Rogue | Klasy w Divinity Original Sin 2
Aktualizacja:
Zgodnie z powszechnie przyjętym schematem Łotrzyk to klasa, która łączy wysoką zręczność z wytrzymałością i walczy w bliskim lub średnim dystansie. Warto ustawiać się za plecami przeciwnika, aby zadawać obrażenia krytyczne.
Dobry Rogue odznacza się również wysokim współczynnikiem Wits, który pozwala mu częściej wyprowadzać ataki kończące się zadaniem obrażeń krytycznych. Pierwsze etapy gry mogą być stosunkowo trudne z uwagi na brak solidnej broni, ale z czasem twój "rogal" będzie potrafił w jednej turze pozbawiać przeciwnika całego paska HP.

Poniżej znajdzie parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.
Atrybuty
W przypadku Łotrzyka domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.
Nazwa atrybutu | Wartość | Znaczenie |
Finesse | +2 | Ciche eliminowanie przeciwników wymaga zręczności. Duża premia do finezji pozwoli zadawać większe obrażenia, tym bardziej, że większość narzędzi łotrzyka skaluje się z tym atrybutem. |
Constitution | +1 | Dodatkowy punkt zwiększający ilość punktów zdrowia przyda się na postaci, która skupia się w głównej mierze na zadawaniu obrażeń, w dodatku na bliskim dystansie, a nie na wytrzymałości. |
Zdolności i Talent
W przypadku Łotrzyka rozwinięto trzy zdolności.
Nazwa | Wartość | Komentarz |
Scoundrel | 1 | Większy mnożnik obrażeń krytycznych i prędkość poruszania pomogą wyprowadzać silne ciosy krytyczne, o ile tylko w tym zestawie znajdzie się miejsce dla wysokiego współczynnika szansy na trafienie krytyczne. |
Sneaking | 1 | Zdolność pozwalająca postaci łatwiej skradać się obok postaci, zmniejszając szansę, iż ją wykryją. |
Dual Wieldning | 1 | Podstawowymi narzędziami łotrzyka są dwa sztylety, więc premia do obrażeń zadawanych przy tego typu broni jest jak najbardziej wskazana. |
Talent
The Pawn - pozwala postaci wykonać darmowy ruch odpowiadający 1AP na początku każdej tury.
Umiejętności startowe
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Throwing Knife | Ważna umiejętność, która pozwala uniknąć wielu nieprzyjemnych sytuacji. Dzięki rzutowi nożem, możesz skutecznie uszczuplić siły witalne przeciwnika. Szczególnie dobrze działa na przeciwników odwróconych do ciebie plecami. |
| Adrenaline | W zależności od podjętych przez ciebie decyzji możesz pożyczyć od siebie kilka punktów akcji z kolejnej tury. Dzięki temu możesz zająć lepszą pozycję, albo dobić osłabionego przeciwnika tuż przed jego turą. |
| Backlash | Potężna i absolutnie niezbędna zdolność dla każdej postaci budowanej jako skrytobójca. Pozwala doskoczyć bohaterowi do celu i wykonać atak w plecy, gwarantujący dodatkowe obrażenia. Co więcej, sama zdolność jest bardzo tania - jej aktywacja zużywa 1 AP. |
Łotrzyk a Rasy
Rasa | Predyspozycje | Komentarz |
Elf | Duże | Bierna premia do finezji zwiększy skuteczność skrytobójczych działań już na początku rozgrywki. Wystarczy delikatnie rozwinąć współczynniki witalności i inicjatywy, by uczynić z elfa doskonałego zabójcę. |
Człowiek | Średnie | Dzięki wysokiej inicjatywie może zająć lepsze pozycje i ustawić się do przeciwników tak, by jego ataki trafiały w ich plecy. |
Krasnolud | Brak | Brak solidnych predyspozycji, do osiągnięcia wysokiej skuteczności w tej klasie na początkowym etapie gry. |
Jaszczur | Brak | Tak jak powyżej, jaszczury dobrze sprawdzają się w klasach opartych na magii i hybrydowych, tam powinieneś je kierować. |
Które zdolności wybrać?
Rogue posiada dostęp do jednej szkoły, Scoundrel, przez co wybierać może spośród 4 startowych zdolności. Jednakże, rozpoczyna on domyślnie z najlepszymi dostępnymi zdolnościami, nie ma więc sensu niczego zmieniać. Z tego też powodu najlepiej korzystać ze zdolności Adrenaline, Throwing Knife i Backlash.
0
- Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
- Przewodnik po grze
- Klasy
- Witch | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Wizard | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Battlemage | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Cleric | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Enchanter | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Fighter | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Inquisitor | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Knight | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Ranger | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Rogue | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Shadowblade | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Wayfarer | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Metamorph | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Conjurer | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Klasy
- Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.



