Chmury i kombinacje w Divinity Original Sin 2 | Efekty i kombinacje w walce

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Chmury tworzone są wtedy, gdy woda bądź krew zamieniona zostanie w parę wodną (Steam) bądź gdy ogień zostanie ugaszony i zamieni się w dym (Smoke Cloud). Następnie można na nie nałożyć jeden z kilku efektów, który zmieni ich funkcjonowanie - wszystko to, wraz ze sposobem na stworzenie i zniwelowanie tych efektów zostało przedstawione w poniższych tabelach.

Podstawowe efekty chmur

Poison Cloud - chmurę można wysadzić przy pomocy efektu Fire. - Chmury i kombinacje w Divinity Original Sin 2 | Efekty i kombinacje w walce - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Poison Cloud - chmurę można wysadzić przy pomocy efektu Fire.

Efekt

Jak stworzyć

Opis + jak zniwelować

Fire Cloud

Zaklęcie Laser Ray (Pyrokinetic)

Tworzy ognistą chmurę. Nakłada efekt Burning na postać, zadając co turę obrażenia od ognia - efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Efekt usunąć można przy pomocy zaklęć Rain i Tornado.

Steam Cloud

Nałożenie efektu Fire na wodną (Water) powierzchnię.

Tworzy chmurę pary wodnej, która usuwa efekt Burning z postaci. Może zostać naelektryzowana dzięki efektowi Shock.

Efekt usunąć można przy pomocy zaklęcia Tornado.

Blood Cloud

Nałożenie efektu Fire na krwawą (Blood) powierzchnię.

Tworzy krwawą chmurę. Nie powoduje żadnych szkód i nie nakłada negatywnych efektów. Może zostać naelektryzowana dzięki efektowi Shock.

Efekt usunąć można przy pomocy zaklęcia Tornado.

Poison Cloud

Można stworzyć przy pomocy niektórych zaklęć ze szkoły Geomancer, granatów i strzał.

Tworzy chmurę trucizny, która nakłada efekt Poisoned i co turę zadaje obrażenia - efekt blokowany jest przez magiczny pancerz.

Efekt usunąć można przy pomocy zaklęcia Tornado, bądź efektu Fire (powoduje to eksplozję).

Smoke Cloud

Nałożenie efektu Water lub Ice na płonącą (Fire) powierzchnię.

Tworzy chmurę gęstego dymu, który blokuje widoczność - postacie będące w środku będą mieć bardzo ograniczony zasięg ataku, a postacie stojące na zewnątrz nie będą w stanie dostrzec celów po drugiej stronie.

Efekt usunąć można przy pomocy zaklęcia Tornado.

Electrified Steam Cloud

Nałożenie efektu Shock na Steam Cloud.

Tworzy elektryczną chmurę, która zadaje obrażenia (Air) i nakłada efekt Shocked, a następnie Stunned.

Efekt usunąć można przy pomocy zaklęcia Tornado

Electrified Blood Cloud

Nałożenie efektu Shock na Blood Cloud.

Tworzy elektryczną chmurę, która zadaje obrażenia (Air) i nakłada efekt Shocked, a następnie Stunned.

Efekt usunąć można przy pomocy zaklęcia Tornado

Deathfog Cloud

Nie da się stworzyć - występuje naturalnie.

Powoduje natychmiastową śmierć postaci. Postacie nieumarłe (Undead) są niewrażliwe na ten efekt.

Chmury z efektem Bless

Podobnie jak efekty podłoża, na chmury także da się wpłynąć przy pomocy efektu Bless, zmieniając ich działanie.

Blessed Steam leczy znajdujące się wewnątrz postacie. - Chmury i kombinacje w Divinity Original Sin 2 | Efekty i kombinacje w walce - Divinity Original Sin 2 - poradnik do gry
Blessed Steam leczy znajdujące się wewnątrz postacie.

Efekt

Jak stworzyć

Opis + jak zniwelować

Blessed Fire Cloud

Nałożenie efektu Bless na efekt Fire Cloud.

Zapewnia niewrażliwość na efekt Frozen i uzdrawia postać.

Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado.

Blesed Steam Cloud

Nałożenie efektu Bless na efekt Steam Cloud.

Zapewnia postaciom leczenie.

Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado.

Blessed Blood Cloud

Nałożenie efektu Bless na efekt Blood Cloud

Zapewnia postaciom leczenie.

Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado.

Blessed Poison Cloud

Nałożenie efektu Bless na efekt Poison Cloud.

Nakłada na postacie efekt regeneracji. Zadaje obrażenia postaciom nieumarłym (Undead).

Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado.

Blessed Smoke Cloud

Nałożenie efektu Bless na efekt Smoke Cloud.

Zapewnia postaciom efekt Invisibility, przez co stają się niewidoczne dla wroga. Usuwa efekt Silence z postaci.

Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado.

Blessed Electrified Steam Cloud

Nałożenie efektu Bless na Electrified Steam Cloud.

Nakłada na postacie efekt Haste, który zwiększa ich prędkość poruszania się i zapewnia 1 dodatkowy punkt AP na turę.

Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado.

Blessed Electrified Blood Cloud

Nałożenie efektu Bless na Electrified Blood Cloud.

Nakłada na postacie efekt Haste, który zwiększa ich prędkość poruszania się i zapewnia 1 dodatkowy punkt AP na turę.

Można zniwelować przy pomocy efektu Curse i zaklęcia Tornado.

Chmury z efektem Curse

Podobnie jak efekty podłoża, na chmury także da się wpłynąć przy pomocy efektu Curse, zmieniając ich działanie na negatywne.

Efekt

Jak stworzyć

Opis + jak zniwelować

Cursed Fire Cloud

Nałożenie efektu Curse na efekt Fire Cloud.

Tworzy efekt Necrofire, który przypomina normalne podpalenie, z tym że nie da się go ugasić wodą. Efekty blokowane są przez magiczny pancerz. Nie da się usunąć efektu przy pomocy czaru Rain.

Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado.

Cursed Steam Cloud

Nałożenie efektu Curse na efekt Steam Cloud.

Nakłada na postacie efekt Decaying - efekty uzdrawiające zadają im obrażenia. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. Dodatkowo, zadaje obrażenia od wody (Water).

Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado.

Cursed Blood Cloud

Nałożenie efektu Curse na efekt Blood Cloud

Nakłada na postacie efekt Decaying - efekty uzdrawiające zadają im obrażenia. Efekt blokowany jest przez fizyczny pancerz. Dodatkowo, zadaje obrażenia od wody (Water).

Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado.

Cursed Poison Cloud

Nałożenie efektu Curse na efekt Poison Cloud.

Nakłada na postać efekt Acid, który co turę pozbawia postać części pancerza fizycznego i efekt Poisoned, który co turę zadaje obrażenia.

Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado.

Cursed Smoke Cloud

Nałożenie efektu Curse na efekt Smoke Cloud.

Nakłada na postacie efekty Blind i Suffocating - pierwszy sprawia, iż postać ma bardzo zmniejszony zasięg ataku, drugi niszczy pewną ilość pancerza magicznego co turę.

Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado.

Cursed Electrified Steam Cloud

Nałożenie efektu Curse na Electrified Steam Cloud.

Nakłada na postać efekt Stunned, ogłuszając postać na jedną turę i zadaje obrażenia od powietrza (Air). Efekty blokowane są przez magiczny pancerz.

Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado.

Cursed Electrified Blood Cloud

Nałożenie efektu Curse na Electrified Blood Cloud.

Nakłada na postać efekt Stunned, ogłuszając postać na jedną turę i zadaje obrażenia od powietrza (Air). Efekty blokowane są przez magiczny pancerz.

Można zniwelować przy pomocy efektu Bless i zaklęcia Tornado.

Podobało się?

0

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
Forum Gry RPG
2022-10-08
01:07

mbwrobel Centurion

Dziwna sprawa: do drużyny wziąłem Fane, Czerwonego oraz Zwierza. Po jakimś czasie dwóch ostatnich wymieniłem na Sebille i Lochse - w tym składzie ukończyłem Fort Joy i wsiadłem na okręt. W pierwszej scenie na okręcie drużyna w tym właśnie składzie odłącza się i muszę ich przyłączyć ponownie, jednak - o dziwo na statku oprócz drużynowego szkieletora znajduję Czerwonego i Zwierza, których przecież zostawiłem w Fort Joy. Z braku wyboru jestem zmuszony ich przyłączyć. Po bitwie (w nowym, nieoptymalnie ułożonym składzie i ze skleconym dla nich na prędce byle jakim szpejem) spotykam pod pokładem duchy dziewczyn, które powinny być ze mną w drużynie. Ich ciała przepadły wraz z całym dobytkiem, który dałem im na przechowanie. Wychodzi na to, że raz dołączonego członka drużyny nie da się wymienić na innego, bo do następnego rozdziału i tak przejdziemy z pierwotnie skompletowaną drużyną.
To już nie jest bug - to kompromitacja developerów. Nie chce mi się po raz kolejny przechodzić od początku całego Fort Joy by sprawdzić, czy tym razem zadziała bez błędów.

