym uzupełnianiem dostępnych umiejętności, różnorodność ma znaczenie podczas prowadzenia dialogów, bowiem poszczególne rasy różnie reagują na inne gatunki i może się okazać, że wybrane zadania będą dla ciebie trudniejsze do realizacji lub niedostępne jeśli twoja drużyna jest oparta głównie na przedstawicielach tej samej rasy.
Elf
W toku rozgrywki można odnieść wrażenie, że elfy są jedną z ras, które najgorzej reagują na obecność ludzi. Zdecydowanie lepszym rozwiązaniem jest prowadzenie dialogu z pomocą przedstawiciela innej rasy z elfem na czele.
Umiejętność specjalna
Nazwa  | Flesh Sacrifice  | Dome of Protection  | 
Ikona  | ![]()  | ![]()  | 
Opis  | Uzyskaj 1 dodatkowy punkt akcji i 25% bonusu do obrażeń kosztem jednego punktu witalności.  | Tworzy barierę ochronną, która regeneruje utracone punkty pancerza fizycznego i magicznego co każdą turę, a także zwiększa odporności na wszystkie żywioły.  | 
Specjalne  | 100% szansa na zmianę statusu na 2 tury  | Odnawia X punktów pancerza fizycznego i magicznego co turę przez okres 5 tur. Ilość odnawianych punktów zależy od poziomu postaci.  | 
Koszt  | 0 punktów akcji / 0 slotów pamięci  | 1 punkt akcji / 0 slotów pamięci / 1 Source Point  | 
Czas odnowienia  | 5 tur  | 6 tur  | 
Komentarz  | Bardzo silna umiejętność, która najlepiej działa w połączeniu z umiejętnością specjalną ludzi. Duży bonus do obrażeń fizycznych i dodatkowy punkt akcji sprawiają, że jako postać walcząca na dystans masz okazję mocno obić przeciwnika i wycofać się na bezpieczną odległość. Jeśli nie masz w drużynie przedstawiciela rodzaju ludzkiego to z umiejętności musisz korzystać rozważniej, ale nadal da ci sporą przewagę. Jedynym mankamentem umiejętności jest jej czas odnowienia. Zdolność trwa zaledwie 2 tury, a potrzebuje aż 5 do odnowienia, przez co w większości starć wykorzystasz ją praktycznie tylko raz. Warto przez to odpowiednio dobrać moment, w którym ją aktywujesz.  | Jedna z unikalnych zdolności startowych, która dostępna jest jedynie dla postaci stworzonej przez gracza. Zdolność pozwala stworzyć niewielką barierę ochronną, wewnątrz której wszyscy sojusznicy będą mieć zwiększoną odporność na wszystkie żywioły i każdej tury odzyskiwać będą punkty pancerza fizycznego i magicznego. Dokładna ilość uzależniona jest poziomu postaci, która rzuca zaklęcie. Jest to jedna z najlepszych zdolności wsparcia w grze. Objęte nią postacie są praktycznie niemożliwe do zabicia, nie licząc sytuacji, w których jedna z nich otrzymuje obrażenia od kilku przeciwników po kolei. Doskonale nadaje się do niwelowania skutków zdolności i ataków obszarowych. Pamiętać należy jednak, iż zdolność działa tylko wtedy, gdy postacie znajdują się wewnątrz bańki - gdy ją opuszczą, efekt minie. Ze zdolności tej można korzystać dopiero wtedy, gdy postać dla której jest ona dostępna nie będzie już mieć u szyi obroży (Collar) i będzie mieć dostęp do punktów Source Points. Sposoby na zdjęcie obroży i zdobycie Source Points znajdziesz w rozdziałach "Jak zdjąć obrożę?" i "Jak zdobyć Source Points?".  | 
Talenty
Nazwa  | Ancestral Knowledge  | Corpse Eater  | 
Opis  | Bierny bonus +1 do Loremaster.  | Może pożerać zwłoki by uzyskać dostęp do wspomnień ich właściciela.  | 
Komentarz  | Talent bardzo przydatny, gdyż zdolność Loremaster przydaje się tak do identyfikacji przedmiotów, jak i przeciwników. Pojedynczy punkt powinien wystarczyć przez pierwsze godziny gry, potem warto zainwestować kilka dodatkowych punktów w tą umiejętność.  | Bardzo ciekawa zdolność, która przemawia za tym, by zawsze mieć przynajmniej jednego elfa w swojej drużynie. Za pomocą tej umiejętności nasz bohater może sięgnąć do wspomnień zmarłego i poznać jego wspomnienia, dodatkowo zjedzenie części ciała leczy bohatera o 60 punktów zdrowia. Co najważniejsze nasz elf może w ten sposób nauczyć się nowych zdolności, które znane były zmarłemu i nie potrzebuje do tego księgi umiejętności. Oczywiście nie masz wpływu na to jaką umiejętność pozna bohater, ale skoro to bonus to nie można narzekać. W oddzielnym rozdziale tego poradnika znajdziesz informacje dotyczące tego, które zdolności zyskać można poprzez zjadanie poszczególnych części ciała.  | 
Człowiek
W świecie Divinity, ludzie są dominującą rasą, która podporządkowała sobie przedstawicieli innego gatunku. Z tego względu większość nie-ludzi odnosi się do nich nieufnie lub zwyczajnie nie chce z nimi rozmawiać. Pomimo ograniczeń w komunikacji warto przyjąć do drużyny przynajmniej jednego przedstawiciela tej rasy, gdyż jego umiejętności są nieocenione w trakcie starć z przeciwnikami.
Umiejętność specjalna
Nazwa  | Encourage  | Dome of Protection  | 
Ikona  | ![]()  | ![]()  | 
Opis  | Wszyscy członkowie załogi w promieniu 15 metrów uzyskują 1 punkt premii do siły, finezji, inteligencji oraz witalności.  | Tworzy barierę ochronną, która regeneruje utracone punkty pancerza fizycznego i magicznego co każdą turę, a także zwiększa odporności na wszystkie żywioły.  | 
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla Ciebie0
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją  będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli 
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.




