Porady na start w Divinity Original Sin 2 | Szybki start
Jak zacząć rozgrywkę? Sprawdź naszą garść porad dotyczących samego początki gry. Zobacz nasze tips & tricks w Divinity: Original Sin 2!
Aktualizacja:
Divinity: Original Sin 2 to gra duża, która mimo posiadania dość rozbudowanego etapu samouczkowego (Prolog) rzuca gracza na głęboką wodę, nie tłumacząc w dostatecznym stopniu sporej części rządzących rozgrywką mechanik. W tym rozdziale poznasz garść porad, które przydadzą ci się od samego początku zabawy.
1. Zwracaj uwagę na pojemność plecaka postaci. Regularnie pozbywaj się niechcianych przedmiotów, by nagle nie znaleźć się w sytuacji, w której wszystkie postacie są przeciążone. W dalszej części gry, gdy zyskasz dostęp do statku Lady Vengeance, możesz wysyłać przedmioty do skrzynki zlokalizowanej na pokładzie - wystarczy kliknąć na przedmiocie prawym przyciskiem i wybrać opcję "Store on Lady Vengeance".

2. Klikaj na wszystko i wszystkich. Nigdy nie wiesz, czy któraś postać nie zleci ci jakiegoś dodatkowego zadania, bądź nie przekaże ci ciekawej informacji dotyczącej świata gry. Jeśli postać nie chce rozmawiać z głównym bohaterem, zakończ konwersację i rozpocznij ją przy pomocy innej postaci - dzięki temu rozmowa może wyglądać całkiem inaczej.
3. Jeśli skończyły ci się wytrychy, a znalazłeś zamkniętą skrzynię ze skarbami, nie zostawiaj jej... Po prostu weź skrzynię do plecaka i zostaw ją w jakimś sposojnym miejscu (w mieście) obok ołtarza teleportacyjnego. Gdy zdobędziesz wytrychy, będziesz mógł szybko wrócić do skrzyni i ją otworzyć!
4. Sprawdzaj wszystkie pojemniki. Skrzynki są najbardziej kuszące, gdyż często zawierają cenne przedmioty, jednak wszelakie beczki, szafki czy pojemniki na mikstury także warto wyczyścić, gdyż można dzięki temu zyskać ogromne ilości przedmiotów i/lub złota. Wszystkie skrytki otwieraj postacią z umiejętnością Lucky Charm - im wyższy poziom tej zdolności, tym większa szansa na znalezienie magicznego przedmiotu wewnątrz kontenera oraz większego złota. W ten sposób można nawet znaleźć legendarny przedmiot w dowolnym pojemniku!
5. Rozmawiaj ze zwierzętami. Czynić to może wyłącznie postać wyposażona w talent Pet Pal (normalnie nie da się rozmawiać ze zwierzakami), jednak dostęp do niego można zyskać za sprawą dwójki towarzyszy - Ifan-Ben Mezd i Fane. Rozmowa ze zwierzętami pozwala na odkrycie dodatkowych informacji o świecie gry, czy pozwala popchnąć zadanie do przodu (jak w przypadku zadania głównego Lady o' War). Zwracaj szczególną uwagę na zwierzaki, które posiadają unikalne imiona (a nie po prostu "Rat" czy "Dog").

6. Po kilkudziesięciu minutach gry za drużyną zacznie podążać czarny kot (Black Cat). Nie da się zbyt wiele z nim zrobić, prócz krótkiej wymiany zdań (z pomocą talentu Pet Pal), jednak po ucieczki z więzienia Fortu Joy będzie można skorzystać z dodatkowych usług zwierzaka. Warto jest \ go chronić, ponieważ czeka nas za to nagroda. Więcej informacji znajdziesz w rozdziale: Jak uratować czarnego kota?
7. Regularnie zapisuj grę. Nie ma nic gorszego, niż spędzenie kilkudziesięciu minut na konfigurowanie postaci czy handel, by po tym czasie gra wysypała się do systemu, lub by gracz popełnił błąd, który doprowadzi do śmierci drużyny - a wszystko to bez robienia jakiegokolwiek zapisu, zmuszając gracza na odtworzenie całego procesu. Korzystaj tak ze zwykłego zapisu, jak i możliwości szybkiego zapisania i odczytu (klawisze F5 i F8). Pamiętaj też, iż grę można zapisać w nawet w trakcie rozmowy z postaciami - jeśli wybór ci się nie spodoba, można załadować grę i spróbować ponownie! Ilość możliwych automatycznych i szybkich zapisów zwiększyć można w opcjach gry (Option -> Gameplay) - warto przesunąć oba suwaki do maksymalnej wartości 25 stanów zapisu.
8. Zwracaj uwagę na ukształtowanie terenu i znajdujące się na nim dodatkowe obiekty i wykorzystuj je na swoją korzyść. Wzniesienie to doskonałe miejsce dla łucznika, który zadawał będzie większe obrażenia i dysponował dalszym zasięgiem ognia, a beczka z trucizną czy olejem może zostać podpalona, by zadać tanim kosztem sporo obrażeń przeciwnikom. Pamiętaj jednak, iż wrogowie także będą korzystać z ukształtowania terenu.

9. Czym prędzej pozyskaj łopatę (Shovel) i śpiwór (Bedroll). Dzięki łopacie będziesz w stanie wykopywać ukryte skarby, czy odsłaniać ukryte przejścia prowadzące do dodatkowych zadań i/lub postaci. Śpiwór z kolei można aktywować, przez cała drużyna odzyska wszystkie punkty zdrowia i obu rodzajów pancerza, a także usunięte zostaną wszystkie negatywne efekty (prócz tych permanentnych). Co więcej, wszystkie postacie otrzymają także wzmocnienie, dające premię +1 do siły (Strength), kondycji (Constitution) i inteligencji (Intelligence). Łopatę i śpiwór kupić można u sporej części handlarzy, znaleźć je można także na samym początku gry - szczegóły znajdziesz w rozdziale "Gdzie znaleźć łopatę i śpiwór?".
10. Korzystaj z możliwości podświetlania przedmiotów przy pomocy klawisza "ALT". Dzięki temu na ekranie wyświetlone zostaną wszystkie informacje dotyczące leżących w pobliżu przedmiotów, które można podnieść. Pamiętaj też, iż na czerwono oznaczone są przedmioty, których nie wolno podnosić - robiąc to po prostu je ukradniesz, więc czyń to wtedy, gdy nikt nie patrzy. Miej także na uwadze, iż klawisz "ALT" nie podświetla kontenerów i skrzynek - wyłącznie przedmioty, które można podnieść.
11. Pole widzenia postaci i wrogów sprawdzić można przy pomocy klawisza "SHIFT". Po przytrzymaniu go na ekranie wyświetlą się czerwone pola, które oznaczają, gdzie dana postać jest w stanie zobaczyć bohatera. Pola te dzielą się na dwa - na ciemniejszym postacie pozostaną niewidoczne, gdy będą się skradać, na jaśniejszym zostaną natychmiast zauważone.
0
- Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
- Przewodnik po grze
- Szybki start
- 10 umiejętności przydatnych na początku gry Divinity 2 | Szybki start
- Porady na start w Divinity Original Sin 2 | Szybki start
- Czego nie robić w Divinity: Original Sin 2? | Szybki start
- Porady ogólne do Divinity Original Sin 2
- Jak kraść bez konsekwencji w Divinity Original Sin 2? | Szybki start
- 10 przydatnych przepisów do craftingu w Divinity Original Sin 2 | Szybki start
- Szybki start
- Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
