Zagadki i sekrety w Fort Joy | Divinity Original Sin 2
Wszystkie sekrety w Fort Joy zostały skrzętnie ukryte, dlatego przygotowaliśmy dla Was spis sekretów i tajemnic w Fort Joy.
Aktualizacja:
W tym rozdziale poznasz rozwiązanie wszystkich kluczowych zagadek, na które trafić można podczas przemierzania wyspy Fort Joy.
Pamiętaj o naszej mapie Fort Joy z zaznaczonymi walkami, kupcami i ważnymi miejscami!
- Noxious Bulb
- Zniszczona wieża na plaży (Fort Joy)
- Ugaszenie płonących świń (Fort Joy)
- The Gargoyle's Maze (Fort Joy)
- Ugaszenie The Historian (Fort Joy)
- Przeklęta dźwignia (Cursed Lever)
Noxious Bulb

Zagadki powiązane z obiektami o nazwie Noxious Bulb przewijać będą się przez całą grę - trafisz na nie tak w Fort Joy, w Reaper's Coast, jak i na ostatniej wyspie, Nameless Isle. Obiekty występują w kilku kolorach i emitują dookoła swojej pozycji dany żywioł - niebieskie "grzybki" tworzą chmurę elektrostatyczną, zielone zatruwają, a czerwone podpalają. Dodatkowo, jeśli w nie wdepniesz, bądź użyjesz nieodpowiedniego żywiołu, powodują eksplozję, która zadaje dodatkowe obrażenia. By się ich pozbyć, wystarczy tylko wykorzystać na nich odpowiedni żywioł:
- Zielone - potraktować zaklęciem, strzałą lub granatem powiązanym z trucizną (Poison);
- Niebieskie - błyskawice (Air)
- Czerwone - ogień (Fire).
Gdy to zrobisz, Noxious Bulb przestanie działać i stanie się kompletnie nieszkodliwy.
Zniszczona wieża na plaży (Fort Joy)

Po ucieczce z fortu, będzie można zwiedzić drugą część wyspy. W jej północnej części, na plaży, znajdziesz zniszczoną wieżę, wewnątrz której szaleje chmura elektrostatyczna. Wewnątrz też kryją się skarby (między innymi jedna z części zestawu Braccusa Rexa). By dostać się do wieży, można wykorzystać dwa sposoby:
- Teleportować do środka jedną z postaci - zaklęcie dostępne jest dla szkoły Aerotheurge, można skorzystać ze zwoju, bądź przedmiotu, który zdobywa się podczas zadania The Teleporter;
- Wejść na wzgórze ulokowane na wschód od wieży i wykorzystać jedną ze zdolności: Spread Your Wings, Cloak & Dagger, Phoenix Dive, Tactical Retreat.
Potem wystarczy zebrać skarby i ulotnić się z wieży - można ponownie teleportować się, bądź wejść w interakcję z lianą, by wypaść z wieży.
Ugaszenie płonących świń (Fort Joy)

