Divinity Original Sin 2: Uwięziony elf

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

1 - Uwięziony elf | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

1. Groty - Saheila

2. Obozowa kuchnia - Amyro, Griff

3. Fort Radość - Żądłogon

Zadanie rozpoczniesz, rozmawiając z Saheilą, zakładając że przeżyła ona konfrontację z Loshe - Uwięziony elf | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Zadanie rozpoczniesz, rozmawiając z Saheilą, zakładając że przeżyła ona konfrontację z Loshe. Okazuje się, że umie przepowiadać przyszłość. Jeśli nie zwątpisz w jej umiejętności to odblokujesz opcję dialogową, w której możesz zapytać ją w jaki sposób możesz uciec z Fort Radość. Odpowie ci, że twoja ucieczka jest związana z jej przyjacielem - elfem o imieniu Amyro, który mieszkał w Groty, ale został pojmany przez szefa obozu Griffa. Jeśli obiecasz jej, że go odnajdziesz da ci kolejną wskazówkę, według której, we wszystko wplątany jest jakiś jaszczur.

Amyro[2] znajdziesz w Obozowej kuchni - Uwięziony elf | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Amyro[2] znajdziesz w Obozowej kuchni. Jeśli spróbujesz z nim porozmawiać to do konwersacji wtrąci się Griff. Jeśli zgodzisz się odzyskać zapasy, które ponoć zostały skradzione przez Amyro to Griff pozwoli ci z nim porozmawiać.

Elf wyzna, że nie ma nic wspólnego z kradzieżą i zdradzi, że planował ucieczkę z Fort Radość. Ostatecznie obiecuje ci, że pokaże ci drogę wyjścia, jeśli pomożesz mu wydostać się z klatki.

Odzyskaj zapasy

Aby odzyskać skradzione zapasy skieruj się z powrotem w kierunku Groty - Uwięziony elf | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Aby odzyskać skradzione zapasy skieruj się z powrotem w kierunku Groty. Na wysokości jaskini skieruj się na zachód, a znajdziesz niewielki cypel z obozowiskiem rybaka.

Znajdziesz tam śpiącego jaszczura imieniem Żądłogon. Do odzyskania zapasów będziesz potrzebował postaci ze śladową ilością perswazji. Dobrą alternatywą dla perswazji może być bohater z wysokim współczynnikiem finezji.

Po obudzeniu jaszczura zapytaj go czy wie coś o zapasach, które zniknęły z kuchni. W ten sposób zaczniesz dialog, który musisz kontynuować do czasu, aż nie pojawi się możliwość wywarcia na nim wpływu. Przez całą rozmowę wykazuj zainteresowanie, a na koniec użyj finezji, aby odzyskać skradziony przedmiot, który w rzeczywistości jest skrytką.

Nagroda: 240 punktów doświadczenia

Dysponując skradzionym przedmiotem możesz dokonać kilku wyborów, które opisano poniżej.

Spobób 1: Oddaj owoc, wydaj jaszczura

W rozmowie z Griff'em przyznaj, że znalazłeś skradzioną roślinę. Jeśli zdecydujesz mu ją oddać, przyjmie ją i zapyta, kto dokonał kradzieży. W gronie drużyny możecie zdecydować, że złodziejowi należy się kara.

Jeśli zdradzisz zarządcy obozu, że to Żądłogon dokonał kradzieży to uwolni Amyro. Będziesz wtedy mógł z nim porozmawiać, dzięki czemu elf zdradzi ci sekretną drogę, która pozwoli ci uciec z Fort Radość. Przy okazji poprosi cię o przekazanie amuletu swojej jasnowidzącej przyjaciółki. Jeśli podejmiesz się zadania, to w dzienniku pojawi się nowy wpis - Sygnet Saheilii- opis zadania znajdziesz w dedykowanym rozdziale.

Sekretne przejście znajduje się na plaży, niedaleko miejsca, gdzie spotkałeś Migo - Uwięziony elf | Fort Joy | Solucja Divinity Original Sin 2 - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry

Sekretne przejście znajduje się na plaży, niedaleko miejsca, gdzie spotkałeś Migo.(mapa)

Nagroda: 840 punktów doświadczenia

Ostatecznie Griff wyśle swoją podwładną, aby zabiła Żądłogona. Jeśli pomożesz mu się z nią uporać to da ci trochę złota i ocalisz go, mimo iż wcześniej go zdradziłeś.

Jeśli mu nie pomożesz, zginie. Ma on istotne informacje odnośnie zadań Czerwony Książę oraz Hunt Of The Master/Sebille . Jeśli nie rozmawiałeś z nim na tematy związane z tymi zadaniami ich wykonanie może okazać się niemożliwe.

Nagroda: 840 punktów doświadczenia + 50 sztuk złota

Sposób 2: Oddaj owoc, chroń jaszczura

W rozmowie z Griff'em przyznaj, że znalazłeś skradzioną roślinę. Jeśli zdecydujesz mu ją oddać, przyjmie ją i zapyta, kto dokonał kradzieży. W gronie drużyny możecie zdecydować, że należy chronić jaszczura przed zarządcą obozu.

