Divinity Original Sin 2: Eksploracja
Aktualizacja:
Pojedynczo lub w towarzystwie drużyny możesz przemierzać rozległe przestrzenie w poszukiwaniu skarbów, postaci niezależnych lub przeciwników. Na każdym etapie eksploracji towarzyszy ci mapa obszaru, dzięki której wszystko przebiega sprawnie a ty możesz kawałek po kawałku przeczesywać teren. Twórcy gry przygotowali kilka rozwiązań, które wspomagają omawiany proces.
Teleportacja
Po wejściu w interakcję z drugim ołtarzem, mamy możliwość przenoszenia się pomiędzy nimi. W niektórych przypadkach wystarczy zwykła interakcja, a czasami musimy wskazać na ustaloną z góry opcję dialogową. Ostatecznie pojawi się lista odblokowanych skrótów, które nazwane są w charakterystyczny sposób. Po wybraniu lokacji cała drużyna zostaje teleportowana. Punkty te oznaczone są na mapie charakterystyczną ikonką, a po podejściu do nich zobaczymy nad bohaterem napis, który poinformuje, że jesteśmy w pobliżu jednego z takich punktów.
Lokalizacja
Rozgrywkę prowadzimy w rzucie izometrycznym w związku z czym musimy często obracać kamerę na inny rzut, żeby żadna ciekawostka nie uszła naszej uwadze. W trakcie eksploracji warto często naciskać również lewy klawisz "ALT" co pomoże w znalezieniu upuszczonych na ziemię elementów wyposażenia. O ile w tej kwestii mamy spore ułatwienie, to nie znajdziemy klawisza, który pomoże nam namierzyć skrzynie, położenie zakopanych skarbów lub tajemne przejścia.
Jak już wspomniałem warto obracać widok z kamery, gdyż tylko w taki sposób dotrzemy do wszystkiego. Dodatkowo należy obserwować członków drużyny, którzy potrafią poinformować cię o tym, że w ich pobliżu jest ukryte przejście lub inna ciekawostka. Większość obiektów stanie się widoczna dopiero po najechaniu na niego kursorem, więc nie zapomnij badać w taki sposób podłoża, szczególnie w pobliżu murów i skał. Często okazuje się, że ukryte ścieżki stają się widoczne dopiero w chwili, gdy postać niezależna oznaczy nam je na mapie. Warto zawsze mieć przy sobie łopatę, dzięki czemu będziemy mogli szybko odsunąć stos ziemi, który ukrywa skrzynię bądź inny skarb.
Neutralizowanie zagrożeń
Nierzadko zdarzy się sytuacja, gdy podczas eksploracji trafisz na zagrożenia związane z żywiołami. Dzielą się na dwie kategorie: takie, które możesz wykorzystać i te, które mogą ci tylko zaszkodzić. Korzystanie z sił żywiołów może mieć szczególne znaczenie głównie dla przebiegu bitwy, dlatego szczegółowe informacje na ten temat znajdziesz w sekcji poświęconej walce.
W przypadku przeszkód sytuacja wygląda nieco inaczej. W myśl statystyk z gry ustalmy, że gra dopuszcza istnienie pięciu sił: wody, powietrza, ziemi, ognia i trucizny. Wszelkie zagrożenia z nimi związane (poza walką) znajdziesz w postaci zablokowanych przejść. Musisz wiedzieć, że aby pozbyć się zagrożenia, należy skorzystać na jego obszarze z siły innego żywiołu. Ściany ognia możesz gasić za pomocą skrzyń z wodą, które bardzo często znajdziesz w grze, a obszary z trucizną wystarczy spalić.
Badanie obiektów

Jeśli znaleziony przez ciebie obiekt nie nakłada żadnych dodatkowych ograniczeń (np. zwykła beczka) to zbadanie go przebiega na podstawie zwykłej interakcji, czyli kliknięcia LPM.
Jeżeli po zaznaczeniu przedmiotu lub obiektu pojawia się kłódka, to powinieneś wykonać interakcję z obiektem przy pomocy menu kontekstowego. W zależności od rodzaju obiektu możesz potrzebować klucza, wystarczy zwykły wytrych lub możesz użyć siły. Każdy obiekt ma swoją wytrzymałość i jeżeli nie widzisz najmniejszych szans na otwarcie go to możesz go zniszczyć. Proces ten jest trochę czasochłonny, ale nie powinien przysporzyć ci dużych trudności. Najwygodniejszym rozwiązaniem jest wybór bohatera, który dysponuje największym współczynnikiem siły, wciśnięcie prawego klawisza "ALT" i wskazanie interakcji LPM. Warto zaznaczyć, że działanie tego typu mocno obniża wytrzymałość posiadanej przez bohatera broni, więc najlepiej do tego wybrać przedmiot, który nie przedstawia dla nas zbyt dużej wartości.
Dostępne w grze obiekty oznaczane są w dwojaki sposób. Jeśli kursor(dłoń, strzałka, skrzynia) jest złoty, to mamy do czynienia z przedmiotem neutralnym. Jeśli zabierzemy go do swojego ekwipunku to nikt z tego powodu nie będzie robił nam wyrzutów. Warto przy okazji zaznaczyć, że skrzynie i truchła, które są jeszcze niezbadane zmieniają kursor myszy w złotą skrzynię. Po zbadaniu i opróżnieniu skrytki, kursor ponownie zmienia kształt, lecz tym razem skrzynia jest srebrna.
Jeśli kursor przybiera kolor czerwony to znak, że interakcja może nieść za sobą konsekwencje. Kradzież przedmiotu o niskiej wartości lub pojedynczy jej przypadek może obniżyć nastawienie właściciela do sprawcy. Jeśli będziesz nagminnie kradł wyposażenie to bardzo szybko staniesz przed koniecznością walki z właścicielem lub strażnikami.
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