Przemierzając wyspę, trafisz na obszar najeżony rozmaitymi pułapkami i wypełniony beczkami z olejem. Po tym obszarze krążyć będą także świnie (łącznie 5), na które nałożony został efekt Necrofire. Świnie ugasić można przy pomocy zaklęcia Bless (zdobywa się je podczas zadania The Vault of Braccus Rex, bądź wraz z postępami w fabule), a cały proces trzeba powtórzyć dla każdej ze świń. W razie, gdyby brakło ci punktów Source, w okolicy świń jest kilka plam, dzięki którym można zregenerować ten zasób.
Gdy ugasisz świnie, pojawi się Scapor, nieumarły jaszczur, z którym przyjdzie ci walczyć. Po jego pokonaniu zdobędziesz jeden z przedmiotów z zestawu Braccusa Rexa - pozostałe przedmioty i sposób ich zdobycia opisane zostały w rozdziale "Jak zdobyć pancerz Braccusa Rexa?"
The Gargoyle's Maze (Fort Joy)
The Gargoyle's Maze to dość spory obiekt znajdujący się w południowo-wschodniej części Fort Joy. By się do niego dostać, trzeba się wpierw przebić przez ogród najeżony pułapkami. Jeśli udało ci się ukończyć zadanie The Vault of Braccus Rex, sprawa będzie prosta - wystarczy zbliżyć się do bramy, a po krótkiej rozmowie (i poinformowaniu, iż jesteś Braccusem Rexem) drużyna zostanie przeniesiona pod samo wejście do labiryntu. W przeciwnym wypadku czeka cię przeprawa przez ogród - co, wraz z resztą przejścia przez labirynt, pokazane zostało na powyższym filmie.
Dwa uwagi odnośnie tego miejsca:
- Po dojściu do studni (Well) będzie można odebrać nagrodę, a jej jakość uzależniona jest od ilości złota, które zapłacisz - im więcej, tym lepsza nagroda. Pamiętaj też, iż nagrodę możesz odebrać każdą z postaci z drużyny.
- By przejść przez pole siłowe do ostatniego pomieszczenia, potrzebny jest punkt Source - zdobyć go można dzięki plamom rozrzuconym po całej mapie.
Ugaszenie The Historian (Fort Joy)
Zobacz też: Jak ugasić Historyka?
The Historian znajduje się tuż obok wejścia do Gargoyle's Maze (z którym powiązane jest zadanie o tej samej nazwie - jego opis znajdziesz w tym poradniku). Postać klęczy na ołtarzu, a na niej nałożone są efekty Necrofire i Curse. Zanim jednak rozpoczniesz jego ratunek, warto teleportować go (przy pomocy zdolności Aerotheurge, bądź przedmiotu, który zdobyć można podczas zadania The Teleporter") z ołtarza na schody, na których stoi twoja drużyna, gdyż Historian pilnowany jest przez grupę nieumarłych - jeśli go przeteleportujesz, unikniesz walki w jego towarzystwie.
Gdy już go przeniesiesz, musisz stworzyć pod jego stopami kałużę krwi (bądź przenieść go w kałużę) - zrobić to możesz przy pomocy zaklęcia Raining Blood, zdolności Flesh Sacrifice (unikalna dla elfów), jak i po prostu atakując dowolną swoją postać. Gdy krew ugasi płomienie, wystarczy rzucić na niego zaklęcie Bless, które zdejmie klątwę. Po wszystkim postać zainicjuję rozmowę i zniknie.
Przeklęta dźwignia (Cursed Lever)

Na przeklętą dźwignie natrafisz w Decrepit Ruins - niewielkiej lokalizacji, do której dostać można się obok miejsca, w którym ratuje się Garetha (zadanie "Most Dangerous When Cornered"). Po wejściu do pomieszczenia wystarczy, przy lewej stronie, znajdować się będzie przeklęta dźwignia (Cursed Lever) - wejście w interakcję z obiektem skutkować będzie nałożeniem na postać efektu Curse. By oczyścić dźwignie, rzuć na nią zaklęcie Bless, po czym będzie można już ją przeciągnąć.
W kolejnym pomieszczeniu znajdziesz kapliczkę Braccusa Rexa - możesz wejść z nią w interakcję (do czego potrzebny jest punkt Source), by wyciągnąć z niej jeden z przedmiotów z zestawu Braccusa Rexa. Pozostałe przedmioty i sposób ich zdobycia opisane zostały w rozdziale "Jak zdobyć pancerz Braccusa Rexa?".
0
Komentarze czytelników
mbwrobel Centurion
Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.
lubesz Junior
Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?
djjdrjjrifd Junior
Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli
sarge94 Junior
Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.
djjdrjjrifd Junior
No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )
djjdrjjrifd Junior
Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego
djjdrjjrifd Junior
Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd
djjdrjjrifd Junior
Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy
djjdrjjrifd Junior
Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd
Nibber Junior
ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