Jeśli nie zdecydujesz się zdradzić jaszczura, to Griff każe cię pojmać. W czasie walki warto skierować jednostki atakujące na dystans na balkon znajdujący się nad Griffem. Dzięki temu zyskasz dodatkową premię do obrażeń, a także wyeliminujesz znajdującego się tam łucznika. Jeśli wygrasz walkę, będziesz mógł zabrać klucz do klatki z kieszeni Griff'a i go uwolnić.

Po uwolnieniu Amyro zdradzi ci sekretną drogę, która pozwoli ci uciec z Fort Radość. Przy okazji poprosi cię o przekazanie amuletu swojej jasnowidzącej przyjaciółki. Jeśli podejmiesz się zadania, to w dzienniku pojawi się nowy wpis - Saheila's Signet - opis zadania znajdziesz w dedykowanym rozdziale.

Nagroda: 840 punktów doświadczenia

Sposób 3: Zachowaj owoc lub oddaj pusty.

Jeśli po odzyskaniu owocu nie zgodzisz się oddać go zarządcy obozu lub zdecydowałeś się przywłaszczyć sobie zawartość skrytki, to natychmiast stanie z tobą do walki. W tym przypadku będziesz mógł go pokonać i uwolnić Amyro.

Nagroda: 840 punktów doświadczenia

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-09-14
14:52

Nibber Junior

ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?

Komentarz: Nibber
2025-09-14
18:52

boy3 Legend

Nibber

3 sloty

Komentarz: boy3
2025-01-10
17:31

djjdrjjrifd Junior

Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:09

djjdrjjrifd Junior

Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
16:06

djjdrjjrifd Junior

Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
19:44

boy3 Legend

W 2 akcie mogłeś zdjąć obroże, przegapiłeś

Komentarz: boy3
2025-01-05
15:26

djjdrjjrifd Junior

Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:13

djjdrjjrifd Junior

😁

No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:24

boy3 Legend

Zepsułeś sobie grę, trzeba było normalnie grać

Komentarz: boy3
2025-01-03
22:34

sarge94 Junior

Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.

Komentarz: sarge94
2025-01-02
21:30

djjdrjjrifd Junior

Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli

Komentarz: djjdrjjrifd
2023-12-18
10:23

lubesz Junior

Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?

Komentarz: lubesz
2022-10-08
01:07

mbwrobel Centurion

Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.

Komentarz: mbwrobel
2021-02-22
02:54

SzalonaKrewetka Junior

Co do zabicia demona w misji Więzy Bólu to pomimo błędu da się go zabić. Osobiście udało mi się mając przyzwanie trupiej wdowy (która umie się dostać na dół) i jej nie jest w stanie przejąć. Ważne jest żeby wszystkimi postaciami się odsunąć na tyle, żeby jedyną osobą w walce była wspomniana wdowa. Pomimo nakładanych efektów dalej bije się z demonem.

Komentarz: SzalonaKrewetka
2021-01-04
19:40

zanonimizowany1314152 Pretorianin

1

Może się będę wymądrzał bo poradziłem sobie bez poradnika, ale przestańcie robić jakąś schizę z tym kotem. Jest tyle rzeczy w tej grze, które mogą być fajne i dające sporo frajdy i satysfakcji, natomiast ochrona czarnego kota, który przykleił mi się do tyłka z niewiadomych względów ain't one.

1. Trzeba zbierać expa!!!! Nie ma skalowania trudności, a przeciwnicy mają poziom jakby oczyścić mapę do zera z doświadczenia.
2. Jest kilka walk w tej grze bez których ani rusz, a które nie są przyjazne. Czasem wystarczy save & load i czekać na pomyłkę przeciwnika, a czasem trzeba poszukać innej taktyki. Z tego co pamiętam to z 10 ich było.
3. Bez spiny. Nie wiem czy bym wytrzymał 80h w ciągu 12 kolejnych dni z tą grą, gdybym nie grał na swoistej "wyjebce". Zresztą bardzo łatwy explorer ukończyło tylko 2% więcej graczy niż standardowy classic, więc nie tylko trudność jest w tej grze przeszkodą.
4. Nie można myśleć o tej grze jak o super rozrywkowym arcydziele. Te wszystkie peany pochodzą od Himalaistów wysławiających Mount Everest (metafora).

Komentarz: zanonimizowany1314152
2020-04-29
14:15

pietrzus Junior

W Płonących świniach Feder jak wchodzi do wody w sanktuarium Amadii, to nie zamienia się w człowieka. Ktoś wie ocb?

Komentarz: pietrzus
2020-04-29
15:15

neXus Senator

neXus

Użyj statuy - woda sama w sobie nic nie daje, dopiero jak jej użyjesz woda staje się pobłogosławiona.

Komentarz: neXus
2019-12-07
09:31

Ecko09 Centurion

Co mam zrobić w Cena miłości, gdy gram Red Princem? Po spotkaniu z Zharahą, mam wizje Red Princess i tyle. Nic więcej się nie dzieje, a quest nadal aktywny, każe mi jej szukać.

Agnieszka Adamus i Jakub Bugielski

Komentarz: Ecko09
2019-07-13
19:59

zimer Junior

jak dokładnie wykonać srebrny drążek z kąd wziasc skadniki

Komentarz: zimer
2019-06-10
20:41

Wodzu15 Junior

Mam pakiet premium a dalej nie widzę całego artykuły WTF?

Komentarz: Wodzu15

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl