Fighter | Klasy w Divinity Original Sin 2
Aktualizacja:
Wojownik to bardzo wszechstronna klasa, która odpowiednio prowadzona może stać się prawdziwym postrachem dla przeciwników. Jeśli zdecydujesz się budować wytrzymałość bohatera, idealnie sprawdzi się w roli "tanka" gdyż, bez problemu może zwiększać zasoby swojego pancerza. Odmienne wykorzystanie zdolności może uczynić z niego postać nastawioną na wsparcie, ale warto pamiętać, że wojownik ma przede wszystkim ścigać najważniejsze jednostki przeciwnika i skutecznie je wykańczać.

Poniżej znajdzie parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.
Atrybuty
W przypadku Wojownika domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.
Nazwa atrybutu  | Wartość  | Znaczenie  | 
Strenght  | +1  | Nawet jeśli Wojownik jest jedną z wiodących postaci, które korzystają z broni konwencjonalnej, tylko jeden punkt początkowy przypisany jest do siły. Pozwala to na mocniejsze ataki, ale jednocześnie wskazuje na wielozadaniowość omawianej klasy.  | 
Constitution  | +2  | Z uwagi na fakt, iż Wojownik pełni rolę bufora pomiędzy przeciwnikami a resztą drużyny, dodatkowa wytrzymałość pozwoli mu długo przyjmować ciosy i odpowiadać tym samym.  | 
Zdolności i Talent
W przypadku Wojownika rozwinięto trzy zdolności.
Nazwa  | Wartość  | Komentarz  | 
Warfare  | 1  | Główne umiejętności Wojownika opierają się o tę szkołę. Każdy pojedynczy punkt rozwoju zwiększa obrażenia zadawane przy użyciu umiejętności, więc warto zainwestować kilka punktów.  | 
Geomancer  | 1  | W uwagi na fakt, iż postać koniecznie potrzebuje dużego współczynnika pancerza, dodatkowy punkt pomoże przywracać większa jego ilość i uczyni jedną ze startowym umiejętności jeszcze skuteczniejszą.  | 
Bartering  | 1  | Każdy punkt tej zdolności zmniejsza koszt zakupu przedmiotów o 10% i zwiększa ceny, za które sprzedać można własne przedmioty.Warto wykorzystać tą postać (wyposażając ją w przedmioty / zdolności zwiększające Bartering jeszcze bardziej) podczas handlu.  | 
Talent
Opportunist - talent pozwala postaci wyprowadzić atak z zaskoczenia, gdy dowolny przeciwnik koło niej przebiegnie, bądź jeśli chce się od niej oddalić. Nie aktywuje się, gdy wróg wykonuje atak lub akcję niewymagającą ruchu.
Umiejętności startowe
Ikona  | Nazwa  | Komentarz  | 
  | Fortify  | Możliwość regeneracji pancerza na sobie lub sojuszniczej postaci. Bardzo przydatna umiejętność, szczególnie w sytuacji gdy mamy deficyt zasobów leczniczych w drużynie. Dzięki niej możemy dłużej utrzymać się przy życiu, bądź wspomóc jednego z członków drużyny.  | 
  | Bouncing Shield  | Przydatna zdolność dla wojownika, który walczy przy pomocy broni i tarczy - dzięki tej umiejętności jest w stanie cisnąć we wroga tarczą, która zada mu obrażenia i trafi następnie jeden dodatkowy cel. Co ciekawe, obrażenia tej zdolności rosną wraz z pancerzem oferowanym przez tarczę, a nie atrybutem czy zdolnością postaci.  | 
  | Battle Stomp  | Nawet jeśli Wojownik trudni się walką w bezpośrednim dystansie, może z powodzeniem użyć umiejętności, która w średnim zasięgu przewróci wszystkich przeciwników. Może w ten sposób chronić członków drużyny lub obezwładnić przeciwnika tylko po to by się do niego zbliżyć.  | 
Wojownik a Rasy
Rasa  | Predyspozycje  | Komentarz  | 
Elf  | Brak  | Biorąc pod uwagę naturalne premie nie znajdziemy zbyt wielu podobieństw pomiędzy wskazaną klasą a Elfem.  | 
Człowiek  | Średnie  | Zwiększony współczynnik Inicjatywy i premia do obrażeń krytycznych nie są może idealnym zestawieniem dla Wojownika, ale mogą nadać mu unikalny charakter.  | 
Krasnolud  | Duże  | Wysoka bazowa premia do siły pozwoli zrównoważyć wytrzymałość postaci z obrażeniami, które zadaje. Tym bardziej, że korzystając ze swojej umiejętności rasowej może odwrócić losy starcia.  | 
Jaszczur  | Brak  | Niewielki udział współczynnika Inteligencji przekreśla szanse Jaszczurów na odgrywanie klasy równie skutecznie co, te rasy, które mają ku temu lepsze predyspozycje.  | 
Które zdolności wybrać?
Fighter posiada dostęp do dwóch szkół (Geomancer i Warfare), przez co wybierać może spośród 8 startowych zdolności. Zdolnosci te są dobrane w bardzo dobry sposób i dostosowane do wojownika korzystającego z miecza i tarczy. Jednakże, jeśli chcesz walczyć przy pomocy broni dwuręcznej, albo dwóch sztuk mieczy, można wprowadzić niewielkie modyfikacje przedstawione w poniższej tabeli.
Ikona  | Nazwa  | Komentarz  | 
  | Fortify  | Zdolność dostępna domyślnie, niczego nie trzeba tu zmieniać.  | 
  | Battering Ram  | Jeśli nie zamierzasz korzystać z tarczy, jest to zdolność, którą warto wziąć za Bouncing Shield (której nie da się aktywować bez tarczy) - Battering Ram pozwoli postaci szybciej dojść do wrogów i powalić ich, gdy ci będą pozbawieni pancerza fizycznego. eśli nieopatrznie pozwoliłeś przeciwnikom przedostać się przez pierwszą linię lub próbują uciec to zawsze możesz skrócić dystans jednocześnie ich przewracając.  | 
  | Battle Stomp  | Podobnie jak Fortify, zdolność dostępna domyślnie.  | 
0
- Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
- Przewodnik po grze
	
- Klasy
		
- Witch | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Wizard | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Battlemage | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Cleric | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Enchanter | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Fighter | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Inquisitor | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Knight | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Ranger | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Rogue | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Shadowblade | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Wayfarer | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Metamorph | Klasy w Divinity Original Sin 2
 - Conjurer | Klasy w Divinity Original Sin 2
 
 
 - Klasy
		
 
 - Przewodnik po grze
	
 
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją  będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli 
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