Komentarz: mbwrobel
2023-12-18
10:23

lubesz Junior

Cześć, co zrobić jeżeli mi garvan uciekł, przez zabicie jego oprychów w pokoju osobistym?

Komentarz: lubesz
2025-01-02
21:30

djjdrjjrifd Junior

Mam sprawę bo nie wiem czy grać dalej zabiłem chyba wszystkich w fort radość został sklepikarz i jakiś paru ziomków zabiłem elfy co uratowałem zabiłem wszystkich na plaży królowa ślimaków etc pokonałem arenę i właśnie idę zabić strażników w więzieniu tylko że nie wiem co z obroża bo ci co mogli ja ściągnąć nie żyją będzie to problem ? Gram tylko jedna postacią wszystkich co chcieli się dołączyć zabiłem jest sens grać w drugim akcie może nie będę zabijał ale w sumie fajnie jest xd tylko że boję się że twórcy tego nie przewidzieli

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-03
22:34

sarge94 Junior

Burrying The Past | Reaper's Coast - to zadanie ktoś opisał po łebkach, bo da się uratować rodziców Garetha, wystarczy spotkać go najpierw w zrujnowanym domu jak stoi nad ogłuszonym Jonathanem i w trakcie rozmowy dobić ogłuszonego magistra, potem tylko próba perswazji żeby Gareth został na statku i załatwione.

Komentarz: sarge94
2025-01-05
15:13

djjdrjjrifd Junior

😁

No i stało się zabiłem wszystkich co do nogi w pierwszej planszy fort radość no i w drugiej planszy wszyscy oprócz mnichów chcą się bić zemną nie ściągałem obroży ale zastanawiam się czy jak rozwalę wszystkich w drugiej to przejdę do trzeciej ( no niektórych ciężko pokonać kozaki już się robią )

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-05
15:26

djjdrjjrifd Junior

Zacznę od nowa szkoda że twórca nie przewidział takiej opcji np w Gothic 3 można zabijać wszystkich i tak się da przejść zobaczymy ile postaci ubije w drugim akcie i czy przejdę dalej dziwne że nikt nie próbował jeszcze tego

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-09
16:06

djjdrjjrifd Junior

Ej no fajnie jest jestem w 3 akcie dalej nie ściągałem obroży pierwszy i drugi akt wybity do nogi w trzecim część gada a część nie jestem przy smoku i zobaczę jaka nagrodę dostanę jak nie do zabije i smoka xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:09

djjdrjjrifd Junior

Dziwne to jest zabiłem. Tego Greta a on później się odrodził gdzie indziej i dziękował ze go uratowałem xd layle też zabiłem też się odrodziła gdzie indziej chciałem ich zabić drugi raz ale tak ściągała mi obroże musiałem się wrócić do wcześniejszego seva bo zabiłem smoka i nie mogłem przejść dalej zabicie tych wojowników nic nie dało więc oszczędziłem smoka teraz rozkminiam czy zabić tych wojowników co uciekaja na łódkę czy nie może się odrodzą niektórzy mają nawet dobry sprzęt mam 2 sevy więc spróbuję i dam znać xdddd mam 10 lvl puki co xd bije +- 80 jak krytyczny to ponad 200 bije z kuszy

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-01-10
17:31

djjdrjjrifd Junior

Mam tylko jedno pytanie bo nie wiem jak to zrobić jak otworzyć skrzynie w pentagramie na plaży ma klontwe bless nie pomaga ? No i kwestia tych niebieskich bram zaczarowanych jak je przejść mam pełno kluczy ksiąg poczytnych ale i też prawie wszyscy nie żyją xd

Komentarz: djjdrjjrifd
2025-09-14
14:52

Nibber Junior

ile można mieć maksymalnie slotów na punkty źródła?

Komentarz: Nibber

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl