Shadowblade | Klasy w Divinity Original Sin 2
Aktualizacja:
Klasa, która równoważy skuteczność w walce wręcz, umiejętności eliminowania przeciwników z zaskoczenia, a jednocześnie polega też na zdolnościach magicznych. Ciężko ją prowadzić w każdym z tych wariantów, więc dla utrzymania wysokiej skuteczności musisz się skupić na dwóch z trzech wymienionych aspektów. Dzięki operowaniu tylko jednym sztyletem, bohater może swobodnie korzystać z tarczy, co jednocześnie czyni z niego dobrego partnera tanka w pierwszej linii.

Poniżej znajdzie parametry wyjściowe dla wskazanej klasy.
Atrybuty
W przypadku Skrytobójcy domyślnie zostały wzmocnione dwa atrybuty.
Nazwa atrybutu | Wartość | Znaczenie |
Finesse | +2 | Z uwagi na klasowe predyspozycje do posługiwania się sztyletem, ważny jest rozwój atrybutu, z którym skaluje się tego typu broń. |
Wits | +2 | Wits daje postaci zwiększoną Inicjatywę i szansę na trafienie krytyczne - obie te rzeczy są bardzo przydatne na klasie skrytobójcy. |
Zdolności i Talent
W przypadku Skrytobójcy rozwinięto trzy zdolności.
Nazwa | Wartość | Komentarz |
Scoundrel | 1 | Połączenie sztyletu z wysoką premią do mnożnika obrażeń krytycznych znakomicie uszczupla siły witalne przeciwników. |
Thievery | 1 | Zdolność pozwalająca postaci okradać innych i łatwiej rozbrajać zamki. |
Polymorph | 1 | Punkt w Polymorph daje tej klasie dostęp do potężnych zdolności z tej szkoły, które są szczególnie skuteczne podczas pierwszych godzin gry. Punkt w tej zdolności to także powód tego, iż klasa ta ma aż 4 dodatkowe punkty do atrybutów. |
Talent
Guerilla - pozwala postaci zadawać 40% obrażeń więcej podczas wykonywania ataków z ukrycia.
Umiejętności startowe
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Chamelon Cloak | Zdolność, która pozwala postaci stać się niewidzialną - idealny wybór dla skrytobójcy, który potrzebuje zniknąć z pola widzenia. |
| Backlash | Potężna i absolutnie niezbędna zdolność dla każdej postaci budowanej jako skrytobójca. Pozwala doskoczyć bohaterowi do celu i wykonać atak w plecy, gwarantujący dodatkowe obrażenia. Co więcej, sama zdolność jest bardzo tania - jej aktywacja zużywa 1 AP. |
| Chicken Claw | Przydatna zdolność, która pozwala zamienić wroga w kurczaka, gdy ten nie posiada pancerza fizycznego. Efekt ten działa podobnie do efektu Frightened - wróg traci kontrolę nad jednostką, która biega bezczynnie po całym polu walki. Minusem zdolności jest fakt, iż nie zadaje ona żadnych obrażeń i by była skuteczna wymaga pozbawienia wroga pancerza fizycznego - jej skuteczność maleje więc stosunkowo szybko. |
Skrytobójca a Rasy
Rasa | Predyspozycje | Komentarz |
Elf | Duże | Dla wszystkich klas opartych chociaż częściowo na zręczności elfy mają najlepsze predyspozycje. W tym przypadku może pomóc również możliwość jedzenia znalezionych części ciała, które pomogą w regeneracji punktów zdrowia. |
Człowiek | Brak | Duża naturalna premia do inicjatywy może być pomocna na początku rozgrywki, ale lepiej poszukać innej rasy do tej roli. |
Krasnolud | Brak | Brak jakichkolwiek predyspozycji związanych z atrybutami lub naturalnymi umiejętnościami. |
Jaszczur | Średnie | Klasa opiera się częściowo na inteligencji, więc z braku lepszej alternatywy można do tej roli wskazać jaszczura. Gwarantuje to większą skuteczność umiejętności startowych, ale kosztem obrażeń zadawanych w zwarciu. |
Które zdolności wybrać?
Shadowblade posiada dostęp do dwóch szkół (Scoundrel i Polymorph), przez co wybierać może spośród 8 startowych zdolności. Zdolności te dobrane są w optymalny sposób, jednak warto wprowadzić niewielkie modyfikacje, by zwiększyć skuteczność tej postaci - wszystko przedstawione zostało wewnątrz poniższej tabeli.
Ikona | Nazwa | Komentarz |
| Chamelon Cloak | Zdolność bardzo przydatna dla tej postaci, więc nie warto jej zmieniać. |
| Backlash | Kolejna kluczowa zdolność, której nie należy ruszać. |
| Adrenaline | Zdolność, którą warto wziąć za Chicken Claw - dodatkowe punkty AP dla zabójcy mogą być na wagę złota, co jest znacznie przydatniejsze niż możliwość nałożenia efektu ograniczenia kontroli na 1 turę. |
0
- Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
- Przewodnik po grze
- Klasy
- Witch | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Wizard | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Battlemage | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Cleric | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Enchanter | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Fighter | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Inquisitor | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Knight | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Ranger | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Rogue | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Shadowblade | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Wayfarer | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Metamorph | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Conjurer | Klasy w Divinity Original Sin 2
- Klasy
- Przewodnik po grze
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.






